Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 6, 2019 om 18:55
Geldzaken & recht
Waarom geen geldautomaat naast het politiebureau?

Vrijwel maandelijks wordt er een plofkraak gepleegd bij een geldautomaat.
Gelukkig is er nog geen onschuldig slachtoffer/consument gevallen....

Waarom worden de nieuwe geldautomaten niet naast het politiebureau geplaatst?

2122 17 Rapporteer

Topantwoord

gerard van tol
door gerard van tol - Feb 6, 2019 om 18:58
26 Antwoorden / Vragen

Politiebureaux zijn tegenwoordig op zeer afgelegen plaatsen gevestigd, waarschijnlijk om het doen van aangiftes nog moeilijker te maken. Ik zou niet graag 's avonds op zo'n plek geld willen pinnen.

jo
door jorisw Feb 6, 2019 om 22:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kom je wel eens buiten? Zo ja, dan zou je zien dat het onzin is wat je zegt. Zowel van de afgelegen plaatsen als dat het gedaan wordt om aangiftes moeilijker te maken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 6, 2019 om 23:24
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hier in Amsterdam zijn ook diverse belangrijke politiebureaus gesloten vanwege reorganisatie  (lees: bezuiniging ).

Als ik met mijn brommer voor een winkel parkeer,kijkt de winkelier angstig naar me totdat ik mijn helm afzet......

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2019 om 19:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u weer iets nieuws bedacht voor de klets?

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Feb 6, 2019 om 19:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom geen geldautomaat naast politiebureau geplaatst? Wel een idee over: veel politiebureaus zijn er niet (meer) en die er zijn, zijn gesloten na 5 uur. Plus, daar moeten de meeste mensen met een auto naar toe. Niet alleen dat maar zelfs naar een andere Gemeente rijden. Kortom, geen goed idee. Dit en volgend jaar komen de gele flappentappers, dus maar hopen dat deze apparaten in de winkels zelf komen te staan. De supers zijn voldoende lang open om geld op te nemen: als men 's-nachts wil pinnen, pech gehad.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 6, 2019 om 19:55
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Het opheffen van politiebureaus is inderdaad 1 van de oorzaken van de plofkraken.

Waar ik voor vrees,is dat deze gewetenloze criminelen de pinautomaten in winkels gaan opblazen.

Je moet echt lef hebben als crimineel om een pinautomaat naast een open politiebureau op te blazen......

diumenge
door diumenge Feb 7, 2019 om 07:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan je dat verband aantonen Geboren Amsterdammer?

"Het opheffen van politiebureaus is inderdaad 1 van de oorzaken van de plofkraken."

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 8, 2019 om 13:35
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Er is wel degelijk een verband tussen het sluiten van politiebureaus en de toename van het aantal plofkraken:

Hier in Amsterdam hebben ze het politiebureau Surinameplein gesloten.

Aan de overkant stond een pinautomaat, die is opgeblazen.....

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2019 om 19:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom? Moet er soms een agent naast gaan staan 24/7? Gewoon alles betalen met je pinpas, hoef je ook niets op te nemen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 6, 2019 om 19:59
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Dat is wat de banken graag willen ,zodat banken voor het pinnen steeds meer kosten gaan berekenen aan hun klanten......

Ook kun je bij een pinstoring niets meer.....

Laten we eerst maar eens een Nationale Bank oprichten zonder winstoogmerk.

Cookies
door Cookies Feb 6, 2019 om 20:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je bankrekening geplunderd wordt, omdat je zonodig cash wil opnemen, kun je ook niets meer. Nog een keer: waarom naast een politie bureau.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 6, 2019 om 20:21
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Voor zover ik weet,is er nog geen plofkraak geweest in de buurt van een politiebureau, althans hier in Amsterdam en omstreken.

Ik zou het gewoon proberen als ik bestuurder van een bank was.....

jo
door jorisw Feb 6, 2019 om 22:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een slimme winkelier heeft voor het zeldzame geval dat er een keer een PIN storing is machtigingsformulieren liggen. Daarnaast kan je als er een echt grote PIN storing is ook geen geld uit de muur halen. Poepargument dus. En die nationale bank zonder winstoogmerk: dan ga je de overheid een mega ICT project laten uitvoeren. We weten allemaal hoe goed die projecten altijd gaan...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2019 om 20:23
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Denkt u nu werkelijk dat dat iets uitmaakt met daarbij de aantekening dat juist veel politiebureaus de afgelopen jaren zijn gesloten of slecht nog een gedeeltelijke openstelling hebben. Dat is ook in Amsterdam het geval.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 7, 2019 om 00:11
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Bij het winkelcentrum Gelderlandpein in Amsterdam staat een pinautomaat aan de overkant van het politiebureau.
Hier is nog geen plofkraak geweest.......

ne
door neodutchio Feb 7, 2019 om 08:28
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Niet zo vreemd, die zit midden in een voetgangerszone. Hoe wil je daar snel en ongezien wegkomen?

costnix
door costnix Feb 8, 2019 om 09:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wegkomen lukt ‘s-nachts prima

ne
door neodutchio - Feb 6, 2019 om 20:28
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U denkt dat een pinautomaat naast een gesloten politiebureau niet opgeblazen wordt en elders wel? Bij een onbemand bureau duurt het net zo lang om politie heen te krijgen dan elke andere plek. Sowieso is de bezetting in de nacht laag, ongeacht op welke plek je bent.

Het sluiten van het aantal bureau's heeft werkelijk niets te maken met het aantal plofkraken. Er zijn echt niet minder agenten op de weg.

En het onderbuikgevoel dat banken meer gaan berekenen als we alleen nog gaan pinnen is natuurlijk onzin.

Leef in het heden en vrees niet voor alles.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 7, 2019 om 00:18
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Toen de ING bank nog "Postbank" heette,hoefde je voor je girorekening niets te betalen.

Nu vindt de ING het vreemd waarom ik geen internet betalen wil.....

Nimmer.....!

Enkele jaren ben ik "geskimmed ": mijn bankrekening was leeggehaald.....
Ik kon een week niet bij mijn bankrekening .
Gelukkig gebruik ik altijd cash, dus kon ik eten......

Ik heb nooit excuses gekregen van ING.....

ne
door neodutchio Feb 7, 2019 om 08:22
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad, vroeger waren bankrekeningen nog gratis en kreeg je rente op je lopende rekekening. Dat was niet alleen bij de Postbank zo. Vroeger reden we ook nog op gelode benzine octaan 91.
En waarom verwacht u excuses van de bank toen u geskimmed was?

In de mooie plaats waar ik woon hebben wij ook veel pinautomaten. Een aantal zijn al opgeblazen en anderen niet. Maar dat heeft werkelijk niets te maken met het in de buurt hebben van een politieburo. Ramkrakers kijken naar het soort automaat en hoe snel ze weg kunnen komen. Dus de pinautomaat in het winkelgebied is gespaard gebleven, maar die van de Rabobank die net er tegenover ligt vrij aan de weg was wel de sjaak. Net zo goed als een dorp verderop. Die langs de weg is gekraakt, een tweede die wat achteraf lag niet.

no
door northface - Feb 6, 2019 om 20:42
11 Antwoorden / 4 Vragen

Het politieburo is in de avond en nacht dicht.......

Topantwoord

me
door mein33 - Feb 6, 2019 om 20:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Uw voorstel is in mijn woonomgeving moeilijk toe te passen aangezien er hier in de verste verte geen politiebureau te bekennen is.
De politie houdt elke week op dinsdagmiddag, als er al een diender beschikbaar is, 'spreekuur' in het dorpshuis.
Bij een evenement, bestaat de ME hier uit 1 agent met platte pet op de dienstfiets.
Het zou wel fijn zijn als uw idee hier zou kunnen worden ingevoerd, dan slaan we twee vliegen in 1 klap, nl. en een geldautomaat en een politiebureau.

Dit is geen grapje, maar de realiteit van de dag.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Feb 6, 2019 om 22:50
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom worden de nieuwe geldautomaten niet naast het politiebureau geplaatst?

Wat is een politiebureau en waar kan ik die nog vinden. Staan niet in googlemap aangegeven.
Maar zo de er nog zijn is het verstandiger deze daar dan binnen te plaatsen.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Feb 6, 2019 om 23:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Amsterdam is zo’n criminele stad, bijna dagelijks schiet partijen en ontploffingen, dat er genoeg politieburo’s zijn om pin automaten bij te plaatsen maar dat is natuurlijk niet overal zo.

ne
door neodutchio Feb 6, 2019 om 23:20
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Niet vergeten dat onze Amsterdamse vriend geen idee heeft dat er buiten Amsterdam nog een enorm stuk land ligt dat Nederland heet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 6, 2019 om 23:35
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Helaas heb je gelijk Epcot.

In 2016 heb ik een roofoverval meegemaakt bij de Lidl.
De twee "helden" kwamen aanrijden met een bromscooter,trokken hun bivakmutsen omlaag en de bijrijder stormde naar binnen met een Uzi.

De politie kwam 20 minuten na de overval stapvoets aanrijden in hun Volkswagen Touareq.

Later vertelde een agent mij,dat de Touareq niet snel kan rijden vanwege de bepantsering.......

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2019 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor GA,  houd toch op met die flauwekul.

Gr
door Grunn1 Feb 6, 2019 om 23:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@amsterdammer, de enige bepantsering die een vw politie auto heeft zijn de politie stickers en meer niet. Maar ik kan het nog sterker vertellen maar dan lieg ik.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 7, 2019 om 00:22
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Er staat een filmpje op internet.
Het is de Lidl in de Sara Burgerhartstraat.

Gelukkig zijn de medewerkers weer aan het werk......

ne
door neodutchio Feb 7, 2019 om 08:25
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een politieauto die stapvoets naar een roofoverval gaat, het moet niet gekker worden. En dan ook nog in Amsterdam 20 minuten onderweg zijn? En dat was zeker ook de enige politieauto die kwam?

Voor sprookjes moet je naar Kaatsheuvel en voor slappe verhalen die via via gehoord zijn is de kapper onder de droogkap de juiste plek.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 7, 2019 om 10:56
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb die Volkwagen Touareq vaker zien rijden in Amsterdam.
Ik dacht,dat het van de politie in Zandvoort was.

Op  het politiebureau kreeg ik te horen,dat het een gepantserde politieauto is,die wordt ingezet bij gewapende overvallen.......

Toen ik 112 belde, dacht ik dat de motoragenten snel aan zouden komen scheuren......
Het dichtbijzijnde politiebureau is op maar 1 kilometer afstand.....

Waarschijnlijk is het de procedure om eerst die gepantserde Touareq te sturen.....
De bestuurder had in ieder geval geen haast.......

ne
door neodutchio Feb 7, 2019 om 11:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U denkt dat politeagenten op het buro zitten te wachten op een melding? En nee, bij een gewapende overval komt er niet 1 auto met een slakkentempo. De hele buurt rondom pd wordt afgezet dan en zelfs de Zulu wordt dan ingezet.

Gr
door Grunn1 Feb 7, 2019 om 19:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hier in Groningen rijden ze in zwaar gepantserde tanks met blauwe zwaailampen, maarja het is hier ook vele malen gevaarlijker natuurlijk.

pe
door peentjes - Feb 6, 2019 om 23:30
421 Antwoorden / 0 Vragen

Zodat dat bureau de lucht in kan? Soms denk ik...

costnix
door costnix - Feb 7, 2019 om 08:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Waar ik woon staat het politiebureau op een eenzame plek, wel naast de brandweer.
Dat laatste is heel handig voor het blussen van de brand, die na een plofkraak ontstaat.

zw
door zwaardvis - Feb 7, 2019 om 09:28
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn fiets werd 2x gestolen. Beide keren vlak voor het politiebureau geparkeerd. Op andere plekken, bij het station, in de uitgaanswijk, nooit gestolen. Sterker nog, daar heb ik hem beide keren na enkele weken teruggevonden....

me
door mein33 Feb 7, 2019 om 10:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mijn fiets werd 2x gestolen. Beide keren vlak voor het politiebureau geparkeerd.

Uw fiets zal geleend zijn door een uitrukkende politieagent, omdat er op dat moment even geen ander vervoermiddel voorhanden bleek.
De fiets is achtergelaten op de locatie van het voorval omdat de 'diender' met zijn gemotoriseerde collega's is teruggereden.  ;-))

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2019 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

me
door mein33 - Feb 7, 2019 om 10:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De plofkrakers doen simpelweg een melding van bijv. een schietpartij op geruime afstand van het politiebureau met de daarnaast geplaatste geldautomaat.
Voor een melding van een schietpartij rukt de politie massaal uit en daarmee is de weg naar de geldautomaat net zo vrij als die naar elke andere willekeurig gekozen geldautomaat.

Conclusie:
Een geldautomaat naast een politiebureau is "niet" het beste idee van Nederland.  ;-))   ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 7, 2019 om 11:01
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Het is het proberen waard.......

ne
door neodutchio Feb 7, 2019 om 11:37
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Alle pinautomaten weghalen is ook het proberen waard.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 8, 2019 om 01:00
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Zo ziet die gepantserde Volkswagen Touareq eruit.

Als hij echt 5000 kilo weegt,begrijp ik dat je er niet mee kunt scheuren......

Cookies
door Cookies Feb 8, 2019 om 01:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat heeft dit geleuter over auto's nog met geldautomaten te maken?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 8, 2019 om 01:15
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Er werd niet geloofd,dat er gepantserde auto's van de politie rond rijden.

Deze gepantserde politie auto's worden ook op Schiphol en in Den Haag gebruikt, na even gegoogled te hebben....

Gr
door Grunn1 Feb 8, 2019 om 01:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat is gewoon een 4 wheel drive Toureq geschikt om o.a. over het strand te rijden. De enige bepantsering zijn de stickers en heel heel misschien kogel werend glas maar dat ding weegt zeker geen 5 ton.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 8, 2019 om 01:27
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Voor mij was het ook een bizar tafereel : als je op 1 kilometer van een politiebureau zit en er is een gewapende overval, dan bel je direct 112....

Ik verwachtte "Flikken Maastricht actie" ,maar 20 minuten na de vlucht van de overvallers komt deze Volkswagen Touareq aanrijden met een slakkengang.....

De agent erin was alleen en keek schichtig om zich heen voordat hij uitstapte met een kogelvrijvest aan......

Het lijkt alsof dit de procedure is bij een gewapende overval: dus geen confrontatie met de gewapende overvallers......

ne
door neodutchio Feb 8, 2019 om 07:21
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Nogmaals, op een politieburo zit alleen kantoorpersoneel. Politieauto’s rijden rond. Bij een overval wordt er echt niet 1 auto met 1 agent in gezet.
De procedure is dat de omgeving afgezet wordt. Beter buiten de winkel een confrontatie dan binnen met kans op slachtoffers.
Geen idee of u uw brommer al vervangen heeft, maar het lijkt er sterk op dat de uitlaatgassen u geen goed doen.

lo
door lovewinnie - Feb 8, 2019 om 10:08
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Is is paar jaar terug in Tilburg edn bank overvallen naast een politie bureau in Tilburg. Dus dat heeft echt geen enkele zin. Dit soort mensen die dit soort dingen doen laten zich echt niet intimideren door politie

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 8, 2019 om 13:23
1757 Antwoorden / 31 Vragen

In welk jaar was dat Lovewinne?

Ik kan het niet vinden op Google......

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2019 om 10:53
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als nabrander: @GEBORENAMSTERDAMMER, waarom niet IN een politiebureau? -:)

me
door mein33 Feb 8, 2019 om 11:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Meer een "na-sissertje", @Gerbera had deze mogelijkheid reeds genoemd op  6 feb. om 22.50h.  ;-))