Lo
door Loekie Ruissen Feb 10, 2017 om 15:57
Geldzaken & recht

Waarom zijn de maandelijkse kosten van mijn tweede bankpas hoger?

De Rabobank rekent maandelijks € 1,20 voor het hebben van een bannkrekening met één bankpas. Als je voor je mederekeninghouder een tweede pas wilt dan betaal je daar nog eens € 1,40 per maand voor.

A. Ik snap niet zo goed dat er überhaupt kosten berekend worden voor het hebben van een rekening. De kosten die het voeren van een bank met zich meebrengen horen toch bij ondernemen?

B. Voor een tweede pas een (ook nog eens hoger) bedrag berekenen terwijl de bank niet meer werkzaamheden hoeft te verrichten of meer onderhoud aan computeromgevingen hoeft te doen snap ik helemaal niet.

4747 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2017 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zei de Rabobank toen u om opheldering vroeg? En waarom zou de Rabo de kosten van uw bankrekening voor hun rekening moeten nemen?

Neemt uw werkgever ook alle kosten voor zijn rekening en hoeven de klanten niets te betalen voor zijn diensten?

hansje klein
door hansje klein - Feb 10, 2017 om 16:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Kunt u iets bedenken .....

waaraan uw Rabobank, speciaal in uw geval, iets anders aan u zou kunnen verdienen dan € 0,20?

fa
door familyman - Feb 10, 2017 om 16:44
888 Antwoorden / 1 Vragen

Met twee rekeningen, één en/of met twee passen en één betaalrekening betaal ik per pas € 1,50. Dat is niet bij de Rabo.
U bent dus voordelig of ik duur, het scheelt wel € 1,20 x 2 = € 2,40 + € 1,50 = € 3,90 in uw idee, wel € 0,60 verschil.
Wat zal de bank nu doen met die € 0,20 x 12 maanden =  € 2,40 per jaar? Een uitje voor het voltallige personeel naar Ibiza? Een bonus voor de directie of de aandeelhouders?

ja
door jackyh Feb 10, 2017 om 17:11
953 Antwoorden / 4 Vragen

Doe niet zo kortzichtig. Hij is niet de enige raboklant met 2 pasjes. Hij vraagt alleen waarom een 2e pas duurder is.

dm
door dmv Feb 10, 2017 om 18:07
71 Antwoorden / 11 Vragen

Mogelijk beschikt de 2e bankpas over de functie voor contactloos pinnen? Die kosten zijn nl wel 1,40

Opgelet trouwens, per 1 april wijzigt het tarief van 1,20 naar 1,30 voor het DirectPakket

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2017 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daarom betaal ik bij Albert Heijn nooit, de kosten die ze maken voor inkoop, personeel, huisvesting etc. horen immers bij het ondernemen. Daar hoef ik niet voor op te draaien.

pe
door per Feb 13, 2017 om 13:27
20 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heet proletarisch winkelen.
De mensen die wel betalen, betalen ook voor personeel, huisvesting etc.
Dat zit echt wel in de prijs van de artikelen hoor.

diumenge
door diumenge Feb 13, 2017 om 14:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Per, joh?

dm
door dmv - Feb 10, 2017 om 18:08
71 Antwoorden / 11 Vragen

Mogelijk beschikt de 2e bankpas over de functie voor contactloos pinnen? Die kosten zijn nl wel 1,40

Opgelet trouwens, per 1 april wijzigt het tarief van 1,20 naar 1,30 voor het DirectPakket

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2017 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo, nog meer winst voor de top van de bank.:-))

ha
door halex - Feb 10, 2017 om 19:26
1374 Antwoorden / 4 Vragen

De kosten die het voeren van een bank met zich meebrengen horen toch bij ondernemen?

En dat is nou het grappige van ondernemen: kosten die je maakt, reken je door aan je klanten. Hetzij direct, hetzij door ze mee te nemen in de kostprijs van de producten die je verkoopt. Misschien verklap ik iets, maar u betaalt ook mee aan het pand waar uw bakker zijn brood verkoopt.

Gr
door Grekoki - Feb 10, 2017 om 19:38
4 Antwoorden / 5 Vragen

er wordt hier gewoon een serieuze vraag gesteld,kunnen julie daar geen antwoord op geven laat je reactie dan!
Zo niet lollig allemaal.
Margreet.

diumenge
door diumenge Feb 10, 2017 om 19:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maak ik zelf wel uit Margreet!

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 10, 2017 om 20:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waar is jouw antwoord dan Margreet?

ha
door halex Feb 10, 2017 om 20:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Gossie toch, ik lees alleen maar antwoorden op de vraag die TS stelt.

jo
door jorisw Feb 11, 2017 om 16:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag A is geen serieuze vraag. De meeste particuliere klanten hebben niet zoveel geld op hun betaalrekening staan dat de bank daar slapend rijk van wordt.

dm
door dmv Feb 13, 2017 om 19:21
71 Antwoorden / 11 Vragen

Ik vind mijn antwoord toch erg helder en to-the-point. Itt die van u.

ha
door harryromijn - Feb 13, 2017 om 12:53
272 Antwoorden / 0 Vragen

IK heb liever een zichtbare doorberekening van kosten ( zo gespecficeerd mogelijk) dan ergens in verstopt, bijv. pas geld op de rekening na 1-3 dagen ( met de huidige rente... misschien wel na 1 maand ).
Ik kan dan ZELF een afweging maken, of ik iets wel of niet doe. Bijv. de  rekeningafschriften schriftelijke opgestuurd tegen € x,yz of zelf downloaden.

Als een service gratis is, zit die OF ergens in verstopt OF bent U het verkochte product.

pe
door per - Feb 13, 2017 om 13:29
20 Antwoorden / 0 Vragen

Als u kijkt op de website van Rabo, ziet u dat er 3 betaalpakketten zijn. Bij de duurste is een tweede pas 'gratis'.
Dat is natuurlijk niet gratis, maar u hoeft er niet apart voor te betalen.
Dit impliceert dat u bij de andere pakketten moet betalen voor een tweede pas.
https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/betaalpakketten/