Op
door OpperFlopper Apr 12, 2017 om 15:24
Geldzaken & recht

Wat te doen bij onredelijke prijs restaurant

1625 10 Rapporteer

getty
door getty - Apr 12, 2017 om 15:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Niets en nee.

U had vooraf ook zelf naar de prijs van deze bestelling kunnen vragen, als dit afwijkend was van wat op de kaart stond.

hansje klein
door hansje klein - Apr 12, 2017 om 15:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Niet met de vingers éten, maar wel optellen ...

Kijk voortaan in de prijskaart, tel op wat er op het bord ligt en betaal niet meer dan de uitkomst van de optelsom!

Klopt er iets niet met de eindafrekening, dan laat u zich toch uitgebreid door de bediening met de menukaart naar de eindsom leiden incl. de achterkant van de kaart waarop waarschijnlijk een uitleg staat zoals  1) ... , 2) ...  en * en de tekst tegen extra berekening, enz.

@Oppervlopper, komt de bediening er niet uit, dàn heeft u het recht om de gevraagde eindsom NIET te betalen!

PS. Waarschijnlijk zult u bij broodjes een *) zien en de verklaring daarbij zou kunnen zijn *) ...  met boter besmeren wordt extra berekend, hetgeen dus niet gebeurde, maar wèl bij de droge broodjes werd berekend  ;-)

fa
door familyman - Apr 12, 2017 om 15:28
888 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, u heeft besteld via de menukaart met de prijs. Ga volgende keer naar de snackbar à € 2,00 per kroket een een broodje van minimaal € 0,50. U zit in een lunchroom met alle kosten van dien. Ik vind persoonlijk uw vraag "niet kies".

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Apr 12, 2017 om 15:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ongetwijfeld stond op de menukaart ook de meerprijs (vaak met * verwijzing) vermeld voor bolletje, stokbrood e.d.

Op
door OpperFlopper Apr 12, 2017 om 15:32
Antwoorden / 1 Vragen

Daar zit het probleem ook, dit stond dus niet vermeld. En het werd niet vermeld door de serveerster.

fa
door familyman Apr 12, 2017 om 15:39
888 Antwoorden / 1 Vragen

U schrijft dat er een boterham met twee kroketten stond, U besteld 2 broodjes met twee kroketten, iets anders dus. Wat die dingen inkoop kosten doet niets terzake, u betaalt ook voor de plaats waat u zit en de service die ook betaald moet worden. U had ook kunnen vragen wat de prijs dan werd, Dàt heeft u niet gedaan. Èn de serveersters zullen altijd proberen in opdracht meer te verkopen, de eigenaar moet namelijk van uw broodje kroket de huur enz. betalen. En zeg nou zelf, één boterham kost effe minder als twee broodjes.

Cookies
door Cookies Apr 12, 2017 om 15:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@opperflopper: als je 100% zeker weet dat de meerprijs niet op de kaart vermeld stond, dan is dit ronduit slordig van het restaurant. Dit hoort gewoon op de kaart vermeld te staan.

emcede
door emcede - Apr 12, 2017 om 15:39
959 Antwoorden / 4 Vragen

Twee bolletjes kosten meer dan 1 boterham. Dus dat je meer moet betalen lijkt me niet zo gek. Daar had je dan ook naar kunnen vragen!

Maar een verschil van € 4,75 kan niet kloppen. Maar ja, ga je daar stennis over schoppen?..... Ik denk dat een slechte beoordeling op bv. Facebook hen meer pijn doet.

marita5
door marita5 - Apr 12, 2017 om 15:44
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Opperflopper ,

Bedankt voor u onbeschoftheid om de vraag te verwijderen , en uw account op niet actief te zetten .

fa
door familyman Apr 12, 2017 om 16:07
888 Antwoorden / 1 Vragen

Hier hoeft hij natuurlijk niet te betalen, dàt scheelt weer.

marita5
door marita5 Apr 12, 2017 om 16:10
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Jammer , als Ts had moeten betalen aan de forumleden die gereageerd hebben was hij/ zij duurder uit dan € 9,50

Ge
door Genee - Apr 12, 2017 om 15:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dat bedrag had u kunnen wijgeren.
Wanneer u dat lunchgerecht bestelt en de serveerster vraagt wat u wilt hebben aan brood mag u ervan uitgaan dat u de opgenoemde keuzes had voor dezelfde prijs.
Inderdaad een belachelijke prijs, eigenlijk de dubbele prijs van dat gekozen lunchgerecht.
Neem aan dat ze u daar niet meer zien.

marita5
door marita5 Apr 12, 2017 om 15:51
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Toonder , Neem aan dat ze u daar niet meer zien , hier ook niet . status niet actief .

Ge
door Genee Apr 12, 2017 om 15:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@marita5 En weggegaan zonder te betalen.

marita5
door marita5 Apr 12, 2017 om 15:57
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Ts heeft wel betaald in het restaurant , maar hier niet ;-))

vr1944
door vr1944 - Apr 12, 2017 om 15:47
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon betalen

edrick3
door edrick3 - Apr 12, 2017 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb de redactie gevraagd dit 'topic' te verwijderen. Zinloos zo.

Redacteur
door Redacteur - Apr 12, 2017 om 16:52
1053 Antwoorden / 62 Vragen

De gestelde vraag is weggehaald door de topicstarter. Deze kan 'm desgewenst nog een keer plaatsen, met inhoud.
Voor nu sluiten we de vraag.

De redactie