ma
door mario1961 Mar 6, 2019 om 15:24
Geldzaken & recht

Waarom kan je met vvv giftcard,niet gewoon in bestaande winkels betalen????

ls heb ivm 5 jarig dienst verband als <vr/w> bij een bedrijf vvv-giftcard,s gekregen.Zeer verheugd mee ,maar waarom worden deze kaarten nu niet geaccepteerd bij normale winkels dan webshop,s???En waar zou IK deze card,s kunnen verzilveren voor gewone normale vv-card,s???

9212 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2019 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou dat moeten?

lees hier waar u ze kunt besteden.

https://www.vvvcadeaukaarten.nl/besteden/vvv-giftcard

ko
door korenbloem2000 Mar 9, 2019 om 10:27
33 Antwoorden / Vragen

Omdat niet iedereen on line kan-wil bestellen misschien????

tijger1
door tijger1 Mar 9, 2019 om 10:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, een boekenbon kan je ook niet besteden bij de drogist.

marita5
door marita5 - Mar 6, 2019 om 15:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mario1961 ,

Waarom kan je met vvv giftcard,niet gewoon in bestaande winkels betalen?

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://nos.nl/artikel/2212627-ook-al-eens-aan-de-kassa-geweigerd-met-vvv-cadeaukaart.html

Ka
door Kassagebruiker - Mar 6, 2019 om 16:21
683 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet als acceptant van die kaarten investeren in een card reader, kost de icacassant geld, erder krijg je geen 100 % bedrag van het bedsteedde bedrag, kost de incassant geld. Met de steeds kritischer en meer bij de vaak goedkopere internetschops kopen staan de marges (winst dus) onder druk. Daarom zou ik als ik een detailhandel had geen cards accepteren. Niet alle regels werken in het voordeel van de klant, de winkelier moet ook nog huur betalen en eten en drinken kunnen kopen. de "oude" vvv cards doen het niet meer.

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2019 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waarom wel?

Je kunt dan ook het beste de 'giftcards' van de Nederlandse Bank geven/krijgen. ;-)

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2019 om 16:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet u wat ze zeggen over een gegeven paard?
Wat ook een belachelijke onzin om na 5 jaar al cadeautjes te geven. Dan kunt u maar beter als werknemer de werkgever een cadeau geven omdat u daar mag werken.
Kijk eens op internet naar waar u die bonnen kunt besteden.
Of ze uit ontevredenheid teruggeven?

ge
door gewicht Mar 8, 2019 om 15:08
170 Antwoorden / 1 Vragen

Zit er misschien een addertje onder het gras? Als ik het topic lees en zie < vr/w> vraag ik mij af of dat betekend "vrij`williger" Dan zijn cards niet zo gek om inkomsten aan geld te ontwijken. Maar inderdaad, waarom zou een winkelier die cards aannemen, zal veel admie vergen en dus de winst miniseren.
De detaillist heeft wel meer te doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2019 om 17:00
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op de al gegeven reacties: u bent kennelijk niet op de hoogte dat een vvvgiftcard hetzelfde is als een vvvkaart zie: https://www.vvvcadeaukaarten.nl/vvv-giftcard  (De door u bedoelde 'normale' vvv cards zijn dus nu .....  giftcards.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Normale VVV cards zijn dus juist geen Giftcards.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2019 om 10:02
16774 Antwoorden / 202 Vragen

i.d.d.

VVV Giftcard is vervangen door VVV Cadeaukaart.

tijger1
door tijger1 Mar 8, 2019 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

.?? Waar slaat dat op?

emcede
door emcede - Mar 6, 2019 om 18:57
959 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar is deze giftcard een ‘oude’ versie van wat nu de VVV Cadeaucard is. De giftcard is inderdaad alleen bij webshops te besteden. Daar heeft de gever voor gekozen. Dus kiest u lekker iets uit in de aangesloten webshops en het probleem is opgelost. U kunt deze cards niet omwisselen tegen andere kaarten dus deal er maar mee!

jo
door jorisw - Mar 6, 2019 om 21:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou gewoon een nieuw toetsenbord bij een webshop er van kopen...

latevogel
door latevogel - Mar 8, 2019 om 14:36
86 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt ze wel bij "normale" winkels besteden voor uw aankopen maar informeer altijd even of men ze accepteerd.
Ik doe regelmatig mee aan testen bij een groot productiebedrijf in Nederland en ook daarvoor kan je VVV-bonnen krijgen, deze gebruik ik bv bij de Gamma of een andere 'doe het zelf' zaak en zo verf, vertimmer ik mijn woning deels.
Veel plezier met uw bonnen.

latevogel
door latevogel - Mar 8, 2019 om 14:44
86 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vorige antwoord kunt u beter negeren omdat het om 2 verschillende cadeaubonnen gaat.
Sorry!

ja
door jan24 - Mar 8, 2019 om 15:33
109 Antwoorden / 4 Vragen

De VVV bon in welke vorm dan ook is niet meer de ideale cadeaubon voor algemeen gebruik. Al werd in het verleden ook al voorwaarden gesteld aan het accepteren van bonnen. Zo kon je vaak geen aanbiedingen ermee betalen. De winkelier legt namelijk ook toe op de bonnen.
Wat wel vervelend is, dat winkeliers zeggen de bon niet te accepteren, terwijl zij wel op de site van de VVV staan. Of maximaal 1 bon per transactie accepteren.

Ik raad tegenwoordig mensen aan om een Primerabon te geven, als geld niet is toegestaan.
Met deze bon kun je bij de Primera zelf kiezen welke bon(nen) je wilt hebben. MM of Bol of noem maar op. keuze genoeg.

aurora1
door aurora1 Mar 12, 2019 om 21:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik raad altijd iedereen aan om in een passende kaart wat van DNB te stoppen. Nooit problemen met besteden.

ha
door harrybre - Mar 8, 2019 om 16:08
240 Antwoorden / Vragen

Wat moeten mensen ( gevers) toch met dit soort kaarten ? Zijn beperkt te gebruiken en kosten exact even veel als giftcards van de ECB uit Frankfurt. Overal en onbeperkt geaccepteerd van Finland tot aan Spanje, en Ierland tot aan Cyprus. En in HEEEL veel landen om te wisselen in locale giftcards.

tijger1
door tijger1 Mar 8, 2019 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En ze blijven ook heel lang geldig.

marijke77
door marijke77 - Mar 8, 2019 om 19:09
156 Antwoorden / 3 Vragen

Hier staat wat het inhoud. https://www.vvvcadeaukaarten.nl/vvv-giftcard

tijger1
door tijger1 Mar 8, 2019 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die link is twee dagen geleden al gegeven.

mathijs_b
door mathijs_b - Mar 9, 2019 om 13:29
641 Antwoorden / 77 Vragen

Het ergste wat je iemand kunt aandoen is een VVV Giftcard schenken.

Je verplicht die persoon dan om een speurtocht te beginnen naar waar je hem kunt inleveren.

Ik ben niet geïnteresseerd in parfummetjes en dat soort luxe zaken die je gemakkelijk met de Giftcard kunt aanschaffen.

Ik heb de Giftcard uiteindelijk maar weer aan iemand geschonken die er achteraf ook helemaal niet blij mee was en hem uiteindelijk met verlies op Marktplaats heeft verkocht.

panter22
door panter22 Mar 9, 2019 om 16:28
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt ook bij Blokker terecht.

ra
door rachelle_1 - Mar 11, 2019 om 17:22
11 Antwoorden / 0 Vragen

Is belachelijk je kunt ze bij Blokker en veel winkels gebruiken gewoon in de winkels.
Ga eventueel langs de VVV en vraag naar een lijst van deelnemers?
Mijn zwagers had ook heel veel van die papieren nog hebben ze gewoon voor de kerst bij Blokker
in de winkel spullen gekocht en geen problemen gehad.
Succes