le
door levin Mar 18, 2015 om 20:09
Geldzaken & recht

Wat moet ik doen?

ik heb op 1 maart een spel besteld bij de site all4games
vandaag 18 maart staat er op de site

"Beste consumenten,

Tot mijn grote spijt deel ik u mede niet aan mijn leveringsverplichting meer te kunnen voldoen.
Dat betekent voor u als consument dat u de bestelde en betaalde goederen niet meer zult ontvangen.
Ik ben de activiteiten van mijn bedrijf naar bijna 5 jaar gestopt en zal binnen afzienbare termijn mijn eigen faillissement aanvragen bij de rechtbank zodat u zich daarna bij de curator kan melden.

Hoogachtend,

Eigenaar All4games"

nu ben ik mijn 70 euro kwijt en denk niet dat ik heb product nog binnen krijg dus wat zou ik kunnen doen?

8134 34 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2015 om 20:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goed in de gaten houden of er inderdaad faillissement wordt aangevraagd en je dan bij de curator melden, echter het geld ben je helaas zo goed als zeker kwijt.

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2015 om 20:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo levin,

.....wat zou ik kunnen doen?.....
Helaas, niets.
Zonde van het geld.
Dat kan gebeuren als een bedrijf failliet gaat.

Met vr.gr.

le
door levin - Mar 18, 2015 om 20:14
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:12]Goed in de gaten houden of er inderdaad faillissement wordt aangevraagd en je dan bij de curator melden, echter het geld ben je helaas zo goed als zeker kwijt. waar kan ik het faillissement in de gaten houden of mij bij de curator melden

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2015 om 20:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vermoedelijk zal dat op de site komen te staan. En anders via het Centraal Insolventieregister.

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2015 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@levin,

Hoe kunt u controleren of een bedrijf of persoon failliet is?
Lees hier.

Hoe kunt u vinden of het bedrijf failliet is en hoe weet u wie de curator is?

Een curator wordt met naam en toenaam genoemd in de schriftelijke uitspraak waarmee de rechtbank het faillissement uitspreekt over een persoon of bedrijf. De naam van de curator is dus direct na faillietverklaring bekend. De faillissementen worden per rechtbank gepubliceerd in het ‘centraal insolventieregister'. U vindt dit register op www.rechtspraak.nl, klik op ‘registers' en op ‘centraal insolventieregister'.
(Bron:Arag)

zoekster
door zoekster - Mar 18, 2015 om 20:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet nu direct uw geld terugeisen van de verkoper. Dat hij zijn verplichtingen niet na kan komen betekent niet dat u geen recht meer heeft op geld terug.

le
door levin - Mar 18, 2015 om 20:27
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:23]U moet nu direct uw geld terugeisen van de verkoper. Dat hij zijn verplichtingen niet na kan komen betekent niet dat u geen recht meer heeft op geld terug.hoe kan ik dit doen als de eigenaar van de site nergens op reageert

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2015 om 20:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:23]U moet nu direct uw geld terugeisen van de verkoper. Dat hij zijn verplichtingen niet na kan komen betekent niet dat u geen recht meer heeft op geld terug.
Dat kan je zeker ook nog proberen, e-mail jordi@all4games.nl.

le
door levin - Mar 18, 2015 om 20:36
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:28][quote=zoekster schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:23]U moet nu direct uw geld terugeisen van de verkoper. Dat hij zijn verplichtingen niet na kan komen betekent niet dat u geen recht meer heeft op geld terug.
Dat kan je zeker ook nog proberen, e-mail jordi@all4games.nl. ik heb een e-mail gestuurd nu nog hopen dat de eigenaar reageert

le
door levin - Mar 18, 2015 om 20:51
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 20:21]@levin,

Hoe kunt u controleren of een bedrijf of persoon failliet is?
Lees hier.

Hoe kunt u vinden of het bedrijf failliet is en hoe weet u wie de curator is?

Een curator wordt met naam en toenaam genoemd in de schriftelijke uitspraak waarmee de rechtbank het faillissement uitspreekt over een persoon of bedrijf. De naam van de curator is dus direct na faillietverklaring bekend. De faillissementen worden per rechtbank gepubliceerd in het ‘centraal insolventieregister'. U vindt dit register op www.rechtspraak.nl, klik op ‘registers' en op ‘centraal insolventieregister'.
(Bron:Arag)ik ben naar deze pagina gegaan maar kon niks vinden over de site

naar all4games
kvk 09222167
postcode 6538DS

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2015 om 20:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Faillissement is ook nog niet aangevraagd volgens het bericht van de eigenaar, dus dat kan kloppen.

jo
door joentje1978 - Mar 18, 2015 om 22:23
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ben bang dat je je geld kwijt bent.
Je moet straks bij de curator een vordering indienen en dan beland je onderaan de lijst van schuldeisers.
Betekend in de regel dat je kunt fluiten naar je geld.

Ongelofelijk dat bedrijven, ondanks dat ze al een tijd weten dat ze failliet dreigen te gaan, toch nog bestellingen aannemen en geld incasseren en zo nog meer schade aanrichten.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 19, 2015 om 00:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste ga je bij het bedrijf/de eigenaar langs en vertrek je niet eerder voordat je je geld terug hebt.
Iedere andere optie is vrijwel zinloos.

le
door levin - Mar 19, 2015 om 09:11
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 22:23]Ben bang dat je je geld kwijt bent.
Je moet straks bij de curator een vordering indienen en dan beland je onderaan de lijst van schuldeisers.
Betekend in de regel dat je kunt fluiten naar je geld.

Ongelofelijk dat bedrijven, ondanks dat ze al een tijd weten dat ze failliet dreigen te gaan, toch nog bestellingen aannemen en geld incasseren en zo nog meer schade aanrichten.

waar kan ik de curator vinden er staat niks aangegeven op de site

le
door levin - Mar 19, 2015 om 09:11
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 19 mrt 2015, 00:19]Het beste ga je bij het bedrijf/de eigenaar langs en vertrek je niet eerder voordat je je geld terug hebt.
Iedere andere optie is vrijwel zinloos.dat denk ik ook ja

zoekster
door zoekster - Mar 19, 2015 om 10:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Reggestraat 31
5101XL
Dongen

Dat is het adres.

reflecs
door reflecs - Mar 19, 2015 om 10:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Betaald via Ideal?
Zie verder ook dit topic van lotgenoten op Tweakers:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1628772

Cookies
door Cookies - Mar 19, 2015 om 10:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=levin schreef op donderdag 19 mrt 2015, 09:11][quote=joentje1978 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 22:23]Ben bang dat je je geld kwijt bent.
Je moet straks bij de curator een vordering indienen en dan beland je onderaan de lijst van schuldeisers.
Betekend in de regel dat je kunt fluiten naar je geld.

Ongelofelijk dat bedrijven, ondanks dat ze al een tijd weten dat ze failliet dreigen te gaan, toch nog bestellingen aannemen en geld incasseren en zo nog meer schade aanrichten.

waar kan ik de curator vinden er staat niks aangegeven op de site

Er is ook geen curator zolang de shop niet failliet is. En dan nog: je mag blij zijn als je dan 5 euro terug ziet van de 70 euro.

le
door levin - Mar 19, 2015 om 11:01
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 19 mrt 2015, 10:57][quote=levin schreef op donderdag 19 mrt 2015, 09:11][quote=joentje1978 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 22:23]Ben bang dat je je geld kwijt bent.
Je moet straks bij de curator een vordering indienen en dan beland je onderaan de lijst van schuldeisers.
Betekend in de regel dat je kunt fluiten naar je geld.

Ongelofelijk dat bedrijven, ondanks dat ze al een tijd weten dat ze failliet dreigen te gaan, toch nog bestellingen aannemen en geld incasseren en zo nog meer schade aanrichten.

waar kan ik de curator vinden er staat niks aangegeven op de site

Er is ook geen curator zolang de shop niet failliet is. En dan nog: je mag blij zijn als je dan 5 euro terug ziet van de 70 euro.als de shop nog niet failliet is dan is de eigenaar toch nog steeds verplicht om de overeenkomsten na te komen

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2015 om 11:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@levin,

....als de shop nog niet failliet is dan is de eigenaar toch nog steeds verplicht om de overeenkomsten na te komen....

Misschien heb je nog iets aan deze info: klik hier.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Mar 19, 2015 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@levin: hij zou in ieder geval je geld moeten terug storten. Maar ja, recht hebben en recht krijgen, is niet hetzelfde.

le
door levin - Mar 19, 2015 om 22:55
8 Antwoorden / 1 Vragen

weet iemand of ik nu aangiften mag doen blij de politie omdat het bedrijf nog niet officieel failliet is ?

ha
door harryromijn - Mar 20, 2015 om 11:40
272 Antwoorden / 0 Vragen

Failliet van een bedrijf is net zoiets als overleden van een persoon: meld u zich bij de curator, mits bekend / de erfgenamen indien niet erfenis verworpen.
Voordeel van een fysieke winkel: betalen en gelijk meenemen resp. via een creditcard met een verzekering.
Bij een faillissement - zelfs indien niet echt juridisch zo, doch.. leverancier "rent weg van verplichting" is het vaak een typisch geval van jammer.
Kijk uit, dat je aan kosten niet meer kwijtraakt dan de waarde van de vordering.

sp
door spikkel - Mar 20, 2015 om 11:50
148 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vrees dat er nu niet veel meer aan te doen is behalve je geld terugvorderen. Ze zijn namelijk nog niet failliet. Dan nog heb je grote kans dat je achter aan mag sluiten.

We kopen steeds meer online en steeds meer bij webshops waarvan we eigenlijk niet veel weten. Let op het thuiswinkelwaarborg logo zouden ze bij Kassa zeggen. Mijn ervaring is dat je daar ook niet veel aan hebt. Kijk of grotere webshops het produkt verkopen. De kans dat je daar nog iets van je geld terugziet is groter dan bij een kleine webshop alhoewel die grote ook om kunnen vallen.

Probeer of je een (studenten)creditcard kunt krijgen. Gebruik dat ding niet als lening of als bankpas, dat kost allemaal geld. Betaal je internetaankopen met je creditcard en los het bedrag dat openstaat elke maand af. Op die manier kost een creditcard zo'n 25 euro per jaar. Als All4games betalen met een creditcard aanbood krijgen de klanten die dat hebben gedaan hun geld terug van de creditcardmaatschappij.

zoekster
door zoekster - Mar 20, 2015 om 11:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=levin schreef op donderdag 19 mrt 2015, 22:55]weet iemand of ik nu aangiften mag doen blij de politie omdat het bedrijf nog niet officieel failliet is ?
Nee, dit is geen zaak voor de politie. Dit is een civiele zaak. U heeft wel recht, zolang er nog geen faillissement is uitgesproken, op direct uw geld terug van de verkoper. Maar dit recht kunt u alleen via een door u aangespannen procedure bij de rechtbank voor elkaar krijgen.
Het gaat om een eenmanszaak, het is geen BV, die persoon gaat waarschijnlijk de WSNP in en dan kunt u fluiten naar uw centen.

pe
door peterkeller - Mar 20, 2015 om 11:56
66 Antwoorden / 0 Vragen

Als er faillissement wordt aangevraagd zullen er minimaal 2 schuldeisers (moeten) zijn. Meestal de Belastingdienst als eerste, preferent. Als er baten zijn, gaan die eerst naar de Belastingdienst en dan resteert er vaak nog een restschuld bij die Belastingdienst. De overige schuldeisers kunnen dan fluiten naar het geld. Het zij zo en je kunt er niets aan veranderen en je zult niet anders dan je verlies moeten nemen.

Bij de goede man langsgaan (als je überhaupt weet waar je moet zijn) lijkt me zinloos. Deze (laatste) actie is natuurlijk net zo zinloos als alle andere. Hij heeft geen geld meer, hij kan het niet uit de hemel plukken en dan houdt het op. En bij hem op de stoep zitten kan je lang duren, wat overigens niet echt getuigt van enige realiteitszin. Waarschijnlijk mag hij zelfs helemaal niets meer, omdat hij handelingsonbevoegd geworden is.

En op mailberichten reageren kunt u natuurlijk ook wel vergeten. Dat zal hij waarschijnlijk ook niet meer mogen. En zou u zelf in deze situatie gaan reageren?

Ik kan, en wil natuurlijk niet in uw ziel en portemonnee kijken, maar kunt u zich geen ergere dingen in de wereld en het leven voorstellen dan dat een besteld artikel niet meer bezorgd zal worden en dat u uw € 70,00 kwijt te bent? Andere soortgelijke schuldeisers zullen er misschien voor duizenden of tienduizenden euro’s bij inschieten.

Pogingen om nog wat pegels terug te krijgen zullen verder weinig vruchten afwerpen.

wo
door wolfje7 - Mar 20, 2015 om 11:58
11 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon deurwaarder sturen

ma
door manwijf - Mar 20, 2015 om 12:17
574 Antwoorden / 1 Vragen

Deurwaarder inhuren is duur. Is alleen zinnig als iemand niet wil betalen, maar niet failliet is. En als het om een groter bedrag gaat, dan de kosten voor een deurwaarder natuurlijk. Meer dan zo'n 2.000 minimaal dus.

pe
door peterkeller - Mar 20, 2015 om 12:18
66 Antwoorden / 0 Vragen

@Wolfje

Dat is nog eens krasse taal en een ijzersterke. Daar hebben de lezers tenminste nog wat aan.

Een deurwaarder inschakelen voor een vordering van € 70,00 in een faillissement. Gaat u de deurwaarder zoeken en vinden voor levin?

ma
door mascherm - Mar 20, 2015 om 13:56
13 Antwoorden / 0 Vragen

Is er betaald d.m.v. een creditcard? Zo ja kijk dan eens naar d evoorwaarden van de creditcardmaatschappy. Visa en ING kaarten geven de garantie op geld terug als het bestelde niet wordt geleverd. Waarschijnlijk zijn er meer creditcardmaatschappijen die deze garantie geven.

ki
door killythebid - Mar 20, 2015 om 16:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo heb het zelfde probleem het bedrijf is (of was)gevestigd Kerkenbos 1307
6546BG Nijmegen

http://www.kvk.nl/zoeken/#!zoeken&q=09222167&index=4&site=kvk2014&start=0

hammond
door hammond - Mar 20, 2015 om 16:16
122 Antwoorden / 15 Vragen

Hierom koop ik alleen bij websites waar je na de levering kan betalen. Ze laten zich failliet verklaren en jij bent je geld kwijt,daaag!!!

mo
door monieke1969 - Mar 20, 2015 om 19:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een aantal jaren geleden hetzelfde meegemaakt,ik heb online een spindel dvd's gekocht en een harde schijf,met een totaalbedrag van 100 euro. Na lang wachten op mijn bestelling ben ik gaan kijken op de site van het bedrijf en wat bleek,faillissement aangevraagd. Ik heb me toen (kosteloos) aangemeld bij http://www.faillissementsdossier.nl. Ik heb een mailtje ontvangen van de curator en mijn vordering daar ingediend. Inmiddels zijn we bijna 3 jaar verder en het faillissement is nog steeds niet uitgesproken maar door bovenstaande site wordt ik wel op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Ook ik zal helaas naar mijn geld kunnen fluiten maar toch wil ik graag weten hoe het verder afgewikkeld gaat worden. Veel succes !!!!

bo
door boosje - Mar 21, 2015 om 11:14
80 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is het vervelende met faillissementen: als gewone consument mag je achter in de rij van schuldeisers aansluiten. De eerste die iets krijgt als er nog iets is, is de Belastingdienst. Die gaat altijd voor.
het enige wat je kunt proberen is de winkelier vragen om je geld terug te storten, maar of dat lukt valt zeer te betwijfelen.
Ik ben bang dat je vette pech hebt, want het bedrag is ook te klein om het juridisch aan te pakken. Jammer van die 70 euro, ik wist niet eens dat die spelletjes zó duur waren!