Th
door Theotrees Aug 13, 2020 om 11:15
Geldzaken & recht

Waarom kan ik geen visacreditcard krijgen?

Ik heb het vermoeden dat mij een ANWB creditcard geweigerd word op grond van mijn leeftijd, elke keer word een andere smoes gecreëerd om mij te weigeren,de laatste was dat ik ongeacht het feit dat ik gehuwd ben in gemeenschap van goederen,het gezamenlijk inkomen niet meer geldt maar dit mag volgens de ANWB geen reden zijn
We hebben een gezamenlijk inkomen van€2600 per maand, een huurhuis van €606. Per maand en verder geen verplichtingen of schulden. Wat kan dan de reden zijn van een weigering ?? Heb deze creditcard nodig voor o.a. het bespreken van een hotel of autohuur.
We zijn nog zeer gezonde en actieve ouderen 77 en 72 jaar.
Het word ons zo onmogelijk gemaakt om nog ten volle van het leven te genieten!
Graag zou ik een eerlijk antwoord van de Visa hebben op wat voor grond ik geweigerd word !
Is dit inderdaad leeftijd,dan kan ik ze aanklagen voor leeftijdsdiscriminatie.
Hopelijk wilt u dit eens oppakken want er zijn vast meerdere ouderen die hiermee te maken hebben.

11850 30 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 13, 2020 om 11:23
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Theotrees,

Heeft u het al eens geprobeerd via uw bank?

Gr
door Grunn1 - Aug 13, 2020 om 11:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ga naar uw eigen bank, bedrijven als anwb bepalen zelf aan wie ze een creditcard willen verstrekken en uw bank kent uw uitgaven en inkomsten patroon.

Als u een ing rekening hebt gelden de volgende acceptatie voorwaarden.
Een vast inkomen van minimaal 650 euro per maand
Minimum leeftijd van 18 jaar
Geen negatieve bkr registratie

Als je automatisch elke maand je gebruikte saldo aan laat vullen betaal je geen negatieve rente en wordt de creditcard ook niet aangemeld bij het bkr.

justmeagain
door justmeagain Aug 13, 2020 om 23:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

Met 650 Euro per maand is je limiet op de card waarschijnlijk 250 euro. Nog niet genoeg voor de meesten.

Gr
door Grunn1 Aug 14, 2020 om 14:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je niks zinnigs te melden hebt reageer dan niet of lees de voorwaarden van de Ing en dan zul je zien dat je onzin verkondigd

li
door linnepin4 - Aug 13, 2020 om 11:37
1 Antwoorden / Vragen

Als u al op grond van leeftijd geweigerd wordt, dan staat dat ongetwijfeld in de algemene voorwaarden en kunt u ICS dus niet aanklagen. Verder zou ik het niet al te persoonlijk opvatten en zeker uw levensgeluk hier niet van laten afhangen. Heeft u voor de lol al eens bij het BKR geïnformeerd of er (terecht of onterecht) posten op uw naam of huisadres staan? En zoals andere reageerders ook al suggeren; heeft u het al via uw bank geprobeerd? Bij sommige banken is een credit card zelfs helemaal gratis als u er een betaalrekening heeft.

mr
door mrmoto Aug 13, 2020 om 16:42
167 Antwoorden / 4 Vragen

kunt u mij dan een naam van zo een bank geven?

tijger1
door tijger1 Aug 13, 2020 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

N26 maar dat is een debitcard.

mr
door mrmoto Aug 13, 2020 om 18:54
167 Antwoorden / 4 Vragen

Tijger1 , dat is toch ook een pre-paid card , zelf een ing credit card kost 17 euro per jaar zou volgens ing overal worden aangenomen dat betekent in mijn optiek dus ook in nederland.
Nou dat is toch echt niet het geval , kan hier in het dorp bij de bruna waar ook het ing pinapperaat staat dus niet met mijn card betalen !

tijger1
door tijger1 Aug 13, 2020 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mr.moto

Iemand vraagt om een rekening met een gratis card. Die geef ik, maar ik vermeld er wel bij dat het een debitcard is. Moet die persoon maar zelf weten wat hij daarmee doet.

Waarom zou je in nederland in een winkel met een creditcard betalen? Kost die winkel veel te veel.

justmeagain
door justmeagain Aug 14, 2020 om 00:03
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tijger. Het blijft mij bevreemden dat ik in de meeste landen een brood met Visa kan afrekenen en in Nederland nog niet een kar boodschappen van 200 euro, of een reparatie aan mijn auto, of de kosten zijn hier absurd hoog of andere landen doen toch iets slimmer.

Gr
door Grunn1 Aug 14, 2020 om 14:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@justmeagain, als je het verschil niet weet tussen een credit of een debet card dan zal het je inderdaad bevreemden.

ju
door juliomariner - Aug 13, 2020 om 11:38
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom probeert u geen Mastercard, deze worden ook overal geaccepteerd. Of eventueel een prepaid creditcard?
Ze zullen nooit toegeven dat het aan uw leeftijd ligt (ze zullen wel gek zijn want ze kennen de discriminatie wetgeving natuurlijk ook)

getty
door getty - Aug 13, 2020 om 11:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

https://www.mastercard.nl/nl-nl/consumers/find-card-products/prepaid-cards.html

Een prepaid creditcard moet wel lukken en wordt overal ook geaccepteerd,.

ne
door neodutchio Aug 13, 2020 om 11:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Met een prepaid card kan je geen auto huren.

Gr
door Grunn1 Aug 13, 2020 om 16:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En vaak ook geen borg betalen bij het inchecken in een hotel.

ma
door marleenvanh Aug 14, 2020 om 11:55
451 Antwoorden / 1 Vragen

Een prepaid kaart is een -zonder iemand te kort te willen doen uiteraard- een soort van 'armeluis' card. De ECHTE creditcard is er juist voor om op rekening te kunnen kopen zonder dat -wanneer je op tijd!- het je geld kost. Wij (man 77! vrouw 63) allebei -naast onze gewone pin card- al jaren via ABNAMRO een Mastercard. We betalen gewoon elke maand het bedrag wat er open staat en hebben zo altijd tot 1 maand gratis krediet. ICS deed en doet daar niet moeilijk over. Het 'pakket' van ABNAMRO waarin ook die kaarten zitten kost wel een klein bedragje per maand. Wat en hoe VISA in zijn werk gaat weet ik niet.

ne
door neodutchio Aug 14, 2020 om 16:00
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bij Visa is dat bijna hetzelfde. Ik betaal een bevalt bedrag per jaar en alle betaalde bedragen worden eens per maand via automatische incasso geïncasseerd. Dit geheel gratis. Enkel langer niet terug betalen gaat extra geld kosten.

lo
door lovewinnie - Aug 13, 2020 om 11:52
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Om in aanmerking te komen voor een normale creditcard van ICS bijv moet je elke maand minstens 1150 euro netto overhouden na aftrek huur of hypotheek lasten.
Met alleen AOW bijv zult u weinig kans hebben. U zult een aanvullend pensioen nodig hebben .
Ook is de max dat u mag lenen vaak lager dan wnr iemand jonger is. Bijv max 2500 euro. Verschilt per maatschappij.

Een optie is een prepay creditcard. Deze wordt eigenlijk overal geaccepteerd. U koopt creditcard met tegoed wat daar op straat. Dit kan en mag altijd.

ne
door neodutchio - Aug 13, 2020 om 11:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat u gezond en actief bent is niet relevant. Uw leeftijd wellicht wel. En ja, dat is discriminatie en nee, dat is niet strafbaar. Waarom niet? U wilt een schuld aangaan en daarvoor gelden strenge voorwaarden. Vroeger kon nog alles en zijn veel mensen door in de problemen gekomen. Elke geldverstrekker heeft een zorgplicht en mag niet zomaar meer een creditcard afgeven. U valt in een leeftijdscategorie waarin u in een risico zit. U krijgt op uw leeftijd ook geen hypotheek meer en een lening bij de bank zal ook vrij lastig worden. Dat heeft te maken dat u het moet kunnen terug betalen. Nu bent u financieel nog gezond, maar stel dat u het maximale bedrag opgenomen hebt, u breekt een been, hebt zorg nodig en uw kosten stijgen. Wie zegt dat het geld volgens de voorwaarden terug kan komen? De verstrekker wil geen risico lopen en mag vanwege de zorgplicht u ook niet in de problemen laten komen.

j5
door j59766 Aug 16, 2020 om 16:09
3 Antwoorden / Vragen

Dat van die hypotheek is onzin ik ken iemand van 72 die heeft 3 maanden geleden een huis gekocht en zonder problemen een hypotheek met 30 jaar looptijd gekregen.

ne
door neodutchio Aug 17, 2020 om 16:55
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dan moet het om een heel laag hypotheek bedrag gaan, of er worden maandelijks gigantische kosten betaald. Als er al een verzekering zo gek is om aan een 72 jarige een overlijdensrisicoverzekering te verstrekken, dan zal er flink voor betaald moeten worden. Dat deze 72 jarige zijn 30 jaar afbetalen zou kunnen volhouden is nagenoeg onmogelijk. Dan zou de bank nu een enorm groot risico lopen.

me
door mein33 - Aug 13, 2020 om 12:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR THEOTREES 13 AUG. 2020  Het word ons zo onmogelijk gemaakt om nog ten volle van het leven te genieten!

@theotrees,

Dit lijkt mij een beetje een overdreven statement !
Heeft u mogelijk/misschien een BKR registratie, want dat kan een reden tot afwijzing zijn.
Uw leeftijd en inkomen is dat niet, voorzover u tenminste nog meer dan € 1150,00 "netto"na aftrek van de huurprijs, te besteden heeft.
Er zijn meer aanbieders dan de ANWB en het meest voor de hand liggend is de bank waarbij u uw normale financiële zaken regeld.

rj
door rjw - Aug 13, 2020 om 12:41
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is geen leeftijdsdiscriminatie want ANWB/ICS is niet verplicht om mensen als klant te accepteren. En daar hoeft geen reden voor te worden gegeven. Maar in dit specifieke geval zal leeftijd wel van belang zijn geweest om het krediet te weigeren. Daarin zijn ze ook niet de enigen. Krediet geven heeft altijd risico's en die risico's zijn nu eenmaal hoger als de klant ouder is. De kans op overlijden is immers (statistisch) hoger dan bij iemand die jonger is. Maar even creatief denken: kan een kind misschien borg staan? Geen idee of dat mogelijk is, maar het zou wel het probleem oplossen (mits het kind bereid is om de schuld over te nemen mocht deze er komen).

panter22
door panter22 - Aug 13, 2020 om 16:56
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een te laag inkomen voor een Visa creditcard. Kijk eens hier voor andere mogelijkheden.
https://www.creditcardvergelijking.nl/vraag/met-een-laag-inkomen-een-creditcard-krijgen/

tijger1
door tijger1 Aug 13, 2020 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is € 2.600 een te laag inkomen voor een creditcard?

panter22
door panter22 Aug 13, 2020 om 17:36
6599 Antwoorden / Vragen

Bruto €2600 voor een echtpaar. De creditcardvoorwaarden gaat toch niet per echtpaar? Toch voor de aanvrager en een extra card voor de echtgenoot?
Een huur wordt opgegeven van €606 per maand. Daar gaat toch nog huurtoeslag van af. Of hebben ze dat niet aangevraagd?
https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Gr
door Grunn1 Aug 14, 2020 om 14:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@panter22, waar lees jij dat die 2600 bruto is?

panter22
door panter22 Aug 14, 2020 om 14:53
6599 Antwoorden / Vragen

Als ts €2600 netto zou hebben, dan zou een creditcard krijgen geen probleem zijn.

Gr
door Grunn1 Aug 14, 2020 om 15:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nogmaals waar staat dat het bruto is? Als ts geregistreerd staat als wanbetaler krijgt hij ook geen cc maar ook dat is speculeren.

besseldekker
door besseldekker Aug 16, 2020 om 01:31
123 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad staat nergens dat die € 2 600 bruto is. Maar de huur van € 606 doet een sociale huurwoning vermoeden — ik geef toe dat dit slechts een vermoeden is.

Maar dit vermoeden wijst op een bruto-maandinkomen van € 2 600. Als dit netto was, zit je toch al gauw boven de relevante inkomensgrens van € 39 055 per jaar? Misschien wil Theotrees laten weten of die € 2 600 nu netto is of bruto.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 13, 2020 om 16:59
16830 Antwoorden / 202 Vragen

https://www.anwb.nl/binaries/content/assets/anwb/pdf/creditcard/algemene-voorwaarden-anwb-creditcards-2020.pdf  en https://www.creditcardvergelijking.nl/visa/anwb-visa-card/

Ik zie bij beide (hoewel bij de eerst de lettertjes wel erg klein zijn) niets over een leeftijdsbepperking. Heeft u al navraag gedaan bij de ANWB (rechtshulp) gelet op het gegeven dat deze ANWB VISA kaarten uitsluitend voor leden te verkrijgen zijn.

Ik herken het probleem niet, wel ben ik al eerder geconfronteerd met de feitelijkheid dat het verkrijgen van leningen er door veel financiële insleiingen een leeftijdsgresn is gesteld. En helaas blijkt dat ook te mogen, dat wordt niet gezien als leeftijsdiscriminatie (evenals het feit dat er instellingen zijn die de limiet van een  bestaand doorlopend krediet afbouwen op basis van leeftijd / bereiken bepaalde leeftijdsgrens.

Het lijkt mij ook dat deze vraag bestemd is voor www.kassa@bnnvara.nl ter eventuele behandeling in een uitzending. Wij zijn vrijwilligers die proberen consumenten bij te staan op basis van eigen kennis en ervaring met adviezen.

justmeagain
door justmeagain Aug 15, 2020 om 23:11
623 Antwoorden / 8 Vragen

@heremietkreeft.
U bedoelt waarschijnlijk kassa@bnnvara.nl
Met de www ervoor gaat het waarschijnlijk niet goed. :-)

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 16, 2020 om 10:17
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Goed gezien kassa@bnnvara.nl, ik bemerk dat 'mail to' niet werd toegevoegd zoals normaliter wel het geval is. Nu dus weer wel.

diumenge
door diumenge - Aug 13, 2020 om 17:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Naast de huur geen andere verplichtingen? Geen verzekering, gemeentebelasting, nutsvoorziening, internet, telefoon (om er maar een paar te noemen) dus?

ro
door ronny530 - Aug 13, 2020 om 18:44
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Visa is een commercieel bedrijf die voor de winst gaat en al zou u miljonair zijn als uw gezicht Visa niet aanstaat doen ze geen zaken met u. Is dat discriminatie nee dat dan weer niet omdat het Visa vrij staat klanten geen creditkaart te verstrekken. Visa is ook niet verplicht om de reden te vermelden waarom u niet voor de creditcard in aanmerking komt want Visa heeft geen acceptatieplicht zoals die bij een zorgverzekeraar o.i.d. wel geldt.

lo
door lovewinnie - Aug 13, 2020 om 21:59
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze kijken wel naar u persoonlijke situatie en niet naar u gezamenlijk inkomen. Getrouwd of niet maakt niet uit

Als u hem aanvraagt kijken ze naar u inkomen. Min huur of hypotheek en dan moet u 1150 overhouden per maand .
Dus stel u heeft 1300 - 600 huur heeft u te weinig inkomen . Drm heeft u bijv aan AOW niet genoeg. Maar heeft echt aanvullend pensioen nodig

U partner kan wel borgsteller zijn. Dat wil zeggen wnr u overlijdt u partner de openstaande schuld aflost.  Dit mag ook u kind zijn.

Ze kijken na inkomen van de aanvrager. Niet naar gezamelinkomen.

tijger1
door tijger1 Aug 13, 2020 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als je een partner hebt met inkomen, gaat de helft van de huur natuurlijk van zijn inkomen af.

lo
door lovewinnie Aug 14, 2020 om 09:03
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is dus niet zo. Want je bent bijde betaal plichtig voor de gehele huur of hypotheek. Als de een niet betaald moet de ander betalen. Dit wordt dus niet gehalveerd . Ze halveren dus niet en de gehele huur gaat van zijn inkomen af. Dit moet ook want hij vraagt het aan en stel partner overlijdt? Moet hij de huur alleen betalen. Ze halveren de huurplicht dus niet

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2020 om 23:45
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dan kan men ook, o.a. Wehkamp wel noemen als zijnde leeftijdscriminatie. Na je 70ste mag je niet meer "op afbetaling" kopen. Maar, ik kan, als ik dat zou willen (wil ik dus niet) wel een creditcard krijgen bij mijn bank. Heb het alleen niet (meer) nodig maar het kan nog steeds wel. Ben na 2018 gestopt want ik kon toch nergens meer heen. En toch geniet ik volop van het leven. Hoewel: nu uiteraard minder: maar daar hef tiedereen last van, met iedereen bedoel ik: alle aard bewoners. ;-)

justmeagain
door justmeagain - Aug 14, 2020 om 00:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik denk dat u bij het boeken van een huurauto ook een hogere prijs betaalt TOV een jongere huurder. U zit nu eenmaal in een leeftijdsklasse waar autoverhuurders niet dol op zijn. Discriminatie? Nee ze kijken naar de statistieken!
En voordat de alhier aanwezigen gaan vertellen hoe goed ze nog rijden, zo kijken verhuurders in ieder geval niet.

ne
door neodutchio Aug 14, 2020 om 07:58
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het is wel discriminatie. Immers wordt er onderscheid gemaakt op basis van leeftijd. Maar in dit geval is deze discriminatie niet strafbaar. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen van het maken van onderscheid zonder strafbaar te zijn.

Gr
door Grunn1 Aug 14, 2020 om 14:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Verhuurbedrijven kijken vaak alleen naar de leeftijd in de categorie 25 jaar of jonger en overige. Nog nooit een verhuurder gezien die bij een hogere leeftijd een toeslag berekend. Althans niet bij de grote verhuurbedrijven zoals Hertz of Alamo.

me
door mein33 - Aug 14, 2020 om 10:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ook een mogelijkheid voor de afwijzing kan zijn dat u op één of meedere bankrekeningen gebruikmaakt van het zgn. 'kwartaalkrediet" , want dit wordt geregistreerd als zijnde een schuld, ook als u er verder geen gebruik van maakt.

1paul
door 1paul - Aug 14, 2020 om 11:54
3135 Antwoorden / 0 Vragen

vraag er een aan via uw bank zou ik zeggen....

Gr
door Grunn1 Aug 14, 2020 om 14:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit advies is al een paar keer gegeven. Helpt als je de al gegeven antwoorden leest.

1paul
door 1paul Aug 14, 2020 om 15:56
3135 Antwoorden / 0 Vragen

mooi, dan zijn er meerderen die het hiermee eens zijn, bedankt....

mo
door mof - Aug 14, 2020 om 13:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Of u ze kunt aanklagen wegens leeftijdsdiscriminatie betwijfel ik. Als u een kredietkaart krijgt dan krijgt u ook het krediet. Ook al heeft u niets opgenomen, het staat wel geregistreerd als lening omdat u er van het ene op het andere moment over kunt beschikken. Boven de pensioenleeftijd hoeven kredietverstrekkers, en dat is VISA in uw geval, geen krediet te verlenen. VAn leeftijdsdiscriminatie is pas sprake als onderscheid wordt gemaakt op grond van leeftijd die niet objectief te verantwoorden valt. Als dat het geval zou zijn in dit geval dan zou ineens iedere bejaarde weer leningen verstrekt moeten kunnen krijgen. DAt is een te groot risico voor de kredietverstekkers. Daarom mogen ze in uw geval weigeren. Wel is het netter als ze dit helder communiceren.
Er zijnnamelijk ook alternatieven, bijvoorbeeld een debit card: dat is een prepaid credietkaart waar u eer4st zelf geld op stort en daarna met de kaart dezelfde boekingine kunt doen als met een krediet kaart.

ne
door neodutchio Aug 14, 2020 om 16:06
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat ouderen geen krediet meer mogen krijgen valt ook onder de zorgplicht. Dus ook nog eens vanuit overheidswege bepaald.

Verder heeft TS niets aan een debet kaart. Het gaat niet om het betalen, maar om de reservatie die ze doen bij het huren van een auto of bij een hotelovernachting. Ze reserveren dan het maximale bedrag wat er in de overeenkomst staat en achteraf worden de werkelijke kosten pas afgeboekt. Bij een debet card kunnen er geen reserveringen gedaan worden. Enkel afboeken of bijboeken. Dan zou eerst het maximale bedrag geïncasseerd moeten worden en achteraf het teveel betaalde moeten terug storten. Maar dat is meer werk en brengt meer kosten met zich mee.

Ja
door Jan v.Waardenburg - Aug 14, 2020 om 14:28
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Jaren geleden had ik een creditcard maar heb hem na mijn lang verblijf in de USA opgezegd.
Toentertijd werd het gezamenlijke inkomen van echtparen bij elkaar opgeteld maar nadien is dat veranderd en wordt alleen gekeken naar het inkomen van de aanvrager. Omdat de AOW gesplitst is bij een echtpaar en men geen of te weinig neven inkomsten heeft, b.v. pensioen, krijg je geen creditcard. Volgens mij ligt deze grens bij € 1150,--. Bovendien wordt ook rekening gehouden met woonlasten en men informeert ook of men nog meer leningen heeft bij het Buro Kredit Registratie (BKR). Vorig jaar wilde ik een Mastercard aanvragen maar kreeg deze niet omdat ik te weinig inkomen had.
Door een fout van mijn pensioenfonds is mijn pensioen met € 150,-- verhoogd per maand en toen kon ik wel een Mastercard aanvragen, die ik inmiddels bezit.
Het maakt geen verschil bij welke bank of instantie men een Mastercard of VISAcard aanvraagt want alles loopt via de ICS (International Card Service) en deze instelling beslist.
Alleen bij American Expres kan men een creditcard aanvragen, die beoordelen anders en volgens mij soepeler maar deze creditcard is aanzienlijk duurder en wordt in het buitenland veel minder geaccepteerd.

ch
door chivas37 - Aug 15, 2020 om 23:01
8 Antwoorden / 0 Vragen

Met een prepaid credit card kun je geen auto huren.

besseldekker
door besseldekker - Aug 16, 2020 om 01:44
123 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even over leeftijdsdiscriminatie, ook al is daarover al het een en ander gezegd.

1. Een creditcard is een vorm van consumptief krediet.

2. Het weigeren/beperken van consumptief krediet wordt niet gezien als leeftijdsdiscriminatie (Kifid, https://www.compliance-instituut.nl/leeftijdsdiscriminatie-toepassing-op-consumptief-krediet/).

Dus daarbij geef ik u weinig kans. Hetzelfde geldt overigens voor producten zoals overlijdensrisicoverzekeringen: na een bepaalde leeftijd kun je die nu eenmaal niet meer krijgen. Hebt u die leeftijd nog niet bereikt, dan kunt u er wel een afsluiten, maar die loopt dan slechts tót die leeftijd.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2020 om 10:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij hebben Theo en Trees al lang een auto gehuurd en zijn ze ten volle van het leven aan het genieten.

lottesanne
door lottesanne - Aug 22, 2020 om 15:55
438 Antwoorden / 47 Vragen

Toen ik een creditcard nodig had, werd bij de ANWB leest Visa heel moeilijk gedaan. Er was een loonstrook getoon, maar toen moest er nog veel meer overlegd worden. Vervolgens een credit card bij de Rabo Bank aangevraagd en met een paar dagen had ik deze in huis. Dus ik zou adviseren: ga naar je eigen bank. En die credit card is ook overal geldig.

justmeagain
door justmeagain Aug 23, 2020 om 01:10
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus u vroeg een Visa card aan maar omdat Visa meer wilde zien als een loonstrook bent u afgehaakt en kreeg u bij uw eigen bank zomaar een creditcard zonder enige controle op inkomen/schulden. Dat klinkt als nalatigheid bij de Rabobank.

lottesanne
door lottesanne Aug 23, 2020 om 10:55
438 Antwoorden / 47 Vragen

Nee hoor, ik bankier bij de Rabobank. Dus zij kennen mijn financiële situatie. En de schulden kun je controleren bij het BKR.

Bartlin
door Bartlin - Aug 23, 2020 om 13:00
1 Antwoorden / Vragen

De leeftijd (71) zou bij mij ook de reden kunnen zijn. Heb nu een onafhankelijke Gold card, wil die om practische redenen omruilen voor een ANWB card, maar zelfs dat lukt niet!

da
door david_bnn - Dec 21, 2020 om 10:29
13 Antwoorden / Vragen

Ik kwam door mijn leeftijd ook niet in aanmerking voor een Visa creditcard. Ik heb het idee dat hun een strengere methode hanteren. Je zou een Mastercard nog kunnen proberen, of iets minder bekend, een American Express.
Zelf ben ik uiteindelijk voor een American Express creditcard gegaan, wat achteraf ook nog een betere keuze was. Nu spaar ik automatisch Flying Blue miles bij iedere euro die ik met de kaart uitgeef. Naar mijn ervaring zijn hun minder streng voor hun aanvraag, en krijg je automatisch een grotere bestedingsruimte o.b.v. de uitgaven.

rj
door rjw Dec 21, 2020 om 12:29
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Grappig. Na de vorige economische crisis kregen alle financiele dienstverleners de schuld van de ellende waar mensen in terecht waren gekomen, met als gevolg dat de regelgeving, en verantwoordelijkheden, voor deze bedrijven flink strenger zijn geworden. Iedereen in hallelujah stemming, en nu wordt een bedrijf dat minder streng is aangeprezen.... Men vergeet blijkbaar erg snel.

da
door david_bnn - Mar 12, 2021 om 10:45
13 Antwoorden / Vragen

Verwijderd.
-- Dubbel antwoord --

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 12, 2021 om 12:37
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Na lezen leeftijd 77 + 72 en  Visa....

Ook alle antwoorden maar ik mis de volgende vraag;

Hoeveel bleef er aan inkomen over als een van beide komt te overleiden?
AOW omlaag,  huur bleef zelfde en  dan  vraag ik me af hoeveel er van die  €2600,- -€606,-= €1994,- nog over bleef?

Op haar naam?  Vermoed dat zij 72 is maar heeft ze rijbewijs?
Ouder worden,  ook als je van  auto verzekeraar  wilde wisselen vaak  bij  65, 70 of 75 een grens die vele niet weten of erg dure...

Visa & ANWB mogen dit  doen,  zo verliezen ze wel vaste klanten.

diumenge
door diumenge Mar 12, 2021 om 15:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Willy Wartaal, theotrees heeft hier ooit één vraag gesteld en nooit meer wat van zich laten horen. Ik begrijp dat je je onbegrijpelijk brabbels graag overal neerplempt en een antwoord verder niet belangrijk is voor, dus dan ben je hier bij het goede topic. Zullen we dit gewoon voortaan als jouw hoekje beschouwen?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 13, 2021 om 11:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zie oude vraag....  jammer dat als iemand  na vele maanden een antwoord geef dat ik er ook in trap.

Maar  als  je op deze leeftijd als Echtpaar plotseling Alleenstaande word.....
Dan houd je meestal minder geld over.

Ik begrijp dat  Visa  ANWB daarom een grens stellen...
gewoon met je eigen  auto gaan.

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2021 om 00:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen
diumenge
door diumenge Mar 13, 2021 om 00:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vraag van 13 augustus 2020, TS zal inmiddels wel van het leven aan het genieten zijn...

aurora1
door aurora1 Mar 13, 2021 om 00:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dank, zag het pas later en heb toen direct mijn reactie verwijderd.....
Nou, genieten? Als dat moet afhangen van het al dan niet hebben van een Visa Card? En dat verwijderen had ik eerst niet goed gedaan....

Fr
door Frisian63 - May 21, 2021 om 19:35
1 Antwoorden / Vragen

Zie even of u ook betaalrekeningen heeft waar u rood mag staan, deze worden geregistreerd bij BKR. Ook al staat u niet rood het limiet van rood staan wordt gezien als schuld. Jammer dat de ICS je daar niet op wijst.