Redacteur
door Redacteur Mar 24, 2017 om 14:35
Geldzaken & recht
Wat zijn jouw bespaartips?

De maand april staat in het teken van budgetteren! Voor ‘De Maand van het Budget’ zijn we op zoek naar de beste tips om geld te besparen. Heb jij dé tip?

Laat het hieronder in een reactie weten. De beste tips zetten we voor jou op een rijtje! Je kunt tot en met woensdag 29 maart tot 12.00 uur je tips doorgeven.

Heb je nou zelf bespaartips nodig? Dan kun je ons dossier hier volgen. Je kunt ook online meedoen met een actieve community van meer dan 3.000 mensen! Je kunt je daarvoor hier aanmelden.

We zijn benieuwd naar jullie tips!

Kassa internetredactie

3156 17 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2017 om 14:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dergelijke tips zijn o.a. al door de Consumentenbond en het Nibud al jaren geleden op een rijtje gezet: https://www.consumentenbond.nl/budgetteren/bespaartips
Daarnaast geldt geen geld lenen, de tering naar de nering zetten en geld opzij zetten. Eerst sparen en dan pas kopen.
En in een huishoudboekje/schriftje opschrijven wat binnenkomt en wat uitgegeven wordt als je niet goed met geld kunt omgaan.

costnix
door costnix Mar 24, 2017 om 15:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Met andere woorden: De oproep is "moutarde aprės le repas."

tenormin
door tenormin Mar 24, 2017 om 15:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @costnix, wat je zegt: mosterd na de maaltijd. ☼

tenormin
door tenormin Mar 24, 2017 om 16:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@costnix, sorry, "wat U zegt"... ☻

costnix
door costnix - Mar 24, 2017 om 15:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een goede tip om ergernis uit te sparen, is iedereen in dit forum met u aan te spreken!

marita5
door marita5 - Mar 24, 2017 om 15:07
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Redacteur ,

Het hele internet staat vol met bespaartips , Google is je beste vriend  , de beste tip is : om te zorgen dat je geen gat in je hand hebt , en je ogen niet groter zijn dan je portefeuille .

èèn van de vele tips ,

http://www.geldreview.nl/besparen/

https://www.google.nl/search?q=bespaartips%3F&oq=bespaartips%3F&aqs=chrome..69i57j69i58j69i61&sourceid=chrome&ie=UTF-8

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2017 om 15:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou haast zeggen, tik het eens in op Google, daar wordt men overstelpt met tips.

Niet dat het helpt. Mijn tip? Contant betalen en kasboek aanhouden.

Nog meer besparen? Geen jij, of je tikken, zijn twee of drie letters. U volstaat zoals al geschreven.

tenormin
door tenormin Mar 24, 2017 om 16:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Is voor "Uw" laatste regel: mijn waardering.;-))

reflecs
door reflecs - Mar 24, 2017 om 15:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Leuk! Ook een keer een oproep voor de de mensen die geen Facebook gebruiken.
Aangezien er geen sticky gemaakt kan worden een linkje op de homepage misschien?

De beste tip heeft aurora1 al gegeven.
Om te kunnen besparen moet je eerst weten wat er binnenkomt en waar je dat precies aan uitgeeft.
Dus eerst dat opschrijven, b.v. een maand lang (kassabonnen bewaren).

Dan kun je afstrepen wat eigenlijk overbodige uitgaven zijn.
Bijvoorbeeld: je hebt een abonnement op de sportschool, maar je gaat vaker niet dan wel.
Of je hebt een krant, maar die lees je vaak niet eens.

Heb je in beeld waar je je geld wel aan wilt uitgeven, kijk dan hoe dat goedkoper kan.
Werkt je smartphone nog prima, neem dan een sim-only abonnement of prepaid en gebruik wifi(spots).

Redacteur
door Redacteur - Mar 24, 2017 om 15:26
1054 Antwoorden / 62 Vragen

We begrijpen natuurlijk dat er talloze tips online staan, maar we zoeken de meest creatieve, opmerkelijke en handige budgettips van onze forumleden. Dus heb je een unieke tip die iedereen moet weten, dan horen we dat graag.

Inhoudelijke reacties worden gewaardeerd. We zijn benieuwd naar jullie creatieve bespaartips!

- Kassa internetredactie

marita5
door marita5 - Mar 24, 2017 om 15:43
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Redacteur ,

Maar we zoeken de meest creatieve, opmerkelijke en handige budgettips

Als iemand een gat in zijn handen heeft , en de ogen zijn groter dan de portefeuille , dan kun je met duizenden tips aankomen , of ze nu creatief , opmerkelijk of handig zijn , helpt allemaal niet .
Deze persoon zal zijn / haar gedrag moeten veranderen , en dat is de gouden tip .

gerbera
door gerbera - Mar 24, 2017 om 15:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Neem een moestuin, daar blijf je fit bij en dat scheelt dan weer kosten in de gezondheidszorg.
Let wel, je bespaard er weinig geld mee maar kunt de groente het gehele jaar opsparen in de vriezer.
Best wel lekker, verse tuinboontjes in een periode dat ze onbetaalbaar of niet te verkrijgen zijn.

tijger1
door tijger1 Mar 24, 2017 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aanschaf vriezer, blancheren, zakjes, elektriciteit en gas. Perfecte tip, maar het spaart wel de sportschool uit.:-))

gerbera
door gerbera Mar 24, 2017 om 16:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Gas kan in mindering worden gebracht, ik kook electriek

tijger1
door tijger1 Mar 24, 2017 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zonnepanelen aanschaffen, bespaart nog meer.:-))

costnix
door costnix Mar 24, 2017 om 16:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: Daar kan ik niet meer op besparen. Ik heb ze al!

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2017 om 16:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@redacteur, waarom zie ik dit Topic niet op mijn Avatar?

marita5
door marita5 Mar 24, 2017 om 16:26
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , u bent niet de enige , ik krijg veel vragen waarvan ik geen e-mailmelding krijg , en die ook niet te zien zijn op mijn avatar .
Ik zie dan de vragen bij het scrollen door toon actuele vragen .

tijger1
door tijger1 Mar 24, 2017 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat ook niet bij de mijne.

hansje klein
door hansje klein - Mar 24, 2017 om 17:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Spaaractie ... tip(s)

- Dit is toch een reclame- of promotie-actie in eigen zaak ... ? Wanneer de beste tips op 1 april worden gepubliceerd, 't ja, dan is het dus waarschijnlijk ook nog eens een 1-april-grap.

Een goede, tenminste unieke, bespaartip is, om beter te gaan samenwerken met Radar, Max en/of de Consumentenbond. Artikelen en recherchen die door alle drie paralel gedaan blijven worden ... kan men werkelijk zich (be-)sparen!

- Een tip zoals waarschijnlijk bedoeld: Ga weer gewoon ouderwets cash betalen, dat geeft, absoluut, meer feeling m.b.t. geld-uitgeven en zet er figuurlijk een handrem op! Check ook eens kritisch alle automatische afboekingen.

- Doe vaker mee aan puzzels waarbij je iets kunt winnen (wat heeft de Vara als eerste prijs aangegeven?)

- Niet kòpen, maar delen/huren vind ikzelf erg zinvol en effectief  deeleconomie

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2017 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan weet ik nog een veel betere tip. Één net opheffen, twee netten is ruim voldoende. Bespaart de overheid geld, wat uiteraard ons weer ten goede komt.:-))

hansje klein
door hansje klein Mar 24, 2017 om 17:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voor de nieuwkomers onder ons ...

@hansje klein probeert eerst nog voorzichtig te inspireren, maar Tijger1 gaat er direct met het scherpe mes in en ik kan deze gedachte deze keer goed volgen en beamen!

ha
door halex - Mar 24, 2017 om 17:37
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dit zijn maten met twee meters. En verder houd ik er over op.

halex
door redacteur 24 mrt. 2017 om 16:34
661 Antwoorden / 54 Vragen
Het is inderdaad geen consumentenvraag, maar een oproep van de redactie zelf. Inhoudelijke reacties worden gewaardeerd. Dus heb je een unieke tip die iedereen moet weten, dan horen we dat graag.

hansje klein
door hansje klein Mar 24, 2017 om 17:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Goede besparing: @Halex doet niet meer mee ... ;-)

Redacteur
door Redacteur Mar 24, 2017 om 18:03
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Beste forumleden,

Helaas wordt er tot onze ongenoegen niet erg inhoudelijk gereageerd op onze oproep voor unieke, creatieve budgettips. Dat is jammer, aangezien we de community bij onze plannen willen betrekken. Jullie zijn immers de experts op Vraag & Beantwoord. Helaas pakt het dus heel anders uit.

We danken iedereen voor de nuttige tips die wél zijn gegeven. Die zullen we zeker in ons hoofd houden bij het opstellen van een goed en leuk budgettips-lijst.

Helaas zien we noodzaak om het het topic te sluiten wegens bovenstaande redenen. Nogmaals erg jammer.

- Kassa internetredactie

fr
door frans56 - Mar 24, 2017 om 17:59
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Redactie

Mijn tip moet ik op deze manier versturen en niet via die facebook groep. Ik zit namelijk niet op facebook,  heb ik niks mee
Wat ik al jaren doe, echter daar moet iemand wel de ruimte voor hebben.  Ik heb dan ook geen wasdroger, alleen een droogrekje. Dat staat op mijn zolderverdieping, bereikbaar met een vaste trap.  Ik centrifugeer met mijn wasmachine relatief kort, zodat het vocht wat ik de was zit ervoor zorgt dat de was mooi strak hangt. Dat bespaart ook een strijk bout.  Wat zegt U??  vocht op zolder??  nee hoor, daar hangt de mechanische afzuiging en er zit ook een ventilatie rooster boven in mijn dakraam.   Dus geen droger en strijkbout meer in huis, bespaart best wel veel stroom.

rembrantd
door rembrantd - Mar 24, 2017 om 18:10
116 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Brecht, leuk dat je op jouw eigen forum een vraag stelt!

Tip1: Zeg je krant op, Algemeen Dagblad kun je online lezen zonder betaalmuur.
Tip2: Vermijd bekeuringen en hou je aan de minimale snelheid van 60km/u op de snelweg. Scheelt veel brandstof en je ziet veel meer van de omgeving.
Tip3: Koop een zonnepaneel met subsidie en wees zuinig op je ouderwetse draaistroommeter die kan terugdraaien.
Tip4 doe ik later want etenstijd...

Redacteur
door Redacteur - Mar 25, 2017 om 16:20
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Beste forumleden,

Helaas wordt er tot onze ongenoegen niet erg inhoudelijk gereageerd op onze oproep voor unieke, creatieve budgettips. Dat is jammer, aangezien we de community bij onze plannen willen betrekken. Jullie zijn immers de experts op Vraag & Beantwoord. Helaas pakt het dus heel anders uit.

We danken iedereen voor de nuttige tips die wél zijn gegeven. Die zullen we zeker in ons hoofd houden bij het opstellen van een goed en leuk budgettips-lijst.

Helaas zien we noodzaak om het het topic te sluiten wegens bovenstaande redenen. Nogmaals erg jammer.

- Kassa internetredactie