du
door dutch249 Apr 24, 2019 om 13:20
Geldzaken & recht

Waarom betalen we kijk- en luistergeld?

Beste allemaal,
Misschien ben ik de enige maar sinds kort wordt er niet alleen geweldig de wereld rond gereisd door allerhande lieden met een smoes om te reizzen, maar sinds kort is er een nieuw fenomeen:
NPO Extra en NPS Start.

Waarom kunnen de normaal belasting betalende bewonders van Nederland dit niet zien?

Wederom een slinkse operatie van NPO?

Graag reacties.
Ik vind dit basaal onjuist gebruik van de betaalde kij-en luistergelden.

dutch

17550 11 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 24, 2019 om 13:29
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Ben jij dat weer Ryan?

Kappen nou met die flauwekul!

ju
door juliomariner Apr 24, 2019 om 13:32
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Als je even naar het profiel van TS had gekeken had je gezien dat TS al vanaf 2017 actief is en al 9 vragen heeft gesteld

aurora1
door aurora1 Apr 24, 2019 om 13:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En voorts de pot die de ketel verwijt?

ju
door juliomariner Apr 24, 2019 om 14:08
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Je zou bijna denken dat G A die trol is

sjjoppy
door sjjoppy Apr 24, 2019 om 14:24
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Houdt het nu nooit op?

Gr
door Grunn1 Apr 25, 2019 om 09:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En wat veschilt deze vraag van die non consumenten vragen van jezelf?

ju
door juliomariner - Apr 24, 2019 om 13:30
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Even ter correctie om het zuiver te houden, het kijk- en luistergeld is al in 2000 afgeschaft. De omroepen worden nu vanuit het binnenkomend belasting geld betaald.
Maar u  heeft gelijk waarom zou er start en extra betaald moeten worden terwijl iedereen al met de belasting heeft meebetaald.
Ik vraag me ook af of bepaalde amusements- en sportprogramma's nog wel onder de taken van de publieke omroep vallen.
Topic is trouwens niet echt een consumentenkwestie.

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2019 om 13:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We betalen al jaren en jaren geen kijk- en luistergeld meer. U loopt een beetje achter.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 24, 2019 om 13:37
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb mij wel eens afgevraagd waar al dat reizen toe dient, met minder kunnen wij ook wel op de hoogte gehouden worden.
Maar het valt wel onder de categorie amusement.

He
door Heest Apr 25, 2019 om 07:52
Antwoorden / Vragen

Hallo Sjoppie, groeten van Maarten Heest. Ik hou het hier voor gezien. Bedankt voor de plussen en hopelijk kon je die van mij ook waarderen ;)
Veel plezier en succes verder op dit forum!

sjjoppy
door sjjoppy Apr 25, 2019 om 14:48
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Maarten,
groeten van Sjoppie, jammer dat je weggaat maar kan het wel begrijpen.
Had al gelijk gezien dat je inactief was vanwege (heest).
Niet alleen de plussen maar heb alles van je gewaardeerd.
Ik wens jou ook het allerbeste voor de toekomst maar met jouw instelling zal dat wel lukken. ;)

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2019 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

NPS start bestaat niet, is NPO  start. Is het oude Uitzending gemist.  NPO extra is gewoon te zien bij Ziggo.

aurora1
door aurora1 - Apr 24, 2019 om 14:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U loopt vele mijlen en nog meer jaren achter.
Voordat u gaat klagen en zeuren op forums zou u zich maar beter eerst goed informeren.
Dit is ook geen forum om te klagen maar voor consumentenvragen.
Kijk- en luistergeld is al vele jaren geleden afgeschaft. En dat is dan bijna 20 jaar.
Trouwens, wie wil nu kijken naar zulke flutprogramma’s van figuren die veel te graag op tv willen en zichzelf en mekaar nogal wat vinden én ver overbetaald zijn?

jo
door jorisw - Apr 24, 2019 om 14:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Die reisprogramma's zijn waarschijnlijk de goedkoopste programma's die de PO maakt. Een uurtje in de studio (bijvoorbeeld Kassa) is veel duurder want er zijn veel meer mensen en apparatuur bij betrokken.

En die nieuwe opties zijn nodig omdat wij het met z'n allen nodig vinden dat er flink wordt gekort op de publieke omroep. Als ze dan toch nog wat willen kunnen maken moeten ze alternatieven gaan zoeken. Ze hadden ook meer reclame kunnen gaan doen, inclusief reclame in de programma's. Ik weet wel waar ik de voorkeur aan geef.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 24, 2019 om 14:27
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Mens en appatuur reist mee, onderkomen kost ook behoorlijk wat.

jo
door jorisw Apr 24, 2019 om 18:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een aflevering van Heel Holland Bakt kost ca. 70.000 euro. Daar kan je met een reisploeg van 3 a 4 mensen heel lang voor op reis en wel meer dan een uur TV maken. In een reisploeg zit een cameraman, geluidsman, presentator en wellicht nog een producten/regisseur maar dat is vaak gecombineerd. Bij een studioopname lopen al meer cameramensen rond dan dat.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 24, 2019 om 19:02
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben om, wist niets van deze grote uitgaven. Dankjewel voor de uitleg.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2019 om 16:10
16825 Antwoorden / 202 Vragen

In iets andere woorden: u bent aardig in de war of wel kent het verschil niet tussen betalen van luister- en kijkgeld (al jaren niet meer het geval maar is deels vervangen door het moeten kijken naar reclameblokken) en betalen voor nieuw aanbod waaruit u zelf kunt kiezen wanneer en veelal zonder reclame.
Daarbij doet zich te absolute feit voor dat gratis TV kijken m.u.v. BVN en andere free- to air zenders via sateliet ook niet gratis is omdat daar kosten voor providers aan de orde zijn en voor zenders buiten het basispakken ook nog extra betaalt dient te worden.

En dan nog: NPO extra is de nieuwe naam voor uitzending gemist van de NPO en bij uitzending gemist kon ook alleen maar worden teruggekenen naar programma's waarop geen buitenlandse rechten van toepassing waren.

Bij NPO Start kunt u tegen betaling ook programma's zien waar wel rechten op rusten die betaald dienen te worden.

ne
door neodutchio - Apr 24, 2019 om 16:33
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Vele programma’s worden niet door de omroepen gemaakt, maar die worden gekocht. Er worden afspraken gemaakt omtrent uitzenden en herhalingen. Voor elke uitzending moet dan betaald worden. Ook als u online kijkt.

Th
door Thijs124 - Apr 25, 2019 om 09:57
289 Antwoorden / Vragen

Als je kijk en luistergeld betaald wordt je opgelicht. Dan zou ik alles terugdraaien en actie ondernemen.

en
door enno10 - Dec 31, 2019 om 11:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

We betalen wel degelijk nog kijk en luistergeld! Zit bij de rekening van hoogheemraadschap

tijger1
door tijger1 Dec 31, 2019 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin.

newmikey
door newmikey Dec 31, 2019 om 12:28
830 Antwoorden / 0 Vragen

Pure nonsens. Waarom een forum vervuilen met zulke kolderieke teksten, de leukste thuis of zo?

tenormin
door tenormin Dec 31, 2019 om 12:41
16823 Antwoorden / 108 Vragen

enno10, niets beters te doen dan een oud topic weer boven water te doen komen? Bij het Hoogheemraadschap inbegrepen? Haha, laat me niet lachen.

hutch
door hutch Dec 31, 2019 om 17:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag @Enno10, klik u eens 'hier' op (en dan even na beneden scrollen). Goede jaarwisseling toegewenst.