NW
door NWK den Boer Mar 28, 2017 om 09:43
Geldzaken & recht

Wat te doen met online.nl

Nadat wij weer geconfronteerd werden met slechte tv en het niet opnemen van ons gekozen progamma, zijn wij opzoek gegaan naar een andere provider.
Daar wij Telfort voor ons mobiel hebben zijn wij hier gaan kijken voor alles in één.
In de winkel via de mobiel ingelogd bij Online.nl en hieruit bleek dat wij contractvrij zijn.
Telfort heeft de overstap geregeld, echter online.nl gaf aan dat niet alle gegevens correct waren.
Zelf gebeld met online.nl en die kwamen met de mededeling dat wij nog niet contractvrij zijn, het loopt tot eind 2017.
Bij de medewerker aangegeven dat ik dit niet kon inzien via mijn mobile inlog. Tevens aangegevn dat ik nog altijd slechte kwaliteit heb, ondanks herhaaldelijk monteur bezoek.
Deze medewerker gaf aan dat doordat zij niet het toegezegde leveren ik kan opzeggen.
Na nogmaals gebeld te hebben en veel mailverkeer komt online tot het standpunt; Wij kunnen niets voor u doen (gewoon betalen dus).
Dit ondanks dat een medewerker toezegd dat ik kan opzeggen en dat de klantenservice aangeeft dat er via hun systeen onduidelijkheid kan reizen over de contractsduur.
Volgens de klantenservive had ik op een oudsysteem ingelogd met de mobiel. Het is uiteindelijk mijn verantwoording om de juiste contractsduur te kennen. Dit ligt niet aan hen.
Wij hebben herhaaldelijk aangegevn dat wij betalen tot en met de opzegging (22-3-2017).
Wat kan ik nu nog doen en heb ik hiertoe het recht?

6003 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2017 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u moet toch zelf kunnen nagaan tot hoelang uw contract loopt? Als er gezegd wordt: eind 2017, moet u blijkbaar zelf eind 2016 iets veranderd hebben, of u had wellicht vanaf eind 2015 een tweejarig contract.

Wat u kunt doen, is het contract uitzitten, of afkopen. Simpel.

U kunt niet zomaar tijdens een contract kostenloos opzeggen.

ne
door neodutchio - Mar 28, 2017 om 10:48
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Als u een slechte service ontvangt van online, moet u deze de gelegenheid geven om dit op te lossen. Direct weglopen zonder wat te zeggen terwijl u een contract heeft kan simpelweg niet. Zoals Tijger1 al aangeeft, uitzingen of betalen.

Maar dat u zelf niet weet hoe lang abonnementen al lopen maakt u wel een makkelijk slachtoffer. Uit mijn administratie is gebleken dat u aan een 12 jarig contract zit voor het forum van kassa, kunt u ook nog even betalen dan?

marita5
door marita5 - Mar 28, 2017 om 11:33
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nwk Den Boer ,

Wij hebben herhaaldelijk aangegevn dat wij betalen tot en met de opzegging (22-3-2017).

Als uw contract loopt t/m eind 2017 kunt u niet zomaar opzeggen :

De opzegtermijn voor een abonnement voor telefonie, internet of televisie is één maand.

Kan ik altijd van mijn abonnement af?

De meeste abonnementen duren één of twee jaar. In die tijd kunt u niet zomaar van het abonnement af. Vaak kost dit geld. Pas na de vaste periode kunt u opzeggen wanneer u wilt. Zonder kosten.

Sommige abonnementen zijn per maand opzegbaar. Dit betekent dat u niet één of twee jaar hoeft te wachten voordat u kosteloos kunt opzeggen.

Hebt u een abonnement voor één of twee jaar? En wilt u tussentijds uw abonnement opzeggen? Bespreek dit dan met uw aanbieder. De aanbieder rekende erop dat u één of twee jaar klant zou blijven. Meestal moet u dan nog een deel van het abonnement betalen.

Bron : consuwijzer.nl

Nadat wij weer geconfronteerd werden met slechte tv en het niet opnemen van ons gekozen progamma

Stuur online.nl een brief / of mail met vermelding "aanmaning tot nakoming overeenkomst " klik op de rode regel ( zie benedenaan voorbeeldbrief )

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

panter22
door panter22 - Mar 28, 2017 om 13:34
6599 Antwoorden / Vragen

Onder "mijn online" moeten de gegevens van je abonnement staan.
Als je maar iets verandert in het abonnement, dan heb je weer een nieuw abonnement en zit je er weer voor 1 jaar aan vast.
Heb je nog geen glasvezel en wel adsl, dan bepaalt kpn de snelheid die op jouw adres mogelijk is.
Test eens op speedtest.nl of prijsvergelijken.nl
Bij telfort via de telefoonlijn zul je mogelijk dezelfde problemen ondervinden.

ha
door halex - Mar 28, 2017 om 18:15
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Enige dagen geleden een soortgelijke vraag. Op uw contract staat wanneer het ingegaan is en wanneer u contractvrij bent. Ik ken de online-omgeving van Online niet, maar kennelijk staat daar vaker niet de meest actuele situatie.
U hebt het recht om door te betalen tot uw contract beëindigd is. Wat u nog kunt doen is op tijd opzeggen en de volgende keer voorbereid op pad gaan als u een nieuw contract wilt afsluiten. Dus thuis eerst alles in uw administratie nakijken en niet ter plekke gauw iets opzoeken via uw mobiele telefoon.

vr1944
door vr1944 - Mar 29, 2017 om 17:30
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Aangezien Telfort gebruik maakt van dezelfde A(V)DSL verbindingen is het de maar de vraag of je na de overstap geen problemen meer hebt en dan ga ik er vanuit dat het niet aan je apparatuur etc ligt .Tip : Vaak is de kabel van telefoonaansluiting naar modem de oorzaak van dit probleem.Ook resetten van modem en decoders is vaak een goede oplossing voor dit probleem. Of nieuwe apparatuur vragen aan ON Line.Hou er rekening mee ,dat als On Line de ADSL  verbinding niet vrijgeeft ,dat je kan niet overstappen naar een andere provider , behalve kabel..