mhofman
door mhofman May 7, 2011 om 15:44
Geldzaken & recht

Wat kan je doen aan een buurman die aan het gluren is?

Mijn buurman kijkt gluurt naar maar mij en de buren .Bij mij door de haag heen maar de buren hebben een schutting waar je echt niet doorheen kan zien.Nu haalt deze pipo zelfs de noesten uit de schutting om er door te kijken.We hebben hem al aangesproken op dit gedrag maar ontkent alles.Ben bang dat het op klappen uit zal draaien als het zo doorgaat,en voel me niet prettig in mijn eigen tuin .Wat kan je het beste doen!!! en laten.BVD Mhofman

23240 60 Rapporteer

richard83
door richard83 - May 7, 2011 om 15:49
386 Antwoorden / 28 Vragen

Wat een buurman zeg. Dan gluurt je maar terug. Kijken wat die dan zegt!

stacey
door stacey - May 7, 2011 om 15:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

De tuinslang erop zetten als hij tussen je haag hangt ;-)

vladja
door vladja - May 7, 2011 om 16:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als er meer mensen buiten zitten heel hard roepen: Buurman (naam of huisnr ...), wat doet u nu???!!! Gluren???!!!

Vladja

mhofman
door mhofman - May 7, 2011 om 16:10
530 Antwoorden / 93 Vragen

De tuinslang heb ik al gedaan en terug gluren ook maar is geen oplossing .Deze is een volhouder en gaat steeds verder ben ik bang.En niet allen gluren bij hem in het weekend een vriendin en dan in de tuin aan de gang.Ik ga dan maar naar binnen.PROBLEEM!!!

vladja
door vladja - May 7, 2011 om 16:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zitten er redelijk wat buren buiten? Gewoon roepen: Gluur je lekker, buurman ..... ? Kan je het goed zien? Of moet ik de heg nog even voor je knippen, zodat je het beter kan zien?

Je laat je toch niet naar binnen jagen door zo'n vent!

Vladja

mhofman
door mhofman - May 7, 2011 om 16:42
530 Antwoorden / 93 Vragen

De buren weten het inmiddels ook dus gaan ermee aan de gang ben er net langs geweest en we wisten het niet van mekaar nu dus wel en zij ook last Hebben kleine kinderen en voelen zich ook bekeken.Denk dat er klappen gaan vallen vanavond.Maar hoop het niet alhoewel!!!!!!!!!!

vladja
door vladja - May 7, 2011 om 16:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wil je er getuige van zijn of niet? Bedenk dat nu vast.

Vladja

mhofman
door mhofman - May 7, 2011 om 17:18
530 Antwoorden / 93 Vragen

Wil er wel bijzijn niet dat ik ga matten,maar als het uit de hand loopt weet ik waarom en ben getuige wat er is gebeurt tot nu toe.Toch??

stacey
door stacey - May 7, 2011 om 17:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mhofman schreef op zaterdag 7 mei 2011, 17:18]Wil er wel bijzijn niet dat ik ga matten,maar als het uit de hand loopt weet ik waarom en ben getuige wat er is gebeurt tot nu toe.Toch??

En moet je wellicht Tegen de buren getuigen dat ze de flapdrol (als eerste ?) een knal verkochten als hij aangifte doet...........

vladja
door vladja - May 7, 2011 om 17:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ja, als de gluurder maar de eerste klap uitdeelt, maar meestal is dat de ander ("verkeerde") en dan "hangt" die. Maak foto's en bewaar de goede.

Vladja

re
door renate07 - May 7, 2011 om 17:31
142 Antwoorden / 0 Vragen

Maak een afspraak met de wijkagent en leg hem het probleem voor.
gr. Renate

sonjaatje
door sonjaatje - May 7, 2011 om 17:40
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat de wijkagent inderdaad de eerste stap nu is. En/of als het een huurhuis is de woningbouw aanspreken.

Kan me voorstellen dat als ie daar niet mee ophoudt na waarschuwingen dat je de neiging krijgt tot slaan.

re
door renate07 - May 7, 2011 om 17:41
142 Antwoorden / 0 Vragen

Maak foto's boven uit het raam als dat mogelijk is dan kun je het meteen bewijzen
gr. Renate

toolboy
door toolboy - May 7, 2011 om 18:17
965 Antwoorden / 40 Vragen

Film het gluren en plaats het op hyves ofzo, kunnen wij ook effe kijken.

Een corrigerende tik zou de snelste oplossing zijn en de beste,waarschuw dan eerst wel uw andere buren opdat deze getuigen zijn dat de gluur u als eerste een tikje gaf.

T

mhofman
door mhofman - May 7, 2011 om 18:32
530 Antwoorden / 93 Vragen

Zal eens zien of we hem op de film krijgen.we hebben een side voor het dorp waar ik woon misschien daarmee aan de slag en zeggen als we hem op film hebben we het daarop zetten.Weet iedereen hier wat voor viespeuk het is.Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je hem niet zomaar een knal kan geven,hij moet het eerste toeslaan maar is verder een lafbek dus dat word hem niet.We moeten ons dus inhouden en kijken wanneer hij het dus weer doet en dat op film zetten.Gaat mij nieteens om mezelf maar hij kijk naar kinderen bij de buren en daar heb ik meer moeite mee.

snah
door snah - May 7, 2011 om 19:09
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik zou ( nog ) niet het recht in eigen handen nemen , wel zou ik met de andere begluurde buren een gesprek aanvragen bij de wijkagent , laat er ook ( iedere keer ) een melding van maken , zodat later niet het verwijt gemaakt kan worden dat u de politie niet heeft ingeschakeld .

Met één of meerdere filmpjes heeft u bewijs maar u bent dan zelf ook aan het gluren .

Filmpjes of foto's op een site zetten kan ook problemen opleveren ivm. privacy .

Is het mogelijk om een beveiligingscamera op te hangen gericht op uw tuin maar waar de buurman nog net op zou staan als hij staat te gluren ? Dit kan misschien ook met een webcam . De opnames kunnen dan ook als bewijsmateriaal dienen.
Het kan zijn dat als de gluurder weet dat er zo'n camera er hangt dat hij ophoud met gluren .

Nog een optie is uw haag te vervangen door een betonnen muur .

Succes , Hans

mhofman
door mhofman - May 7, 2011 om 19:22
530 Antwoorden / 93 Vragen

Mijn haag vervangen door betonnen muur is geen optie dat wil je toch niet!!! Ik niet in elk geval .wat kan een woningstichting doen of alleen met foto en filmen ,heb geen recht blijkt ik moet het bewijzen en het op film vastleggen.Ben dus ook aan het gluren BAHHHHHHHHHHH.

snah
door snah - May 7, 2011 om 19:36
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik wist niet dat u in een huurwoning woont , melden bij de woningstichting en vragen om een oplossing , niet dat dit gaat helpen maar u heeft een melding gedaan en hoe meer meldingen en hoe meer iinstanties er van weten hoe groter de kans dat er wat aan gedaan wordt .

Ik bedoel met een beveiligingscamera dat u niet moet gaan gluren bij de buurman , maar hem zo ophangen dat 90 % van uw tuin erop staat en 10 % van de haag , als de gluur dan door de haag kijkt staat hij erop .

Meestal werkt zo'n camera preventief

Hans

marcel75
door marcel75 - May 7, 2011 om 19:45
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Een plantenspuit waarin water met een goede kleurstof zit, zoals indigo gebruiken op het gat waar hij doorheen gluurt. Niet erg schadelijk voor de ogen, maar je buurman loopt wel een tijdje met een gekleurd oog ook rond.

mhofman
door mhofman - May 7, 2011 om 20:03
530 Antwoorden / 93 Vragen

Die plantenspuit is een optie en ga zeker de woningstichting op de hoogte stellen.Bedankt!! Met vragen van mensen op deze site heb ik soms een antwoord en soms een tip.Maar overkomt je het je zelf even geen oplossing zijn deze antwoorden soms handig en nuttig .BEDANKT!!

snah
door snah - May 7, 2011 om 20:09
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=marcel75 schreef op zaterdag 7 mei 2011, 19:45]Een plantenspuit waarin water met een goede kleurstof zit, zoals indigo gebruiken op het gat waar hij doorheen gluurt. Niet erg schadelijk voor de ogen, maar je buurman loopt wel een tijdje met een gekleurd oog ook rond.

Ook dit is het recht in eigen handen nemen , als de gluurder aangifte doet ga je voor schut , en misschien was de gluurder een vogelnestje in de haag aan het observeren .

Vraag me af wat de gluurder zou doen , als u en de andere buren de gluurder een brief sturen waarin aangegeven wordt dat jullie dit hinderlijk vinden en dat jullie de wijkagent en de woningbouwvereniging al hierover hebben ingelicht en dat er als er weer gegluurd word dit opgenomen word en eventueel als bewijsmateriaal gaat dienen .
Als ik de gluurder was zou ik me niet meer prettig voelen en zo snel mogelijk verhuizen .

Hans

mhofman
door mhofman - May 7, 2011 om 20:35
530 Antwoorden / 93 Vragen

We hebben hem er al op aangesproken ,ik en de andere buurman met gaten in zijn schutting hij ontkent alles nee was even naar mijn plantjes aan het kijken.Is vandaag gebeurt en id iets rustiger was gelijk weg met vriendin maar ik ben bang van korte duur,We wachten af wat er gebeurt.

stacey
door stacey - May 7, 2011 om 20:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=snah schreef op zaterdag 7 mei 2011, 20:09][Ook dit is het recht in eigen handen nemen , als de gluurder aangifte doet ga je voor schut , en misschien was de gluurder een vogelnestje in de haag aan het observeren .

Nee hoor, ze wilde alleen de heg een leuk kleurtje geven, je moet toch zelf weten hoe je je heg versierd ;-)
Als jij er precies met je oog Inhangt heb je wel wat uit te leggen lijkt me........

rj
door rjw - May 7, 2011 om 21:04
3259 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 7 mei 2011, 20:36][quote=snah schreef op zaterdag 7 mei 2011, 20:09][Ook dit is het recht in eigen handen nemen , als de gluurder aangifte doet ga je voor schut , en misschien was de gluurder een vogelnestje in de haag aan het observeren .

Nee hoor, ze wilde alleen de heg een leuk kleurtje geven, je moet toch zelf weten hoe je je heg versierd ;-)
Als jij er precies met je oog Inhangt heb je wel wat uit te leggen lijkt me........

Als de buurman gewoon in zijn eigen tuin staat en je spuit iets door de heg, dan heb je toch wat uit te leggen....

Het valt me overigens opnhoe gemakkelijk geweld wordt goedgepraat in dit draadje. Dat past toch niet echt bij de sociaal-democratische beginselen van de omroep die deze site beheert. Als het nou de PVV omroep was, goed, maar toch. Iet bij de VARA....

stacey
door stacey - May 7, 2011 om 21:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rjw schreef op zaterdag 7 mei 2011, 21:04]Als de buurman gewoon in zijn eigen tuin staat en je spuit iets door de heg, dan heb je toch wat uit te leggen....
....

Je spuit niet zomaar dwars door een volle heg, en welk toeval als het precies 1 oog (be)treft....
dat is zoiets als een sleutelgat op je oog geschilderd krijgen ;-)
Wat zou je dan aan het doen zijn geweest.........

Maar als ik mijn schutting schilder en oog van de buurman hangt daar in een kijkgat wordt hij meegeschilderd...foutje.....maar zijn oog heeft daar dan ook niets te zoeken.........

Maar als het een onschadelijk iets betreft heeft dat verder weinig met geweld te maken bij hardleerse gluurders die niet luisteren willen, eerder een afschrik tactiek.

snah
door snah - May 7, 2011 om 21:16
654 Antwoorden / 61 Vragen

Het valt me overigens opnhoe gemakkelijk geweld wordt goedgepraat in dit draadje. Dat past toch niet echt bij de sociaal-democratische beginselen van de omroep die deze site beheert. Als het nou de PVV omroep was, goed, maar toch. Iet bij de VARA....

Ik keur geweld nooit goed , en dit heeft ook niets te maken met een bepaalde politieke voorkeur .

Hans

mhofman
door mhofman - May 7, 2011 om 21:28
530 Antwoorden / 93 Vragen

@rjw,weet je waar de vraag over gaat gluren naar de buren,als je dit zelf meemaakt voel je je niet veilig in je eigen tuin en daar heb ik nu mee te maken.Verder niets maak er ook niet meer van dan dan het is en laat het verder.Antwoord op mijn vraag graag maar haal er verder niets bij.

pino123
door pino123 - May 8, 2011 om 01:03
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Niet dat ik het wil goed praten, want het is een vervelend gebeuren, maar.... Als iemand op zijn eigen grond, door een heg of hek heen kijkt, wordt er volgens mij formeel niets fout gedaan. Je kan iemand er op aanspreken, maar het heft in eigen hand nemen zou ik in dit geval niet doen, aangezien iemand op zijn eigen terrein staat. Volgens mij ben je dan altijd strafbaar, verder lijkt het mij inderdaad iets voor de wijkagent. Wat je beter kan doen is de vriendin erop aanspreken, of dit normaal gedrag is van haar vriend en of zij dit ook zo normaal vindt. Zij kan beter wat druk op het gedrag van de buurman leggen, dan jullie. Veel succes en wijsheid!

nb
door nbw - May 8, 2011 om 02:34
521 Antwoorden / 24 Vragen

Je suggereerd wel erg veel waanzin hier.Voor zover ik het lees heb je een buur die mbv natuurlijke afscheidingen het leuk vind stiekum door knoesten te kijken. Wat is het verschil met een zonnige terrasdag waarbij gluren/kijken wel geaccepteerd is.

Snap het niet. Leg het me uit wat die man/vrouw nou werkelijk verkeerd doet anders dan gluren door erfgrenzen.Je conclusie is viespeuk en geweld met behulp van vrienden als mogelijke oplossing. Iedereen gluurt dus leg het me uit.

loreleigil
door loreleigil - May 9, 2011 om 16:14
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mhofman schreef op zaterdag 7 mei 2011, 18:32].Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je hem niet zomaar een knal kan geven,hij moet het eerste toeslaan maar is verder een lafbek dus dat word hem niet. Nee, het is te gek voor woorden dat u het kennelijk normaal vindt dat u de buurman een knal voor zijn harses geeft, enkel omdat hij iets doet waar u het niet mee eens bent!
[quote=nbw schreef op zondag 8 mei 2011, 02:34]Iedereen gluurt dus leg het me uit Nou, ik GLUUR niet naar mensen hoor. Als ik langs een huis loop waar fel licht is in de woonkamer kijk ik naar binnen ja. Maar ik ga niet half in bosjes kruipen om te kijken wat de buurvrouw doet. Zal me een rotzorg zijn namelijk.

tdehond
door tdehond - May 9, 2011 om 16:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mhofman schreef op zaterdag 7 mei 2011, 21:28]@rjw,weet je waar de vraag over gaat gluren naar de buren,als je dit zelf meemaakt voel je je niet veilig in je eigen tuin en daar heb ik nu mee te maken.Verder niets maak er ook niet meer van dan dan het is en laat het verder.Antwoord op mijn vraag graag maar haal er verder niets bij.

Het is erg vervelend gedrag van de buren.

Misschien doorgaan om iedere keer als u ziet dat er naar u gekeken wordt te zeggen dat u het vervelend vindt dat men kijkt.

Misschien is het mogelijk om waar u zit een windscherm neer te zetten aan de kant van de glurende buren? Dan zit u tenminste vrij.

mhofman
door mhofman - May 9, 2011 om 18:20
530 Antwoorden / 93 Vragen

Heb de woningstichting op de hoogte gesteld en ik hoor nog van ze.Verder is het zo dat een maand geleden de buurman een stuk haag heeft weggehaald ,omdat zijn plantjes niet genoeg licht kregen.Staat op zijn grond kon er dus verder niets aan doen.Verder knipt hij steeds takken uit de haag waardoor deze steeds open blijft en je er dus op plaatsen doorheen kan kijken.Daar gaat hij dan zitten, we hebben hier allemaal een redelijke tuin dus plaats genoeg maar aan de kant van mijn buurman kan je eigenlijk niet zitten,tenminste ik niet als ik op een terras zit bij een kroeg of zo ok ons bekijkt ons maar dat is niet hetzelfde.Verder ik sla niet zo gauw en zal dit nu ook niet doen,was even boos en heb dit toen neergezet.Verder heb ik met de buurman (van de schutting afgesproken) dat als we het vermoeden hebben dat hij aan het gluren is wij dit ook gaan doen ,maar dan zo dat hij het ziet en weet dat wij hem ook zien.Dus over de schutting en in het open stuk waar de haag is weggehaald.Hoop dat het werkt!!!!!!!

snah
door snah - May 9, 2011 om 18:35
654 Antwoorden / 61 Vragen

Of teruggluren de oplossing is denk ik niet , u kunt dan ook beschuldigd worden .

Waarom niet de oplossing van tdehond om een windscherm neer te zetten daar waar hij gluurt ?

Het kan natuurlijk ook met zo'n kamerscherm of u en de andere buurman maken een scherm op wieltjes en aan uw kant beschilderd u het met wat palmbomen of een waterval .

Mocht de gluurder dan ergens anders gaan gluren dan verrijdt of verplaatst u dit scherm .

Hans

mhofman
door mhofman - May 9, 2011 om 18:48
530 Antwoorden / 93 Vragen

een windscherm/kamerscherm op wielen met bloemmotief zie ik niet zitten.De lengte van dit stuk tuin is 10 meter en daarmee aan de gang zie ik niet zitten.Hij moet gewoon ophouden .

snah
door snah - May 9, 2011 om 18:56
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ja , dat zou het mooiste zijn dat hij ophoudt te gluren . maar wat als hij niet ophoudt of ipv openlijk gluren hij dit stiekem gaat doen

Zo'n windscherm hoeft niet 10 meter lang te zijn , 2 meter is zat en u zet dit neer daar waar de gluurder gluurt .

Ook kunt u de haag aan uw kant wat dichter maaken door er wat bij te planten .

Hans

kiran
door kiran - May 9, 2011 om 19:45
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@mhofman

Hier gaat niemand iets aan doen. WBV: 'lastig voor u, kunnen hier niets mee'.
Politie: 'hij kijkt alleen, is niets gebeurd'.
Wijkagent na "stevig" onderonsje met de boosdoener: sorry, kan er niets mee.

Bovenstaande ... na een gluurder die over de galerij van een flat [iedere avond] loopt te dwalen en stilstaat voor keuken en slaapkamer.

Het enige wat m.i. helpt en ik zelf zou doen ...
Erop af ... met een emmer ijskoud water ... over hem heen kwakken met de woorden "en nu oprotten". Ritueel herhalen totdat hij helemaal afgedropen is!
Sterkte!!!

stacey
door stacey - May 9, 2011 om 19:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=kiran schreef op maandag 9 mei 2011, 19:45]Het enige wat m.i. helpt en ik zelf zou doen ...
Erop af ... met een emmer ijskoud water ... over hem heen kwakken met de woorden "en nu oprotten". Ritueel herhalen totdat hij helemaal afgedropen is!
Sterkte!!!

Volgens mij leest de GL(b)UURMAN mee............
waarom zou je anders een rode duim krijgen voor zo`n goede actie ?! ;-)

Van mij krijgt je een groene :-)

snah
door snah - May 9, 2011 om 19:57
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=kiran schreef op maandag 9 mei 2011, 19:45]@mhofman

Hier gaat niemand iets aan doen. WBV: 'lastig voor u, kunnen hier niets mee'.
Politie: 'hij kijkt alleen, is niets gebeurd'.
Wijkagent na "stevig" onderonsje met de boosdoener: sorry, kan er niets mee.

Bovenstaande ... na een gluurder die over de galerij van een flat [iedere avond] loopt te dwalen en stilstaat voor keuken en slaapkamer.

Het enige wat m.i. helpt en ik zelf zou doen ...
Erop af ... met een emmer ijskoud water ... over hem heen kwakken met de woorden "en nu oprotten". Ritueel herhalen totdat hij helemaal afgedropen is!
Sterkte!!!

Weer een oplossing met geweld
Geweld lost niets op ...... Meestal wordt het probleem door geweld alleen maar erger .

Hans

stacey
door stacey - May 9, 2011 om 20:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=snah schreef op maandag 9 mei 2011, 19:57][Weer een oplossing met geweld
Geweld lost niets op ...... Meestal wordt het probleem door geweld alleen maar erger .Hans

Geweld, stel je niet aan zeg, als je een kat uit de tuin wilt verjagen gooi je er ook water naar...........
en dat vind iedereen wel normaal, wat goed genoeg is voor de kat is ook goed genoeg voor de Gluur...........;-)
En nog nooit iemand doodgegaan van wat water......

snah
door snah - May 9, 2011 om 20:15
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 9 mei 2011, 19:57][quote=kiran schreef op maandag 9 mei 2011, 19:45]Het enige wat m.i. helpt en ik zelf zou doen ...
Erop af ... met een emmer ijskoud water ... over hem heen kwakken met de woorden "en nu oprotten". Ritueel herhalen totdat hij helemaal afgedropen is!
Sterkte!!!

Volgens mij leest de GL(b)UURMAN mee............
waarom zou je anders een rode duim krijgen voor zo`n goede actie ?! ;-)

Van mij krijgt je een groene :-)

Niet de gluurder maar ik heb rood gegeven niet vanwege het eerste deel van de reactie , daar ben ik het helemaal mee eens , al denk ik toch dat als vele mensen klagen bij de politie en de wbv. er toch iets gedaan moet worden .

Het tweede deel van die emmer met water heeft mij doen besluiten om rood te geven , omdat ik denk dat geweld geen oplossing is .

Hans

mhofman
door mhofman - May 9, 2011 om 20:36
530 Antwoorden / 93 Vragen

Wat is het verschil tussen openlijk gluren nog nooit van gehoord trouwens,en stiekem.Die van mij doet het echt heel stil en geniepig.Iedereen kijkt wel een over een schutting dan dag buurman/vrouw en even een praatje.Dit is stiekem loeren naar een ander iets heel anders.O ja en dingen wegknippen of een stuk haag weghalen dat doen we als wij aan het werk zijn of niet thuis.Geloof me maar het is een viespeuk.En ik ga verder mijn tuin niet verbouwen omdat deze meneer deze behoefte heeft.

snah
door snah - May 9, 2011 om 21:07
654 Antwoorden / 61 Vragen

Beste mhofman

Ik begrijp heel goed waar u mee te doen heeft , ik heb zelf ook laten we zeggen rare buren .
Toch , zeker als er andere opties zijn keur ik geweld en of agresseie af ( en een emmer water zie ik als agressie )

Zie mijn eerdere reacties

Hans

mhofman
door mhofman - May 9, 2011 om 21:09
530 Antwoorden / 93 Vragen

Wil er eigenlijk niet over beginnen maar ze liggen dus ook te N>>> in hun tuin.En dan niet even van huppatee maar de hele middag.Ik gluur dan niet maar is er iemand die dit zonder geluid kan?? Dit bijna elk weekend ik had het niet in de gaten want veel weg en aan het werk maar nu in de ziektewet en veel thuis.Bij mij is de maat vol en een emmer water kunnen ze zeker verwachten.!!!!!!!!!!!!!!

snah
door snah - May 9, 2011 om 21:20
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hopelijk horen wij hier , laat ik zeggen wij gluurders , hoe het afloopt .

Hans

gijsvogel
door gijsvogel - May 10, 2011 om 02:41
230 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me aan bij hans.
Een emmer water is dan geen geweld, maar je gaat dan wel voor eigen rechter spelen. Moet je gewoon niet doen.

Ik zou het blijven spelen via woningbouw of politie (wijkagent)
En wil je er direct vanaf dan zou ik een stevige dichte schutting timmeren.

Verder weet ik niet wat de regels zijn mbt N>>> in de tuin.
Maar mochten de buurtjes het hele weekeinde liggen te knallen in de slaapkamer met alle ramen open lijkt me daar ook vrij weinig tegenin te brengen behalve een klacht/melding van geluidsoverlast bij de politie.

succes en hou t netjes.

tdehond
door tdehond - May 10, 2011 om 09:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mhofman schreef op maandag 9 mei 2011, 21:09]Wil er eigenlijk niet over beginnen maar ze liggen dus ook te N>>> in hun tuin.En dan niet even van huppatee maar de hele middag.Ik gluur dan niet maar is er iemand die dit zonder geluid kan?? Dit bijna elk weekend ik had het niet in de gaten want veel weg en aan het werk maar nu in de ziektewet en veel thuis.Bij mij is de maat vol en een emmer water kunnen ze zeker verwachten.!!!!!!!!!!!!!!

Met water gooien roept alleen agressie op en laat de boel escaleren.

Ik negeer het provocerende gedrag van mijn buren zoveel mogelijk. Ik bracht het zelfs op om na een scheldpartij de scheldende buur nog een prettige avond te wensen. :) Daar heb ik nog dagen plezier om gehad. Ik hou liever de eer aan mezelf.

loreleigil
door loreleigil - May 11, 2011 om 15:48
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 9 mei 2011, 20:05]Geweld, stel je niet aan zeg, als je een kat uit de tuin wilt verjagen gooi je er ook water naar...........
en dat vind iedereen wel normaal, wat goed genoeg is voor de kat is ook goed genoeg voor de Gluur...........;-)
En nog nooit iemand doodgegaan van wat water......Nee, ik klap in mijn handen en roep iets in de trant van "Weg!" of "Heeee!". Water naar een weerloos dier gooien die echt niet snapt waar hij wel en niet mag lopen, vind ik namelijk zielig. En om te stellen dat een mens (gluurder of niet, het is een mens) en een kat gelijkwaardig zijn...en dus allebei een emmer water verdienen, tja. Ik praat het gluren niet goed (ik vond de tip van het verrijdbare scherm heel goed) maar sommige oplossingen hier ademen een sfeer van agressie en geweld uit. En dat lost niks op, dat is olie op het vuur gooien.

wimmi20
door wimmi20 - May 13, 2011 om 04:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Joepiedepoepie,

mag ik in uw tuin komen gluren als de buurman aan het n>>>>>> is ?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=mhofman schreef op maandag 9 mei 2011, 21:09: Wil er eigenlijk niet over beginnen maar ze liggen dus ook te N>>> in hun tuin.En dan niet even van huppatee maar de hele middag.Ik gluur dan niet maar is er iemand die dit zonder geluid kan?? Dit bijna elk weekend ik had het niet in de gaten want veel weg en aan het werk maar nu in de ziektewet en veel thuis.Bij mij is de maat vol en een emmer water kunnen ze zeker verwachten.!!!!!!!!!!!!!!

mhofman
door mhofman - May 13, 2011 om 19:46
530 Antwoorden / 93 Vragen

@ wimmi20,NEE je mag niet mee gluren heb aan 1 genoeg.Snap eigenlijk niet waarom je het vraagt ook een afwijking ?? Het is hier op het ogenblik rustig ik denk dat ze het hebben begrepen wil dit zo houden.

wimmi20
door wimmi20 - May 13, 2011 om 20:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Neeneenee,

als ik die afwijking had gehad dan had ik dat toch echt niet op het internet verteld.
Gluurders zijn juist stiekemers.
Maar jij had vast wel door dat ik een grapje maakte.
Is er overigens wel eens een wijkagent bij buur aan de deur geweest ?
========================================

=mhofman schreef op vrijdag 13 mei 2011, 19:46: @ wimmi20,NEE je mag niet mee gluren heb aan 1 genoeg.Snap eigenlijk niet waarom je het vraagt ook een afwijking ?? Het is hier op het ogenblik rustig ik denk dat ze het hebben begrepen wil dit zo houden.

mhofman
door mhofman - May 13, 2011 om 20:38
530 Antwoorden / 93 Vragen

Nou ik had het dus niet door ,sorry voor de rode duim .Zet er dan een lach of iets bij voortaan.Maar vind het niet echt leuk je opmerking/grapje Kan er niet om lachen in elk geval. De politie is langs geweest ook dus bij mij en de woningstichting.Hebben mijn verhaal aangehoord en afwachten wat ze ermee doen.Ze houden hem in elk geval wel in de gaten .Is nu heel rustig hoop dat het zo blijft.En allemaal nog bedankt en een goed weekend!!!!!!!!!

snah
door snah - May 13, 2011 om 21:43
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dus het kan best zijn dat door een melding bij de wbv en de wijkagent er nu al resultaat is .

Bedenk wel dat de sfeer heel anders kon zijn als u wel met een verfspuit of wat dan ook gespoten had .

Om de verstandhouding met de gluurbuur te verbeteren kunt u misschien met wat andere buren ( inclusief de gluurbuur ) een barbeque organiseren en dan op een gegeven moment het gluren ter sprake brengen .

Ik zeg maar zo , " beter een goede buur in de hand , dan 10 in de lucht "
Nou ja , u begrijpt wat ik bedoel .

Goed weekend
Hans

kiran
door kiran - May 16, 2011 om 18:04
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@snah

Ach kom nou, een emmer water=geweld? Vrij onschuldig hoor. Of wou je hem doodschieten met een waterpistooltje. ;) Dat die duim van jou kwam was al duidelijk. [thx stacey]

Zeker zelf nooit zoiets bij de hand gehad.
Kan zeer irritant wezen, is niet leuk dat gestalk.

Jammer dat ie zijn broek niet laat zakken.
Heb je een ander verhaal.
Of je pakt je katapult, ohhh nee ... is ook geweld?!!

Geweld of niet, bij mij ging er een emmer water overheen.
En dat op een nette manier doen kan helaas niet,
dus een paar stevige woorden erbij [liefst met stemverheffing] en je hebt kans dat ie eieren voor zijn geld kiest.

zo
door zoeker - May 16, 2011 om 18:05
78 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij heb je nu in ieder geval een betere kans om de zaak aanhangig te maken bij wijkagent en woningstichting.
Als ze n>>> in de tuin en je zegt dat de buren aan de andere kant kinderen hebben is de conclusie snel getrokken dat als hij de kinderen vanuit zijn tuin kan zien, de kinderen hem in zijn tuin ook kunnen zien....
Ik kan me zo voorstellen dat zowel de woningstichting als de wijkagent nu sneller geneigd zijn om hier actie in te nemen.
Je ziet nu al dat zijn gedrag verder gaat richting exhibitionisme en er bestaat een risico dat dat verder escaleert tot hele enge dingen.
Volgens mij zijn er hele studies over dit soort types gedaan. Brr...

Ik wens je veel sterkte hiermee!

kiran
door kiran - Jan 21, 2013 om 23:38
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Excuus aan allen die dit ouwe draadje weer in de mailbox krijgen.
Ik weet geen andere manier om met één van jullie persoonlijk in contact te komen dan het te doen op deze manier.

Degene die zich aangesproken mag voelen ... Hallo Minke!
Bedankt voor je mail en foto's.
Heb je terug gemaild, maar krijg het idee dat het bij jou niet aankomt?
Zou je in mijn profiel willen kijken voor een ander e-mailadres?
Met groet

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 22, 2013 om 03:05
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=kiran schreef op maandag 21 jan 2013, 23:38]Excuus aan allen die dit ouwe draadje weer in de mailbox krijgen.
Ik weet geen andere manier om met één van jullie persoonlijk in contact te komen dan het te doen op deze manier.

Degene die zich aangesproken mag voelen ... Hallo Minke!
Bedankt voor je mail en foto's.
Heb je terug gemaild, maar krijg het idee dat het bij jou niet aankomt?
Zou je in mijn profiel willen kijken voor een ander e-mailadres?
Met groet

Ik dacht even wie haalde hier weer een 'ouwe koe (onder het ijs) uit de sloot halen'?!

Buurvrouwen zijn nog nieuwsgieriger! Als maar geroddeld kan worden.

de eelco
door de eelco - Jan 22, 2013 om 09:08
607 Antwoorden / 92 Vragen

Ik dacht even wie haalde hier weer een 'ouwe koe (onder het ijs) uit de sloot halen'?!

========================================================================== ach sweeterlake dat doe jij ook{{{vraag over schade vrijejaren van een 72 jarige met 12 jaar schadevrij}}}}}}}}en als ik jou daar op wijz dan ga je huilie huilie doen en de redactie waarschuwen dat ik daar een opmerking over maak....

mhofman
door mhofman - Jan 22, 2013 om 17:03
530 Antwoorden / 93 Vragen

inmiddels weer contact .Ene de buurman is ergens anders naar toe gegaan,wens de nieuwe buren sterkte,

freya
door freya - Jan 22, 2013 om 17:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mhofman schreef op dinsdag 22 jan 2013, 17:03]....
Ene de buurman is ergens anders naar toe gegaan,....,
Ik zou zeggen: "Opgeruimd staat netjes!" ;-)

Freya

mhofman
door mhofman - Jan 22, 2013 om 17:33
530 Antwoorden / 93 Vragen

Ja hier weer rust.En lekker genieten straks buiten in de Tuin niet meer denken van zal hij er weer staan.Heelijk!!!