Plinfut
door Plinfut Jan 15, 2020 om 00:23
Geldzaken & recht

Vriendenloterij

Op Facebook zag ik een bericht met een aanbod van de Vriendenloterij: speel mee voor €14,00 per maand en krijg minimaal €15,00 als de eerste afschrijving lukt. Dit leek te mooi om waar te zijn, maar de voorwaarden waren duidelijk: opzeggen kan op elk moment, dus ook na de eerste trekking, met een winst van €1,00 zelfs als er geen prijs op het lot valt. Mijn conclusie was dat de actie uit kan omdat veel mensen waarschijnlijk vergeten op tijd op te zeggen en dus €28,00 betalen voor minimaal 2 trekkingen en ik was vastbesloten wel op tijd op te zeggen.

Helaas werkte het opzegformulier op de website niet. Ondanks dat ik de gegevens uit de bevestigingsemail van mijn deelname gekopieerd heb, kreeg ik de melding dat de gegevens niet overeenkwamen met de bekende gegevens. Advies: bel de klantenservice. Om kosten te besparen heb ik een terugbelverzoek ingediend en kreeg keurig op de aangeven tijd een telefoontje van een computer. "Welkom bij de Vriendenloterij. Op dit moment is het erg druk en de wachttijd bedraagt meer dan 10 minuten. We adviseren u om later terug te bellen." Omdat de kosten voor hen waren, heb ik de lijn ruim 42 minuten open gehouden en nog was de melding "Het is drukker dan verwacht. We proberen u snel mogelijk te woord te staan."

Mijn gevoel: zo'n lange wachttijd zal anderen laten afhaken, dus zelfs 1 medewerker kan aanhoudende bellers binnen die tijd te woord staan. Hetzij de wachtlijst wordt niet op volgorde afgehandeld, of er zit helemaal niemand om de telefoon daadwerkelijk te beantwoorden.

Na bijna 3 kwartier heb ik opgehangen en heb ik me tot Facebook gericht. Daar kreeg ik wederom een automatisch antwoord dat het momenteel erg druk was en dat een menselijk antwoord maar liefst 5 werkdagen kan duren.

Gelukkig zijn de kosten voor mijn eerste deelname nog niet afgeschreven, dus het heeft me (nog) niks gekost. Aan de andere hand baart me dat des te meer zorgen. Het lijkt erop dat niemand de telefoon opneemt of op Facebook antwoordt. Maar gezien abonnementskosten ook niet worden afgeschreven en de uitslag van de geplande trekking op 9 januari op 15 januari nog niet online staat, lijkt het erop dat het kantoor compleet onbemand is en dit bedrijf met de noorderzon vertrokken is.

3044 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 15, 2020 om 01:01
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk dat u spoken ziet. Dat de vriendenloterij met de noorderzon vertrokken is. Als uw melding niet overeenkwam met de gegevens, ja, dan heeft u kennelijk iets niet goed ingevuld en moet u ietwat langer wachten. Maar Vrienden, Post of wat voor loterij: ze zijn echt niet met de noorderzon vertrokken, hoor. Anders krijgt niemand meer, out of the bue, een prijs aangeboden: nog steeds heel veel"iedere week. Alleen: U en ik  (en miljoenen anderen): nee die krijgen de prijs natuurlijk niet.

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2020 om 01:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar u moet ook beter maar helemaal niet op Facebook komen.

Zagevent
door Zagevent - Jan 15, 2020 om 03:27
6 Antwoorden / Vragen

Ach het kan nog gekker, bij de Nationale Postcodeloterij - triootje NPL, Bank Giro Loterij (BGL) en Vriendenloterij op hetzelfde adres gehuisvest - daar houden ze je af om loten te beëindigen aan de telefoon omwille van de 100 dagen extra straatprijzen - geloof niet meer in sprookjes.

Met de BGL heb je meer kans op winnen dan bij de Vriendenloterij!

Gebruik geen Facebook, hoewel ze daar ook specifiek prat op gaan om die ook bij te betrekken - het triootje!

Het is mij ooit gelukt om op tijd verlost te zijn van de Vriendenloterij, jawel binnen de 'gratis periode'.

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2020 om 07:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard is het bedrijf niet met de noorderzon vertrokken, verder was het niet slim om in val van deze loterij te vallen voor één euro 'winst'.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2020 om 10:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een zonde van uw tijd voor de veronderstelde één euro winst. Maar ja de sprookjes op Facebook.

Th
door Thijs124 - Jan 15, 2020 om 10:06
289 Antwoorden / Vragen

Als je zo een euro kunt verdienen dan zou ik dat honderdduizend keer doen. Veel plezier ermee! Tien keer en je bent al miljonair!

gerbera
door gerbera - Jan 15, 2020 om 10:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dit leek te mooi om waar te zijn,

Wat een feest toch iedere keer op "Feestboek" en dat voor de "winst"van wel € 1,-

Maar kijk even hier  onder op de pagina, kunt u online opzeggen.

lo
door lovewinnie - Jan 15, 2020 om 10:51
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt opzegtermijn van 1 maand dus kunt nooit optijd opzeggen zonder een extra afschrijving .
Daarnaast wordt ik vaak lid en meld me weer af. Bijv met 100 euro shop tegoed. Met 2 afschrijvingen a 30 euro heb ik 4 kaartjes voor attractiepark , leuk boek of douche radio en kado bon van 10 euro voor bijv thuis bezorgt, bol.com etc

Flik dat elk jaar en nog nooit problemen gehad met opzeggen. Via opzegmail op hun website , bellen etc. Wel dus 2x afschrijving of in jou geval 1x gratis en 1x afschrijven

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2020 om 19:54
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Facebook toont niet altijd alleen leuke en aantrekkelijke gezichten! En soms betekent dat ook dat aanbiedeingen te mooi zijn om waar te zijn. Vriendenloterij heeft evenals de twee zusjes (of broertjes op het zelfde adres) ook een winstoogmerk. Naast uitkeringen aan goede doelen en aan winnaars.