ra
door ramongorter Jun 16, 2018 om 15:12
Geldzaken & recht

Waarom belasting betalen

Ik lees nu weer dat de nederlandse overheid 7 miljard misloopt door gesjoemel van shell via Jerssey eiland, er word dividend uitbetaald zonder dat er belasting over word betaald aan de belastingdienst in nederland. Naar mijn idee kan geen eerste of tweede kamerlid dit nog rechtpraten. Want U en ik hebben gisteren en vandaag en moeten morgen ook gewoon ons deel aan de belasting overdragen. misschien zou U ons in slaap gedutte makke lammetjes van een nederlanders eens wakker schudden over dit onrecht, bijvoorbaat mijn hartelijke dank. Ik ben verzot op U programma Kassa en sla geen aflevering over, dit wilde ik U nog graag meegeven.
met vriendelijke groetjes R. Gorter.

4172 24 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 16, 2018 om 15:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar zijn andere programma's voor. Dit lijkt mij niet direct een consumentenprobleem.

he
door henk51 - Jun 16, 2018 om 15:30
90 Antwoorden / 0 Vragen

Daar hebben wij de 2e kamer voor echter die wordt vertegenwoordigd door vrienden partijen van de mulinationals. Zolang het gros van de in slaap gedutte makke lammetjes nog steeds op de leugen regeerd partijen blijven stemmen veranderd er niets en worden de rijken rijker en de armen armer.

groeten Henk

aurora1
door aurora1 - Jun 16, 2018 om 15:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gaat u maar ergens anders klagen, zeuren en in discussie. Wij zijn daar niet voor en deze site ook niet. Voor Kassa moet u beneden aan de pagina zijn. Of ga naar Facebook, daar meldt iedereen direct alles wat hij kwijt wil.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 16, 2018 om 15:57
7181 Antwoorden / 3 Vragen

BNNVARA
Postbus 175
1200 AD Hilversum
Het adres om Kassa te complimenteren.

hansje klein
door hansje klein - Jun 16, 2018 om 16:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nadat duidelijk werd, dat de TU-Delft "het" onderzoek had gedaan waarop € 1,4 miljard dividentbelasting zal worden kwijtgescholden en de bestuurders hier wèl en dan óók weer niet van wisten (de heer Rutte wist van niets), zal het toch géén verassing geweest zijn, dat het 'onafhankelijke' onderzoek betaald is door ... jawel ... door SHELL.

Broekzak of vestzak, Shell heeft de politiek in ieder geval 'in zijn zak'!

PS. Vreemde opvatting! Waarom zou dit onderwerp consumenten niets aangaan? Die moeten dit ophoesten!

diumenge
door diumenge Jun 16, 2018 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met die redenatie is letterlijk alles een consumentenprobleem. Maarja, in het wereldje van HK is dat waarschijnlijk ook geval gezien de onophoudelijke stortvloed van door HK aangedragen onderwerpen.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2018 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u zichzelf een mak lammetje vindt, geen uzelf dan eens een schop onder de k**t. Waarom moeten anderen dat doen?

hansje klein
door hansje klein - Jun 16, 2018 om 16:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@RamonGorter ...

Welkom op dit vriendelijke? consumentenforum.

De kans is echter erg groot, dat iemand uw bijdrage aan de beheerder gaat melden en die niets anders kan dan uw topic te verwijderen als een NIET-consumentengerelateerde of NIET-passend maatschappelijk/politiek getinte topic.

Wanneer dàt niet de redenen zijn, blijft nog de opmerking, dat de deelnemers van dit V&B-forum op een vraag zit te wachten ... en die ontbreekt aan het eind van uw 'mededeling'!

hansje klein
door hansje klein - Jun 16, 2018 om 17:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Diumenge

Bedankt voor de bloemen ... "eigen mening niet toegestaan, mond houden, oprotten"?

Is dàt uw boodschap? U bent flink op weg om de tweede aap op de V&B-apenrots te gaan worden en andere deelnemers systematisch te domineren/overheersen en te verjagen. Het interesseert mij echter geen bal wat ú ervan vindt. Inmiddels heb ik wèl begrepen dat sommige items ongeschikt zijn en te snel discussies produceren/provoceren. Andere thema's te moeilijk worden voor sommige deelnemers. Maar de juiste weg is uitsluitend om een melding te maken i.p.v. hier de brulaap te spelen. Vaak komen mij uw reacties echter eerder alleen maar als een E-C-H-O over.

De nieuwe deelnemer krijgt een maximale indruk van dit forum en ... die zien we dus nooit meer terug. Bedankt!

Dit topic zal dus gaan overlijden (op z'n laatst op maandag a.s.).

(NB. U bent volgens de V&B-gegevens bijna een jaar actief hier en stelde u de eerste vraag in 2011?)

Grunnen.
door Grunnen. Jun 16, 2018 om 19:48
509 Antwoorden / Vragen

Heb je weekend verlof of ben je je pilletje vergeten in te nemen en is dat de oorzaak van je ergelijke gezwam in de ruimte ? Hou de eer aan jezelf en sluit je account af.

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 09:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Verbazingwekkend hoe lang een losse kreet op dit forum blijft na-echoën ...

tenormin
door tenormin - Jun 16, 2018 om 17:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@hansjeklein, ik ben de mening toegedaan dat u zich hier als een moderator gedraagt en een nieuwe deelnemer/vraagsteller/mededeler vertelt dat wij "alleen op vragen zitten te wachten". En ook nog eens schrijft: welkom op deze vriendelijke (?) site. En dat u als kan voorzien dat dit Topic Maandag weer verdwenen zal zijn omdat iemand het wel zal gaan melden.
Mijns inziens gaat u zelf het boekje te buiten met uw "waarschuwing". Die taak is niet aan u!.

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 10:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tenormin ...

Uw commentaar kan mij eerder beïnvloeden dan de scheldwoorden van de anderen en ik hoop ook, dat de redactie beter kan uitleggen wanneer een vraag 'een consumentenvraag' is of juist niet. Hiervoor zal ik deze post rapporteren en daarmee vragen of de redactie een uitleg op déze topic kan plaatsen ...

Ik werd tot voor kort ook telkens aangevallen, zoals deze vraagsteller en kreeg non-antwoorden, omdat mij de spelregels nergens duidelijk genoeg werden uitgelegd. Met deze gestelde vraag krijgt nu een ànder het voor de kiezen en die houdt waarschijnlijk nu gewoon op met (willen) communiceren.

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2018 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

De vragensteller wil helemaal niet communiceren, maar alleen maar klagen.

En als u de spelregels niet kunt lezen, houdt het op.

tenormin
door tenormin Jun 17, 2018 om 19:43
16826 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @Hansjeklein, ik betrap niemand erop u uit te schelden. Dat men uw woorden herhaalt komt omdat u zelf dingen schrijft zoals "apen" en apenrots. Dat roept ten minste ernstige wrevel op. En die wrevel komt door Uw woorden/uw schrijven, telkenmale weer. Ik zal nooit scheldwoorden gebruiken. Wel val in telkens in de fuik van "off topic". Omdat ik slecht tegen onwaarheden kan en ook doordrammen. Ik weet dat ik niet aardig reageer op u, maar u maakt (niet mij alleen) zeer wrevelig met uw constante commentaar/vragen tussen aanhalingstekens en uw verweer daarop. Zowel hier als op Radar. En om het duidelijk te maken (omdat ik het op Radar niet meer kan): al kreeg ik excuses van die site: zou er nooit meer op willen. Alleen voor 1.000.000! Zo 'menselijk' ben ik dan ook wel weer. Dus u hoeft me daar niet te verdedigen: u kende mij daar niet eens in 2010-2016.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2018 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Het heeft dan wel heel lang geduurd voordat u dat eindelijk begrepen, terwijl u toch zoveel niet-consumenten gerichte topics hebt geopend.

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 10:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... omdat géén enkele deelnemer het verschil kon uitleggen en meteen begon te 'conteren' ..

Ik heb ervan moeten leren, maar deze TS is nu gewaarschuwd en kan wegblijven òf dóórvragen.

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2018 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

U hebt er helemaal niets van geleerd.

fa
door fairman Jun 17, 2018 om 15:49
22 Antwoorden / 3 Vragen

Kunne deze heren niet voorgoed verwijderd worden?
De bedoeling is toch dat een vraagsteller een SERIEUS antwoord krijgt en dat
dit forum toch geen apenrots- of dorpspompniveau krijgt

diumenge
door diumenge - Jun 16, 2018 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Hansje Klein, je bent kennelijk erg goed in het projecteren van je eigen gedachte op iemand anders.

Het grappigste is nog dat het hetgene waar je mij van beschuldigd '' "eigen mening niet toegestaan, mond houden, oprotten"? '' zelf doet. Ik geef aan dat het mij geen consumentenprobleem lijkt (dat is mijn eigen mening Hansje) en jij geeft dat je dat een een vreemde opvatting vindt (en dat is jouw mening Hansje). Reager ik daar weer op (wederom met mijn eigen mening), dan reageer je als een gebeten hond en begin je onzin te blaten over een apenrots. Denk je soms dat alleen jouw mening er toe doet Hansje (of kan ik je maar beter Remy noemen?). Want mijn mening interesseert je geen bal zo geef je aan, maar kennelijk moet die van jou mij, en de rest van de gebruikers hier, wel interesseren?

ge
door george159 - Jun 16, 2018 om 19:40
41 Antwoorden / 11 Vragen

Ik sluit mij helemaal bij u aan!
Ook op facebook een discussies van jewelste maar niemand die de draad op pakt en een HEEL groot protest wil opstarten.
Klagen achter de computer maar in opstand komen, ho maar!
Als u iets wilt opstarten om het volk wakker te schudden en te verenigen, dan hou ik mij warm aangeboden om mee te helpen/ denken!

tijger1
door tijger1 Jun 16, 2018 om 23:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom start u dan niets op? Altijd wachten op anderen.

newmikey
door newmikey Jun 17, 2018 om 09:28
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Het volk wakker schudden" nog wel. Altijd leuk die echo's uit de dertiger jaren van de vorige eeuw.

zw
door zwaardvis - Jun 16, 2018 om 19:43
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Shell had ook Engeland kunnen kiezen voor zijn hoofdkantoor.

marita5
door marita5 - Jun 17, 2018 om 09:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@HK ,

Daar gaan we weer , aanvallende / en OT reacties , geef gewoon antwoord aan Ts simpeler kan het niet .
U heeft het steeds over een apenrots , maar u vergeet uw eigen , de eerste aap die overal slingert en in feite nergens welkom is .

newmikey
door newmikey - Jun 17, 2018 om 09:37
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb niets gelezen over "gesjoemel van Shell via Jersey eiland" en vraag me af of u wel de juiste aanvliegroute voor vliegveld logica heeft gekozen...

Het is correct dat Shell een ruling van de BD heeft en dat die ruling zo rond 2005 is afgegeven om Britse aandeelhouders te beschermen tegen Nederlandse belastingheffing waardoor de oprichting van één bedrijf met het hoofdkantoor in Den Haag mogelijk werd. Ik vind dat niet geheel onlogisch klinken.

Als u in uw eigen aangifte een aftrekpost opvoert, zeggen we toch ook niet dat u sjoemelt? Of die aftrekpost terecht is of niet, is iets waar de BD en de Minister, Staatssecretaris en 2e Kamer over gaan.

hansje klein
door hansje klein - Jun 17, 2018 om 10:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Allemaal ...

Het wordt ècht eens tijd om aan het begin van dit V&B-forum een betere definitie te kunnen nalezen, wanneer een vraag nu geaccepteerd kan worden en wanneer niet. Meerdere deelnemers geven aan, dat dit geen consumenten resp. V&B-vraag is of zou zijn.

Ikzelf heb inmiddels (eindelijk!) ingezien, dat mijn vroegere maatschappelijke problemen, tenminste HIER, niet kunnen worden aangekaart en ben er ook mee gestopt, nadat de redacteur het mij tweemaal heeft uitgelegd. Déze vraag betreft de te verwachten belastingverhogingen voor de kleine man die het gevolg zijn van fiscale ondersteuning van het grootkapitaal.

VRAAG: Waar moet dan de grens getrokken worden, zodat de irritaties tussen de deelnemers onderling eens ophouden. Als vraagsteller zou ik de schouders nu optrekken en mij afkeren van dit 'zooitje ongeregeld', dat elkaar in de haren vliegt na een simpele vraag. Vraag en antwoorden, of geen antwoorden op de vraag?
Zou het niet veel duidelijker worden om net zo te kunnen antwoorden, zoals het bij zakelijke vragen gebeurt?

Zakelijke, fiscale, politieke en maatschappelijk gerelateerde vragen zijn hier niet toegestaan en dan verwijzen naar een alternatieve mogelijkheid, klaar!

newmikey
door newmikey Jun 17, 2018 om 10:10
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Déze vraag betreft de te verwachten belastingverhogingen voor de kleine man die het gevolg zijn van fiscale ondersteuning van het grootkapitaal."

Kijk, daar gaan we weer! Wie heeft het hier gehad over belastingverhogingen? Fiscale ondersteuning van het grootkapitaal? Niet TS in ieder geval.

Zo ontspoort een topic dus door er je volstrekt eigen populistische invulling aan te geven. Als je de vraag wilt beantwoorden, doe dat dan maar houdt op met anderen te becritizeren voor onzinnige zaken terwijl je zèlf de grootste onruststoker en trol bent!

diumenge
door diumenge Jun 17, 2018 om 10:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Zou het niet veel duidelijker worden om net zo te kunnen antwoorden, zoals het bij zakelijke vragen gebeurt?"

En dat is precies wat er gebeurde, wat jij vervolgens een vreemde opvatting vond en toen dáár een reactie op kwam als een gestoorde begon te tieren op
16 JUN. 2018 OM 17:25.

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 11:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bekijk uw eigen allereerste reactie nog eens ...
en onderbouw, waarom dit volgens ú geen consumentenvraag is a.u.b.

Richt u zich daarbij direct tot de vraagsteller en niet op mij, want het is mijn topic niet!

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2018 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Man, man, wat bent u hardleers.

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 11:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De onvriendelijke toon van de antwoorden (richting vraagsteller) botst toch tegen de klippen op
en wanneer ik er iets over opmerk roept @Tijger1 daarover, dat IK hardleers ben?

Zijn we wèl op hetzelfde publiekelijke forum of bent u nu op UW forum bezig?

Ik heb deze gang van zaken inmiddels gemeld, nadat TS stil is gebleven en verwacht betere spelregeluitleg van de beheerder ... en ja ... ik blijf over zulke steeds weer terugkerende zaken dwarsliggen, want wie is er bij afhakende vraagstellers nu gebaat?

diumenge
door diumenge Jun 17, 2018 om 11:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@HK, TS wordt geacht de spelregels (Hoe werkt dit?) te lezen, het gaat over consumentenkwesties. En nee het is jouw topic niet, maar dat maak je er wel van.

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2018 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

De spelregels zojn voor iedereen duidelijk, behalve blijkbaar voor u, terwijl de redactie die, volgens u, nog twee keer aan u heeft uitgelegd.

Maar dat u een dwarsligger bent, is wel duidelijk.;-))

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 11:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dwarsliggers hebben een belangrijke functie en zijn hèt fundament ... (tenminste bij de spoorwegen).

Overigens heeft de redactie mij aangegeven, "dat maatschappelijke problemen aankaarten niet de bedoeling is", alhoewel erg interessant, maar nooit een woord gerept over fiscaal-politieke problemen, zoals het in deze topic aan de orde komt.

Ik heb eerder de indruk, dat TS de omroepvereniging wilde aanspreken en niet (bewust) de forumleden. Ook dáár lig ik al langer dwars, omdat het verschil voor TS-beginnelingen vaker NIET duidelijk is.

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2018 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Wat de Ts niet duidelijk is, komt omdat hij ook de spelregels niet gelezen heeft voordat hij zijn topic plaatste. En voor u is meer deze betekenis van dwarsligger van toepassing. “dwarsligger dwarsligger zelfst.naamw. iemand die niet bereid is tot medewerking, die zich overal tegen verzet”

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 12:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1

We weten inmiddels allebeide, dat spelregels en voorwaarden niet gelezen worden en het zou een eerste antwoord geweest kunnen/moeten zijn op naar juist die ene spelregel te verwijzen. Misschien doet u alsnog eens een poging?

'Een dwarsligger' is volgens van Dale: Iemand die zich verzet (op een onredelijke manier).

Mijn voorstel hierboven is nu een redelijk verzet en een redelijk voorstel om tot een oplossing te kunnen komen. Het gaat daarbij dus om een antwoord aan de TS en niet meer om een onredelijke dwarsligger, waarbij de vriendelijkere toon úw Tijger1-muziek zal gaan maken, in tegenstelling tot de gezette toon van àlle andere deelnemers  ;-)

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2018 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is maar goed dat dit topic morgen gesloten wordt.

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 13:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ja, wanneer de redactie hier niets aan toe te voegen heeft, gaan inderdaad de rolluiken dicht! Bij de Consumentenbond is de belastingdruk en bij voorbeeld de rechtvaardigheid een normaal consumententhema.

Wanneer u de discussie bij de concurrentie nog volgt, wordt daar momenteel, met een uitspraak, op de plichten van een forumbeheerder gewezen. Het gaat over het uitspreken van een ban-zonder-uitleg.

M.a.w. aan een forumbeheerder kan men als reageerder óók eisen stellen. Of ben ik nu weer aan het dwarsliggen volgens de definitie van @Tijger1?

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2018 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje
Als u dat goed gelezen zou hebben, blijkt dat dat een ADVIES is van de Raad voor de Journalistiek en kan die raad niets dwingend opleggen. Nog even afgezien van dat Radar niet bij aangesloten is.

Afgezien daarvan gaat dit topic niet over de belastingdruk.

marita5
door marita5 - Jun 17, 2018 om 10:08
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@HK ,

VRAAG: Waar moet dan de grens getrokken worden, zodat de irritatie tussen de deelnemers onderling eens ophouden .
.. Als vraagsteller zou ik de schouders nu optrekken en mij afkeren van dit 'zooitje ongeregeld',

Begin bij uzelf , reageer normaal , i.p.v. irritante onbeschofte opmerkingen / of reacties te plaatsen , die dit uitlokken .
Doe mij een plezier , verdwijn van dit forum , dan is het zooitje geregeld .

hansje klein
door hansje klein - Jun 17, 2018 om 10:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tenminste de laatste twee deelnemers ...

gaan gewoon door met het op de man spelen (wat NIET is toegestaan) i.p.v. de gestelde vraag duidelijk te beantwoorden.
Die hebben dus géén onderbouwde en/of constructieve ideeën om het benoemde 'gedoe' eindelijk eens uit de wereld te krijgen. Daardoor blijven de vragen onbeantwoord en de 'trollen' dweilen met alle kranen open.

Misschien heeft de oorspronkelijke vraagsteller nog een opmerking ... ik ben reuze benieuwd!

marita5
door marita5 Jun 17, 2018 om 10:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Hk , kort maar krachtig , Bots > Wederbots

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 10:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan keert men dus weer terug naar het startpunt om te kijken wie het eerst begon met 'botsen' en neemt dáár de draad opnieuw weer op om er een beter verhaal van te kunnen gaan maken ... 1 - Dit is m.i. géén consumentenvraag en 2 - Ga maar ergens ander klagen en zeuren ... enz. enz.

diumenge
door diumenge Jun 17, 2018 om 11:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En jouw reactie van 16 JUN. 2018 OM 17:25 was niet op de man gespeeld?

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 11:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Terugkijken is oninteressant voor de vraagsteller en inmiddels is het aangekomen, dat discussies op dit forum óók niet (meer) gewenst zijn ...

Ik heb NIET teruggelezen wat u bedoelt, best mogelijk dat ik me aangesproken moet voelen ... ? ... maar dat dan weer tot een volgende off-topic reactie gaat leiden.

Nogmaals, ik ben de vraagsteller niet en uw aller eerste antwoord werpt meteen al vragen op!

gerbera
door gerbera - Jun 17, 2018 om 10:42
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom belasting betalen

Zou ik dat niet doen heb ik binnen de kortste keren de belastingdienst achter mij aan.
Ik ben verzot op U programma Kassa en sla geen aflevering over,
Als de "in slaap gedutte makke lammetjes" geen belasting zouden betalen moet u een ander vermaak voor de zaterdagavond zoeken.
Want dan is ook het programma "Kassa" er niet meer.

hansje klein
door hansje klein - Jun 17, 2018 om 13:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer ik me oriënteer aan de grootste belangenbehartiger voor consumentenzaken, lees ik bij de Consumentenbond, dat daar gewoon over de belastingdruk en ook over de rechtvaardigheid wordt geschreven, meningen worden getest en op de community wordt gediscussieerd.

Waarom zou dat dus géén 'consumententhema' zijn, zoals hier geantwoord werd? Bij de uitleg van de spelregels staat ook niets wat op het afwijzen van deze vraag zou kunnen duiden. Verwijdering om de hier gestelde vraag zou absurd zijn. Verwijderen van off-topic reacties minder, maar het zou wel opruimen!

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2018 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, bij de Consumentenbond hebt u een ban, schiet dus niet op. Smeek anders daar ook op uw blote knieën of u terug mag komen.

Kunt u gezellig mee discussiëren.

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 14:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wéér heeft u tamelijk onzorgvuldig gelezen ... en nu ook nog verdraaid gepost,

want na een lange discussie met de Consumentenbond, heb ik a - mijn lidmaatschap met onderbouwing opgezegd en b - samen met de community-manager besloten, dat ik gezien het huidige algemene beleid "mijn ban zelf zal gaan nemen"!

M.a.w. ik wil helemaal niets meer reflecteren en kan mij dus niet meer met hun huidige beleid identificeren en dat is heel wat anders dan uw advies, om te smeken om a.u.b. weer terug te mogen komen.

hansje klein
door hansje klein - Jun 17, 2018 om 14:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 ...

Helemaal prima dat u een doordouwer bent!

Maar om het geschil door de verantwoordelijken te laten beantwoorden, heb ik het volgende aan de redactie gestuurd:

Wanneer ik me oriënteer aan de grootste belangenbehartiger voor consumentenzaken, lees ik bij de Consumentenbond, dat daar gewoon over de belastingdruk en ook over de rechtvaardigheid wordt geschreven, meningen worden getest en op de community wordt gediscussieerd.

Waarom zou dat dus géén 'consumententhema' zijn, zoals hier geantwoord werd? Bij de uitleg van de spelregels staat ook niets wat op het afwijzen van deze vraag zou kunnen duiden. Verwijdering om de hier gestelde vraag zou absurd zijn. Verwijderen van off-topic reacties minder, maar het zou wel opruimen!

PS. Bij de concurrentie wordt momenteel aangestuurd op betere/duidelijkere spelregels ... waarschijnlijk (en hopelijk) wordt daar een definitie geplaatst over het begrip 'consumentenzaken' ...

newmikey
door newmikey Jun 17, 2018 om 15:07
830 Antwoorden / 0 Vragen

@HANSJE_KLEIN
Misschien toch eens een cursus "begrijpend lezen" doen? TS heeft het hier over "gesjoemel" wat blijkbaar volgens hem/haar een "onrecht" is.

Er is een ruling van de Belastingdienst en er is dus van gesjoemel of daaruit volgend onrecht helemaal géén sprake. Laat onverlet de algemene discussie over de wenselijkheid van rulings in het algemeen maar dat is aan de 2e Kamer en hooguit een onderwerp voor een politiek forum.

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 15:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er is tweemaal sprake van het concern SHELL, dat

a - een (geheime) deal met de belastingdienst heeft gemaakt en
b - een onderzoeksrapport m.b.t. dividendbelasting, wetgeving en vestigingen van hoofdkantoren in Nederland heeft laten doen door de TU-Delft.

TS kan aansluitend e.e.a. "begrijpend uitleggen" ... tot nu toe prangert hij/zij het betalen van extra belasting door de normale consument aan!

newmikey
door newmikey Jun 17, 2018 om 16:43
830 Antwoorden / 0 Vragen

"tot nu toe prangert hij/zij het betalen van extra belasting door de normale consument aan!"

a) Gebruik eens normaal Nederlands want ik snap hier niets van..."prangert aan"?
b) Waar in de post van TS is sprake van het "betalen van extra belasting door de consument"?

Maar ik begrijp het al, u wilt discussie puur om de discussie, om de inhoud maalt u niet (of "nicht" als u dat beter begrijpt).

hansje klein
door hansje klein Jun 17, 2018 om 16:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De vraag en de vraag over de vraag is inmiddels onderweg naar de redactie ... maandag antwoord! U heeft gelijk, het woord aanprangeren is een germanisme en bedoeld daarmee is 'het publiekelijk aan de kaak stellen'. Sorry!

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 17, 2018 om 14:14
7181 Antwoorden / 3 Vragen
gerbera
door gerbera - Jun 17, 2018 om 15:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wordt zo moe en verdrietig van dat gehakketak hier. H&K, Relax en Ontspan ff.

Uitdrukkingen Françaises, Goed Voelen, Hangmat

Redacteur
door Redacteur - Jun 18, 2018 om 10:29
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic betreft geen consumentenvraag of probleem, waar het forum voor is bedoeld, maar een politiek thema. Ook telt het vele offtopic bijdragen. Daarom sluiten we het topic.

De redactie