an
door anne2006 Dec 13, 2012 om 23:27
Geldzaken & recht

Wat doe ik met een onterechte incasso van Lindorff

Deze week lag er plots een brief in de brievenbus van incasso bureau Lindorff. Dat wij in gebreken waren gebleven en na herhaalde aanmaningen nog steeds niet betaald hadden Of wij de openstaande rekening van 250.46 euro per direct wilden overmaken.
Nergens stond beschreven om welk factuur nummer of wat voor abonnement o.i.d. het ging.
Ergens bovenin konden we lezen dat het ging om een rekening van Canal+ koop.
Wij hadden nog nooit eerder van Canal+ of van Lindorff een aanmaning gehad.
Canal+ koop??? We hebben nog nooit Canal+ gehad, aangevraagd of wat dan ook...
Na telefonisch contact te hebben gehad met Lindorff (met de mobiel en nummer herkenning uit) werden we heel asociaal te woord gestaan. Wij zouden gewoon wel Canal+ hebben gehad en moesten dus gewoon betalen en wel direct.
Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan. Niet reageren, en de brief retour afzender sturen? Aangetekende brief sturen (maar dit kost ons wel geld, terwijl wij helemaal nooit iets met Lindorff of Canal+ te maken hebben gehad)? Aangifte doen bij de politie?
Wie kan ons helpen?

16309 18 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 23:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Stuur een mail (kost u niets) naar Lindorff waarin u ontkend ook maar iets met die factuur te maken te hebben. Verder eist u dat Lindorff bewijs levert voor deze factuur en zeg dat dat niet mogelijk is, omdat u helemaal niets met Canal+ te maken heeft en ook nooit heeft gehad.
Vertel dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.
Vraag om een reactie per brief of per mail en wel binnen 2 weken. Vermeld het dossiernummer en de dateer de mail.
Mocht u daarna nog gezeur krijgen, dan verder niet meer reageren.

U kunt ook helemaal niets doen, maar dan blijft u nog lang last van die gasten houden. Incassobureaus zijn helemaal afgestemd op drammen, angstzaaien en dreigen.

Ik vond een email adres van Lindorff.
klachten@lindorff.nl

valerius-2
door valerius-2 - Dec 13, 2012 om 23:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja gewoon vragen naar rekeningen en aanmaningen war heen ze zijn gesuurd. Daar naast schrijft u gewoon dat u nog nooit met dit bedrijf contact, en nog nooit iets te maken heeft gehad. Omdat u voor tv een abonnement heeft bij ....... al zoveel jaar dus waarom zou u dan via hun nog eens een keer een abonnement nemen.

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2012 om 00:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja ja, vragen naar rekeningen en aanmaningen en daarnaast aangeven geen contact te hebben gehad met het bedrijf, klinkt heel logisch... En dan ook nog 's gaan vertellen dat je al ergens anders een abonnement hebt. Onzin dus, gewoon het advies van zoekster opvolgen. Laat hun maar bewijzen leveren, je hoeft jezelf niet in allemaal bochten te wringen om aan te tonen dat je niets met ze te maken hebt.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 14, 2012 om 03:24
468 Antwoorden / 16 Vragen

"Wie eist bewijst!"

Laat partij L. maar met de bewijzen zwart op wit komen namens cliënte.

Is ooit in het verleden identificatie gestolen of gekopieerd geweest? Komt de handtekening overeen met uw handtekening?

Als het voor de kantonrechter komt de vermeende vordering dan kunt u altijd dan nog een verweerschrift indienen bij de kantonrechter, dus het weerspreken van de vermeende vordering.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 14, 2012 om 03:30
468 Antwoorden / 16 Vragen

Aangifte doen kunt u niet bij de politie: civiele zaak!

Benadeelde partij Canal+Digital kan dan aangifte doen van valsheid in geschrifte, oplichting e.d. als onomstotelijk vaststaat dat u niet diegene is geweest die een overeenkomst is aangegaan met benadeelde partij. U bent juridisch gezien geen benadeelde partij! U bent juridisch gezien momenteel een civiele partij tussen eiseres en u!

an
door anne2006 - Dec 14, 2012 om 10:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de duidelijkheid. Wij hebben direct gevraagd waar dit bedrag vandaan kwam. Van welke dienst, van welk abonnement of....
In het telefoongesprek gaf de meneer van incassobureau Lindorff aan dat wij echt wel wisten waar deze rekening om ging en dat we dit via de website heel simpel konden betalen, ook via een betalingsregeling.
Dat wij helemaal niet van plan waren te gaan betalen voor iets wat wij nooit hebben gekocht, gehuurd oid leek deze meneer niets uit te maken...hij bleef uitleggen dat we dit heel gemakkelijk konden betalen. HIj vertelde dat hij helemaal geen facturen ging sturen, dat we de eerdere aanmaningen echt wel gehad zouden hebben en dondersgoed wisten waar deze rekening over ging??????

Ik lees trouwens honderden mailtjes op internet over dit bedrijf...hoe kan het dat zo'n bedrijf ONTERECHT mensen kan blijven lastig vallen?

Ik wil ook heel graag weten waar ze mijn naam vandaan hebben. We hebben een vrij zeldzame achternaam, dus naamsverwisseling lijkt mij vrijwel uitgesloten.

gompy2
door gompy2 - Dec 14, 2012 om 10:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Geef in brief/mailwisseling met dat bedrijf helemaal niets bloot van u zelf, informatie over allerlei dingen of wat dan ook, pas goed op hoor.
Ze gaan vissen naar allerlei info wat ze kunnen gebruiken!
Zij moeten maar met feiten komen!

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2012 om 13:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op zulke zaken moet u nooit telefonisch reageren. Ook als zij, na uw vorige telefoontje, u per telefoon benaderen, daar niet op ingaan. Eisen dat zij dat schriftelijk doen. Dan ligt alles tenminste vast

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 14, 2012 om 14:43
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ach, hoe heet dat andere 'incasso' bureau ook al weer.

Hoewel met name zoekster een goed advies geeft toch het volgende:

In beginsel behoeft u8 helemaal niets te doen. U ontving ongevraagd post betreffende iets dat u in het geheel niet aangaat. Kennelijk een kwestie van een fout van Canal Digitaal (waar ik in deze ook een slechte ervaring mee heb gehad) en hardnekkigheid van de z.g incasseerder.

Het is echter zeker raadzaam om wel iets te doen en dan niet zoals zoekster aangeeft per e-mail maar helaas per aangetekend te verzenden brief.
Stel hoe dan ook in die brief dat u de kosten vordert die u voor deze brief heeft moeten maken en ook voor de andere moeite.
Geeft, maar dat is al eerder gezegd, kort en bondig aan dat u volstrekt ten onrechte wordt lastiggevallen aangezien u nooit en te nimmer iets te maken heeft gehad met Canal Digitaal.
U kunt ook wijzen op eventuele strafrechtelijke aspecten maar dan is het wel zo, dat zu u aangifte doen, die aangifte in een la verdwijnt.

Voor volstrekte duidelijkheid: Er is op basis als door u gesteld bij u niets te vorderen maar ook is nog aan de orde dat men eerst daadwerkelijk kan vorderen indien er een vonnis van een rechter aanwezig is.
U kunt eventueel wel volstaan met daarop te wachten maar als men inderdaad zo stupide is om met een gerechtelijk bevel aan te komen bent u dan helaas degene die verweer moet gaan geven dat kosten met zich meebrengt en ook nog een verstekrisico in zich heeft.

Laatste tip: ga na of dit bureau is aangesloten bij een beroepsvereniging en zo ja, dan kunt u volstaan met het indienen van een klacht bij die vereniging.

O ja, de brief verzenden per fax kan ook en het faxverzendbewijs is een wettelijk bewijs van het verzonden hebben. Per fax is mogelijk goedkoper dan via aantekenen.

zoekster
door zoekster - Dec 14, 2012 om 17:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou altijd het advies geven om een aangetekende brief te versturen, maar in dit geval wilde anne2006 het zelf niet ivm de kosten. Je kunt altijd eerst een mail proberen, zodra ze antwoorden per mail heb je bewijs. Mails worden tegenwoordig als rechtsgeldig beschouwd, indien er een over en weer is. Nog een moeilijkheid met een aangetekende brief is dat mensen die meestal ondertekenen. Sommige bedrijven vertrouw ik niet met een handtekening. Ik zou het in dit geval bij een getypte naam laten. Noem absoluut geen telefoonnummer.

U gelooft toch zelf niet dat het incassobedrijf voor de aangetekende brief gaat betalen?

Maar oké, uit de reactie van de vraagsteller begrijp ik dat ze zich over de kosten van de aangetekende brief wil heenzetten. Mocht u de aangetekende brief terug krijgen, laat hem dan dicht, mocht hij ooit nog als bewijs moeten dienen, dan kan er niet worden gezegd dat u er mee heeft zitten knoeien.

Een ander advies, mocht het tot rechtszaak komen, dan moet u altijd er naartoe gaan. Anders wint de tegenpartij per definitie. Als u gaat, en in dit geval zal u altijd winnen aangezien er geen factuur kan zijn, dan zijn de proceskosten voor de tegenpartij. U hoeft ook geen advocaat in te huren, want het zal een zaak zijn voor de kantonrechter.
Maar er komt geen zaak, want er is geen factuur van Canal+
Het is blufpoker.

kl
door klaasjes - Dec 14, 2012 om 19:11
11 Antwoorden / 1 Vragen

Lindorff is 1 van de meest brutale incassobureaus. Als je niks te verwijten valt gewoon niks doen. Ze kunnen wel hoog en laag blijven springen.

mo
door moo911 - Jun 25, 2013 om 12:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer u om een bezwaarschrift te sturen, je kan dan als argument gebruiken dat er nog nooit een schriftelijke aanmaning is gestuurd en dat tot nu toe geen artikelen zijn ontvangen.
Ondanks dat je al een keer telefonisch contact hebt opgenomen met Lindorf.
Ook las ik iets over asociaal gedrag van de dienstverlening bij Lindorf, in dat geval kunt u vragen naar het opgenomen gesprek wat veel bedrijven doen.
Zo heeft u in iedergeval bewijs.

Conclusie: Je kan bezwaar maken tegen de incassobrief door een bezwaarschriftenbrief te sturen naar het incassokantoor Lindorf.
Als dat ook niet helpt zou ik hulp vragen bij het Juridisch loket.

Hiervoor heb je toch geen hele uitreksel voor nodig gerrit altena

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 25, 2013 om 12:34
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=moo911 schreef op dinsdag 25 jun 2013, 12:04]
Ik adviseer u om een bezwaarschrift te sturen, je kan dan als argument gebruiken dat er nog nooit een schriftelijke aanmaning is gestuurd en dat tot nu toe geen artikelen zijn ontvangen.
Ondanks dat je al een keer telefonisch contact hebt opgenomen met Lindorf.
Ook las ik iets over asociaal gedrag van de dienstverlening bij Lindorf, in dat geval kunt u vragen naar het opgenomen gesprek wat veel bedrijven doen.
Zo heeft u in iedergeval bewijs.

Conclusie: Je kan bezwaar maken tegen de incassobrief door een bezwaarschriftenbrief te sturen naar het incassokantoor Lindorf.
Als dat ook niet helpt zou ik hulp vragen bij het Juridisch loket.

Hiervoor heb je toch geen hele uitreksel voor nodig gerrit altena

U kwam de bekende put dempen als het kalf al is verdronken, oftewel het antwoord is mosterd na de maaltijd.

Ts heeft waarschijnlijk al een vonnis van de kantonrechter gekregen, als Lindorff consequent zou zijn doorgegaan om vervolgens een uitspraak van de kantonrechter in dezen te doen beslechten.

Het antwoord zal wel schuldig blijven, alleen ts kan het verstellen of niet.

alfatrion
door alfatrion - Jun 25, 2013 om 15:03
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het versturen van een aangetekende brief is in dit geval echt nergens goed voor. Het incassobureau draagt de bewijslast en zelfs zij versturen hun post niet aangetekend.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 25, 2013 om 16:46
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Let op, oud bericht van 2012!

En omdat ze deze brief niet aangetekend stuurden kun je de eerste altijd als nooit ontvangen beschouwen en hoeft aangetekend reageren ook niet.

Als je zeker bent dat je van canal+ niets hebt afgenomen moeten zij maar bij de rechtszaak die ze beloven dan bewijzen leveren.
U hoeft niets te doen dus rustig afwachten en deze onzin negeren.

bi
door bigmike1 - May 29, 2014 om 16:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als medeslachtoffer van de (naar mijn persoonlijke mening maffiaorganisatie) Lindorff (voorheen Solveon) , raadt ik u aan z.s.m. een advocaat in de hand te nemen. Het kost u wel geld maar waarschijnlijk bent u minder kwijt dan wanneer u het zelf gaat aanvechten. Zelf heb ik geprobeerd om met Lindorff (ABN-AMRO) tot een oplossing te komen over een hypotheekachterstand van 211,87 euro uit 2012 / 2013, dit liep in 2 maanden op tot een kostenplaatje van meer dan 7500 euro en een aanzegging dat mijn huis geveild zal worden. dus ook al gaat het nu nog om een klein bedrag, Lindorff zal er alles aan doen om u ten gronde te richten. Denk niet dat het u niet zal gebeuren ik heb al meer dan 800 hetzelfde soort klachten over Lindorff gezien en ben bang dat ik er nog veel meer zal zien voordat iemand wat tegen hun handelswijze doet.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2014 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bigmike1

U kunt uw kwestie natuurlijk helemaal niet vergelijken me die van de vraagsteller. U had een achterstand, daar had u zelf iets aan moeten doen.

Vraagsteller heeft niets met CD. Een advocaat inschakelen is compleet overbodig.

ro
door rogiertjes - Sep 30, 2014 om 19:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bedrijven zoals deze Lindorff zijn criminelen.
Weet dat deze firma meer dan 1000 van deze soort brieven per week versturen naar adressen die ze van Internet of ergens anders vandaan geplukt hebben. En zoals daar wel ze wel weten dat van 1 op de 10 brieven is er altijd wel iemand die gelooft dat dit een echte aanmaning is en die bang is voor gerechtelijke stappen o.i.d. en gelijk het openstaande bedrag gaat betalen.
Wat ook het probleem is met dit in zijn geheel is dat zodra jij als persoon denkt dat dit voor jou bedoeld is en het bedrag betaald , ze daarop met nog meer vorderingen gaan komen aangezien door het betalen van deze vordering die in de eerste plaats helemaal niet voor U bedoeld was geeft U dan toe dat U ook daadwerkelijk deze persoon bent .
Nooit geen antwoord sturen aan dit soort bedrijven , en d.m.v. een antwoord eventueel telefonisch is ook een hele foute zaak, want zodra ze Uw telefoonnummer hebben gaan ze daarop ook verder lastigvallen.
Wat te doen is gewoon deze brieven negeren en geen aandacht meer aan besteden, mochten ze blijven sturen kan u eventueel naar het Politiebureau gaan om te vragen of dit vaker voorkomt , en eventueel naar een rechtswinkel gaan en vragen wat hieraan te doen.