th
door thijsdewit Jan 1, 2017 om 13:29
Geldzaken & recht

Waarom moet ik de bkr geld betalen voor inzage van mijn eigen gegevens?

Een tiental jaar gelden heb ik al eens een bkr registratie gehad. Toen ik inzage in mijn registratie kreeg, toen nog zonder te betalen. Bleek er een naamgenoot te zijn die in Den Haag woonde en zijn huur niet had betaald. De BKR maakt dus fouten.
Ik zou gaarne willen dat ik zonder te betalen kan inzien of ik correct bij ze sta geregistreerd.
Het moet niet zo zijn dat ze iedereen fout kunnen registreren en daar dan lekker geld mee kunnen verdienen.
Kan iemand iets doen tegen deze walgelijke organisatie.
Het is helemaal gek dat er nu al organisaties zijn die voor 450,- tot 750,- euro aanbieden om  je registratie te gaan aanvechten.

8893 21 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 1, 2017 om 13:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Werk jij voor niets dan? Stel je vraag aan BKR https://www.bkr.nl/contact-algemeen/

Een eenmalig overzicht kost trouwens maar 4,95 + bezorg- en identificatiekosten https://www.bkr.nl/consumenten/opvragen-gegevens/bkr-basis/ en https://www.bkr.nl/consumenten/opvragen-gegevens/bezorg-identificatiemethodes/

Obadiah
door Obadiah Nov 19, 2017 om 23:44
Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zo een snauwerige reactie?

Ik vraag mij af hoe BKR aan alle financiele gegevens van burgers komt. Je zou dan denken aan belastingdienst, de overheid. En die worden al betaald om alles bijtehouden aan financiele gegevens. Dat ze dan geld gaan vragen voor een automatische uitdraai van financiele gegevens. En waar via electronisch geen hond meer aan te pas komt. Vind ik inderdaad walgelijk opportunisme.

Maargoed het gaat vast om een BV die niets met de overheid te maken heeft. Of wel? Want ik vraag ik mij nogsteeds af. Hoe komen zij aan al die financiele gegevens?

Het valt mij op dat op dit soort consumenten fora, vaak heel bijterig wordt gereageerd door lieden. Die kennelijk uit de financiele/bedrijfsleven zelf komen?

tijger1
door tijger1 Nov 20, 2017 om 00:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@obadiah. Kijk eens even naar de datum van dit topic. Maar uiteraard komen wij hier allemaal uit het financiële bedrijfsleven hoor.

En hoe ze aan die gegevens komen? Heel veel instellingen zijn verplicht die daar aan te leveren. Lees u eens in op Google bijvoorbeeld.

Dan stelt u 11 maanden later geen vragen als mosterd na de maaltijd.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2017 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is helemaal gek dat er nu al organisaties zijn die voor 450,- tot 750,- euro aanbieden om  je registratie te gaan aanvechten.
Het is helemaal gek dat er mensen zijn die daar intrappen.

Ik zou gaarne willen dat ik zonder te betalen kan inzien of ik correct bij ze sta geregistreerd.
Tja, maar daar zijn nu eenmaal regels voor opgesteld.
Voor een luttel bedrag kun je je gegevens opvragen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 1, 2017 om 13:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn idee. Bij een toevoeging aan een topic op dit forum, krijgt men helemaal gratis een notificatie per e-mail toegestuurd. Zou bij deze BRK-club in Tiel eigenlijk óók standaard en geheel gratis moeten kunnen. Iedere verwijdering of toevoeging even aan de betroffene melden. Automatisch! Nog interessanter, wanneer er een melding gemaakt wordt (moet worden) van een ieder die in mijn dossier komt kijken. Maar dat zal al wel weer teveel verlangd zijn.....

Als consumentenvertegenwoordige zou je denken dat de Consumenenbond hier mee bezig zou (moeten) gaan. Maar ik heb op een gelijkluidende melding nooit meer iets gehoord. Klaarblijkelijk moet je eerst lid worden om een antwoord te krijgen. Misschien pakt de Vara dit eens op, alhoewel ik dáár óók niet lid van ben!

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 20, 2017 om 00:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sommige mensen stappen ieder jaar van Internetprovider over om geld te besparen. Zich niet realiserend dat ze niet meer bij hun oude mail kunnen, dat geeft problemen.
Natuurlijk zijn er zat mensen die een Gmail account hebben maar het gaat alsnog om tienduizenden mensen.

gerbera
door gerbera Nov 20, 2017 om 10:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ook bij de consumentenbond krijgt u niets voor niks. Klopt dat je lid moet zijn om iets van ze te krijgen.

Cookies
door Cookies - Jan 1, 2017 om 13:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die emailnotificatie is helemaal niet gratis, NPO ontvangt miljoenen van ons belastinggeld! En iedere BKR wijziging krijg je automatisch gemeld als je een Premiumpakket afsluit.

Wellicht dringt het niet tot je door dat er bij de BKR personeel werkt dat graag betaald wil worden? Systemen onderhouden moeten worden? Pand en inrichting onderhouden moet worden?

Logisch dat je van de CB niets meer gehoord hebt, want het slaat nergens op.

ha
DOOR HANSJE KLEIN - 1 JAN. 2017 OM 13:47
1033 ANTWOORDEN / 19 VRAGEN

Mijn idee. Bij een toevoeging aan een topic op dit forum, krijgt men helemaal gratis een notificatie per e-mail toegestuurd. Zou bij deze club in Tiel óók standaard en geheel gratis moeten kunnen. Iedere verwijdering of toevoeging even aan de betroffene melden. Automatisch! Nog interessanter, wanneer er een melding gemaakt wordt van een ieder die in mijn dossier komt kijken. Maar dat zal al wel weer teveel verlangd zijn.....

Als consumentenvertegenwoordige zou je denken dat de Consumenenbond hier mee bezig zou (moeten) gaan. Maar ik heb op een gelijkluidende melding nooit meer iets gehoord. Klaarblijkelijk moet je eerst lid worden om een antwoord te krijgen. Misschien pakt de Vara dit eens op, alhoewel ik dáár óók niet lid van ben!

hansje klein
door hansje klein Jan 1, 2017 om 15:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Grrrrrr......@Carola, slecht of helemaal niet geslapen? Jonge jonge, wat een negatieve energie vandaag!!

Wanneer per wet deze inrichting wordt geïnstalleerd, zou ik denken, dat de gebruikers aandelig betalen en niet de betroffen 'objecten'! Dus kletskoek.

De redactie Geldgids van de Consumentenbond had om ideeën m.b.t. de BRK gevraagd overigens! Nog eens een misser! Ik wens in deze toon ook verder niet meer met u te discussiëren vandaag......! Concentreert u zich beter maar op de vraagsteller.

Cookies
door Cookies Jan 1, 2017 om 16:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De vraag van TS heb ik allang beantwoord. En ik vind het kletskoek dat iets weer gratis zou moeten zijn.

aurora1
door aurora1 Jan 2, 2017 om 01:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@carola: +10

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2017 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Waarom sleept u overal de Consumentenbond bij? Ze moeten dit doen van u, ze moeten dat doen van u. Word lid, dan hebt u misschien invloed.

hansje klein
door hansje klein Jan 1, 2017 om 16:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Om die andere consumentengerelateerde en concurrerende organisaties te noemen/citeren is me te suspect: TROS, MAX e.a.
Ik zie ook steeds verwijzingen voorbij komen naar Klachtenkompas.nl en dat is een zusje van de CB. Neem ik toch aan, dat hier enige sympatie voor werd opgebracht, zèlfs leden aanwezig zijn. Niet dus? Ik ben ook vaker op goede blogs van Independer gestoten, is dat dan wèl toegestaan, alhoewel het een Achmea-dochter is? Wat is er vandaag aan de hand, de zelfbenoemde moeders van dit forum willen de 'kinderen' terrechtwijzen of in de hoek zetten? Ik denk overigens, dat de Consumenten méér invloed heeft, maar helaas géén zendetijd.

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van Klachtenkompas kan men geen lid zijn. Maar u wilt steeds iets van de Consumentenbond, maar dat is aan de leden.

hansje klein
door hansje klein Jan 1, 2017 om 17:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

CB-CITAAT (ook voor niet-leden): "De Consumentenbond Community is dé plek waar consumenten met elkaar en met de Consumentenbond in gesprek zijn en ervaringen uitwisselen. Want samen staan we sterker en weten we meer". Op dit forum verzamelen de redacties materiaal om in één van de CB-gidsen te verwerken......èn discussiëren consumenten zoals op V&B. Misschien toch maar muren opwerpen en terug naar een zuilen-maatschappij? Nee toch....ik voel me niet betrapt en niet schuldig, maar hoop meer informatie te kunnen verbreiden. Linksom èn rechtsom.

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wonderlijke gesprekken zijn dat dan die u met hen voert. Alles komt blijkbaar van een kant.

hansje klein
door hansje klein Jan 1, 2017 om 17:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zoals ik schreef, de CB-redactie, CB-medewerkers, leden en niet-leden stellen vragen, geven antwoorden, ervaringen en commentaar. Uiteindelijk worden hier een redactioneel artikel over geschreven. Opener gaat niet en hoezo komt dan alles van één kant? Het dient tenslotte méér informatie aan alle consumenten en invloedname op consumentenzaken. Ok bij Independer krijgt men, klant of niet-klant netjes antwoorden op gestelde vragen. Ook niets mis mee en tesamen meer competentie voor alle consumenten. Beide genoemde organisaties geven tenslotte dus informatie m.b.t. het onderwerp BRK.......niets mis mee dit te betrekken. Er is een poll ingericht en ik neem zomaar als voorbeeld één reactie mee: 'Ik ben op zich ben ik niet tegen registratie. Waar ik wel sterk voorstander van ben is dat je kosteloos bij je eigen gegevens kan komen bijvoorbeeld via je DigiD en dat je niet langs een bank hoeft die wel kosteloos bij BKR-gegevens kan. Betalen om bij je eigen gegevens te komen vind ik absurd''. Misschien heeft de oorspronkelijke vraagsteller hier wèl iets aan.....

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u schrijft zelf dat u van hen nooit meer iets gehoord hebt, en in een ander topic had u het, als ik mij wel herinner, er ook over dat u CB aangeschreven had zonder antwoord.

hansje klein
door hansje klein Jan 1, 2017 om 17:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Klopt géén reactie, maar men probeert toch altijd invloed te nemen, zèlfs wanneer men NIET-lid is. Bij het thema BRK werden ook meerdere vragen gesteld die na terugkoppeling via de Consumentenbond en de BRK-webcare naderhand op de website duidelijker werden verklaard. Het werkt dus. maar niet altijd wanneer de betreffende instantie NIET wil meewerken. Dus vrije toegang en notificaties komen er niet, want geen antwoord en interesse. Toch kan men op V&B gewoon meediscussiëren en nieuwe ideeën opdoen wanneer iemand hier een vraag over stelt.

aurora1
door aurora1 Jan 1, 2017 om 21:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier discussiëren is niet de bedoeling, ook al ziet u dit, wilt u dit anders en doet u anders. Erg vermoeiend. Dit is vraag en beantwoord zoals u weet.
U heeft het wel zwaar met de Consumentenbond, wat hebben ze u toch gedaan?

hansje klein
door hansje klein Jan 1, 2017 om 23:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Aurora1. U heeft helemaal gelijk, maar terwijl ik uitvoerig rechercheer om de vraagsteller van informatie te voorzien, maken andere deelnemers hier een Beantwoord & Vraag-show van en gaan in dicussie met reageerders i.p.v. met de vraagsteller. Soms gaat een one-liner niet en is uitleg nodig. Vermoeiend? Ik hoop, dat de TS nog met een reactie terug komt, dan zullen we ervaren wat hij ervan vindt. Bij voorbeeld van 'zijn' gegevens kunnen ophalen met Digi-D. Het BRK wordt gebruikt door financiële instanties enz. om de klant in de gaten te houden. De klant heeft hier niet om gevraagd, maar wil zeker zijn, dat niemand foute informatie laat registreren. Ik vind dit een eenzijdige betutteling, maar het schijnt noodzakelijk te zijn. Zoiets als: PAS OP, u kunt deze verpakking niet nuttigen.

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Het lijkt nuttig, uitvoerig rechercheren. Maar de Ts is alleen maar pissig, en kletst ook nog onzin, want een huurachterstand wordt niet geregistreerd.

Hij zal wel een lening willen hebben en voor de controle bij het BKR moeten betalen, wat hem niet bevalt. En dat u iets aankaart bij de CB, is dat de Ts van informatie voorzien? Dacht het niet. Hij kan, als hij dat wil, alles op de site van het BKR nalezen.
En anderen maken er hier een show van en gaan in discussie? Wat dacht u van uzelf met uw voortdurende verwijzingen naar de CB en uw activiteiten in die richting?

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2017 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De BKR registreert alleen maar aangeleverde gegevens. Zij verzinnen niets zelf.

Walchelijke opmerking van u "walchelijke organisatie".

En registratie kunnen helemaal niet worden aangevochten, dus als iemand zo stom is om daar in te trappen, is het zijn eigen schuld als hij daarvoor geld kwijt is.

Als uw gegevens niet correct zijn, kunt u van de partij, die die registratie heeft laten plaatsen, eisen dat het verbeterd wordt.

fedja
door fedja - Jan 1, 2017 om 17:45
23 Antwoorden / 3 Vragen

De BKR heeft op haar website de mogelijkheid om uw registratie in te zien https://www.bkr.nl/consumenten/.  Je moet wel eerst inloggegeven aanmaken, maar dan kun je waarschijnlijk zien waar het fout is gegaan.

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook daar moet je betalen natuurlijk. Wel zo logisch.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2017 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor een overzicht betaalt u € 4,95 en daarnaast ook verzend- & identificatiekosten. Hoe hoog deze kosten zijn, hangt af van uw keuze. Versturen naar uw thuisadres kost € 12,70. Versturen naar een postagentschap kost € 8,15. Ophalen bij BKR in Tiel is gratis. Lees hier welke mogelijkheden er zijn en wat exact de kosten zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 1, 2017 om 21:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u fout geregistreerd staat verdient het BKR daar niets aan.
U weet toch zelf wel of u staat geregistreerd bij het BKR.

1 mobiele telefoon bij abonnement genomen twv €250 of hoger is registratie.
2 achterstand bij telecomprovider. zorgverzekeraar of woningbouwvereniging is registratie

3 €250 of meer rood staan is registratie
4 leningen open staan is registratie.
5 private lease auto is registratie

Hier heeft u het BKR toch niet voor nodig.

ja
door janf43 Jan 1, 2017 om 21:52
733 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen het rood staan, maar het rood mogen staan is het criterium.

Creditcards en hypotheken doen ook mee.

aurora1
door aurora1 - Jan 1, 2017 om 21:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Prima en nuttige organisatie. Niets walgelijks aan (hoe verzint u het). Kan mensen en organisaties berschermen voor het aangaan van verplichtingen die niet kunnen worden nagekomen.
Voor niets gaat de zon op.
Het is natuurlijk heel dom als mensen organisaties voor hoge bedragen inschakelen om iets aan te vechten wat niet door ze aangevochten kan worden.

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2017 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik

Huurachterstanden, onbetaalde telefoonrekeningen en achterstanden bij een zorgverzekeraar worden niet geregistreerd bij het BKR.

@janf

Hypotheken worden niet geregistreerd bij het BKR.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 2, 2017 om 13:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tiger, ik zie net dat je gelijk hebt maar schrik ervan.
Zo kan iemand met 3 maanden huurachterstand, een achterstand bij zijn telecomprovider en zorgverzekeraar gewoon lenen terwijl deze schulden onbetaald zijn, wow wat scheef.

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2017 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad.:-((

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2017 om 12:42
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas ben ik toch wel verbaasd over veel antwoorden waarin wordt gewezen dat er bij BKR ook mensen werken die betaald moeten worden.

Hoewel dat uiteraard waar is, ontgaat het de meten kennelijk dat hier sprake is van navraag of er niet opnieuw een ernstige fout is gemaakt met een verkeerde registratie in het nadeel van vraagsteller. De gegeven antwoorden tenderen dan naar: om na te gaan of er geen fout is - zoals bij Ts eerder aan de orde is geweest - Ts zou moeten betalen!

De opmerking 'walgelijke organisatie' lijkt mij overdreven maar dan wel in die zin dat ik jaren geleden ook even gerigeistreed heb gestaan voor een bedrag van hfl. 0,25 door een grove fout van de Rabobank en het helaas toen wel de nodige moeite kostte om dat zowel via de RaboBank als via BKR ongedaan gemaakt te krijgen. Wel is weaar was het ook hier niet de BKR die fouten maakte maar de aanleveraar van de informatie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2017 om 12:43
16826 Antwoorden / 202 Vragen

ja, inderdaad hfl 0,25!

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 2, 2017 om 13:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Was zeker het kwartje van Kok wat je hebt achtergehouden :-)

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2017 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal wel een flut restantje geweest zijn van een doorlopend krediet.

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2017 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Er is helemaal geen ernstige fout gemaakt hij de registratie. De Ts wil gewoon gratis kosteloze inzage, dat is alles.

En die fout van toentertijd is ook een onzin verhaal, want huurachterstanden worden niet geregistreerd. Zou misschien wel verstandig zijn.

Cookies
door Cookies Jan 2, 2017 om 13:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan ook maar de hypotheekachterstanden registreren. Lijkt mij net zo verstandig als huurachterstand registratie.

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2017 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een hypotheekachterstand wordt pas na VIER maanden geregistreerd. De hypotheek zelf helemaal niet.

Cookies
door Cookies - Jan 2, 2017 om 14:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: er zijn wel ambities om o.a. ook huurachterstand bij de BKR te registreren http://www.nu.nl/weekend/4172314/waarom-bureau-krediet-registratie-nog-meer-van-u-wil-weten.html

tijger1
door tijger1 Jan 2, 2017 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lijkt me heel verstandig, en straks dus ook de "gratis" mobieltjes. Las dat straks ook inkomensgegevens aan de provider verstrekt moeten worden, als men een mobiel op afbetaling wil. Zal maken dat er heel wat minder nieuwe mobieltjes aangeschaft worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 3, 2017 om 13:41
16826 Antwoorden / 202 Vragen

tijger1@  lezen, goed lezen , Ts geeft aan dat hij eerder te maken heeft gehad met een fout. En achterstand bij telefoonproviders wordt nu wel degelijhk geregistreerd.

en
door endemus - Mar 28, 2017 om 12:58
1 Antwoorden / Vragen

Vandaag blijkt dat ik dus ook een BKR registratie op mijn naam heb staan. Het is inderdaad toch belachelijk dat ik nu zelf moet gaan betalen voor een uitreksel? Ik heb namelijk geen idee waar die registratie vandaan komt. Nu moet ik dus zelf gaan uitzoeken waarom ik negatief geregistreerd sta bij BKR.... Ik moet toch minstens mijn eigen gegevens in kunnen zien? Ik vind het sowieso al huiveringwekkend dat dit soort organisaties van alles van je weten, en dat je dus moet betalen om erachter te komen wat ze precies van je weten... Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat dit niet tegen de privacywetgeving in gaat. www.openbkr.nl verwoord het precies goed!

ne
door neodutchio Mar 28, 2017 om 13:21
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Nogmaals, ook u wil graag betaald worden voor het werk dat u verricht. En er is niets huiveringwekkend aan dat er een instantie is die voorkomt dat mensen zicht in de schulden kunnen steken waar ze niet zelfstandig uit kunnen komen.

Nu staat u geregistreerd, u weet niet waarom, maar voor een paar euro bent u daar achter. Stel dat er een fout gemaakt is, kunt u het geld terug vorderen van diegene die de fout gemaakt heeft. Maar erger is dst u niet weet waarmee u geregistreerd staat. Kan een lening zijn, maar tegenwoordig ook een mobile telefoon.

tijger1
door tijger1 Mar 28, 2017 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of simpelweg de mogelijkheid om rood te staan op een betaalrekening. Ik denk dat wel 70% van de Nederlanders daar geregistreerd staat, niets mis mee. Behalve als er bij die registratie nog aantekeningen staan.

Wi
door Wil_H - Mar 28, 2017 om 13:44
270 Antwoorden / Vragen

Dus je wilt wel 750 Euro betalen om een onterechte BKR-registratie te laten verwijderen, maar geen 5 Euro om je gegevens op te vragen zodat je zelf een onterechte registratie kunt aanvechten en laten verwijderen?
Dankzij deze "walgelijke organisatie" wordt wel voorkomen dat mensen méér geld lenen dan dat ze ooit terug kunnen betalen.
Kijk maar naar al die jongeren met hun mobiele telefoonabonnmenten waardoor ze in de schuldhulpverlening zitten. Die konden ook steeds weer een nieuwe abonnement met nieuwe telefoon aanschaffen omdat hun leningen niet geregistreerd werden.  Gelukkig kan dat, dankzij de veranderde wetgeving, niet meer.
Een klein beetje nadenken doet wonderen. Je moet alleen wel even de moeite nemen om dat te doen.

Cookies
door Cookies - Nov 20, 2017 om 10:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nu dit topic toch gebumpt is, maar even de mededeling dat het opvragen van de BKR gegevens vanaf mei 2018 gratis wordt  https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/opvragen-bkr-gegevens-wordt-eindelijk-gratis

tijger1
door tijger1 Nov 20, 2017 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hiep hoi, helemaal gratis.:-))

gerbera
door gerbera - Nov 20, 2017 om 10:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is helemaal gek dat er nu al organisaties zijn die voor 450,- tot 750,- euro aanbieden om  je registratie te gaan aanvechten.

En als u die paar l....ige euro's betaald kunt u dat helemaal gratis en voor niets zelf doen als er iets niet klopt.
Oh, ik lees nu dat u dan ff moet wachten tot mei volgend jaar.
Zie ook dat het topic al bijna van een jaar geleden is.