librachick
door librachick Jan 29, 2011 om 14:03
Geldzaken & recht

Wat te doen tegen Fiad incasso?

Hele tijd geleden ben ik via zo'n verkoper die aan je deur kwam lid geworden van kinderfun, ik heb 2 of 3 maal de pakketjes voor kinderen ontvangen, en eerlijk gezegd is het de kleine €.24,- niet waard.
Ik heb het dan ook op tijd opgezegd, ik kreeg een meneer aan de telefoon de eigenaar, heb een prettig telefoongesprek met hem gehad en hij zou het allemaal geregeld hebben. Ik was van de lidmaatschap af.... Maar op eens bijna 1 jaar later kreeg ik de rekening gepresenteerd van kinderfun. Ze eisten €.60,- en er stond ook hoe ze er aan kwamen, kleine €.24,- met herinneringskosten en administratieve kosten bladiebla, u kent het wel. Maar dat was mijn eerste brief.
Ik was daar verbaasd om gezien ik met de eigenaar een telefoongesprek heb gehad en hij het zou regelen waar ik niet voor extra kosten zou komen te staan.
Ik heb gemaild en kreeg uiteindelijk als antwoord een brief van FIAD incasso, en daar was het bedrag van hun hoofdsom €. 60.85 al verdrievoudigd.
En verneem weer niks van ze en na verloop van tijd krijg ik weer een brief.

Ik heb na de laatste keer van Fiad in September 2010 gehoord te hebben deze week een mail ontvangen met een dreigende ondertoon dat ze nu gerechtelijk stappen gaan nemen.
Maar ik heb hun een aantal malen brieven, danwel mails en faxen gestuurd met de vraag hoe het kan dat hoofdsom van €.60,85 vervijfvoudigd is, nu overigens verzesvoudigd is. Originele hoofdsom is kleine €.24,- en nu staat er dus €.414,80 open dus minimaal verZEVENTIENvoudigd is. Ik krijg er dus geen antwoord op noch heb ik ooit iemand van fiad incasso aan mijn deur gehad... zou ook niet zo handig zijn voor ze want ik had rustig de politie gebeld en aangiften gedaan wegens afpersing.Ze laten niks horen en dan weer een dreigement met dat het weer omhoog is gegaan.
Ik heb onderzoek geeist maar krijg geen reactie van ze.
Dat een schuldeiser het bedrag uiteindelijk verdubbeld of verdrievoudigd vind ik al schandalig maar is meer te accepteren dan een schuldeiser die op malafide wijze verzesvoudigen en als ik het echte originele bedrag
zelfs verZEVENTIENvoudigd is in mijn ogen afpersen en zelfs strafbaar.

Ben ik nou verkeerd bezig dat ik juridische uitleg eis van fiad incasso met hoe ze wettelijk verantwoord het hebben kunnen verzesvoudigen?
En zelfs als je die kleien €.24,- meerekend ipv die €.60,85 zelfs verzeventienvoudigen?
Ik zit hier een beetje met handen in het haar weet ook eerlijk gezegd niet wat ik hier mee moet.

9907 19 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jan 29, 2011 om 14:25
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heb jij een bevestiging gekregen dat het abonnement inderdaad is opgezegd?
Ander szal het een moeilijk verhaal gaan worden!

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 29, 2011 om 14:28
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Het beste kunt u dit soort oplichters , een brief sturen dat ze u niet meer lastig hoeven te vallen,en deig anders ook met een advocaat, en dat ze maar via de rechtbank hun gelijk moeten zien te halen, daar u geen cent meer gaat betalen.
En verder zou ik dan ook niet meer reageren, dat is het beste, en meestal houd het dan van zelf op.

Succes er mee.

invalide
door invalide - Jan 29, 2011 om 14:59
787 Antwoorden / 5 Vragen

Omdat ze het niet aangetekend versturen is er dus geen bewijs van deze incasso procedure.

Verder had het bedrijf Kinderfun U tijdig een herinnering moeten sturen voor ze dit starten.

Laat je niet gek maken en onder Zoeken, op deze pagina bovenaan te vinden kun je nog meer van deze aanbieder vinden.
Dat je telefonisch opgezegde, geen bewijs, maar ze hebben ook niets meer gestuurd dus U mocht er daarom vanuit gaan dat het werkelijk gestopt was.

Dus het niets meer ontvangen van pakketten en geen rekening van deze opdrachtgever Kinderfun gekregen dus voldoende om U geen zorgen te maken.
Laat ze die beloofde rechtszaak maar starten en retour afzender mag ook als ze niet stoppen.
Ze mogen zoveel kosten maken als ze willen, maar omdat het bewijs flinterdun is van hun kant en de vele klachten hier op dit forum eerder geplaatst, eventueel nog met de ook Tros Radar te vinden is voldoende bewijs dat het niet Uw fout is maar hun puinhoop in de administratie.

Dus veel succes bij het winnen indien ze de rechtszaak werkelijk door laten gaan, en geef vooral geen informatie.

lottesanne
door lottesanne - Jan 29, 2011 om 15:58
438 Antwoorden / 47 Vragen

Als je het lidmaatschap mondeling hebt opgezegd, heb je een probleem. Het is dan nu jouw woord tegen die van Kinderfun dat één van hun medewerkers de opzegging zou regelen. De bewijslast hiervan ligt bij jou. Dit soort dingen moeten nu éénmaal schriftelijk en bij voorkeur aangetekend worden opgezegd. Dat is voor jou het enigste bewijs. Laat je wat dat betreft de kop niet gek maken door invalide. Jij staat gewoon heel zwak. Hoe langer je wacht met betalen, hoe hoger de incassokosten en wettelijke rente worden. En laat je het op een deurwaardersbeslag aankomen ben je nog duurder uit omdat dan de kosten van de deurwaarder en de gerechtelijke kosten moet worden betaald. Wel zou je van Fiad Incasso een specificatie van de kosten kunnen eisen. Want er zijn wel grenzen aan de incassokosten.

librachick
door librachick - Jan 29, 2011 om 15:58
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 29 jan 2011, 14:25]Heb jij een bevestiging gekregen dat het abonnement inderdaad is opgezegd?
Ander szal het een moeilijk verhaal gaan worden!
Nou ik heb wel een bevestiging gekregen van het telefoongesprek en heb daarna geen kinderfun dingen meer ontvangen, dus vanuitgaande dat het goed zit, maar na een hele tijd pas een een of andere brief te ontvangen dat ze alsnog 1 maand hebben gerekend, en dat dus is opgelopen vind ik niet kunnen, en bel ik krijg ik een voice mail, en dus mail ik en fax ik en daar heb ik als antwoord een malafide incassoburo die nergens op reageerd alleen eens in de zoveel tijd een brief sturen en dan het bedrag zo hoog maken dat het volgens mij zelfs niet eens mag wettelijk gezien dan, Ik vind zoiets niet kunnen. En volgens mij klopt er ook helemaal niks van. Dus laat ik het rustig voor komen mocht ik een dwangbevel krijgen. want leg met alle plezier uit hoe de vork in de steel zit aan de rechter.

librachick
door librachick - Jan 29, 2011 om 16:01
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lottesanne schreef op zaterdag 29 jan 2011, 15:58]Als je het lidmaatschap mondeling hebt opgezegd, heb je een probleem. Het is dan nu jouw woord tegen die van Kinderfun dat één van hun medewerkers de opzegging zou regelen. De bewijslast hiervan ligt bij jou. Dit soort dingen moeten nu éénmaal schriftelijk en bij voorkeur aangetekend worden opgezegd. Dat is voor jou het enigste bewijs. Laat je wat dat betreft de kop niet gek maken door invalide. Jij staat gewoon heel zwak. Hoe langer je wacht met betalen, hoe hoger de incassokosten en wettelijke rente worden. En laat je het op een deurwaardersbeslag aankomen ben je nog duurder uit omdat dan de kosten van de deurwaarder en de gerechtelijke kosten moet worden betaald. Wel zou je van Fiad Incasso een specificatie van de kosten kunnen eisen. Want er zijn wel grenzen aan de incassokosten.

Ik heb een bevestiging gehad en kinderfun was gestopt met versturen van hun rommel, daarnaast heb ik een van de eigenaren van kinderfun gesproken.
Ik sta dus niet zwak nu ik er aan denk daarnaast klopt die verhouding van hoofsom en uiteindelijke bedrag totaal niet. Verzesvoudigen minimaal is volgens mij eerder afpersen dan dat ze daadwerkelijk zich aan wettelijke incassoregels houden.

vladja
door vladja - Jan 29, 2011 om 16:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat staat er in de bevestiging?

Vladja

stacey
door stacey - Jan 29, 2011 om 16:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=librachick schreef op zaterdag 29 jan 2011, 15:58][. Dus laat ik het rustig voor komen mocht ik een dwangbevel krijgen. want leg met alle plezier uit hoe de vork in de steel zit aan de rechter.

Hoe ga je aan de rechter uitleggen dat je niet volgens de voorwaarden hebt gehandeld dan ?

--Ik wil opzeggen. Hoe kan ik dit doen?
U kunt alleen schriftelijk opzeggen d.m.v. de roze kopie bon of een brief met uw gegevens. Dit kunt u het beste aangetekend doen, maar middels een gewone postzegel komt uw opzegging ook goed aan.--Kinderfun

--Indien niet 1 maand voor het verstrijken van de contract periode schriftelijk is opgezegd, loopt het abonnement automatisch voor 3 maanden door. Bij betalingsachterstand wordt de levering van de bladen stopgezet, de kosten van incasso zijn voor rekening van de abonnee.--Algemene Voorwaarden

librachick
door librachick - Jan 29, 2011 om 16:06
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op zaterdag 29 jan 2011, 16:02]Wat staat er in de bevestiging?

Vladja

'Na telefonische communicatie is uw abonnement per direct opgezegd. '

Is een van de zinnen wat er op staat. het kwam er op neer dat het gewoon is opgezegd. Was een standaard brief.
Maar sowieso na 12 maanden met een brief komen een aanmaning waar dus E. 60,85 op staat en dat er diverse herinneringen zijn gestuurd die ik dus nooit heb ontvangen.

Fiad incasso beweerd ook dat er een deurwaarder aan mijn deur is geweest, wat dus nooit het geval was geweest.

librachick
door librachick - Jan 29, 2011 om 16:14
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 29 jan 2011, 16:04][quote=librachick schreef op zaterdag 29 jan 2011, 15:58][. Dus laat ik het rustig voor komen mocht ik een dwangbevel krijgen. want leg met alle plezier uit hoe de vork in de steel zit aan de rechter.

Hoe ga je aan de rechter uitleggen dat je niet volgens de voorwaarden hebt gehandeld dan ?

--Ik wil opzeggen. Hoe kan ik dit doen?
U kunt alleen schriftelijk opzeggen d.m.v. de roze kopie bon of een brief met uw gegevens. Dit kunt u het beste aangetekend doen, maar middels een gewone postzegel komt uw opzegging ook goed aan.--Kinderfun

--Indien niet 1 maand voor het verstrijken van de contract periode schriftelijk is opgezegd, loopt het abonnement automatisch voor 3 maanden door. Bij betalingsachterstand wordt de levering van de bladen stopgezet, de kosten van incasso zijn voor rekening van de abonnee.--Algemene Voorwaarden

Allereerst gaat het mij niet op die kleine 24 euro want dat is wat dan open zou moeten staan. Het gaat er mij om dat ze niks hebben laten horen, en als je het van originele bedrag moet uitgaan dat het bedrag dus never nooit op E. 414.80 uit zou moeten komen. Verzeventienvoudigd dus!
Ik heb bevestiging gekregen van ons telefoongesprek. En dat het abonnement per direct waren opgezegd. En als het zou zou zijn dat het door zou lopen zou ik nog een kwartaalpakket moeten ontvangen van ze, hebben ze nooit gestuurd.

Daarnaast zijn de algemene voorwaarden dus wel veranderd dan in de tijd dat ik lid was van kinderfun. Want toen kon je het ook telefonisch opzeggen, daarnaast was het een beginnende onderneming.

librachick
door librachick - Jan 29, 2011 om 16:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil wel als extra informatie er bij zetten dat ik alle papierwerk heb bewaard mbt deze zaak. Dus heel veel zwart op wit heb staan, daarnaast de voorwaarden zijn veranderd. Want je had eerder ook meerdere mogelijkheden om het op te zeggen.

Denk dat ik het zoals ik al eerder aangaf gewoon laat voorkomen. Er zijn genoeg met dergelijke ervaringen van kinderfun én Fiad incasso en gezien alle papierwerk heb ik genoeg bewijzen om aan te tonen dat zij degene zijn die verkeerd bezig zijn vooral met name het te hoge bedrag wat geeist wordt.

vanden bosch
door vanden bosch - Jan 29, 2011 om 19:46
252 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn advies: Niets meer doen.

Mochten ze het tot een rechtzaak laten komen leg dan de incassobrieven voor aan de rechter en verzoek de vordering af te wijzen wegens afpersing/afdreiging.

100 tegen 1 dat u de zaak wint!

Voor wat de Algemene Voorwaarden betreft bent u alleen gehouden aan de oorpronkelijke AV. U heeft dus correct (hoewel niet bewijsbaar) opgezegd.

Wat u nog wel zou moeten doen is aangetekend een brief 'ter bescherming van rechten' sturen aan kidsfun.
Hierin meldt u dat u op --.--.2010 telefonisch opgezegd heeft en dat u deze opzegging in verband met onrechtmatig handelen zijdens kidsfun thans bevestigd.

Sterkte want de afpersers van Fiad Incasso zullen u niet snel met rust laten.

sc
door schaapskooi - Jan 31, 2011 om 17:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het mogelijk voor KASSA om de criminele afpersers van FIAD incasso een halt toe te roepen, zodat er niet meer slachtoffers bij komen!
Deze figuren gaan over lijken. Het betreft een louche bende, die op alle mogelijke manieren aan geld tracht te komen.

tr
door triveda - Apr 8, 2011 om 01:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik wordt al een jaar of twee achtervolgd door FIAD incasso. Dreigbrieven dat er iemand langs komt, brieven dat er iemand langs is geweest (maar niemand is langsgeweest want op die dag was er iemand thuis en ook geen brief in de bus) Maar als klap op de vuurpijl belde de directeur van FIAD op. Hij sprak mij aan bij mijn voornaam, hoezo proffesioneel..... en bleek het gesprek op te nemen zonder dat ik hier van op de hoogte was. In eerste instantie netjes en beleefd geweest echter toen ik erachter kwam dat deze meneer het gesprek opnam en niet conform die hierbij horende regels handelde, mij meldde dat geen van mijn brieven (minstens 7) niet bij hem bekend waren ben ik behoorlijk van leer getrokken en gemeld dat ik dan wel de heer voor de rechter zou zien. Inmiddels heb ik al weer enkele maanden niets meer gehoord....

Nu zag ik vandaag kwebbel kinderboeken voorbij komen.....zelfde principe. Is dit dezelfde eigenaar als kinderfun? Ik zou zeggen: niet intrappen!!!

nb
door nbw - Apr 8, 2011 om 01:38
521 Antwoorden / 24 Vragen

Je kunt 100.000 keer waarschuwen niet iets aan de deur te kopen. Maar het blijkt telkens maar niet te helpen. Gelukkig is hulp mogelijk, maar zoek het niet hier.Schakel rechtshulp in.

me
door mel41 - May 20, 2011 om 16:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man is 4 jaar terug ook in het verkoop praatje getrapt van kinderfun.
We kregen elke keer een hoop rotzooi toegestuurd dat al zo oud was dat het niet eens meer te installeren was op onze pc.
Ik heb toen schriftelijk opgezegt en heb nooit een antwoord terug gehad.
Na een tijdje kreeg ik een aanmaning over een bedrag van 23,85 . Ik heb netjes gebelt maar kreeg een antwoord apparaat en werd ook niet terug gebeld.
Na een lange tijd was het bedrag verhoogt naar 68,51 en heb ik toch maar netjes betaald.(dom).
Nu heb ik al sinds een paar jaar een conflict met fiad incasso's zij willen van mij een bedrag van 259,74 incasseren.
In 2010 heb ik een persoonlijk bezoek gehad van meneer Jan Havekamp hij heeft me op alle manieren gedreigt aan de deur dat ik moest betalen.
Hij zei dat ik niks meer van doen had met kinderfun en dat dat was afgehandelt alleen moest ik de incassokosten betalen.
Nu krijg ik vandaag 20 mei 2011 weer een brief met een bedreiging dat ik het gevorderde bedrag van 259,74 moet betalen binnen 48 uur anders start hij een gerechtelijke procedure en dat dit namens kinderfunn bv te mill is.
Wat moet ik doen en wat kan ik doen. want kinderfun heeft zijn betaling allang gehad.

sv
door svatagor - Jul 23, 2011 om 09:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Niet betalen, zorg dat je zelf een aantal brieven stuurt waarin je duidelijk maakt dat je het niet eens bent met de vordering. Maak bijvoorbeeld gebruik van de voorbeeldbrieven op www.bb-incassogroep.nl. Nadat je zelf een dossier hebt, laat ze maar gaan dagvaarden, dan leg je met behulp van alles stukken wel uit hoe het zit. Ik ga er overigens vanuit dat ze niet eens een procedure zullen gaan starten.

ta
door tassie19722 - Oct 26, 2012 om 12:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bij mij nog een stukje erger, ik had tot vorige week nog nooit gehoord van het bedrijf.
Nu krijg ik via mijn hyves en facebook en die van mijn man, berichten toegestuurd van Fiad incasso dat ik een bedrag dien te betalen van ruim 500 euro, het adres komt niet overeen met mijn adres, mijn naam klopt ook niet. Ik heb hiervan melding gedaan bij de politie en het enige wat ze aangeven is dat ik melding moet maken bij fraudemeldpunt.nl... ik reageer er niet meer op en ik betaal ook zeer zeker niet. Wie heeft er nog meer op deze wijze een bericht ontvangen van Fiad incasso.

ta
door tassie19722 - Oct 26, 2012 om 12:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

ga hiermee naar de politie en ga eventueel ook naar www.fraudemeldpunt.nl eventueel dat ze u daar verder kunnen helpen.