ik heb op 1 maart een spel besteld bij de site all4games vandaag 18 maart staat er op de site
"Beste consumenten,
Tot mijn grote spijt deel ik u mede niet aan mijn leveringsverplichting meer te kunnen voldoen. Dat betekent voor u als consument dat u de bestelde en betaalde goederen niet meer zult ontvangen. Ik ben de activiteiten van mijn bedrijf naar bijna 5 jaar gestopt en zal binnen afzienbare termijn mijn eigen faillissement aanvragen bij de rechtbank zodat u zich daarna bij de curator kan melden.
Hoogachtend,
Eigenaar All4games"
nu ben ik mijn 70 euro kwijt en denk niet dat ik heb product nog binnen krijg dus wat zou ik kunnen doen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Goed in de gaten houden of er inderdaad faillissement wordt aangevraagd en je dan bij de curator melden, echter het geld ben je helaas zo goed als zeker kwijt.
[quote=diumenge schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:12]Goed in de gaten houden of er inderdaad faillissement wordt aangevraagd en je dan bij de curator melden, echter het geld ben je helaas zo goed als zeker kwijt. waar kan ik het faillissement in de gaten houden of mij bij de curator melden
Hoe kunt u controleren of een bedrijf of persoon failliet is? Lees hier.
Hoe kunt u vinden of het bedrijf failliet is en hoe weet u wie de curator is?
Een curator wordt met naam en toenaam genoemd in de schriftelijke uitspraak waarmee de rechtbank het faillissement uitspreekt over een persoon of bedrijf. De naam van de curator is dus direct na faillietverklaring bekend. De faillissementen worden per rechtbank gepubliceerd in het ‘centraal insolventieregister'. U vindt dit register op www.rechtspraak.nl, klik op ‘registers' en op ‘centraal insolventieregister'. (Bron:Arag)
U moet nu direct uw geld terugeisen van de verkoper. Dat hij zijn verplichtingen niet na kan komen betekent niet dat u geen recht meer heeft op geld terug.
[quote=zoekster schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:23]U moet nu direct uw geld terugeisen van de verkoper. Dat hij zijn verplichtingen niet na kan komen betekent niet dat u geen recht meer heeft op geld terug.hoe kan ik dit doen als de eigenaar van de site nergens op reageert
[quote=zoekster schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:23]U moet nu direct uw geld terugeisen van de verkoper. Dat hij zijn verplichtingen niet na kan komen betekent niet dat u geen recht meer heeft op geld terug. Dat kan je zeker ook nog proberen, e-mail jordi@all4games.nl.
[quote=diumenge schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:28][quote=zoekster schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:23]U moet nu direct uw geld terugeisen van de verkoper. Dat hij zijn verplichtingen niet na kan komen betekent niet dat u geen recht meer heeft op geld terug. Dat kan je zeker ook nog proberen, e-mail jordi@all4games.nl. ik heb een e-mail gestuurd nu nog hopen dat de eigenaar reageert
[quote=edrick3 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:21]@levin,
Hoe kunt u controleren of een bedrijf of persoon failliet is? Lees hier.
Hoe kunt u vinden of het bedrijf failliet is en hoe weet u wie de curator is?
Een curator wordt met naam en toenaam genoemd in de schriftelijke uitspraak waarmee de rechtbank het faillissement uitspreekt over een persoon of bedrijf. De naam van de curator is dus direct na faillietverklaring bekend. De faillissementen worden per rechtbank gepubliceerd in het ‘centraal insolventieregister'. U vindt dit register op www.rechtspraak.nl, klik op ‘registers' en op ‘centraal insolventieregister'. (Bron:Arag)ik ben naar deze pagina gegaan maar kon niks vinden over de site
Ben bang dat je je geld kwijt bent. Je moet straks bij de curator een vordering indienen en dan beland je onderaan de lijst van schuldeisers. Betekend in de regel dat je kunt fluiten naar je geld.
Ongelofelijk dat bedrijven, ondanks dat ze al een tijd weten dat ze failliet dreigen te gaan, toch nog bestellingen aannemen en geld incasseren en zo nog meer schade aanrichten.
[quote=joentje1978 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 22:23]Ben bang dat je je geld kwijt bent. Je moet straks bij de curator een vordering indienen en dan beland je onderaan de lijst van schuldeisers. Betekend in de regel dat je kunt fluiten naar je geld.
Ongelofelijk dat bedrijven, ondanks dat ze al een tijd weten dat ze failliet dreigen te gaan, toch nog bestellingen aannemen en geld incasseren en zo nog meer schade aanrichten.
waar kan ik de curator vinden er staat niks aangegeven op de site
[quote=akkerdistel schreef op donderdag 19 mrt 2015, 00:19]Het beste ga je bij het bedrijf/de eigenaar langs en vertrek je niet eerder voordat je je geld terug hebt. Iedere andere optie is vrijwel zinloos.dat denk ik ook ja
[quote=levin schreef op donderdag 19 mrt 2015, 09:11][quote=joentje1978 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 22:23]Ben bang dat je je geld kwijt bent. Je moet straks bij de curator een vordering indienen en dan beland je onderaan de lijst van schuldeisers. Betekend in de regel dat je kunt fluiten naar je geld.
Ongelofelijk dat bedrijven, ondanks dat ze al een tijd weten dat ze failliet dreigen te gaan, toch nog bestellingen aannemen en geld incasseren en zo nog meer schade aanrichten.
waar kan ik de curator vinden er staat niks aangegeven op de site
Er is ook geen curator zolang de shop niet failliet is. En dan nog: je mag blij zijn als je dan 5 euro terug ziet van de 70 euro.
[quote=carola.83 schreef op donderdag 19 mrt 2015, 10:57][quote=levin schreef op donderdag 19 mrt 2015, 09:11][quote=joentje1978 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 22:23]Ben bang dat je je geld kwijt bent. Je moet straks bij de curator een vordering indienen en dan beland je onderaan de lijst van schuldeisers. Betekend in de regel dat je kunt fluiten naar je geld.
Ongelofelijk dat bedrijven, ondanks dat ze al een tijd weten dat ze failliet dreigen te gaan, toch nog bestellingen aannemen en geld incasseren en zo nog meer schade aanrichten.
waar kan ik de curator vinden er staat niks aangegeven op de site
Er is ook geen curator zolang de shop niet failliet is. En dan nog: je mag blij zijn als je dan 5 euro terug ziet van de 70 euro.als de shop nog niet failliet is dan is de eigenaar toch nog steeds verplicht om de overeenkomsten na te komen
Failliet van een bedrijf is net zoiets als overleden van een persoon: meld u zich bij de curator, mits bekend / de erfgenamen indien niet erfenis verworpen. Voordeel van een fysieke winkel: betalen en gelijk meenemen resp. via een creditcard met een verzekering. Bij een faillissement - zelfs indien niet echt juridisch zo, doch.. leverancier "rent weg van verplichting" is het vaak een typisch geval van jammer. Kijk uit, dat je aan kosten niet meer kwijtraakt dan de waarde van de vordering.
Ik vrees dat er nu niet veel meer aan te doen is behalve je geld terugvorderen. Ze zijn namelijk nog niet failliet. Dan nog heb je grote kans dat je achter aan mag sluiten.
We kopen steeds meer online en steeds meer bij webshops waarvan we eigenlijk niet veel weten. Let op het thuiswinkelwaarborg logo zouden ze bij Kassa zeggen. Mijn ervaring is dat je daar ook niet veel aan hebt. Kijk of grotere webshops het produkt verkopen. De kans dat je daar nog iets van je geld terugziet is groter dan bij een kleine webshop alhoewel die grote ook om kunnen vallen.
Probeer of je een (studenten)creditcard kunt krijgen. Gebruik dat ding niet als lening of als bankpas, dat kost allemaal geld. Betaal je internetaankopen met je creditcard en los het bedrag dat openstaat elke maand af. Op die manier kost een creditcard zo'n 25 euro per jaar. Als All4games betalen met een creditcard aanbood krijgen de klanten die dat hebben gedaan hun geld terug van de creditcardmaatschappij.
[quote=levin schreef op donderdag 19 mrt 2015, 22:55]weet iemand of ik nu aangiften mag doen blij de politie omdat het bedrijf nog niet officieel failliet is ? Nee, dit is geen zaak voor de politie. Dit is een civiele zaak. U heeft wel recht, zolang er nog geen faillissement is uitgesproken, op direct uw geld terug van de verkoper. Maar dit recht kunt u alleen via een door u aangespannen procedure bij de rechtbank voor elkaar krijgen. Het gaat om een eenmanszaak, het is geen BV, die persoon gaat waarschijnlijk de WSNP in en dan kunt u fluiten naar uw centen.
Als er faillissement wordt aangevraagd zullen er minimaal 2 schuldeisers (moeten) zijn. Meestal de Belastingdienst als eerste, preferent. Als er baten zijn, gaan die eerst naar de Belastingdienst en dan resteert er vaak nog een restschuld bij die Belastingdienst. De overige schuldeisers kunnen dan fluiten naar het geld. Het zij zo en je kunt er niets aan veranderen en je zult niet anders dan je verlies moeten nemen.
Bij de goede man langsgaan (als je überhaupt weet waar je moet zijn) lijkt me zinloos. Deze (laatste) actie is natuurlijk net zo zinloos als alle andere. Hij heeft geen geld meer, hij kan het niet uit de hemel plukken en dan houdt het op. En bij hem op de stoep zitten kan je lang duren, wat overigens niet echt getuigt van enige realiteitszin. Waarschijnlijk mag hij zelfs helemaal niets meer, omdat hij handelingsonbevoegd geworden is.
En op mailberichten reageren kunt u natuurlijk ook wel vergeten. Dat zal hij waarschijnlijk ook niet meer mogen. En zou u zelf in deze situatie gaan reageren?
Ik kan, en wil natuurlijk niet in uw ziel en portemonnee kijken, maar kunt u zich geen ergere dingen in de wereld en het leven voorstellen dan dat een besteld artikel niet meer bezorgd zal worden en dat u uw € 70,00 kwijt te bent? Andere soortgelijke schuldeisers zullen er misschien voor duizenden of tienduizenden euro’s bij inschieten.
Pogingen om nog wat pegels terug te krijgen zullen verder weinig vruchten afwerpen.
Deurwaarder inhuren is duur. Is alleen zinnig als iemand niet wil betalen, maar niet failliet is. En als het om een groter bedrag gaat, dan de kosten voor een deurwaarder natuurlijk. Meer dan zo'n 2.000 minimaal dus.
Is er betaald d.m.v. een creditcard? Zo ja kijk dan eens naar d evoorwaarden van de creditcardmaatschappy. Visa en ING kaarten geven de garantie op geld terug als het bestelde niet wordt geleverd. Waarschijnlijk zijn er meer creditcardmaatschappijen die deze garantie geven.
Ik heb een aantal jaren geleden hetzelfde meegemaakt,ik heb online een spindel dvd's gekocht en een harde schijf,met een totaalbedrag van 100 euro. Na lang wachten op mijn bestelling ben ik gaan kijken op de site van het bedrijf en wat bleek,faillissement aangevraagd. Ik heb me toen (kosteloos) aangemeld bij http://www.faillissementsdossier.nl. Ik heb een mailtje ontvangen van de curator en mijn vordering daar ingediend. Inmiddels zijn we bijna 3 jaar verder en het faillissement is nog steeds niet uitgesproken maar door bovenstaande site wordt ik wel op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Ook ik zal helaas naar mijn geld kunnen fluiten maar toch wil ik graag weten hoe het verder afgewikkeld gaat worden. Veel succes !!!!
Dat is het vervelende met faillissementen: als gewone consument mag je achter in de rij van schuldeisers aansluiten. De eerste die iets krijgt als er nog iets is, is de Belastingdienst. Die gaat altijd voor. het enige wat je kunt proberen is de winkelier vragen om je geld terug te storten, maar of dat lukt valt zeer te betwijfelen. Ik ben bang dat je vette pech hebt, want het bedrag is ook te klein om het juridisch aan te pakken. Jammer van die 70 euro, ik wist niet eens dat die spelletjes zó duur waren!
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer