Broekie1966
door Broekie1966 Feb 22, 2019 om 13:36
Geldzaken & recht

Wat zou een noodtimmerman moeten kosten in het weekend?

toen de politie mijn voordeur heeft geforceerd om bij mij te komen in verband met ziekte. Na ik de woning ben verlaten heeft de politie een timmermen laten komen. nu wordt ik gepresenteerd met een faktuur van €272.58 (109.93 voor de noodafdichting deur + €115.34 voor weekendtoeslag + €47.31 btw).Ik vind dit nogal een bedrag voor hoostens 5 minuten werk van matige kwaliteit (2 latjes ruw in de deur geschroefd waarvan de stuk of 7 schroeven ook nnog lelijk uitsteken }. op de webside van het bedrijf nergens tarieven terug te vinden alsmede geen telefoonnummer. Is dit normaal?

3898 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2019 om 13:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Op de eerste plaats: wie heeft die nood timmerman opgeroepen? Kan me nauwelijks voorstellen dat dit de politie is geweest. Inderdaad zijn de prijzen in het weekend een stuk hoger dan overdag. Heeft u misschien zelf de eerste de beste slotenmaker gebeld, van advertenties bovenaan te vinden in Google? Ja, dan betaalt men altijd de hoofdprijs. Gelukkig is het met u wel goed afgelopen. Dat is dan positief. Niet dat u er iets aan heeft maar er zijn hier wel eens prijzen van € 500,00 voorbij gekomen.

me
door mein33 - Feb 22, 2019 om 13:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

toen de politie mijn voordeur heeft geforceerd om bij mij te komen in verband met ziekte.

Zo te lezen bent u gelukkig weer opgeknapt, hoewel uw avatar anders doet vermoeden !

De timmerman heeft "NOOD"hulp weekend oproepdienst en u mag blij zijn dat deze mensen beschikbaar zijn om u te helpen in uw "NOOD"situatie.
De voordeur moest toch weer afgesloten worden, of had de Politie de voordeur dan maar onbeheerd open moeten laten staan zodat een ieder er vrijelijk door naar binnen kon om uw inventaris naar ander locaties te kunnen overbrengen.

Arbeid kost geld en voor arbeid buiten de reguliere werkuren worden toeslagen in rekening gebracht.
Al met al is u een net tarief in rekening gebracht om er voor te zorgen dat uw woning afgesloten kon worden achtergelaten terwijl u naar elders werdt gebracht voor een medisch NOODzakelijke behandeling.

Is dit normaal ?  Ja, in dit geval heeft u een nette rekening gekregen.

TIP: neem eens contact op met uw verzekeringsagent, mogelijk is deze schade te verhalen op één van uw verzekeringen.

Ge
door Genee - Feb 22, 2019 om 13:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als het naar uw idee zo slecht hersteld is kunt u hierover een klacht indienen bij de politie.

me
door mein33 Feb 22, 2019 om 14:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het betreft hier het nemen van een "NOOD"voorziening en er is geen sprake van een herstelreparatie !
Het werkelijke herstel zal door de bewoner zelf moeten worden geregeld en betaald.

Ge
door Genee Feb 22, 2019 om 14:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zult wel gelijk hebben.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2019 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat het een koopwoning betreft?

Toen de politie de deur moest openbreken bij mijn moeder ivm een medisch noodgeval heeft de huisbaas de kosten vergoed.

Maar u zukttoch een factuur gekregen hebben waar het telefoonnummer opstaat?

wimmi20
door wimmi20 - Feb 22, 2019 om 14:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin,
de politie heeft de deur geforceerd omdat iemand in de woning niet zelf de deur kon openen.
Anders wordt de deur niet geforceerd.
Waarschijnlijk is vraagsteller per ambulance afgevoerd.
Op dat moment wordt de politie 'zaakwaarnemer' omdat de deur kapot is.
De politie haalt er dan een timmerman bij voor een noodvoorziening.
Tenormin u heeft de vraag niet goed gelezen, er is geen sprake van een slotenmaker.
Vraagsteller, u kunt proberen om niet te betalen, omdat u geen opdracht hebt gegeven.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt na een motorongeval werd ik per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.
De politie werd 'zaakwaarnemer' voor mijn motor, die werd afgevoerd door een berger.
Na 3 weken ging ik naar de oipslag van de berger, en deze wilde voor 3 weken opslag 450 euro vangen !
Ik weigerde, en er werd gedreigd dat als ik niet binnen 4 weken betaalde de motor vernietigd zou worden.
Ik heb geen opdracht gegeven, was mijn verweer.
En dreigde met de politie als ik de motor niet meekreeg.
Opeens kon ik de motor meenemen.

diumenge
door diumenge Feb 22, 2019 om 15:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgende keer moet de politie die motor dan maar lekker langs de kant van de weg zetten. Wat een instelling zeg.

panter22
door panter22 - Feb 22, 2019 om 15:40
6599 Antwoorden / Vragen

Het raampje in de deur is ingeslagen om binnen te komen? Dan kun je je beter zorgen maken over de kwaliteit van de deur. Het is dan wel heel gemakkelijk om binnen te komen als er alleen maar voor herstel maar 2 latjes nodig waren.

simon55
door simon55 Feb 25, 2019 om 14:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Raampje in de deur................u leest zeker tussen de regels door.

Pi
door PimJoris Feb 25, 2019 om 15:34
78 Antwoorden / Vragen

@Panter22 Als u niet van plan bent antwoord te geven op de vraag, reageer dan maar helemaal niet. Het is niet aan u om vermanende vingertjes op te steken.

panter22
door panter22 Feb 25, 2019 om 18:44
6599 Antwoorden / Vragen

@Pimjoris,ik geef een tip, dat staat jou niet aan. Dat is dan jammer , maar geen reden om mij de les te lezen in deze vraag en antwoord rubriek..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 22, 2019 om 18:10
16774 Antwoorden / 202 Vragen

M.i.kunt met uw klacht toch het beste bij de Politie zijn. Dat is zeker van belang als de Politie zonder overleg met u of zonder uw toestemming iemand heeft laten komen. De politie is als opdrachtgeververantwoordelijk voor een ordentelijke uitvoering.

panter22
door panter22 - Feb 22, 2019 om 18:42
6599 Antwoorden / Vragen

Een rekening zonder telefoonnummer en een website zonder telefoonnummer? Ook geen emailadres?
Hoe heeft de politie die timmerman kunnen bereiken?
Lees de volgende info over zaakwaarneming. Dat is er aan de hand nu je zelf geen timmerman in kon schakelen en je huis afgesloten moest worden.Je kunt beter zorgen dat een van de buren of een familielid of kennis een sleutel van je huis heeft.
http://www.wetrecht.nl/zaakwaarneming/

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2019 om 21:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig gaat het weer goed met u mede dankzij adequaat handelen van de politie.
Heeft u al eens op andere sites gekeken naar de tarieven?
Ik vind het bedrag overigens wel meevallen. Weekend, voorrijden, noodsituatie, enz.
U kunt in zo een situatie van de politie niet verwachten dat ze het internet eerst gaan afstruinen voor offertes en prijsvergelijkingen.
Hoogstens 5 minuten werk? Naar uw huis gebeamed of met een drone gekomen en gegaan?

sw
door swat1500 - Feb 23, 2019 om 01:14
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Als de politie vanwege een noodgeval de toegang tot een woning moet forceren dient de eigenaar van de woning te zorgen voor afdichting. Is dit niet mogelijk omdat de eigenaar is afgevoerd of (een andere waarnemer voor de eigenaar) niet of niet binnen een redelijke termijn bereikt kan worden dan zal de politie inderdaad optreden als zaakwaarnemer en actie ondernemen.
Nee, de politieagent ter plaatse gaat niet "googlen" naar een 24 uur timmerman. De meldkamer van de betreffende politieeenheid beschikt over een aantal nummers van bedrijven waarmee afspraken zijn gemaakt over ter plaatse komen binnen een afgesproken tijd en die een "nood"oplossing kunnen bieden.
De eigenaar is verantwoordelijk voor betaling van de kosten voor deze noodoplossing. De politie heeft geen invloed op de gehanteerde tarieven.
Alleen als blijkt dat de politie ten onrechte de schade heeft veroorzaakt is zij aansprakelijk voor de gemaakte herstelkosten.
Het staat TS vrij om bij de politie te klagen over de hoogte van de rekening wellicht dat de politie dan geen gebruikmeer zal maken van de diensten van dit bedrijf.
Uiteraard is het mogelijk dat een ander familielid van TS deze timmerman heeft ingeschakeld.

Iv
door Ivo W - Feb 23, 2019 om 16:47
728 Antwoorden / Vragen

Spoedklussen zit altijd een flinke toeslag op. 100 euro voorrijkosten + 100 euro uurloon + wat materiaalkosten is heel normaal.

In dit geval kunt u zowel de noodvoorziening als het definitieve herstel indienen bij de opstalverzekering. De kosten zijn immers ontstaan als gevolg van onvoorziene omstandigheden. U moet dan uiteraard wel zelf het eventueel eigen risico betalen .

mo
door mof - Feb 25, 2019 om 16:59
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Heeft u de politieopdracht gegeven een timmerman te laten komen? Zo niet, dan niet betalen. De politie had met u moeten overleggen danwel het bedrijf had dit moeten doen

tijger1
door tijger1 Feb 25, 2019 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe stelt u zich zo’n vergadering voor in de ambulance?

lo
door lovewinnie Feb 25, 2019 om 18:52
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Dus ik lig in mijn huis, ernstig ziek /gewond. Niet in staat te overleggen. Politie staat raam in, breekt deur uit. V
Zorgt dat ik met ambulance mee kan en dan??
Niemand om te overleggen. Moet politie dan huis gewoon achterlaten zoals het is?? Of zorgen dat het afgesloten wordt?? Indd zorgen dat het juist afgesloten wordt. Dat is hun taak en hun plicht  Eerder mogen ze woning  ook niet verlaten.

bu
door burgos - Feb 25, 2019 om 17:41
96 Antwoorden / 7 Vragen

Ze hadden u ook kunnen laten liggen voor die 272 euries.
Maar zonder gekheid.. daar gaat u toch geen probleem van maken.
U bent goed geholpen,u leeft nog,uw deur werd afgesloten,dus alles
stond er nog toen u terug kwam,en dat voor maar 272 euro.
Zou het snel betalen en snel vergeten.