Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 15, 2019 om 23:32
Geldzaken & recht
Wanneer wordt Post NL weer sociaal?

Post NL haalt duizenden brievenbussen weg.

De marktwerking laat zijn kapitalistische kant weer zien!

Binnen enkele jaren is de prijs van de postzegel verdubbeld!

Wat is er gebeurd met dit ooit fatsoenlijk bedrijf?

Wanneer wordt Post NL weer sociaal?

3667 28 Rapporteer

Topantwoord

Ka
door Kassagebruiker - Mar 15, 2019 om 23:39
683 Antwoorden / 5 Vragen

Tijden veranderen door de komst en het gebruik van email. Dit is niet meer te stoppen. De hoeveelheid briefpost verminderd met de dag, de prijzen van de postzegels stijgen zowat per jaar. Ergo, het personeel kost evenveel met weinig als veel poststukken. Dus worden de minder gebruikte brievenbussen verwijdert, er moet dagelijks toch langs gereden worden om te legen. Zit er niet/weinig in zijn die kosten per brief nog steeds hoger als vroeger.

Daarom worden er onnutte bussen verwijderd, logisch toch ............

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 15, 2019 om 23:45
1756 Antwoorden / 31 Vragen

De gemeente reiniging zou ook de brievenbussen kunnen legen tijdens hun ronde.

costnix
door costnix Mar 16, 2019 om 10:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Stel het eens voor bij een inspreekuur, start een petitie,.........

Topantwoord

jo
door jorisw - Mar 15, 2019 om 23:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt het ook omdraaien: wanneer worden wij gebruikers weer sociaal en gaan we weer briefpost versturen. Veel persoonlijker voor de ontvanger en het zorgt voor lekker veel werkgelegenheid voor postbezorgers. Maar nee, we klagen lekker op een internetforum en doen verder alles digitaal. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

En verder inhoudelijk: versobering van de dienstverlening is de enige optie om de boel enigszins betaalbaar te houden. Als je evenveel brievenbussen zou houden als 30 jaar geleden wordt het onbetaalbaar. Maar misschien weet jij het wel beter. Reken eens voor hoe je lekker goedkope postzegels kunt houden, overal brievenbussen kunt laten staan en het toch rendabel kunt exploiteren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 15, 2019 om 23:47
1756 Antwoorden / 31 Vragen

De post moet weer in handen komen van de overheid.

Brievenbussen kunnen worden geleegd door gemeente reinigers tijdens hun ronde.

Gr
door Grunn1 Mar 15, 2019 om 23:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En gelijk naar een afval verwerkings bedrijf worden gebracht?

brainless
door brainless Mar 16, 2019 om 19:58
324 Antwoorden / 0 Vragen

Ik stuur regelmatig een kaartje... besteld online

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie Mar 18, 2019 om 13:24
104 Antwoorden / Vragen

Hoe vaak komt de gemeente reiniging bij u langs???
Buiten dat en veel gemeenten wordt het huisvuil niet opgehaald door een gemeentelijk bedrijf.
Je kan het ook aan de bakker en de melkboer vragen of zoals eerder geschreven, allemaal weer brieven gaan verzenden, dan komt het helemaal goed.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Mar 15, 2019 om 23:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit is geen consumenten vraag en zal waarschijnlijk wederom door de redactie worden gesloten net als je vraag over een electrische formule 1.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 15, 2019 om 23:50
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Ga jij weer klagen Epcot?

Gr
door Grunn1 Mar 15, 2019 om 23:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nee en ik heb ook niet over je vorige vragen geklaagd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 15, 2019 om 23:52
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Dat is goed om te horen!

Die Post NL gaat te ver....

Gr
door Grunn1 Mar 15, 2019 om 23:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Maar ik wil dit graag doorgeven aan de redactie hoor als dit zo doorgaat.

Gr
door Grunn1 Mar 16, 2019 om 00:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt voor de 10 plusjes en daarvoor geef ik je 3 logische antwoorden op je 3 (domme) vragen.
1, waarom er steeds minder pinautomaten zijn? Er wordt bijna niet meer contant betaald.
2, waarom er nog geen electrische formule 1 is? Er is al een formule E dus een tweede is overbodig en verder wordt er al een paar jaar in de formule 1 hybride techniek gebruikt.
3, waarom er steeds minder brievenbussen zijn. Er wordt bijna geen post meer verstuurd. Kijk zelf maar eens wat je nog verstuurd, overschrijvingskaarten of acceptgiro’s worden nu online gedaan net zoals allerhande info zoals bijvoorbeeld postbus 51. Een gemiddelde burger verstuurd alleen nog kerstkaarten en af en toe een verjaardagskaart en daar blijft het bij.

tenormin
door tenormin Mar 16, 2019 om 00:12
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@epcot, zag je antwoord niet van 00:04. Maar +10! ☺

diumenge
door diumenge Mar 16, 2019 om 00:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot nog 10 plusjes er bij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 00:22
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Epcot,

Jij vindt mijn vragen dom,maar jouw antwoorden zijn ook niet erg slim:

Hoe kom je erbij,dat er bijna niet meer contant wordt betaald?
Of praat je over jezelf?

Formule 1 en Formule E zijn totaal verschillend.

Post NL maakt het sturen van brieven steeds duurder.
Of praat je weer over jezelf?

Gr
door Grunn1 Mar 16, 2019 om 12:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Amsterdammer, je kaatste reactie is echt van de zotte. Zelf kom je met een vraag over electrische F1 terwijl je niet eens weet dat formule e bestaat.
Voor wat betreft contant betalen en post, ja ik met de tijd mee net als 95% van de Nederlanders en dan blijft er een klein groepje over die denkt dat alles nog steeds net zo gaat als in de jaren zeventig en daar ben je er zelf 1 van.

dokun
door dokun Mar 18, 2019 om 13:41
152 Antwoorden / 0 Vragen

Kop meiden geen ruzie maken! Zo jaag je alleen maar de (nieuwe) mensen weg van hier...

Ohh..  Dat is juist jullie bedoeling....

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2019 om 00:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Het antwoord van @epcot (23:49) is wel hilarisch. Maar dat brievenbussen verdwijnen is niet van vandaag of gisteren. Alweer jaren geleden verdween hier de te beloopbare brievenbus, dus moest ik per auto naar.... Nu heb ik sinds Januari 2018 geen auto meer en lopend kan ik de brievenbus niet meer bereiken. Gelukkig een buuf die dat voor me doet. PostNl is niet onfatsoenlijk; het is een bedrijf en ook: dit alles doet de gemeenschap zelf door... raadt wat.. alles (bijna) via de elektronische snelweg te doen. En ik vind het dan heel logisch dat de postzegel duurder is. Al wat ik de laatste jaren door de laan zie rijden zijn bezorgdiensten; ze bezorgen geen post maar pakketten. Conclusie: doen wij zelf, dus PostNl is wel sociaal maar ook realistisch. Of wilt u nog meer ontslagen voor mensen daar?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 00:28
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tenormin ,

Jij vindt het logisch,dat de postzegel steeds duurder wordt....
Jij vindt ook,dat Post NL sociaal is.

Vindt jij het ook "hilarisch" om afhankelijk te zijn van je "buuf"?

tenormin
door tenormin Mar 16, 2019 om 01:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@GA, jawel, logisch dat de postzegel duurder wordt....
Verklaar je nader dat PostNl a-sociaal bezig is. Zaken hé.
Niemand kan zijn eigen gezondheid in de hand houden, maar jij rukt dingen uit verband. Ik schreef dat ik het een hilarisch antwoord vind van @epcot. En ja, het is fijn dat, behalve dat de buuf post voor me op de bus doet, ook andere hand- en spandiensten verleent. En nee, ik ken niemand die het fijn vind om afhankelijk te zijn van....  Dus nogmaals: hilarisch gebruik je het woord uit verband. Maar dat doe je met alles dus raakt me niet meer.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 02:39
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Jij vindt het antwoord van Epcot hilarisch, terwijl je zelf je buuf nodig hebt om post voor je op de bus te doen omdat de beloopbare brievenbus verdwenen is.......
Ik zie het verband niet......

Het is asociaal van PostNL om de post te verkwanselen.....

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2019 om 00:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Al jarenlang neemt het postvolume met 10% per jaar af, nog een paar jaar en het is over. Hoe vervelend het ook is voor de bezorgers, dit is gewoon een aflopende zaak. Domme suggesties zoals het door de gemeente reiniging laten legen van brievenbussen gaan nergens over, het bezorgen van die brieven is simpelweg niet meer rendabel over een paar jaar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 00:31
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Diumenge, het is juist een goed idee om de gemeente reiniging de brievenbussen te laten legen.

We vertrouwen teveel op internet.

tenormin
door tenormin Mar 16, 2019 om 01:13
16823 Antwoorden / 108 Vragen

De Gemeente "reiniging" de brievenbussen laten legen? Enig idee waar ze dan terechtkomen? Juist, op de compost hoop. Malle GA.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 02:40
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Nee hoor,PostNL kan de gemeente reiniging hiervoor inhuren.
Eventueel een voertuig lenen.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 09:01
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, wat zijn de taken van de gemeente reiniging? En moeten deze mensen na hun werk, of tijdens hun werk de brievenbussen legen? Tijdens het werk betekend dat de bus ergens tussen 7:00u en 16:00u geleegd zal gaan worden. Ook niet echt handig als je om 10:00u komt en de bus is al geleegd voor die dag. En na het werk betekend extra uren, of minder uren van het eigen werk. En hoe komt de post die de gemeente ophaalt bij PostNL terecht?

U roept maar wat, maar geeft niet aan wat nu daadwerkelijk het voordeel is als PostNL een staatsbedrijf zou worden en wat het voordeel is als de gemeentereiniging zich op welke manier dan ook zich er mee gaat bemoeien. Als u zo graag een discussie wil ontketenen, kom dan wel met onderbouwingen.

jo
door jorisw Mar 16, 2019 om 09:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Hallo Diumenge, het is juist een goed idee om de gemeente reiniging de brievenbussen te laten legen.

We vertrouwen teveel op internet."

Aldus de persoon die constant de meest idiote dingen op internet loopt te verkondigen. Als jij nu eens een forum op basis van brieven gaat maken. Dan ben je en niet afhankelijk van dat verfoeide internet, en je zorgt dat er weer meer post komt. Win-win lijkt me.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 10:24
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Joris en Neodutchio ,

Het voordeel van PostNL als staatsbedrijf is,dat de overheid de prijs van de postzegel gaat bepalen in plaats van de markt zoals vroeger bij de PTT.

Om personeelskosten bepalen kan PostNL samenwerken met de gemeentereiniging, die wordt betaald met belasting.

diumenge
door diumenge Mar 16, 2019 om 10:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Geboren Amsterdammer, je schijnt niet te willen begrijpen dat de hoogste kosten niet in het ophalen van de post maar in het bezorgen daarvan zittten.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 10:31
5142 Antwoorden / 12 Vragen

En u denkt dat onder de overheid de PTT verlies mag draaien? En u vindt dat de belastingbetaler moet opdraaien voor de kosten die u wil gaan maken?
En nogmaals, hoe ziet u de taak van de gemeentereiniging voor u? Moeten ze meer uren gaan draaien, of houden ze minder uren over voor hun eigen werk? In het eerste geval stijgen de loonkosten en in het tweede geval zal er extra personeel aangenomen moeten worden om de minder gewerkte uren op te vangen. En hoe laat moeten de bussen dan geleegd worden? Moet iedereen het werk neerleggen om naar de brievenbussen te scheuren, of ziet u het anders?
U roept nog steeds een hoop, maar zegt niets. Kom nou eens met onderbouwingen, cijfers, taakverdelingen, enz.

jo
door jorisw Mar 16, 2019 om 14:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@GeborenAmsterdammer: prima dat als het een overheidsdienst is post blijkbaar extra geld mag kosten (de kosten dalen immers niet maar de inkomsten wel) dus zullen we dan afspreken dat de voorstanders van een staatspostbedrijf extra belasting gaan betalen om de kosten te dekken? Ik heb geen zin om nog meer belasting te betalen om dit soort onzinnige zaken te financieren. Straks wil je ook de stoomtrein en de paardentram nog terug. Je wilt immers niet vertrouwen op het elektriciteitsnet.

We kunnen natuurlijk ook gewoon korten op AOW, zorg of onderwijs of zo om nostalgische hobby's te financieren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 19:45
1756 Antwoorden / 31 Vragen

De gasopbrengsten zijn groot genog om van de post weer een staatsbedrijf te maken.......

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 19:58
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, de gasopbrengsten zouden gebruikt moeten worden om de schade te herstellen die het veroorzaakt. Net zoals het in Scandinavie geregeld is.

ne
door neodutchio - Mar 16, 2019 om 00:26
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik kijk wat ik nog per week door de bus krijg van de postbode is het krantje van de AH en soms een envelop. Zelf verstuur ik 1 keer per jaar een kaartje naar mijn ouders in Frankrijk. Daar kan tante post niet van bestaan.
Kijk ik dan weer zakelijk, onze 37.000 klanten kregen altijd de factuur per post. Na 22 dagen een herinnering en na 35 dagen nogmaals. Even voor de beeldvorming, elke maand gingen er meer dan 15.000 enveloppen de deur uit. Meer en meer facturen gaan nu per mail, betalingstermijnen zijn veranderd en een aantal dames op kantoor bellen openstaande facturen na. Afgelopen jaar zijn de openstaande facturen met 5 dagen ingekort.
Van die dik 15.000 enveloppen per maand zijn er nu nog geen 5.000 meer over.
De infrastructuur van PostNL is nog steeds hetzelfde. Dezelfde, en vaak hogere, kosten met minder inkomsten. Geen idee wat u doet als uw uitgaven omhoog gaat en de inkomsten minder worden, maar een slim persoon past de bedrijfsvoering daar op aan.

Van de post een staatsbedrijf maken maakt echt niet uit. De kosten zullen net zo hoog zijn en de verliezen zal bij de belastingbetaler neer gelegd worden. En als u denkt dat de gemeente reiniging elke dag dezelfde ronde maakt, dan moet ik u teleurstellen. Deze hebben wel een vaste route, maar komen echt niet elke dag op dezelfde route. En hoe ziet u dat voor u? De putjesschepper (vaak een ingehuurde job) die tussendoor uit stapt en even de bus leegt? Of de veegmachine die elke dag dezelfde ronde rijdt om de inhoud van de brievenbussen op zijn schoot mee te nemen? En wat bij de gemeentes waar al het buitenwerk uit besteed wordt? En moet de gemeentereiniging vanaf 17 uur op stap om de bussen te legen, of moeten ze dat na hun shift nog gaan doen?

Oftewel, wederom een redenering wat nergens op slaat. Ondoordacht, geen idee van de taken van verschillende beroepsgroepen en een hoop gel*l in de ruimte.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 00:34
1756 Antwoorden / 31 Vragen

De post wordt aan de markt overgelaten.

Wij hebben kunnen zien wat er gebeurd met KLM en de zorg.....

tenormin
door tenormin Mar 16, 2019 om 01:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Absoluut O.T. Man, ga toch fietsen, knalpot of niet, je rurt volledig uit je nek met al je statements. Dit is bedoelt voor de @geborenamsterdammmer!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 02:41
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Tenormin,jij ziet alles zo negatief....

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 08:52
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, heel simpel, de gebruiker betaald. En waarom zou ik als belastingbetaler moeten meebetalen als u een brief wil versturen? De KLM erbij halen is nutteloos. Bedrijven gaan nou eenmaal fuseren om te kunnen overleven, of om te groeien. Of denkt u dat het een recht moet zijn voor een land om een eigen luchtvaartmaatschappij te hebben? En de zorg is een ander verhaal.

U bent altijd heel goed in het starten van een nutteloze discussie die u zelf weer gaat ombuigen en veranderen in van alles en nogwat. Hou u toch eens bij uw eigen onderwerp.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 10:29
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Ik snap,dat jij als liberaal een liefhebber bent van het kapitalisme.

Maar kijk om je heen : de economische crisis is nog steeds aan de gang.

Mijn nicht woont in de Verenigde Staten :daar slapen veel werklozen "onder de brug"......

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 10:40
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Dus omdat de post hier een zelfstandig bedrijf is slapen er bij uw nicht mensen onder de brug?
U hoeft mij niets te vertellen over de crisis, daar merk ik zakelijk gezien genoeg van. Echter heb ik werkelijk geen idee wat dat te maken heeft met het feit dat er minder post verstuurd wordt. De consumentenpost is maar een fractie van wat er allemaal verstuurd wordt. Sinds dat mijnoverheid in het leven geroepen is, is de post vanuit die overheid flink verminderd. Dat zijn de factoren waardoor de prijs van de post omhoog gaat. Ieder bedrijf wil efficienter gaan werken en kosten gaan besparen.

Belgie: om de post de volgende dat te laten bezorgen kost € 1,00.Een dagje later kost € 0,95. Valt dus nogal mee bij ons he.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 19:48
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Neodutchio, vindt jij het ook normaal hoe pakketbezorgers van PostNL worden uitgebuit?

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 20:00
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft dat met de prijs van de postzegels te maken? Als de klant meer wil betalen kan iedereen in de keten beter betaald worden. Als u wilt dat postbezorgers meer betaald gaan krijgen zal de prijs van de postzegel nog verder omhoog moeten gaan.

Topantwoord

christin
door christin - Mar 16, 2019 om 02:21
105 Antwoorden / 4 Vragen

Tja brievenbussen verdwijnen omdat velen geen papieren post meer versturen dus de mensen doen het zelf.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 02:51
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Christin,

Het komt mede door de hoge prijs van postzegels.

Het versturen van post is een basisbehoefte.
Dit is een taak voor de overheid.

We vertrouwen teveel op internet.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 10:24
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Als de prijs van postzegels weer goedkoper wordt gaat u weer meer post versturen? En wat wilt u dan gaan versturen? Weer ouderwets penvrienden aanschrijven? Of doelloos mensen kaartjes sturen? Ik stuur declaraties van mijn werk digitaal door. Sneller, komt meteen op het juiste bureau terecht en de uitbetaling kan meteen gedaan worden. Waarom zou ik dat met de post opsturen zodat deze minimaal een dag later aankomt in de postkamer, rondgebracht moet worden en dan ingescand moet worden om digitaal te bewaren?

U wilt graag uw belastingaangifte ook weer op papier doen, hoekje er af scheuren en op de post doen? En dan bij de belastingsdienst extra mensen aannemen die het handmatig moeten verwerken?

Waar denkt u zoveel post vandaan te halen dat het weer lonend wordt? Geef nou eens een keer antwoord in plaats van uw ononderbouwde mening te verkondigen, dat hebben we nu wel gehoord.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 10:36
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Op de post hoeft geen winst te worden gemaakt.

Ik doe nog veel per post.

Ook krijg ik 2 dikke reclamefolderpakketten elke week per post.

Denk ook eens aan mensen,die niet kunnen omgaan met computers.....

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 10:49
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Op post hoeft ook geen verlies gemaakt te worden.
Overigens komt de reclamepakketten en de huis aan huis bladen niet via PostNL. Of denkt u nou echt dat er zoveel folderpakketten in een fietstas van een post medewerker passen, naast de gewone post? Vanaf 15 jaar mag je folder bezorger worden en dat gaat echt via een ander commercieel bedrijf. Alleen de AH stuurt met PostNL.

Dat mensen niet kunnen omgaan met een computer heeft ook niets te maken met de prijs van een postzegel. Er zal altijd een post blijven bestaan, maar op een andere manier waar u van houdt. Hoevaak heeft u haast bij het versturen? Voor een verjaarsdagkaart is het handig om die de volgende dag te laten aankomen. Maar als u iets anders moet versturen, moet dat dan gelijk, of mag dat ook 2 dagen later verstuurd worden? Iedereen doet wel eens boodschappen in de week, dan kan je dan dus langs de brievenbus lopen.

Ik hoor u niet klagen dat er op maandag niet meer bezorgd wordt. Niemand klaagt daar trouwens over.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 11:01
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Elke dag post hoeft voor mij niet.
Drie keer per week is prima.

Ik heb 2 persoonlijke reclamefolderpakketten,
Een via Sannd : deze kun je opvragen en samenstellen bij "kiesje folder.nl .

Ook bij Spotta kun je een folderpakket samenstellen.
Deze wordt bezorgd door PostNL.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 11:05
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Dus de marktwerking werkt wel. U krijgt immers van 2 partijen post. Vreemd overigens dat dat niets te maken heeft met uw discussie. U krijgt gratis en voor niets deze pakketten opgestuurd. U hoeft er de deur niet voor uit en het maakt ook niet uit elke kleur de polo van de postbezorger heeft.
Wat heeft de prijs van de postzegel voor invloed op wat u ontvangt?

jo
door jorisw Mar 16, 2019 om 14:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Denk je nu werkelijk dat mensen meer post gaan versturen als een postzegel goedkoper wordt? Kom eens uit je bubbel.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 15:46
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Joris, mensen gaan ook meer bier drinken als het bier goedkoper wordt. Dus, zullen we penvrienden worden als de postzegel weer goedkoop is?

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2019 om 02:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het valt niet mee als je geen sociaal leven hebt en tóch aandacht zoekt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 10:41
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Erg flauwe opmerking Aurora....

costnix
door costnix Mar 18, 2019 om 08:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als mosterd na de maaltijd:
Doe gewoon wat zout op.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 16, 2019 om 08:59
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Met versturen van kerstpost afgelopen jaar kreeg ik 3 brieven onverstuurd maar wel afgestempeld terug, heb afzender verwijderd en opnieuw verstuurd en er is toen eentje wel aangekomen maar de andere twee niet. Blij dat ik dat digitaal goed kon maken. ;)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 10:44
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Sjoppie, zoals te lezen in een topic over Sandd, was het daar helemaal een drama met de kerstkaarten.....

Daarom pleit ik voor een staatsbedrijf voor de post.
De overheid is dan eindverantwoordelijk.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 10:50
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Want u gaat naar Rutte toe om te gaan klagen als uw kerstkaart niet aangekomen is? Die kans is net zo klein dat dat gaat lukken als dat u de CEO van PostNL te spreken krijgt.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 16, 2019 om 10:58
7176 Antwoorden / 3 Vragen

@geboren amsterdammer,
zou het kunnen dat de overheid geen bemoeienis wil hebben met de posterijen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 11:03
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Marc Rutte doet alles om aan de macht te blijven...

Nu is hij weer aan het slijmen met Groen Links......

Het wordt tijd,dat deze neoliberaal snel wordt vervangen door iemand,die sociaal is.....

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 11:07
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Ach, het is nu indirect de schuld van Rutte dat de postzegels duurder worden?
Rutte weg krijgen is niet zo lastig hoor, gewoon gaan stemmen bij de eerstvolgende mogelijkheid. En zoals het altijd gaat, diegene met de meeste stemmen wint. Dat wil dus niet zeggen dat uw voorkeur gaat winnen, het zal dus altijd schipperen blijven.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 16, 2019 om 11:09
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Van politiek heb ik niet zoveel kennis al volg ik het wel.
Mijn ervaring is dat er ook bij veranderingen weer veel kritiek geuit wordt maar dan van een ander bevolkingsgroep.
Zo zal ieder voor zich moeten bepalen wat de beste keuze lijkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 16, 2019 om 09:27
16810 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is nu weer eens 'zo'n' vraag. Dan van mij ook nog een klein duitje in de niet meer achter trams hangende brievenbussen (dat kan dus al jaren niet meer). Daarbij zal de stad Amsterdam mogelijk ook nog wel eens nog steeds de meeste brievenbussen binnen haar grenzen hebben dan in welke gemeente dan ook.

U heeft dus klaarblijkelijk ook sedert die tijd geen enkele verhoging van uw inkomen gezien en u stuurt dan denk ik ook nog net zo veel post als een jaar of 15 geleden? (U doelt waarschijnlijk ook nog op een bedrijf in het verleden, de PTT (Post, Telefoon, Telgraaf en wie telegrafeert er nu nog?)

Ps. Waarom vraagt u dan ook de rode brievenbussen niet terug?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 10:49
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Heremiet,

Ik heb deze week een brief gekregen van PostNL, waarin staat welke brievenbussen ze gaan weghalen in Amsterdam : een stuk of honderd. ....

Misschien offtopic : om de macht van de banken te breken,pleit ik ook voor terugkeer van de gemeentegiro als bank.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 10:53
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Nu pas? Hier zijn vorig jaar al diverse brievenbussen weggehaald. De tijd dat er in een straal van 250 meter een bus stond ligt al heel ver achter ons. Elke winkelcentrum heeft nog gewoon een brievenbus.

Tip voor u Amsterdammer, verhuis naar een communistisch land. Daar bepaald de overheid alles voor u.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 11:08
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Ik stem SP......

Stem jij weer op "draaikont" Rutte? : rijken worden rijker,armen armer.....
Ieder voor zich.....
Het bedrijfsleven is de baas.....
De rijke elite aan de macht......
Ziekenhuizen failliet......
Enzovoort. .....

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 11:14
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Hoezo weer? U kent mij? U kent mijn politieke voorkeur? Waarom doet u dan wel uitspraken over mij? Terugkomend op uw discussie, de post is in 1989 geprivatiseerd. Toen studeerde Rutte geschiedenis in Leiden en was hij voorzitten van de JOVD. Hij heeft dus totaal geen invloed gehad op de post.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 11:25
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Jouw opmerkingen zijn liberaal....
Dus ik ga ervan uit,dat jij op een rechtse partij stemt....

Rutte steunt dit neoliberalisme.....

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 11:39
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Aannames zijn dodelijk. Mijn levenswijze komt voort van mijn voorouders. Dat heeft dus niets met een mogelijke politieke voorkeur te maken. Net zo goed dat ik mijn manier van leven heb, hebt u de uwe. En dat is nu het mooie in Nederland, en zelfs in vele andere landen, wij kunnen gewoon gezamelijk leven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 20:01
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Toch vind ik,dat jij vreemde ideeën hebt over de marktwerking bij de post: personeel wordt uitgebuit.

Wie is nou voorstander voor minder brievenbussen en duurdere postzegels?........

Ik hoop,dat jij nooit werkloos zult worden, maar als je het wordt,dan zul je aan deze discussie denken......Die Geboren Amsterdammer heeft gelijk.....Marktwerking zorgt voor armoede......

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 21:21
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u meer informatie over de uitbuiting van de post medewerkers? Aan onderbuikgevoelens kunnen we niets.
Niemand hier zegt ook dat hij/zij een voorstander is van minder brievenbussen en duurdere zegels. Niemand wil ook een hogere BTW betalen, hogere brandstofprijzen, enz enz. Echt is dat een logisch gevolg van ons eigen gedrag. Kruidvat beconcurreert een speelgoedketen door branchevreemde artikelen te dumpen tegen inkoopprijs die wij massaal kopen. Wij doen steeds meer online zodat zaken verschuiven. Sandd komt op de markt met goedkopere zegels. In Duitsland is de eerste Russische supermarkt geopend met prijzen waar zelfs de Aldi van schrikt. Mijn werk wordt ook steeds een beetje anders. Van verkoper met pen en papier liep ik mijn klanten af. Later kon die al met een tablet waardoor er een dag sneller geleverd kon worden. Nu verkoop ik hele systemen dat klanten zelf hun bestellingen kunnen doen met scanners of via de webshop.Nu is het al zo erg dan klanten verwachten dat ze tot 18:00u kunnen bestellen en dit de volgende dag al in huis hebben. Dit doen wij onszelf dus aan. Dit fenomeen zien we nu ook al in supermarkten gebeuren. De voorspelling is dat 40% van de supermarkten zullen gaan sluiten omdat er steeds meer online gebeurt. Als mijn pak melk bijna leeg ik scan ik deze al, komt automatisch in mijn winkelwagentje en op een vast moment komt de bus voorrijden om mijn boodschappen te brengen. Wil ik weten hoe laat, online is de hele tracking te volgen.
Deze verandering is niet tegen te houden.

In een grijs verleden ben ik wel eens werkloos geweest. Aan de ene kant een bewuste keuze, aan de andere kant mis je wel iets. Maar zo lang je zorgt dat je uitgaven de inkomsten niet overtreffen is er niets aan de hand. En zelfs met de 70% kon ik mijn hypotheek gewoon betalen. En mocht ik mijn baan nu verliezen, het stikt van de vacatures.
Marktwerking zorgt niet voor armoede. Een cassiere in een supermarkt wordt overbodig, maar aan de andere kant komen er weer banen bij. Mijn digitale winkelmandje moet fysiek ook bij mij thuis komen, dus toch nog personeel nodig. Je krijgt een verschuiving en daar moet je op inspelen. Niet zoals Blokker alles tegenhouden en eigenwijs zijn, maar mee gaan met de markt. Waar binnen ons bedrijf het aantal buitendienstvertegenwoordigers is gedaald, zijn er een hoop nieuwe vacatures bij gekomen. Per saldo zijn wij zelfs gegroeid met personeel.

kc
door kcdb Mar 17, 2019 om 11:32
113 Antwoorden / 2 Vragen

Vorige antwoord op verkeerde plaats gegeven. Daarom hier nogmaals:

U stemt SP. Uw goed recht. Ja natuurlijk hebben ze bij de SP sympathieke dingen. Maar wat maken ze er in werkelijkheid van klaar?

Dertig jaar geleden riep ik het al, ik roep het nu nog. De SP heeft een verkeerde naam gekozen. Dat had beter TP kunnen zijn, TEGENPARTIJ past veel beter bij hen. Als je hoort ze zijn overal op tegen, tegen, tegen. Net als u, kennelijk. Dat past inderdaad wel bij u. Maar regeringsverantwoordelijkheid dragen dat hebben ze in hun bestaan nog nooit aangedurft. Zelfs niet met partijen die wel een sterke sociale paragraaf hebben. Daar rollebollen ze liever vechtend mee over straat (figuurlijk dan), als dat ze de samenwerking zoeken en zich gezamenlijk tegen uw verwerpelijke kapitalisme inzetten.

Ja, als je regeringsverantwoordelijkheid aandurft moet je wel eens compromissen zoeken, ik geeef toe, dat is niet altijd makkelijk te verkopen aan je achterban. Maar met alleen maar "tegen zijn" los je de problemen in dit land ook niet op.

Neem als voorbeeld de CU. Een kleine partij met hele sterke principiele standpunten. Ondanks dat zij die eigen standpunten moeilijk tot niet kunnen verwezenlijken durven zij die regeringsverantwoordelijkheid wel aan. En wat zie je, het is vaak de luis in de pels van de wat grotere partijen. Want hun eigen principele standpunten krijgen ze misschien niet voor 100% voor elkaar, maar ze komen vaak wel met hele goede alternatieven, gevoed vanuit hun eigen standpunten, die het vervolgens wel halen.

Topantwoord

kc
door kcdb - Mar 16, 2019 om 09:28
113 Antwoorden / 2 Vragen

Dat Post.nl is geprivatiseerd is de crux in uw hele verhaal. Juist doordat Post.nl is geprivatiseeerd/verzelfstandigd is datgene gebeurd waar u zich zo nu tegen keert. U kunt dan wel stellen dat de Gemeentereiniging de brievenbussen op straat maar moeten gaan legen, dan legt u een deel van de taken toch weer terug bij een overheidsinstantie. En dat is nu precies wat die overheid, door die privatisering/verzelfstandiging van het postbedrijf niet wil.

Of die privatisering/verzelfstandiging zo'n goede keuze is geweest van die overheid daar mag je inderdaad vraagtekens bij zetten. Concurrentie waardoor de tarieven konden dalen was 1 van de argumenten voor die keuze. We weten nu hoe het in de praktijk is uitgepakt. En zelfs de enige serieuze concurrent van Post.nl wordt door deze reus voor dik geld overgenomen, waardoor die zogenaamd noodzakelijke concurrentie nog wegvalt ook.

Maar of het postbedrijf een overheidsorganisatie of een verzelfstandigde organisatie is maakt in principe natuurlijk niets uit, mits je er goed over nadenkt. In de huidige situatie als zelfstandig postbedrijf werken er gewoon mensen die, nog even afgezien van de bedrijfskosen, ook een normaal salaris willen verdienen en af en toe, evenals in de overige sectoren, er wel eens iets bij willen krijjgen. Daar is toch niets mis mee? Maar dat geld moet wel door de opbrengst van het geleverde product, het ophalen en weer bezorgen van poststukken, worden opgebracht. En, zoals hier al vaak vermeldt is dat iets wat in de dagelijkse, maandelijkse en jaarlijkse praktijk de laatste decennia nou juist flink minder is geworden. Aan die vermindering hebben wij allemaal met de opkomst en het succes van electronisch berichtenverkeer aan bijgedragen.

jo
door jorisw Mar 16, 2019 om 09:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Door niet te privatiseren was de situatie niet anders geweest. Tenzij de overheid bij een niet-geprivatiseerde organisatie geld in de bodemloze put had gestort. Hadden we weer een parlementaire enquete kunnen krijgen waarom de overheid een aflopende zaak tot in den treure is blijven financieren....

Overigens is die discussie ondertussen totaal achterhaald: de privatisering is 25 jaar geleden gedaan. Er is dus al een hele generatie die nooit heeft meegemaakt dat de post door de overheid werd gedaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 16, 2019 om 09:54
16810 Antwoorden / 202 Vragen

KCDB@ 'Deze geboren amsterdammer' stelt wel vaker dit soort vragen en vandaar ook de aard van veel van onze reacties.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 11:12
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo allemaal,

Wij kunnen onze ogen sluiten en doorgaan met deze "neoliberale trein".....

Of wij laten Rutte en zijn zakkenvullers op 20 maart zien,dat er een "sociale trein"/beleid moet komen met een fatsoenlijke post.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 11:16
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Euh, Amsterdammer, 20 maart zijn er provinciale statenverkiezingen. U denkt dat de provincie invloed heeft op de landelijke post?

kc
door kcdb Mar 16, 2019 om 13:41
113 Antwoorden / 2 Vragen

Maar GA, in uw optiek zou het dan toch juist ziijn dat het postbedrijf is verzelfstandigd? Zou het postbedrijf een overheidsorganisatie gebleven zijn, dan waren de tarieven wellicht minder gestegen en waren al die minder rendabele brievenbussen misschien gewoon blijven bestaan. Maar die medewerkers, dan ambtenaren zijnde, hebben toch ook recht op een normaal salaris? Die hebben toch ook recht op een verhoging af ten toe? Ook zo'n niet-verzelfstandigd bedrijf heeft toch bedrijfskosten die betaald moeten worden?

Goed, het wordt in een niet-verzelfstandigde situatie slechts gedeeltelijk uit posttarieven betaald, de rest legt de overheid erbij. Toch zal dat geld uit de lengte of breedte moeten komen. Dan draaien voor het verschil alle belastingbetalers daarvoor op. Ook daar kun je dan weer een vraagteken bij zetten, dat doet u kennelijk graag, of belastingbetalers, die van deze diensten geen of heel weinig gebruik maken, allemaal moeten meebetalen aan deze steeds meer onrendabel wordende diensten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 20:04
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Gewoon al het gas uit Groningen oppompen, de bewoners uitkopen en Schiphol daar naar toe verhuizen.......3 vliegen in 1 klap!

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 21:40
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Euh, Amsterdammer, waar moeten alle bewoners heen verhuizen dan? U kunt natuurlijk ook zelf verhuizen naar Groningen, dan hoeft er geen massaverhuizing plaats te vinden.
Beter idee, stoppen met het gas oppompen, er zijn zat andere middelen om energie op te wekken. Maar dat is een andere discussie. De postzegels worden echt niet goedkoper als Schiphol naar Groningen verhuisd. Overigens hebben ze daar al een vliegveld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 00:17
1756 Antwoorden / 31 Vragen

De Groningers kunnen verhuizen naar Flevoland,daar is genoeg ruimte. Geef ze genoeg geld per woning.

Pomp al het gas uit Groningen!

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 08:53
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Op het moment dat de staat bepaald waar iemand gaat wonen, hoe de huizen verwarmt worden, die de banen verdeeld, de vrije handel in bezit heeft, hoe noemt men dat?
Gelukkig mag ik zelf bepalen waar ik ga wonen, waar ik ga werken, kan ik onderhandelen over mijn salaris en doe ik mijn boodschappen waar ik dat wil.

Topantwoord

ro
door ron503 - Mar 16, 2019 om 09:55
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Post nl en Sannd bereiden een fusie voor en dat doen ze niet zomaar want zonder elkaar kunnen ze niet overleven. Sannd is een grote speler in de direct mail sector en vooral bekend van 'aan de bewoners van dit adres' mailings zoals die van de postcodeloterij en andere onzin brieven. De briefpostmarkt loopt al jarenlang terug en zal vanwege de digitalisering nog verder terug lopen met als gevolg dat brievenbussen in de wijk overbodig worden en op winkelcentra aanwezig blijven. Post nl is wel sociaal bezig maar op een andere manier want post nl heeft veel servicepunten voor allerhande postzaken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 11:15
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Het is een kleine moeite om de bestaande brievenbussen te laten staan en door de gemeentereiniging te laten legen......

ro
door ron503 Mar 16, 2019 om 11:52
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De gemeentereiniging is geen partij in deze maar dat weet u ook wel.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 20:09
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Ik probeer mee te denken Ron om de kosten de drukken voor PostNL.

costnix
door costnix Mar 16, 2019 om 22:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het maar de vraag waar de gemeentereiniging de postzakken naar toebrengt. Een fout is zo gemaakt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 00:22
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Gewoon bij het postkantoor.
Wel een goede administratie bijhouden.

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 08:56
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, hoe ziet u dat logistiek voor u? Daar denkt u niet over na. Al diverse keren gevraagd, maar u blijft maar vastzitten op dat ene zinnetje: laar de gemeentereiniging het doen. Ik werk 40 uur in de week en heb er extra taken bij geregen. Dat betekend dus dat ik minder tijd over heb voor mijn normale werkzaamheden. Deze zullen toch gedaan moeten worden. Dus of er moet werk richting een collega gezet worden, of ik moet meer gaan werken. In het eerste geval moet er meer personeel aangenomen worden, in het tweede geval moeten ze mij meer uren gaan uitbetalen. Beide gevallen dus extra kosten, hoezo dan een een besparing?

ro
door ron503 Mar 17, 2019 om 09:25
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Geboren Amsterdammer kan ook zelf iets op touw zetten. Bijvoorbeeld een soort van brievenbus in de tuin plaatsen waar buurtbewoners de post in kunnen deponeren en zelf de inhoud van die brievenbus op het eind van de dag in een post nl brievenbus deponeren, burger initiatief noemen ze het ook wel.

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2019 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor nog geen euro wordt een brief van de ene kant van het land naar de andere kant bezorgd. Vindt u dat te duur? Gaat u hem toch zelf brengen. U hebt toch niets beters te doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 11:16
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Erg flauwe opmerking Tijger.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 11:18
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad Tijger, erg flauw. U weet toch ook wel dat Amsterdammer op zijn vervuilende brommer niet meer over straat mag. Hij kan dus helemaal niets bezorgen. De paardentram bestaat ook al niet meer, dus dat is ook al geen optie meer.

Th
door Thijs124 Mar 16, 2019 om 13:27
289 Antwoorden / Vragen

Misschien kan hij de bromfiets van zijn buurman Holleeder overnemen? Of zou die ook zo vervuilend zijn.?

kc
door kcdb Mar 16, 2019 om 13:44
113 Antwoorden / 2 Vragen

Die paardentram ,moeten we dan maar weer invoeren. Is nog zo'n gek idee niet. Bespaart gegarandeerd veel CO2. En die mest kun je dan weer op het land gebruiken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 20:12
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Erg grappig,

Gaan jullie straks weer met het vliegtuig op vakantie?
Lekker al die kerosine-uitlaatdampen boven mijn mooie Amsterdam.......

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 20:54
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Ik vlieg donderdag vanaf Rotterdam. En in de kerstvakantie vanaf Sttutgard. Wees niet bang, mij zie je niet in Amsterdam

kc
door kcdb Mar 17, 2019 om 14:16
113 Antwoorden / 2 Vragen

"Lekker al die kerosine-uitlaatdampen boven mijn mooie Amsterdam......."

Dan verhuist u, als u daar last van heeft, net als u die Groningers toewenste, toch gewoon naar Flevoland?

Oh nee, daar komt ook een luchthaven. En, omdat het er hier en daar zo dun bevolkt is zal er ook minder post bezorgd en opgehaald worden.

gerbera
door gerbera - Mar 16, 2019 om 10:51
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Wanneer wordt Post NL weer sociaal?

Effe wachten....................nog effe wachten.

Vindt het trouwens een rot kleur die oranje bakken, geef mij de oude (gietijzeren) rode kleur maar weer.

Maar verder alles goed met u "geboren Amsterdammer"?
Wat is uw volgend probleem? Ik als echt geboren Amsterdammer begin mij nu toch echt wel zorgen over u te maken.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 10:58
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Wellicht dat kliko's geen mooi gezicht is in het straatbeeld en de oude zinken prullenbakken weer moeten terug komen. Speelgoed is tegenwoordig wegwerp geworden, en mag alleen duurzaam (en dus duur) speelgoed verkocht worden. Internet moet afgeschaft worden want, er gaan teveel winkels failliet door wanbeleid (geen idee wat het een met het ander te maken heeft, maar je moet je kunnen inleven in het denkvermogen van deze Amsterdammer). De daklozen in Amerika zijn ook al benoemd en Rutte ligt aardig in de weg van deze Amsterdammer. Ik voorzie nog een hoop nutteloze topics.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 11:17
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Op 20 maart kunnen we Rutte "billenkoek" geven....

kc
door kcdb Mar 16, 2019 om 13:56
113 Antwoorden / 2 Vragen

U stemt SP. Uw goed recht. Ja natuurlijk hebben ze bij de SP sympathieke dingen. Maar wat maken ze er in werkelijkheid van klaar?

Dertig jaar geleden riep ik het al, ik roep het nu nog. De SP heeft een verkeerde naam gekozen. Dat had beter TP kunnen zijn, TEGENPARTIJ past veel beter bij hen. Als je hoort ze zijn overal op tegen, tegen, tegen. Net als u, kennelijk. Dat past inderdaad wel bij u. Maar regeringsverantwoordelijkheid dragen dat hebben ze in hun bestaan nog nooit aangedurft. Zelfs niet met partijen die wel een sterke sociale paragraaf hebben. Daar rollebollen ze liever vechtend mee over straat (figuurlijk dan), als dat ze de samenwerking zoeken en zich gezamenlijk tegen uw verwerpelijke kapitalisme inzetten.

Ja, als je regeringsverantwoordelijkheid aandurft moet je wel eens compromissen zoeken, ik geeef toe, dat is niet altijd makkelijk te verkopen aan je achterban. Maar met alleen maar "tegen zijn" los je de problemen in dit land ook niet op.

Neem als voorbeeld de CU. Een kleine partij met hele sterke principiele standpunten. Ondanks dat zij die eigen standpunten moeilijk tot niet kunnen verwezenlijken durven zij die regeringsverantwoordelijkheid wel aan. En wat zie je, het is vaak de luis in de pels van de wat grotere partijen. Want hun eigen principele standpunten krijgen ze misschien niet voor 100% voor elkaar, maar ze komen vaak wel met hele goede alternatieven, gevoed vanuit hun eigen standpunten, die het vervolgens wel halen.

gerbera
door gerbera Mar 16, 2019 om 14:25
7356 Antwoorden / 14 Vragen

@KCDB, ik heb het nergens over stemmen dus waar heeft u het over?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 20:18
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Tja,de Christen Unie:

Ik heb veel respect voor deze partij omdat ik op een strenge Christelijke lagere- en middelbare-school ben geweest.

Maar is deze partij niet overbodig door het CDA?

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 20:51
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, open een nieuw topic om de politieke partijen aan de kaak te stellen. U breekt steeds in in uw eigen topic.

costnix
door costnix Mar 16, 2019 om 22:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De CDA is veel te slap voor de CU

gerbera
door gerbera Mar 16, 2019 om 22:39
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wordt hier zo moe van..........ik ga pitten

kc
door kcdb Mar 17, 2019 om 11:27
113 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry Gerbera. Dit antwoord was natuurlijk voor de geboren Amsterdammer bedoelt. Maar door de grote brij van reacties en antwoorden is mijn antwoord op de verkeerde plaats terecht gekomen. Misschien kan ik het er nog "uitknippen" en op de juiste plaats weer "plakken".

kc
door kcdb Mar 17, 2019 om 11:31
113 Antwoorden / 2 Vragen

Dubbel post.

gerbera
door gerbera Mar 17, 2019 om 12:13
7356 Antwoorden / 14 Vragen

@KCDB, het zij u vergeven, die Amsterdammer maakt er, als gewoonlijk, weer een zooitje van.

me
door mein33 - Mar 16, 2019 om 11:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER 15 MRT. 2019 OM 23:45
142 ANTWOORDEN / 13 VRAGEN

De gemeente reiniging zou ook de brievenbussen kunnen legen tijdens hun ronde.

Over dit voorstel is blijkbaar diepgaand nagedacht en het heeft minsten drie voordelen, als de Gemeente reiniging tenminste elke werkdag een ronde zou maken. :
A/ De porto wordt betaald middels de reinigingsheffing van de Gemeente.
B/ De poststukken gaan gelijk al in het grote blauwe en/of grijze Gemeente archief zodat je dat alsnog niet zelf hoeft te doen.
c/ Rekeningen, de daarop volgende aanmaningen en alle verdere, al dan niet gewenste, poststukken blijven je ook bespaart.

Echter, bij ons worden de grote blauwe en de grijze Gemeente archieven slechts één maal per maand  leeggemaakt en ook nog in dezelfde week. Om het nog maar niet te hebben over de ondergrondse afvalcontainers die in veel Gemeenten worden gebruikt.

Denk niet dat dit voorstel het "beste idee van Nederland" zal worden !!!    ;-))

me
door mein33 - Mar 16, 2019 om 11:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER 16 MRT. 2019 OM 11:08
142 ANTWOORDEN / 13 VRAGEN

Ik stem SP......

Stemmen op een partij die op voorhand al regeringsdeelname uitsluit en dan klagen over de partijen die wel de verantwoordelijkheid nemen, het moet niet gekker worden.

De Stuntel Partij van Marijnissen zit er, net als de PVV en GL afgevaardigden, alleen maar voor hun eigen goedbetaalde baantje en daarvoor schreeuwen ze af en toe het e.e.e.a, maar wel alleen als het hun het beste uitkomt en dan ook noch alleen maar vanaf de zijlijn !!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 20:21
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Ik ben het niet met je eens Mein.

Die 50+ partij is meer een stuntelpartij.......

En de VVD is de partij van de poen..... (doen)

me
door mein33 Mar 16, 2019 om 21:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Uw goed recht, maar een partij die op voorhand regeringsverantwoordelijkheid afwijst is geen partij die het volksbelang vertegenwoordigd.
Maar daar ging uw vraag niet over.
Wat Postnl betreft, dat bedrijf heeft door de overname van Sandd, tijdelijk uitstel van executie gekregen.
Er zal echt een ander en efficiëntere manier van postverzorging moeten komen, anders zal het verwerken en bezorgen van briefpost in de toekomst feitelijk onbetaalbaar worden en zich zelf de das omdoen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 22:09
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Nu sla je de spijker op zijn kop!

Door de marktwerking wordt de post onbetaalbaar.

Daarom pleit ik om de postverzorging weer in handen van de overheid te geven.
De gemeentereiniging zou de post als taak erbij kunnen doen.
Dit is ook persoonlijker voor de overheid : de gemeente weet zo precies wie er woont in de gemeente.
Dus eigenlijk ook nog efficiënt.

me
door mein33 Mar 16, 2019 om 22:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zoals ik reeds eerder aangaf, komt de Gemeente reiniging slechts twee maal per maand (in 1 wk. ) langs de deur om huisvuil, restafval en pmd, op te halen, moet de briefpost dan een maand in de brievenbus blijven zitten ?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 00:25
1756 Antwoorden / 31 Vragen

In jouw geval kan de postbode de brievenbus meteen even legen.....

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 09:01
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, kent u de postwet? U wilt zo graag dat de staat alles bepaald, maar u slaat de plank compleet mis. De marktwerking zorgt voor een lagere prijs. Sandd kan immers veel goedkoper de post bezorgen. En waarom? Zij hoeven zich niet te houden aan 5 verplichte bezorgdagen. Zij zetten brievenbussen neer in winkels en komen deze niet elke dag ophalen. PostNL heeft de verplichting om 5 dagen per week op te halen en te bezorgen. Als deze verplichting er af zou gaan kunnen ze minder gaan bezorgen en efficienter werken.

kc
door kcdb Mar 17, 2019 om 11:36
113 Antwoorden / 2 Vragen

U stemt SP. Uw goed recht. Ja natuurlijk hebben ze bij de SP sympathieke dingen. Maar wat maken ze er in werkelijkheid van klaar?

Dertig jaar geleden riep ik het al, ik roep het nu nog. De SP heeft een verkeerde naam gekozen. Dat had beter TP kunnen zijn, TEGENPARTIJ past veel beter bij hen. Als je hoort ze zijn overal op tegen, tegen, tegen. Net als u, kennelijk. Dat past inderdaad wel bij u. Maar regeringsverantwoordelijkheid dragen dat hebben ze in hun bestaan nog nooit aangedurft. Zelfs niet met partijen die wel een sterke sociale paragraaf hebben. Daar rollebollen ze liever vechtend mee over straat (figuurlijk dan), als dat ze de samenwerking zoeken en zich gezamenlijk tegen uw verwerpelijke kapitalisme inzetten.

Ja, als je regeringsverantwoordelijkheid aandurft moet je wel eens compromissen zoeken, ik geeef toe, dat is niet altijd makkelijk te verkopen aan je achterban. Maar met alleen maar "tegen zijn" los je de problemen in dit land ook niet op.

Neem als voorbeeld de CU. Een kleine partij met hele sterke principiele standpunten. Ondanks dat zij die eigen standpunten moeilijk tot niet kunnen verwezenlijken durven zij die regeringsverantwoordelijkheid wel aan. En wat zie je, het is vaak de luis in de pels van de wat grotere partijen. Want hun eigen principele standpunten krijgen ze misschien niet voor 100% voor elkaar, maar ze komen vaak wel met hele goede alternatieven, gevoed vanuit hun eigen standpunten, die het vervolgens wel halen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 11:44
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Ik ken de postwet niet.

Ik weet wel,dat de kerstkaarten bezorging afgelopen jaar een chaos was bij Sannd.

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 12:56
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, verdiep u dan eerst eens in die wet. Dat ziet u wat voor bemoeienis vadertje staat al heeft door verplichtingen die ze PostNL opleggen. En wat voor invloed heeft dat op de prijs? Inderdaad, als PostNL de vrije hand zouden hebben en niet de volgende dag moeten bezorgen en niet 5 dagen in de week moeten bezorgen, dan kan de prijs om laag. De bemoeienis van de staat maakt het nu duurder.

ne
door neodutchio - Mar 16, 2019 om 11:35
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Geboren Amsterdammer, lieve vriend. Hoe bent u dit topic begonnen? U bent boos dat PostNL veel brievenbussen gaat weghalen. Sinds 2016 is dit al aan de gang. Dat u nu gaat roepen is dus rijkelijk laat. Waarschijnlijk omdat u in een stukje Nederland woont waar de meeste bussen staan.
De reden waarom de bussen weggaan is omdat het aantal poststukken is gedaald van 20.000.000 naar slechts 8.000.000 per jaar. Het enige aantal dat ik kan vinden is denk ik al van een paar jaar oud, maar er waren toen 20.000 brievenbussen. Makkelijk gerekend zijn dat dus 400 brieven per bus per jaar. Oftewel, net iets meer dan 1 brief per bus. Stel dat die 20.000 brievenbussen al minder waren dan voorheen, dan wordt er in de huidige situatie dus minder dan 1 brief per dag in al die brievenbussen gedaan die u zou willen zien.
Geen enkel bedrijf, ook geen staatsbedrijf, gaat elke dag 1 brief ophalen uit een brievenbus. Oftewel, de niet rendabele brievenbussen zullen moeten verwijderd.
Vroeger, in 2002 (toen je koe nog met de korte oe schreef) kostte een postzegel € 0,39. De post ving dus €7.800.000,- om hun taak uit te voeren. Zou de prijs nu nog steeds hetzelfde zijn zou de post hetzelfde werk moeten doen met slechts € 3.120.000,-. Dat kan dus niet. Zelfs met de nieuwe prijs van € 0,87 heeft PostNL een omzet van € 6.960.000,-. Nog steeds minder omzet dan in 2002 en dat terwijl lonen hoger zijn geworden, brandstof veel duurder is geworden en de processen aangepast zijn.
Ook als overheidsorgaan moet een bedrijf kostendekkend zijn. Niemand gaat in uw idee mee dat een belastingbetaler moet opdraaien voor een verliesgevend orgaan.

Bovenstaande cijfers kunt u zelf ook opzoeken op internet. Deze cijfers hebben geen rekening gehouden met Rutte, KLM, daklozen in Amerika, staatsbanken, mijn politieke voorkeur en wat dan ook. Want heeft namelijk werkelijk NIETS te maken met waarom PostNL moet gaan bezuinigen.

Maar goed, iedereen mag zijn mening hebben, u dus ook. Maar wees dan wel een grote man en onderbouw uw mening dan ook. Meerdere keren om gevraagd, maar u doet het niet. U klaagt over Rutte, maar stel nu eens dat u in de kamer zit. U wil een wetsvoorstel indienen en verdedigen en u doet dat met de argumentatie zoals u dat hier ook doet. Denkt u dan echt dat dat indruk maakt en de wetsaanpassing doorgaat? Dus wel met de randzaken, hoe ziet u het voor u als een andere partij de post moet gaan ophalen?

aurora1
door aurora1 Mar 16, 2019 om 18:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar zo gaat het toch met communisten?
Hand ophouden om door de kapitalisten hun uitkeringen, subsidies en toelagen te laten betalen en daar dan tegelijk op afgeven? Deze communisten worden zo behoed voor op straat leven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 20:28
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Erg flauwe opmerking Aurora!
Neodutchio komt tenminste nog met tegenargumenten ,waarvoor mijn respect.

Een overheidsdienst hoeft voor mij niet winstgevend te zijn.
Stel je eens voor,dat de politie extra veel bekeuringen moet schrijven om hun begroting rond te krijgen.....

Ik zou gewoon graag een eerlijke sociale post willen hebben zonder winstoogmerk.

ne
door neodutchio Mar 16, 2019 om 20:49
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Ook al zou de post geen winstoogmerk hebben, dan nog worden de prijzen steeds hoger en de service minder. De winstmarge op een postzegel is echt niet zoveel dat je dat gaat merken.
Feit blijft dat er minder post verstuurd wordt en dat gemiddeld 1 brief per dag per brievenbus echt niet rendabel is. En met het weghalen van de winst zal de postzegel een paar cent goedkoper kunnen worden. Maar dan nog gaat de meeste post nog steeds digitaal.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 16, 2019 om 22:14
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Voor de overheid/gemeente zijn er ook voordelen: er is een goed overzicht,wie er woont in de gemeente.
Brieven van justitie zou de politie persoonlijk kunnen brengen....

costnix
door costnix Mar 16, 2019 om 22:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@G.A.: Het enigste wat de politie bezorgd zijn handboeien. Ze nemen die vervolgens weer mee met de arrestant er aan vast.

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 09:15
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Brieven van justitie worden door gerechtsdeuraarders bezorgd. Waarom zou de politie dat moeten overnemen? En de gemeentelijke bezorgers moeten dan ook nog gaan controleren bij wie er bezorgd wordt? Als u kijkt naar het opleidingsniveau van een een medewerker van de gemeentereiniging, dan is dat niet hoog te noemen. Niets ten nadele van deze mensen, je werkt naar je kunnen. Deze mensen moeten een administratie gaan bijhouden wie er post ontvangt en dat moet doorgegeven worden aan het gemeentehuis om te controleren of deze persoon wel staat ingeschreven? Ik heb wel eens een brief p.a. gestuurd. Tja, komt die dus aan op een adres waar die persoon niet woont, wat een paniek.

Om het even wat makkelijker voor u te maken.
Justitie: gaat via een gerechtsdeurwaarder;
Spotta: zijn eigen bezorgers;
Overheid: gaat digitaal via mijnoverheid. Ben je niet digitaal, dan doet Sandd de bezorging;
Andere folderpaketten: via eigen bezorgers;
Folder van de AH: Via PostNL, lekker duur, moeten zij zelf weten, ik kijk er niet naar;
Wat blijft er dan nog over? Het is een wonder dat PostNL nog bestaat. Van 1 brief per dag per brievenbus kan geen enkel bedrijf bestaan. Zakelijk wordt al uitgeweken naar goedkopere bezorgers, wat blijft er dan nog over? Een staatsbedrijf zal het alleen maar duurder gaan maken.

kc
door kcdb Mar 17, 2019 om 11:43
113 Antwoorden / 2 Vragen

Verschil tussen de politie en het postbedrijf is dat de politie voor de veiligheid van ons allemaal is. Een postbedrijf is er alleen voor de mensen die daar bewust gebruik van maken. Daarom moeten gebruikers van dat postbedrijf er zelf voor betalen, en gebruikers van de politie worden door ons allemaal betaald, via de belastingen. Tenzij je er bewust voor kiest je niet aan die veiligheidsregels te houden. Daarom vindt je af en toe een 'rekening' van het CJIB in je brievenbus. En zelfs de 'postzegel' die daarop zit is door het CJIB betaald aan het postbedrijf.

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 12:52
5142 Antwoorden / 12 Vragen

KCDB, dus de bekeuringen worden ook goedkoper als PostNL een staatsbedrijf wordt en een putjesschepper de post gaat rondbrengen?

kc
door kcdb Mar 17, 2019 om 14:23
113 Antwoorden / 2 Vragen

Als dat zou kunnen . . . . Dan ben ik natuurlijk meteen voor het voorstel van GA.
helaas, zo caak ontvang ik die brieven van het CJIB gelukkig niet. "Ik kijk wel uit ....". Dat zet wat mij betreft dus ook geen zoden aan de dijk.

Dat er aan die Postwet het één en ander mankeert dat is wel duidelijk. Die behoeft zeker een aanpassing in het voordeel van de ontvangende consument. Want Post.nl verschuilt zich, bij het maken van grove fouten, zich soms wat al te gemakkelijk achter de huidige Postwet. Zowel verzenders als ontvangers zijn daar, met die huidige wet, soms behoorlijk de dupe van. Maar dit is, denk ik, een andere discussie.

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2019 om 22:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u eens gewoon aan het werk gaan, dan heeft u geen tijd voor deze flauwekul.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 00:27
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tijger, dit is mijn werk. Ik zie dingen meer helder omdat ik bijna dood ben geweest.

tijger1
door tijger1 Mar 17, 2019 om 00:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vandaar dat gezwets.

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 09:16
5142 Antwoorden / 12 Vragen

U ziet het zo helder dat u op menig vraag geen antwoord geeft.

kc
door kcdb Mar 17, 2019 om 11:45
113 Antwoorden / 2 Vragen

"omdat ik bijna dood ben gewees". Ik ook GA. Twee keer, om precies te zijn.
Desondanks zie ik het verband tussen Post.nl en de gebeurtenissen die mij zijn overkomen niet.

newmikey
door newmikey - Mar 17, 2019 om 08:34
830 Antwoorden / 0 Vragen

"De marktwerking laat zijn kapitalistische kant weer zien"
Hilarisch taalgebruik - wel eens van communistische marktwerking gehoord? Maar zoals anderen mij reeds vóór waren: onzinnige vraag die geen antwoord behoeft.

me
door mein33 - Mar 17, 2019 om 10:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

ne
DOOR NEODUTCHIO 17 MRT. 2019 OM 09:01
2536 ANTWOORDEN / 11 VRAGEN

Amsterdammer, kent u de postwet? U wilt zo graag dat de staat alles bepaald, maar u slaat de plank compleet mis. De marktwerking zorgt voor een lagere prijs. Sandd kan immers veel goedkoper de post bezorgen. En waarom?

Sandd wordt/is overgenomen door Postnl omdat ook de (nog) goedkopere postbezorging niet rendabel (genoeg) is en dat terwijl zij alleen maar de krenten uit de pap pikten.

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 11:17
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Dankzij de vrije postmarkt is er dus wel ruimte voor nieuwe bezorgbedrijven. Zowel lokaal als landelijk zijn er dus meer spelers op de markt. Ga je als een dictatuur 1 bedrijf hanteren zorg je dus niet voor marktwerking en heb je geen concurrentie.
Daarbij hoeven andere postbedrijven zich niet aan de 5 daagse bezorging te houden. Om die reden is marktwerking belangrijk en niet om er een staatsbedrijf van te maken.

me
door mein33 Mar 17, 2019 om 11:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zowel lokaal als landelijk zijn er dus meer spelers op de markt.

Heb ik iets gemist, ik was in de veronderstelling dat er door de overname van Sandd door Postnl juist minder spelers op de markt zijn.
Behoudens dan Postnl zou ik zo snel geen tweede speler weten te noemen nu Sandd wordt ingelijfd.

Th
door Thijs124 Mar 17, 2019 om 11:31
289 Antwoorden / Vragen

Business post brengt hier meer dan post.nl. Vooral van ziekenhuizen en zorgverzekeraars.

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 12:51
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn meer spelers op de markt dan alleen 1 staatsbedrijf die onze Amsterdammer zo graag wenst. Dat komt doordat wij in een vrij land leven en iedereen een postbedrijf zou mogen beginnen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 17, 2019 om 11:52
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Nederland gaat "naar de klote" met dit kabinet......

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 12:50
5142 Antwoorden / 12 Vragen

En wat heeft dat met de prijs van de postzegels te maken?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 12:52
1756 Antwoorden / 31 Vragen

De post moet worden gered, net als KLM en de banken destijds.

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 13:30
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Mij ontgaat al het verband

kc
door kcdb Mar 17, 2019 om 14:24
113 Antwoorden / 2 Vragen

Mij ook.

tenormin
door tenormin Mar 17, 2019 om 14:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

#metoo.

costnix
door costnix Mar 18, 2019 om 07:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een andere discussie.

jo
door jorisw Mar 18, 2019 om 13:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zeg Amsterdammer, denk je echt dat je Rutte woensdag kan wegstemmen? Om te beginnen zijn het provinciale verkiezingen en ten tweede kiezen we in Nederland de premier helemaal niet. Theoretisch kan Rutte premier worden als de VVD de kleinste partij wordt.

gerbera
door gerbera - Mar 17, 2019 om 15:30
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Als ze al niet eens in staat zijn de tekst juist op de hesjes te drukken kunnen ze die ook wel in de nog bestaande brievenbussen knikkeren. Maar wat de KLM, Gem. Reininging, Politiek en waar u op stemt met die brievenbussen te maken hebben is mij een raadsel. Wij noemen dit in de volksmond "raaskallen" of op z'n Amsterdams gezegd "gel.l in de ruimte", en daar bent u hier opnieuw mee bezig

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 21:34
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gerbera,

Vindt je mijn protest tegen de sluiting van het Slotervaart ziekenhuis ook "raaskallen" en gel.l in de ruimte?

Vindt je het normaal, dat de postzegel steeds duurder wordt en de service steeds slechter van de post?

gerbera
door gerbera Mar 17, 2019 om 21:56
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Ja want dat heeft niets met het verwijderen van brievenbussen te maken.

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 22:13
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, de boodschappen zijn op 1 januari ook fors duurder geworden. En nee, niet alleen door de verhoogde BTW. En de service vind ik nog steeds onder de maat in de supermarkten. Jong personeel, weten niets te vinden en regelmatig lege vakken.
Alles wordt elk jaar duurder. Een voordeel, uw uitkering wordt ook elk jaar hoger.

Elk bedrijf, of je nu een communistisch of commercieel bedrijf bent, kan niet leven van verliezen. Als u minder inkomsten binnen krijgt, of als uw uitgaven omhoog gaat, zal u ook aktie moeten ondernemen.

tenormin
door tenormin Mar 17, 2019 om 22:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@neo, niet helemaal mee eens: Mijn "uitkeringen" (die ik niet heb, behalve AOW en Engels pensioen), worden niet hoger. Ja, die paar tientjes van de AOW, maar die gaan dan weer rechtstreeks naar de Gemeentelijke Belastingen en de Zorgverzekeringen. Aangezien dit topic toch nergens over gaat, gooi ik dit er ook maar even tussendoor. Dus onder de min lijn. Zou ook aktie moeten ondernemen (uitgeven naar inkomen) maar als er iets wat mijn leventje nog enigszins kan veraangenamen, tsja, dan kies ik voor het laatste; op bruine boterhammen en kaas kan men, met veel water, ook leven. ;-((

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 23:53
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tenormin,

Als ik jouw antwoord hierboven lees,snap ik niet waarom je altijd zo boos reageert op mijn Topics......

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 17, 2019 om 21:50
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo mensen,

Kan iemand mij vertellen wat een redelijke prijs is voor een postzegel?

Mijn inziens kan de post helemaal niet geprivatiseerd worden!

Wij hebben de gevolgen nu kunnen zien: minder bezorging,minder brievenbussen, uitbuiting bij postsorteerders en pakketbezorgers.....

ne
door neodutchio Mar 17, 2019 om 22:22
5142 Antwoorden / 12 Vragen

U wilt weten wat het kost om een postzegel te maken, of wat het kost om een brief van a naar b te krijgen?

Nu klaagt u over minder bezorging terwijl u eerder aangaf ook tevreden te zijn met minder bezorgmomenten. Uitbuiting bij pakketbezorgers? Wat heeft dat met de prijs van een postzegel te maken? En uitbuiting bij postsorteerders? Kom met getallen voordat u zaken op internet zet. Weet u wie de nieuwe generatie sorteerders is?

U bent erg kortzichtig in uw gedachtegang, roept een hoop in het rond, maar zegt helemaal niets. U weet niet hoe bedragen zijn opgebouwd. Het maakt niet uit wat een postzegel mag kosten, het gaat er om wat het kost. Elke prijs is opgebouwd uit een hoop kosten. Als u geen inzicht heeft in de kosten heeft het ook geen nut om er uitspraken over te doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 22:33
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Geef dan het antwoord Neodutchio.....

Hier gaat het om!

kc
door kcdb Mar 18, 2019 om 00:12
113 Antwoorden / 2 Vragen

@GA. Het antwoord waar u om vraagt? Zie de jaarrekening van Post.nl. Daar zit ook een staat van opbrengsten en UITGAVEN bij.

Zo, nu uw zinnige argumenten graag. Die heb ik in deze discussie nog nauwelijks van u gezien. Of u viel met uw sobere stellingen telkens weer in herhaling.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 18, 2019 om 00:54
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo KCDB,

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) bepaalt de prijs van een postzegel op basis van de kosten, die PostNL maakt.

Dit doet mij denken aan "de slager,die eigen vlees keurt"...

Hetzelfde gebeurt in de zorg: steeds duurder voor de consument en ziekenhuizen failliet.

Je kunt overheidstaken (mijn inziens) niet aan de marktwerking overlaten.

ne
door neodutchio Mar 18, 2019 om 04:54
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Ikea doet precies hetzelfde. Als toeleverancier moet je openheid van zaken geven wat de kostprijs van het product, danwel onderdeel is. Zij bepalen je winstmarge en heb je de keuze om te leveren of niet. Ikea bestaat nog steeds, de toeleveranciers ook en de klant loopt wereldwijd naar binnen toe.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 18, 2019 om 05:48
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Goeiemorgen Neodutchio,

Ikea wordt ook steeds duurder.....

Wat moeilijk is aan de post,is dat de consument het nodig heeft.
Drinkwater is ook zo'n voorbeeld.
Of de politie.....

Stel je eens voor,dat het bedrijfsleven gaat bepalen hoe de politie gaat werken......
Veiligheid zou dan steeds duurder worden en alleen de rijke buurten,kunnen dan veel politie betalen....

Je ziet dit in sommige rijke buurten in de Verenigde Staten : sommige rijke wijken zijn omringd door een muur,met een eigen beveiliging.....,omringd door ghetto''s....
Heb je de film "Robocop" gezien?

Ik vrees, dat dit ook gaat gebeuren met de post.
Veel kennissen kunnen geen kerstkaart meer betalen en sturen een WhatsApp bericht met kerst.......

kc
door kcdb Mar 18, 2019 om 10:21
113 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad GA. Ikea wordt duurder, Post.nl wordt duurder, zo kan ik er nog wel honderd opnoemen die duurder worden. Waardoor?
- Onder andere omdat de salarissen van mensen die er hun brood verdienen hoger worden.
- Omdat de mensen die een uitkering krijgen er ook ietsje bijkrijgen.
- Omdat de tarieven of vrijstellingen Inkomstenbelasting aangepast zijn, men daardoor minder IB betaald daaraan en de overheid per persoon daardoor minder inkomsten heeft.

- Kijk ook eens waar vandaag voor gestaakt wordt in veel sectoren? Niet om geld in te leveren. Niet om de werkdruk nog sterker op te laten lopen. Daardoor lopen de kosten ook op.
- Kijk eens hoeveel miljoenen het onderwijs en de zorgsector er dit jaar van de overheid bijgekregen hebben.

En u zit hier te klagen dat een postzegel ietsje duurder wordt omdat Post.nl tenminste quite wil draaien. U moet zich diep schamen dat u daar, anno nu, nog zo'n punt van wil maken. U niet toe wil geven dat u met dit punt volstrekt ongelijk heeft.

Nogmaals: SCHAAMT U ZICH DIEP !!!!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 18, 2019 om 10:38
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Ik ben het niet met je eens KCDB.......

Die miljoenen zijn een "sigaar uit eigen doos"....

Jij noemt 100 % prijsverhoging van de postzegel "ietsje duurder".....?

Ik weet,dat ik gelijk heb: de marktwerking voor overheidstaken werkt niet!

kc
door kcdb Mar 18, 2019 om 11:18
113 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom spreekt u zichzelf toch telkens tegen? Begrijpt u echt wel hoe het werkt? Ik heb mijn twijfels. U schrijft hiervoor:

"De Autoriteit Consument en Markt (ACM) bepaalt de prijs van een postzegel op basis van de kosten, die PostNL maakt".

Dit houdt dus twee dingen in:
1) De ACM is een overheidsorganisatie. Die overheid heeft dus wel degelijk de door gewenste controle op de posttarieven.
2) "op basis van de kosten die PostNL maakt", waarmee u dus in dezelfde zin toegeeft dat die prijs van de postbezorging afhangt van de kosten die dat bedrijf maakt.

Welke "sigaar uit eigen doos" die u vervolgens noemt ontgaat me daardoor geheel.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 18, 2019 om 11:31
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Met sigaar uit eigen doos,bedoel ik onder andere de hogere salarissen met daar tegenover de BTW verhoging.

Het gaat mij niet om de controle op de post,maar om de marktwerking bij de post.

Je kunt geen winst maken op de post zonder de prijzen te verhogen.....

De marktwerking bij de zorg zorgde voor het faillissement van het Slotervaart ziekenhuis.
Vindt je dit ook normaal?

kc
door kcdb Mar 18, 2019 om 11:42
113 Antwoorden / 2 Vragen

En, hoeveel winst maakt PostNL dan wel? Harde cijfers graag.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 18, 2019 om 12:37
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Daar is Neodutchio goed in.

Het is ook via Google te vinden.

kc
door kcdb Mar 18, 2019 om 13:07
113 Antwoorden / 2 Vragen

Dat bedoelen wij dus. Een Geboren Amsterdammer die zijn kop in het zand steekt. Zich verschuilt achter anderen. Omdat hijzelf de weg volledig kwijt is in deze discussie. En al zijn argumenten nu op zijn.

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2019 om 22:56
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@geborenamsterdammer, postzegel mag €2,00 gaan kosten. Met Kerstmis krijg je korting. En verjaardagskaarten doe je maar met gratis email felecitaties. Die ik overigens als jaren niet meer verstuur. Ik bereken wat ik zou hebben uitgegeven aan kaarten en zegels en daar koop ik dan houdbare spullen voor. Voor de Voedselbank. De Supermarkten hebben daar altijd akties voor: dus 'droogvoer' is dan prima.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 23:08
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tenormin,

Is die 2 euro genoeg om alle kosten te dekken?

Of betalen we in 2021 € 3,- per postzegel?

Hoe wordt het tarief berekend?

De prijs voor post kan mijn inziens niet berekend worden......

Het is net als bij drinkwater : de overheid bepaalt de prijs....

tenormin
door tenormin Mar 17, 2019 om 23:20
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@GA, ik ga lekker slapen, kan jij de prijs van de postzegel in 2021 verzinnen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 17, 2019 om 23:49
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Welterusten Tenormin,

Zelf maar weer even gegoogled :

De Autoriteit Consument en Markt  (ACM) bepaalt de prijs van een postzegel op basis van de kosten,die PostNL maakt.

Dit is "De slager,die eigen vlees keurt"........

costnix
door costnix - Mar 18, 2019 om 07:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal mij niets verbazen, wanneer deze discussie plotselijk verdwijnt.
@GA zal er dan wel weer een complot in zien en daarover weer de “vraag” zal stellen.

me
door mein33 - Mar 18, 2019 om 10:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER 17 MRT. 2019 OM 12:52
144 ANTWOORDEN / 13 VRAGEN

De post moet worden gered, net als KLM en de banken destijds.

Hoezo is de KLM gered  !!
Niet de feiten op z'n kop zetten !
KLM is destijds voor een "prikkie" verkwanseld aan Air France, en dat omdat het anders ten onder zou zijn gegaan en de Overheid niet wilde bijspringen.
Dat  de Overheid nu wat aandelen heeft gekocht is alleen maar een doekje voor het bloeden en noodzakelijk om de tent niet volledig in Franse handen te doen overgaan.
Heeft niets vandoen met uw O.T.  !!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 18, 2019 om 10:44
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mein,

Een vliegtuigmaatschappij behoort voor mij ook tot een overheidstaak:

Weet je nog de woorden van Rutte over de MH17 ramp?:"Ik zal niet rusten tot ik de daders voor het gerecht breng....."

Ik hoor niets meer......

Redacteur
door Redacteur - Mar 18, 2019 om 16:00
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dank voor de reacties. We sluiten dit topic.

Het forum is met name voorbehouden aan consumentenvragen -en problemen. Meepraten over maatschappelijke onderwerpen kunt in de reacties onder de artikelen op onze nieuwspagina.

De redactie