ja
door jacobenmirjam Feb 20, 2020 om 12:08
Geldzaken & recht

Waarom kan ik nog steeds niet banksparen met mijn pensioen

In 2012 zijn hier al kamervragen over gesteld en er is toegezegd dat dit mogelijk zou moeten worden. Er is aangetoond dat dan to 20% meer pensioen mogelijk zou zijn. In 2015 is vastgesteld door u dat er nog steeds niets is gebeurd. Het is nu 2020 en ik moet nog steeds naar een verzekeraar voor mijn pensioen. Een en al lobby volgens mij. Regering en verzekeraars twee handen op 1 buik.

6112 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2020 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u zelf pensioen opbouwt, kunt u voor banksparen kiezen. Zit u bij een pensioenfonds van een werkgever, dan niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2020 om 17:46
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag is m.i. bedoeld voor dee redactie van het tv programma en dan is het adres: kassa@bnnvara.nl  Ik heb vervolgens wel de vraag wat u dan precies bedoelt omdat  ik dan de de vraag heb  waar dan zou zijn aangetoond dat dan 20% meer pensioen mogelijk zou zijn omdat mij dat grote nonsens lijkt gelet op de huidige rente die wordt geboden op banksparen.  Zoe bijv. deze info: https://www.doelbeleggen.nl/doelen/pensioen/banksparen  en/of deze: https://www.banksparen.nl/ naast nog meer info die op het i-net te vinden is.

mo
door mof - Feb 21, 2020 om 15:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Moet u dan niet op de juiste partij gaan stemmen? En ervoor zorgen dat anderen dat ook doen? Het feit alleen dat tot 20% meer pensioen kan worden opgebouwd is niet het enige argument dat in de discussie telt. Als u 20% meer gaat ontvangen weet u dan wel heel zeker dat niet emand anders daar voor gaat opdraaien?

ji
door jingle - Feb 21, 2020 om 17:48
36 Antwoorden / 0 Vragen

Grapje 0% rente en we gaan banksparen :) :) nog even en dan mag je gaan betalen... GA UW GANG!!  De banken lachen wel...