door willems123 Jun 26, 2017 om 15:06
Geldzaken & recht

Waarom belt de officiele instanties met geheim nummer?

Vorig week wordt gebeld door mijn verzekeringsmij. en vandaag door de politie, beide met geheim nummer....IK word vaak gebeld met een geheim nummer, voor reclame of iemand die mij probeert op te lichten. Daarom neem  ik de telefoon met een geheim nummer (bijna altijd) met onbeleefd woorden...

21214 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2017 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zijn geen geheime nummers, maar die nummers worden niet meegestuurd bij het bellen. Dat is om te voorkomen dat u, bij geen gehoor, teruggaat bellen en dan iemand aan de lijn krijgt die helemaal niet weet waarover u gebeld bent.

U kunt zo'n telefoontje ook rustig aannemen en als het reclame is, zeggen: geen interesse en het gesprek verbreken. Onbeleefd hoeft u dus niet te worden.

reflecs
door reflecs - Jun 26, 2017 om 15:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt hier uw telefoonnumer voor die andere reclametelefoontjes blokkeren:https://www.bel-me-niet.nl/

Cookies
door Cookies - Jun 26, 2017 om 15:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoals gezegd, het is geen geheim nummer, maar een geblokkeerd nummer. Dat is heel wat anders.

Het is dus niet verstandig om dergelijke telefoontjes niet aan te nemen. Ook bijv. ziekenhuizen bellen met een geblokkeerd nummer.
Als je een antwoordapparaat gebruikt, kun je alle telefoontjes meteen door laten gaan naar het antwoordapparaat en dan tijdens het meeluisteren beslissen om op te nemen. Verkopers spreken sowieso nooit een antwoordapparaat in.

getty
door getty - Jun 26, 2017 om 16:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn werkorganisatie belt vanwege  Privacy van bv familieleden anoniem. ( maatschappelijk werk/ veilig thuis). Er zit soms dus wel een weloverwogen , goede reden achter.

jo
door jorisw - Jun 26, 2017 om 19:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie het al helemaal voor me: TS neemt de telefoon op met "ja, wat mot je", waarop de persoon die belt (heel menselijk) ook niet helemaal reageert en vervolgens krijgen we hier weer klachten over onbeschoft personeel van organisatie XYZ....

wi
door willems123 Jun 26, 2017 om 22:33
117 Antwoorden / 16 Vragen

Laatste maanden wordt ik een paar keer gebeld met een afgeschermd nummer van iemand van ''Microsoft'' en ''ABN-AMRO'' (ik geen klant van ABN-AMRO), ik ben zeer alert met dat soort bellers, en vandaag kreeg ik een telefoon met afgeschermd nummer... en iemand zegt: ik ben.... van politie Amsterdam...ik zegt gelijk... fuck you!

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 27, 2017 om 00:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oei een agent in functie beledigen kan tussen €500-€1000 kosten. Duur telefoontje had dit kunnen worden.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@willems123. Heel verstandig dat u zo onbeschoft reageert op een telefoontje. Zij kunnen u wel proberen te bereiken ivm een nare zaak.

Waarom hebt u eigenlijk een telefoon als u bellers niet te woord wilt staan? Doe hem de deur uit en klaar.

jo
door jorisw Jun 27, 2017 om 08:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Onbegrijpelijk trouwens dat iemand er trots op lijkt te zijn omdat hij scheldt door de telefoon....

Ma
door Marimelda Jul 8, 2017 om 10:38
58 Antwoorden / 11 Vragen

Wat ook kan helpen is terugvragen. "Wie bent u?" " Wat voor bedrijf precies en waar?"  Dan hangen zij zelf snel op. Van mij alles willen weten, dan ook van die ander. En hen traceren lukt al nooit. Soms moet je zelf ook wat brutaliteit aan de dag leggen, zonder te gaan schelden, want dat is echt niet nodig.

ma
door marnix1 - Jun 27, 2017 om 08:40
256 Antwoorden / 22 Vragen

Mijn ervaring is tegenwoordig dat als je even wacht bij een "prive' nummer dat ie na drie keer overgaan meestal  stopt, dat zijn dan vast geen erg belangrijke zaken, denk ik dan.
Ziekenhuizen en andere instellingen proberen het meestal langer.
Al krijg ik ook nog wel eens wat wonderlijks aan de lijn, vind ik ook geen ramp.

fr
door frans56 - Jun 27, 2017 om 08:51
230 Antwoorden / 9 Vragen

Voor dit probleem heb ik een prima en ook nette oplossing.  Doe alsof U een antwoord apparaat bent en zeg, direct na het opnemen van de telefoon
dus ook zonder te luisteren wie er aan de lijn is, de tekst  "Helaas , deze telefoon is niet bereibaar voor anonieme nummers"  en verbreek vervolgens de verbinding.    Deze manier heb ik een tijdje toegepast, waarop deze telefoontjes tot het verleden behoren.    simpel en effectief.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 09:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Echt stonpzinnig.

Ma
door Marimelda Jul 8, 2017 om 10:26
58 Antwoorden / 11 Vragen

Het is wel ergerlijk toch?? Wij iedere keer braaf alle gegevens geven en hun met een geheim nummer komen.
Waarom stompzinnig? Een heel ludieke actie. Die neemt zijn vrijheid van handelen en heeft lef. Dat durft lang niet iedereen.

Ma
door Marimelda Jul 8, 2017 om 10:29
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Franss56, u heeft wel lef, dat zou ik niet zo gauw doen. Maar of u datzelfde bereikt met bijvoorbeeld de politie of uw gemeente betwijfel ik.

edrick3
door edrick3 Jul 8, 2017 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marimelda: je snapt er niet veel van hè. ;-)

Ma
door Marimelda Jul 8, 2017 om 10:48
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Edrick, wat snap ik niet, volgens u?

Ma
door Marimelda - Jul 4, 2017 om 03:10
58 Antwoorden / 11 Vragen

Dat valt mij ook vaak op. Geheime nummers van officiële instanties. Heb je een vraag, dan kan je niet terugbellen.

Wat mij ook opvalt, vergelijkbaar, e-mails met geen persoonlijke naam eronder, soms hooguit de Bedrijfsnaam,  en no-reply-antwoorden. Namen en Adressen moet je soms naar zoeken, voordat je het uiteindelijk gevonden heb.  Bijvoorbeeld de Forums: Sommige zijn een - en al anonimiteit.Reageerders reageren letterlijk met 'Anoniem', de moderator ondertekent met 'Moderator'. Ja, wie o wie zijn ze? Ze zijn gewoonweg niet te traceren. Je kan geen klacht indienen, als je dat zou willen. Eén verkeerd woord (niet eens een scheldwoord) of je wordt al geblokkeerd. En let dan op wat ze dan zelf nog schrijven! Ze plaatsen je zo in een hokje. Ze laten dus, die ze blokkeren,  met een verongelijkt gevoel achter. Ik vind dit allemaal geen stijl. Het wordt steeds gekker. Het wordt er allemaal niet leuker op. En gemakkelijker? Niet dus. Ik hoor mensen al meer klagen erover: "Ik heb het druk."  -  "Ik heb geen tijd." -  "Je bent zelf verantwoordelijk."

Het is allemaal niet meer te volgen.

tenormin
door tenormin Jul 4, 2017 om 05:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, vandaar je, niet te begrijpen, Topic van vannacht.

Cookies
door Cookies Jul 8, 2017 om 11:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Eén verkeerd woord (niet eens een scheldwoord) of je wordt al geblokkeerd....... Overdrijven is ook een vak. Er is op dat betreffende forum meerdere keren aangegeven dat bepaalde zaken niet op dat forum thuis horen. En ja, als je dan maar door blijft gaan, volgt terecht een blokkade.

Je begrijpt weinig tot niets van de digitale wereld, dat is wel duidelijk. Dat moet je niet anderen aan rekenen.

Ma
door Marimelda Jul 8, 2017 om 22:09
58 Antwoorden / 11 Vragen

Ik ben niet digitaal aangelegd blijkbaar. Geen robot-type. Ik zat krap een week op dat forum. Overigens lokken ze toch een antwoord uit, linkend naar datgene waar ze zelf zo'n hekel aan hebben. Tja ..., dan schrijf je nog uitgebreider en de blokkade is een feit. Hebben ze toch een stok om ...

Ma
door Marimelda Jul 10, 2017 om 20:50
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Carola83, ik begrijp meer dan u denkt!

Ma
door Marimelda - Jul 8, 2017 om 10:24
58 Antwoorden / 11 Vragen

Dat vraag ik mij ook zo vaak af. Ik begrijp dit ook niet. Kunt u dan ook inspreken? Dan is het gesprek natuurlijk ook vastgelegd. Ook met gezondheidsinstanties is dat zo. Ik vind het vervelend, want de wereld wordt op deze manier er niet transparanter op en het ondermijnt, naar mijn mening, ook het vertrouwen van de burgers in de samenleving. Het maakt onderdeel uit van de verregaande bureaucratie. En dan die no-reply-emails, dat is in feite het zelfde. Je stelt een vraag, zij antwoorden en  je kan dan, als je nog meer vragen zou hebben, niet nog een vraag stellen per e-mail. En elk e-mail heeft dan een eigen nummer per onderwerp. Dat is zo met de Gemeentes, de Politie en de Overheid, Gezondheidsinstanties, Providers e.a., uitzonderingen daargelaten. Je komt niet snel verder.

Terwijl er een roep is om meer transparantie lijkt het tegenovergestelde te gebeuren. En in inderdaad moet je oppassen voor fraude-telefoontjes. Maar toch heb ik mijzelf niet laten inschrijven in het Bel-me-niet-register, want dat is de zoveelste registratie die je moet doen.

Het lijkt wel of men alles wil vastleggen. Hoe vaak ze je niet vragen naar je geboortedatum en/of ID-kaart en/of BSN-nummer. En dan kom je toch bijdiezelfde instantie die dat toch zo kunnen weten, want ze hebben je gegevens al lang al.. Eén druk op de knop en ze hebben de gegevens voor zich.

Het kan ook zijn, doordat er burgers zijn die fraude hebben gepleegd, de Overheid zelf het vertrouwen ook niet meer heeft in hun burgers. Het is een wederzijds wantrouwen misschien. Misschien ook niet helemaal onterecht.

diumenge
door diumenge Jul 8, 2017 om 10:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die vragen zijn om je te identificeren aan de gegevens die ze inderdaad al hebben vastgelegd, zodat als jij zegt Marimelda te zijn ze een aantal vragen kunnen stellen om te controleren of je ook echt bent wie je zegt. Of zou je het wel prima vinden als ik naar bijvoorbeeld je verzekeraar bel en zeg Marimelda te zijn, de verzekeraar vervolgens al je gegevens aan mij geeft door te teleoon?

Maar kennelijk heb jij daar een betere methode voor? Nou, vertel eens!

edrick3
door edrick3 Jul 8, 2017 om 10:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is allemaal niet meer te volgen.

Ma
door Marimelda Jul 8, 2017 om 10:47
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Diumence, lees mijn andere antwoorden, ik heb er al meer geplaatst hier. Waarom verschijnen mensen met schuilnamen op forums bijvoorbeeld? Is dat niet, omdat men bang is? De meesten hier hebben ook een soort schuilnaam, dat is die van mij ook. Op sommige forums kun je elke schuilnaam aannemen die je maar wilt. Dat is echt stompzinnig, maar dat zijn forums waar je niet hoeft in te loggen. Ik weet niet of ik hier ooit de naam die ik nu hanteer, overigens wel linkend aan mijn echte naam zou kunnen inruilen voor een andere naam.

diumenge
door diumenge Jul 8, 2017 om 11:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je geeft echt totaal geen antwoord op mijn vraag Marimelda.

Ma
door Marimelda Jul 8, 2017 om 22:05
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Diumenge,
Uw vragen, ik zal ze proberen te beantwoorden.
1. Naam en adresgegevens, BSN e.d. een verzekeraar mag dat niet aan derden geven, misschien wel aan een collega die daar ook werkt en dingen moet afhandelen, hetzij in opdracht of omdat het gewoon zijn werk is daar.
2. Natuurlijk wordt ik wel eens gecontroleerd als ik me ergens aan heb gemeld. Dan bellen ze me op. Maar dat is dan niet altijd een geheim nummer. Met een geheim nummer weet je nooit met wie je te doen hebt. Je kunt dat nummer niet traceren en checken of het bij het bedrijf hoort, waarvan ze zeggen te zijn.

Nog even over schuilnamen op forums: Ik zie hier praktisch iedereen met een schuilnaam. En dat mag. Ik denk dat voor iedereen de privacy belangrijk is. Ik vind het overigens wel goed dat je niet steeds een andere schuilnaam mag aannemen op een website. Ik meen dat dat met de website van Kassa dat ook zo is. m.vr.gr.

diumenge
door diumenge Jul 8, 2017 om 22:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je leest niet eens hè? Loopt maar wat onzinnigs te brabbelen, succes ermee. Ik ga doen wat ik al direct had moeten doen en niet meer reageren op deze onzinnigheid.

Ma
door Marimelda Jul 10, 2017 om 20:51
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Diumence, ik lees het wel. Misschien heb ik de vraag niet goed begrepen. Maar misschien lees ik meer tussen de regels door ...

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2017 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ marimeld

Maar als u dan zo tegen anonimiteit op fora bent, waarom vermeldt u dan niet uw volledige naam?

Overigens verplicht niemand u aan fora deel te nemen. Dat is uw eigen keuze.

Overigens is een no-reply mailtje slechts een bevestiging van de door u gezonden mail. Juist netjes.

U kunt beter op een debat club gaan, of een  bijbelclupje of zo, daar ziet u met wie u in gesprek bent.

Ma
door Marimelda Jul 8, 2017 om 22:20
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Tijger1,
Op zich ben ik niet tegen een gebruikersnaam. Een zekere bescherming heb je toch wel nodig, want velen kijken mee, en genoeg die kijken en niet reageren. Nee niemand verplicht mij er toe aan forums deel te nemen. Het is uit een nood geboren en ik wilde juist goed leren communiceren.
Soms is een no-reply antwoord niet juist, soms stel ik een vraag en dan komt er nog een no-reply-antwoord, dat vind ik een beetje gek.

Op een gebedsgroep ben ik zeker geweest, maar we werden steeds kleiner en de manier waarop begon mij ook tegen te staan. Mijn voorstel om het toch wat eenvoudiger te maken strandde, dat vond ik heel jammer. En aan een Bijbelgroep heb ik jaren deelgenomen,, maar die is nog niet zo gek lang geleden opgeheven. Het is voor katholieken moeilijk dit vol te houden, want er is veel kritiek tot binnen de Kerk aan toe. Aan een kant te begrijpen, maar mensen kunnen soms ook te ver doorschieten in hun kritiek. Niet alle kritiek is even terecht en soms zelfs onterecht. Ik stop nu hierover. Het is off-topic inmiddels. M. vr. gr.

tijger1
door tijger1 Jul 8, 2017 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb overigens uw topics doorgelezen op dat andere forum. Ik geloof dat u er zeven of zo hebt geopend in een week en u scheen maar niet te snappen waar dat forum voor bestemd was, net zoals hier blijkt uit uw opmerkingen over gebruikersnamen en zogenaamde "geheime" nummers.

Uit nood aan een forum deelnemen? Het moet niet gekker worden. En dat voor iemand die zo'n aversie heeft tegen de moderne tijd. Maar goed er zijn denk ik nog zat fora, waar u zich kunt aanmelden, waar u kunt leren te communiceren.

Ma
door Marimelda Jul 10, 2017 om 21:03
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Tijger1. Inmiddels heb ik wel leren communiceren en zeker via Internet.

Vroeger was ik tegen milieuvervuiling. Maar je moest er toch aan geloven om af en toe met de auto mee te gaan. Ze hadden me daarmee zo klem. Datzelfde gebeurt dus nu met de al verdergaande Internet- en digitaliserende wereld. Je wordt er min of meer toe gedwongen, zogenaamd ben je er vrij in. maar vroeg of laat moet je eraan geloven of niet. Doe je het niet, dan lig je er straks binnen de kortste keren helemaal uit, zeker in deze samenleving. Goed ik ben er nu eenmaal mee begonnen.

Het ligt aan de tijdgeest van de laatste tien of twintig jaren. Kun je niet er aan mee doen, omdat je overtuiging anders is, dan kost het je nu al bijna je kop. Een aantal van de 'moderne' media volgen hierin de afrekencultuur. O, wee, als ik er iets van zeg? Dan kunnen er twee dingen gebeuren: 1. Of ze negeren je en men zwijgt er verder over (monddood maken) zwijgen er verder over. Of: 2. Je krijgt onverwachts de pers op je dak met cameraman en al en komt het alsnog in de publiciteit. In beide gevallen is het niet eerlijk. In het eerste geval geven ze je geen kans en in het tweede geval gebeurt het zo onverwachts dat je je niet voorbereiden kunt. Er is nog een derde mogelijkheid die men in sommige gevallen vergeet toe te passen. De dialoog om tot rede te komen en dat ook over en weer.

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u niet een beetje paranoïde (aan het worden)? De pers op uw dak met een cameraman en komt het (wat dan?) in de publiciteit.

fl
door flessebon - Jul 11, 2017 om 07:50
418 Antwoorden / 7 Vragen

Omdat ze willen dat u zo weinig mogelijk zelf contact opneemt. Dat kost geld. En omdat ze gebruik maken van derden die namens hen bellen.