sm
door smoking185 Oct 10, 2017 om 21:11
Geldzaken & recht

Wehkamp lening oversluiten onmogelijk uitkering weet geen oplossing

Geachte kassa forum leden.

Ik zit met een naar probleem waar ik maar niet vanaf komt.

Het zit zo ik zat in een kamer training traject en moest gaan verhuizen en was ready om op me zelf te

gaan wonen. Plus ze gingen de locatie sluiten Dus had weinig budget om spullen te kopen zoals

wasmachine koelkast enz. Toen kreeg ik het advies om spullen te kopen op afbetaling bij Wehkamp.

Ik betaal daar 71euro per maand voor Ik kan het prima betalen maar het punt is waar ik nu van bewust bent is de rente Van 14%. Ik ben al erg lang klant bij Wehkamp

Een advies van een familie lid was om mij lening over te zetten  Zodat ik voordeliger uit bent.

Het aller ergste is ik kan elke leen bedrijf die ik gezocht hebt via google heb ik een lening aanvraagt echt allemaal wijzen me mij af

De reden was omdat ik een Wajong uitkering heb  Zelfs mijn eigen bank wilt me niet als klant.

De Kredietbank kan mij ook niet helpen. Omdat ik geen schulden hebt

Ik zit echt tussen wal en schip Letterlijk niemand kan me helpen.

Deels ben ik natuurlijk zelf verantwoordelijk om een lening aan te gaan bij Wehkamp.

Alleen had ik op dat moment geen andere keuze.

Wie weet wat ik nu nog kan doen. ?

Echt niemand kan mij helpen om van Wehkamp weg te komen door een betere lening te krijgen.
Ben benieuwd of er meer mensen met het zelfde probleem zitten.

Mocht iemand een bank weten die kan helpen hoor ik het graag.

24883 63 Rapporteer

ge
door george321 - Oct 10, 2017 om 21:23
390 Antwoorden / 1 Vragen

Praat eens met een sociaalwerker bij uw gemeente. Overigens, het wehkamp advies was in uw situatie niet slim.

panter22
door panter22 Oct 11, 2017 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Op afbetaling kopen bij Wehkamp is het slechtste advies dat je kunt krijgen.
I

sm
door smoking185 - Oct 10, 2017 om 21:25
38 Antwoorden / 13 Vragen

Dat heb ik helaas al geprobeerd ze zeggen zolang je geen schulden hebt kunnen we u. niet helpen.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2017 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk had u wel een andere keus. U had bijvoorbeeld naar een kringloop kunnen gaan en daar voor een paar centen een wasmachine en koelkast kunnen kopen.

U schrijft dat u al heel lang klant bent bij Wehkamp, dus u weet al heel lang dat u daar een flinke rente betaalt.

En u zit helemaal niet tussen wal en schip, betaal maandelijks zoveel als u kunt aan Wehkamp, des te sneller bent u er vanaf.

“Ready om op mijzelf te gaan wonen”,  lijkt me niet echt, als u zich dan meteen in de schulden stort.

rf
door rfd Oct 11, 2017 om 13:20
27 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onvriendelijke reactie op iemand die hulp zoekt i.p.v. verwijten.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wel de schuld bij een ander legt. En waarom “helpt” u niet?

crewmember
door crewmember Oct 12, 2017 om 10:07
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een verwijten tijger. TS heeft toch zelf aangegeven dat het geen goed idee was. Waarom moet jij heb nog even verder de grond in trappen? Voel je je dan zelf beter ofzo?

tijger1
door tijger1 Oct 12, 2017 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@crewmember. Mijn reactie was bestemd voor @ RFD.

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2017 om 21:34
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee, hoef dat ook niet te weten, voor hoelang u nog vastzit aan "op afbetaling kopen bij Wehkamp". Echter, u schrijft ook dat u het prima kan betalen. Een "bank" zal u geen krediet geven. Ook dat heeft u al uitgevonden. Hoe lang u al klant bent bij Wehkamp doet niet ter zake. Het was en blijft 14% en dat is best veel, maar u hebt nu toch de spullen die u nodig dacht te hebben? En zonder spaargeld , tsja, u heeft zelf die beslissing welbewust genomen. En ook de ervaring van andere mensen die met hetzelfde probleem zitten: wat kan u dat dan verder helpen?

sm
door smoking185 - Oct 10, 2017 om 21:45
38 Antwoorden / 13 Vragen

Natuurlijk had ik naar een kringloop winkel kunnen gaan.

Om spullen te kopen. Het probleem is dat het 2e hands spullen zijn.

En hoelang het nog blijft werken is ook onbekend.

En betreft de 71euro dat is echt de top dus kan ik nooit snel een buffer opbouwen om sneller af te lossen.

Ik snap ook dat ik 2x na had moeten denken en natuurlijk is het mijn eigenschuld.

Maar wehkamp weet ook dat mensen met een lage inkomen nooit hun lening kunnen oversluiten.

Dat neem ik ze wel kwalijk er is geen instantie die je kan helpen.

Het is nogmaals erg stom om bij wehkamp een lening  af te sluiten.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 10, 2017 om 21:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat je een lening niet kunt oversluiten als je bij Wehkamp bent is pertinent niet waar. Er zijn zat mensen die een krediet los weten te krijgen, weliswaar vaak in vaste dienst dat zal het verschil zijn.

panter22
door panter22 Oct 11, 2017 om 08:57
6599 Antwoorden / Vragen

Een lening voor dat bedrag is te hoog voor iemand met een Wajong uitkering. Dat zal het probleem zijn met oversluiten. De lening kan niet binnen redelijke termijn worden afgelost.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2017 om 21:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Masr u kwam toch pas op het idee om die lening over te sluiten na dat “advies” van een familielid? Voordien was u er tevreden mee.

Wehkamp valt helemaal niets te verwijten.

panter22
door panter22 Oct 11, 2017 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Wehkamp had iemand met zo'n laag inkomen niet zo'n groot krediet moeten verstrekken.

sm
door smoking185 - Oct 10, 2017 om 21:54
38 Antwoorden / 13 Vragen

Niemand in mijn familie kan me hierin helpen.

Dat wist ik al.  Kijk dat je zegt dat wehkamp niets te verwijten valt.

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Ze verdienen hier behoorlijk veel aan iedereen met een laag inkomen kan makkelijk een lening krijgen bij wehkamp.

Dat zeggen veel leen bedrijven tegen mij dat veel mensen proberen om van wehkamp af te komen.

Dat gewoon niet gaat.

jo
door jorisw Oct 11, 2017 om 07:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wehkamp is geen sociale dienstverlener maar een bedrijf dat inkomsten moet hebben om hun bedrijfsvoering te continueren.

lottesanne
door lottesanne Oct 11, 2017 om 15:08
438 Antwoorden / 47 Vragen

Dat is nou één keer een onderdeel van het verdienmodel van Wehkamp. Maar vergeet niet dat er ook zat mensen zijn die niets terugbetalen waarna de weg naar de deurwaarder wordt ingezet.

kv
door kvjapio Oct 13, 2017 om 22:53
281 Antwoorden / Vragen

Wehkamp is een bedrijf en mag verdienen aan iedereen waaraan ze kan verdienen. Degene die hier als enige verantwoordelijk voor is, is degene die er een lening afsluit.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 10, 2017 om 22:05
509 Antwoorden / Vragen

Ook bij banken is de rente van een bv doorlopend krediet 5 - 10 %. Het beste advies is maandelijks zoveel mogelijk aflossen .

gerbera
door gerbera - Oct 10, 2017 om 22:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U had beter naar dit advies kunnen luisteren, "Let op geld lenen kost geld"  Achteraf gepraat natuurlijk maar om duidelijk te zijn, u heeft geen lening maar een schuld bij Wehkamp die u d.m.v. een andere lening wil stoppen. Hoe u het wend of keert u blijft op deze wijze in een schuldenkring rondlopen.
Ben benieuwd of er meer mensen met het zelfde probleem zitten.

Oh er zullen er genoeg zijn die, net als u, niet naar de gevolgen hebben gekeken maar daar heeft u niets aan en lost uw probleem niet op.

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2017 om 22:18
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@smoking185, hoe kan je Wehkamp nu kwalijk nemen dat ze je niet kunnen helpen voor advies bij een instantie waar je ze wel kunnen helpen? Wees blij dat je nog niet oud bent: boven een bepaalde leeftijd kan je ook niet meer op "afbetaling" bestellen bij Wehkamp. Wees ergens blij dat jij daar nog niet onder valt. Okay, de kringloop aankopen waren niet je 'cup of tea', fair genoeg maar dan moet je natuurlijk wel onder ogen zien dat nieuw geld kost, in dit geval nieuw + 14% rente. Ga nu maar gewoon niet (meer) op zoek naar een ander leenstelsel: in dit geval: zoek en je zal niet vinden. Je komt er, later, best wel uit. Plus: je kan wassen en koelen. ☼

ne
door neodutchio - Oct 10, 2017 om 22:27
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U bent zelf de afbetaling aangegaan en heeft kunnen zien dat de rente 14% is. Dat u daar op een later tijdstip achter komt laat zien dat op uzelf wonen niet al te verstandig is. Net zoals uw redenatie dat kopen bij een kringloopwinkel niet slim is omdat het gebruikte goederen zijn. U was daar veel goedkoper uit geweest en had daarna kunnen sparen voor het geval dat.
Die €71 per maand, is dat aflossing en rente die u betaald? In dat geval is het gewoon uitzingen en leren van dit foutje. Overigens is het geen profiteren wat Wehkamp doet. Iedereen betaald 14%.

sm
door smoking185 - Oct 10, 2017 om 22:56
38 Antwoorden / 13 Vragen

Totale schuld is 3400euro ik betaal permaand daarvoor 71euro pm af .

Omdat ik toendertijd weinig budget had om mij huis in te richten.

zoals vermeld in me eerste bericht.
was wehkamp aantrekelijk om spullen te kopen die ik nodig had in me nieuwe woning.

Kijk daar maakt wehkamp misbruik van Omdat de rente laag is bij de banken kan wehkamp makkelijk wist maken.

Willen ze makkelijk grote bedragen uitlenen aan mensen met een uitkering.

Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk aflossen bij wehkamp Voor nu is het erg moeilijk.

Dat is de reden dat ik om hulp vraag 5-10% rente is een stuk aangenamer wat banken doen daarom wil ik de lening oversluiten.

En geen extra lening bijnemen.  Wehkamp verdien al extra geld doordat ze al wat duurder zijn met de spullen die ze verkopen.

Plus nog een hoge rente vragen. En ja ik ben inderdaad overgegaan op afbetaling bij wehkamp In mij ogen toen de enige oplossing maar nu zeker niet slim gehandeld.

Ge
door Genee Oct 10, 2017 om 23:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kan een familielid van u geen lening bij een bank afsluiten?
Krijgt u het geld om bij Wehkamp af te lossen en u betaalt aan dat familielid de lagere rente en aflossing van die lening.

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 11, 2017 om 15:35
9 Antwoorden / Vragen

Dag euro's , dat is toch wel het stomste wat je als familie kan doen ,proberen om een zinkend schip boven water te houden!

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2017 om 23:20
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry @smoking185, (hoop niet dat je nickname ook roken betekent - nog meer uitgaven -) Wehkamp misbruikt niemand. Ze hebben voorwaarden en daar ben je mee accoord gegaan. Zal lang duren voor je met maar €71,00 p.m. die €3.400,00 hebt afgelost. Maar nogmaals: Wehkamp heeft je geen valse voorlichting gegeven; je hebt heel gewoon gezegd te gemakkelijk gedacht dat je op die manier er lekker bij zou zitten. Nu zit je lekker, alleen niet financieel.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2017 om 23:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is er dus heel wat meer aangeschaft dan een wasmachine en koelkast.

Cookies
door Cookies Oct 10, 2017 om 23:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er staat ook enz.;-))

AWYeah28
door AWYeah28 - Oct 10, 2017 om 23:33
355 Antwoorden / Vragen

Beste Smoking185,

Waar Wehkamp 'misbruik' van maakt, als dat zo al genoemd kan worden, is het feit dat vooral mensen met een laag inkomen makkelijk te verleiden zijn tot dure aankopen, zolang er maar een laag maandbedrag tegenover staat. Niemand wil u geld lenen zegt u, maar dat zou ook niet zo geweest zijn voordat u met Wehkamp in zee ging. Anders had u toendertijd net zo goed direct een lening bij de bank kunnen afsluiten. Vraag uzelf daarom dit eens af: als u, voordat u klant van Wehkamp werd, had geweten wat u nu weet -dus dat de rente bij Wehkamp 14% bedraagt maar u nergens anders terecht kunt voor een lening- zou u dan werkelijk niet tot aanschaf over zijn gegaan? Ik vermoed dat u dan nog steeds graag mooie, nieuwe spullen in huis had gewild. Zou u Wehkamp dan niet dankbaar zijn geweest voor de mogelijkheid en de hoge rente voor lief hebben genomen?

Mensen met een laag inkomen vormen een relatief groot deel van de mensen die een betalingsachterstand hebben. Dus het risico om een lening te verstrekken ligt bij die groep hoger, dus er wordt meer rente gerekend. Zo simpel is het. Als u al een partij zou vinden die u met uw uitkering een lening wil verstrekken zal de rente daar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook op het wettelijk maximum van 14% liggen.

Deels ben ik natuurlijk zelf verantwoordelijk om een lening aan te gaan bij Wehkamp.

U bent een volwassen persoon en weet dat u altijd aandachtig moet lezen waar u een handtekening onder zet, dus die 14% rente mag geen verrassing zijn. U bent niet deels, maar volledig verantwoordelijk. Dit is hoe de wereld werkt: er wordt veel geld verdiend aan mensen die denken dat kleine letters bladversiering zijn en dat bedrijven altijd maar het beste met ons voor hebben.

Sterkte!

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 23:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts schrijft: Ik ben al erg lang klant bij Wehkamp. Dus die rente kan zeker niet nieuw zijn.

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2017 om 23:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vraag me 2 dingen af:

1. Wanneer heb je de lening hebt afgesloten
2. Of je eerlijk bent geweest over je inkomen en vaste lasten.

Want vlg mij krijg je met een Wajong inkomen echt geen lening van 3400 euro.

ne
door neodutchio - Oct 10, 2017 om 23:53
5129 Antwoorden / 12 Vragen

sorry hoor, €3400? Geen idee of u nog iets van begeleiding heeft, maar het beste kunt u die inschakelen. U bent totaal niet geschikt om zelfstandig te wonen. Waarom alles nieuw kopen als er geen budget is?
En nog steeds heb ik geen antwoord op mijn vraag gekregen, is wat u aflost inclusief rente? Als u op €3400 14% rente betaald, zou dat €40 per maand zijn. Zou er €31 overblijven als aflossing. Dan duurt het nog nog een dikke 9 jaar tot u alles afgelost heeft. En dan gaat u nu pas aan de bel trekken? En dan zeggen dat geen instantie u kan helpen omdat u een schulden heeft?

sm
door smoking185 - Oct 10, 2017 om 23:55
38 Antwoorden / 13 Vragen

Er was inderdaad veel nodig.

Dat klopt ik had het tweedehands kunnen kopen en koos er voor om het bij wehkamp te kopen.

Dat was niet slim van mij  Als ik het terug kon draaien had ik het allang gedaan.

Ik blijf van mening in me vorige bericht dat wehkamp zeker een verantwoording heeft.

En zeker de mensen waarschuwen die de zelfde fout willen maken Het niet te doen.

2ehands te beginnen en langzaam naar nieuw te gaan.

even gekeken voor de gene die het willen weten.

moet nog 3452 euro betalen  correctie 73pm

maanden te gaan
Je kunt op ieder moment meer aflossen. Zonder extra kosten.
totale rente
14% rente per jaar
1443.36
je krediet
inclusief rente
4895.36
je contractlimiet
3761.-

sy
door sylvia_71 Oct 11, 2017 om 12:50
288 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat je nu te doen staat, is om zo snel mogelijk af te lossen. En je geen 'luxe' permitteren wat je niet kunt betalen.
Succes!

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 11, 2017 om 15:43
9 Antwoorden / Vragen

Hay dat je hier eenvraag steld en daar antwoord op ktijgt is normaal dat je het er niet meen eens bent (met de antwoorden ) is ook normaal alleen dat je dan nog volhard om de schuld bij de wehkamp neer te leggen is niet normaal want als je geen overeenkomst had afgesloten met wehkamp had je nu niet in de penarie gezeten.
Doe maar mooi veel meer bestellen  niet meer aflossen  dan kom jij gegarendeerd in de schuldsanering en ben je ook binnen een x aantal maanden er van af.
Is natuurlijk nog dommer maarja je moet toch iets van je leven maken.

reflecs
door reflecs Oct 11, 2017 om 17:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@mevrouw opdendijk,
Wat een kortzichtige en buitengewoon, ehm..., "onaardige " reactie. Ts wil NIET veel meer bestellen, probeert tevergeefs de lening om te zetten, maar heeft zijn zaken verder wel op orde. Wehkamp hanteert de maximum toegestane rente.

aurora1
door aurora1 - Oct 11, 2017 om 01:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft zichzelf in de problemen gebracht. De schuld ligt bij u en bij niemand anders. Dat Wehkamp verdient komt o.a. omdat het geen charitatieve instelling is.
Ik begrijp werkelijk niet dat als je geen cent hebt dat je nieuwe spullen koopt. Iedereen die voor het eerst op zichzelf gaat wonen begint doorgaans met tweedehands spullen, inclusief studenten. U had van alles bij de kringloper en het Leger des Heils voor een prikje kunnen kopen.
Bovendien hoef je niet van alles tegelijk te kopen, maar steeds iets zodra je weer geld daarvoor hebt.
U was al erg lang klant bij Wehkamp, maar u doet nu net alsof u iets nieuws ziet en hoort wat betreft de rente.
U leeft dus al erg lang boven uw stand, zet niet de tering naar de nering.
Probeer meer dan het huidige bedrag af te betalen en als het kan. Met een dergelijk af te betalen bedrag heeft u kennelijk nogal wat aangeschaft.
Bekijk eens waarop u mogelijk kunt bezuinigen: https://www.google.nl/search?q=bezuingingstips&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=61DdWZ_GJqak8wfrtJboAQ

panter22
door panter22 - Oct 11, 2017 om 09:26
6599 Antwoorden / Vragen

Met niets een huishouding op zetten, is een hele uitdaging.
Je bent er zelf wel achter dat kopen op afbetaling dan niet de oplossing is.
Maar je hebt het wel gedaan en elke maand keurig betaald wat je Wehkamp verschuldigd bent.
Je moet nog jaren betalen en als de schuld afgelost is, dan zijn de spullen al lang versleten.
Dan is het verleidelijk om nog even wat extra te lenen. Doe dat niet, want dan kom je nooit van die dure Wehkamp af.
Je mag €68 per maand boetevrij extra aflossen. Dat haal je niet, maar kijk nu eens wat je niet perse nodig hebt per maand.
Zorg dat je zo snel mogelijk zo veel mogelijk  aflost. Het is afzien, maar dat red je wel.
Is er nog kans om met behulp van het UWV aan een baan te komen?

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 14:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je mag zoveel extra boetevrij aflossen als je wilt.

panter22
door panter22 Oct 11, 2017 om 15:13
6599 Antwoorden / Vragen

Goed dat je dat meldt, dan heb ik het verkeerd gelezen. Dan weet ik niet waar die 68 van is.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ook niet.:-)

reflecs
door reflecs Oct 11, 2017 om 18:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

68 maanden?

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht. Bij ongewijzigde rente dan.

emcede
door emcede - Oct 11, 2017 om 11:04
959 Antwoorden / 4 Vragen

Het heeft geen zin om Wehkamp verwijten te maken. Zij leveren goederen en een dienst, en u heeft hier gebruik van gemaakt. Niemand heeft u gedwongen.

Het heeft ook geen zin TS er telkens op te wijzen dat 2e hands beter was geweest. Dat is inmiddels wel duidelijk.

Met € 71,00 per maand (wat trouwens géén aflossing is als daar ook rente inzit! Ongeveer de helft is dan maar aflossing) bent u nog járen bezig te betalen. Oplossing voor nu is er maar 1 eigenlijk: méér gaan aflossen! Bezuinigen, geld verdienen, krantenwijk etc. Dat je een Wajong-uitkering hebt wil niet zeggen dat je helemaal geen inkomen kunt verdienen. Misschien wel, dat weten wij natuurlijk niet en hoeven we ook niet te weten maar dat is de enige manier om hier uit te komen. Oversluiten kunt u vergeten in uw situatie.

re
door red1 - Oct 11, 2017 om 12:32
329 Antwoorden / 1 Vragen

alles in 1 keer afbetalen , dan ben je er van af

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 11, 2017 om 15:45
9 Antwoorden / Vragen

jazeker door een bank te beroven dan heb je pas poen.

dokun
door dokun - Oct 11, 2017 om 12:38
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap niet dat de Kredietbank u niet wilt helpen. Die zijn er o.a. voor om mensen die bv een uitkering hebben toch geld te lenen. Dan moet u vrij te besteden bedrag dat wel toelaten.

Ik zou als ik u was nogmaals naar de Kredietbank gaan en gewoon om een lening gaan vragen. Dus niet om een soort van "schuld aflossing/sanering" maar gewoon een "normale" lenng.  Mocht u genoeg bestedingsruimte hebben (zoals u zegt) dan is er eigenlijk geen reden waarom ze u niet een bedrag zouden kunnen lenen...

PvBaak48
door PvBaak48 - Oct 11, 2017 om 12:55
65 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je al eens gekeken eat een bank rekent als je rood staat.
Juist zelfde rente.

sj
door sjeffanaat - Oct 11, 2017 om 13:04
14 Antwoorden / 3 Vragen

je komt er niet meer vanaf of je moet alles ineens betalen, wat je ook kan doen ergens anders een lening nemen tergroote van het bedrag van wehkamp en het gelijk afdbetalen. dan hou je nog wel een lening over tegen een kleinere rente, heb ik vroeger ook gedaan, ik koop nooit meer iets op  afbetaling bij wehkamp

emcede
door emcede Oct 11, 2017 om 14:01
959 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je de openingspost wel gelezen? Nee hé? Doe dat maar eerst eens even...

co
door cois1957 - Oct 11, 2017 om 13:06
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een kennis die door een vergelijkbare situatie met dit euvel te maken had.
Zijn oplossing is dat hij gekozen heeft voor een bewindvoerder.
Moet er wel aan toevoegen dat er meerdere schulden waren die zorg nodig hadden.
Resultaat is dat Whekamp accoord is gegaan om het bedrag renteloos maandelijks geint wordt.
Ik denk maar dat is geen vastelling dat er anders misschien een WSNP aangevraagd zou worden.
Wat inhoudt dat je drie jaar aflost en daarna mits je je hebt gehouden aan de voorwaarden dat je dan schuldvrij bent
en dus een schone lei hebt,...
Dat houdt in dat de bedrijven waar je schuld had dan daarna geen anspraak meer kunnen maken voor de restschuld.
Vandaar dus dat in dit geval Wehkamp heeft gekozen voor een aflossing is zonder er verder rente te berekenen
van het nog openstande bedrag,.... Succes,...

panter22
door panter22 Oct 11, 2017 om 14:04
6599 Antwoorden / Vragen

Als er meerdere schulden zijn en die worden niet of maar gedeeltelijk betaald, dan kan schuldbemiddeling een oplossing zijn.
Maar een bewindvoerder is ook niet alles. De bewindvoerder moet ook betaald worden en niet iedere bewindvoerder is betrouwbaar.
Maar dat is hier niet het geval Ts lost keurig af, alleen de lening is te hoog en het duurt te lang voordat hij afgelost is. Met het gevolg dat hij om €3452 af te lossen, €1443 aan rente kwijt is. Hij betaalt 42 % extra.
Dat is een gevolg van eigen handelen, maar ook het handelen van Wehkamp. Iemand met zo'n laag inkomen kun een een dergelijk krediet niet verlenen.
En dan is er geen enkele instantie waar je terecht kunt met je probleem. Of je maakt meer schulden, dan wordt je geholpen met een schuldsanering of schuldbemiddeling en dan ben je er met 3 jaar af. Of je zit nog 7 jaar aan deze te hoge schuld vast. Een (tijdelijke) stopzetting van de rente zou een oplossing kunnen zijn. Dan kan €71 per maand gebruikt worden om de schuld af te lossen.

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 11, 2017 om 15:50
9 Antwoorden / Vragen

goede tip ,panter.

diumenge
door diumenge Oct 11, 2017 om 18:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor deze ene schuld kan TS echt niet in de WSNP hoor. Dat zou mooi zijn huis inrichten via de Wehkamp, WSNP aanvragen en na drie jaar een schone lei. Zo werkt het gelukkig niet. Sowieso moet eerst het minnelijk traject met de gemeente doorlopen worden.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22,  Diumenge. Zodra het dure mobiele abonnement afgelopen is heeft de Ts een aardig bedrag meer ter beschikking op aan Wehkamp te betalen.

Cookies
door Cookies Oct 12, 2017 om 10:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Of je maakt meer schulden, dan wordt je geholpen met een schuldsanering of schuldbemiddeling en dan ben je er met 3 jaar af...... Deze 'tip' is hopelijk niet serieus?

Coebel
door Coebel - Oct 11, 2017 om 13:25
52 Antwoorden / 1 Vragen

Als uw familie het zo goed weet en de rente 14% is, kunnen zij dan de schuld niet overnemen en u dan de lening laten terug betalen tegen 0-1 % Dat is pas echte schuldhulpverlening. En ja,de kringloop heeft uitstekende aparaten voor zeer weinig geld.

rf
door rfd - Oct 11, 2017 om 13:28
27 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u familie die u kan helpen? Een schuld bij een familielid is goedkoper dan bij Wehkamp.

sa
door sarash - Oct 11, 2017 om 13:33
10 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien een idee om lid te worden van besparingsgroepen op fb. Zodat je tips krijgt op hoe te besparen en zo de lening zo snel mogelijk kan aflossen. Het lijkt vaak dat we niets meer te missen hebben maar soms door tips van andere zie je opeens toch dat je iets over hoofd ziet.
Maar stort als eerste als je in mei vakantiegeld krijgt dit naar de wehkamp .... scheelt toch , maar blijf wel de 71 euro betalen , want die gaat bij aflos omlaag.
Kijk eens of je iets te verkopen hebt en zet het op marktplaats. Je hebt misschien wel ergens iets wat je gewoon nooit meer gebruikt .... kunnen boeken,kleren, lampen enz enz zijn en als je het verkoopt .. al is het maar 5 euro .. betaal er mee af.
Boodschappen in 4 enveloppes of 5 afhankelijk van hoeveel weken in de maand, en koop daar je eten van. Probeer zo goedkoop mogelijk te eten en wat je die week overhoudt ... betaal daar mee af.
Vraag geld op je verjaardag ipv kadoo's, en betaal er mee af.
Zo betaal je toch beetje bij beetje meer af dan die 71 euro.Als stimulans kan je gewoon langszaam het rentebedrag op de site naar beneden zien gaan.
Maar blijf die 71 betalen want die kan je nu ook betalen.
Het is balen maar de lening moet je dus hoe dan ook bij de Wehkamp betalen. En zoals je aangeeft kan je het niet lenen van familie of andere banken. Dus enige wat je nu kunt doen is elk dubbeltje wat je overhebt op die rekening storten.
Succes !

besseldekker
door besseldekker Oct 11, 2017 om 18:30
123 Antwoorden / 0 Vragen

Fantastische adviezen!

Ta
door TasjaFleur Oct 11, 2017 om 21:27
13 Antwoorden / 1 Vragen

Maar wel gemeende adviezen en de harde werkelijkheid  om van de schuld af te komen.
Het aflossen van de schuld als je voornaamste doel stellen.

Pi
door PimJoris - Oct 11, 2017 om 13:49
78 Antwoorden / Vragen

Dat je iets stoms gedaan het, daar ben je wel achter. Je dat hier keer op keer voorhouden is niet nodig. Wel dat je er een heel belangrijke les uit leert. NIET lenen. Wat je niet hebt, kun je niet uitgeven. Iemand anders geeft je geld NOOIT cadeau. Wehkamp blijven verwijten dat ze je niet helpen, niet doen. Hun voorwaarden zijn duidelijk, jij hebt daar ja tegen gezegd. Oversluiten kun je vergeten. Banken en winkels zijn geen liefdadige instellingen. Begin met dat accepteren en stop met energie verspillen aan daarover klagen.

mijn advies:
- nooit meer lenen. Ook niet ergens anders lenen om Wehkamp af te betalen.
- trap niet in advertenties die aanbieden dat je altijd en snel geld kunt krijgen. Niet waar!
- Klinkt iets als 'te mooi om waar te zijn', dan is het meestal ook zo!
 - Ga niet naar de gemeentelijke Kredietbank (en : hoezo je hebt geen schuld????) maar ga eerst praten bij het sociaal loket. Iedere gemeente heeft dat. Hoe het bij jullie heet, weet ik niet. Vaak zitten ze in buurthuizen.

- en ga aflossen, aflossen, aflossen en nog eens aflossen. Zo veel en zo snel mogelijk!!!
Kun je meer missen dan die 71 euro? Doen! Ga besparen waar je maar kunt. Abonnementen opzeggen, Niets kopen wat je niet echt nodig hebt. Geen luxe, extraatjes, uitjes etc. Vraag geld om af te lossen ipv cadeautjes, verkoop spullen die je niet gebruikt via marktplaats, maak gebruik van facebook weggeefpagina's in jouw woonplaats om dingen te vinden die je wel nodig hebt. Leen ipv kopen. Ga lopen of fietsen ipv de bus, zoek een bijbaantje, ga oppassen, neem een krantenwijk... Eet goed, maar eenvoudig, vergelijk prijzen. Bepaal een budget om van te leven. Vraag de mensen in je omgeving je te helpen je daaraan te houden. Wees eerlijk tegenover hen en zeg het eerlijk als je iets niet kunt betalen. Schaam je niet daarvoor. Laat je bankpasje thuis als je boodschappen gaat doen en neem niet meer cash mee dan je nodig hebt. Dat helpt tegen verleidingen waar je achteraf spijt van krijgt. En gebruik iedere cent die zo overblijft om versneld af te lossen.
KORTOM:  streng zijn voor jezelf en doorbijten. Dan krijg je het voor elkaar en daar mag je dan best trots op zijn. En daarna.... Nooit meer lenen, kopen op afbetaling etcetc. Succes!!

pierre60
door pierre60 - Oct 11, 2017 om 13:55
132 Antwoorden / 14 Vragen

U zegt dat ze u niet kunnen helpen omdat u geen schulden heeft. Hetgene dat u moet terug betalen aan Wehkamp zijn toch echt schulden. Alles wat u aan iemand terug moet betalen heet "schulden."

kc
door kcdb - Oct 11, 2017 om 13:57
113 Antwoorden / 2 Vragen

Al die opmerkingen dat u beter bij Wehkamp niet op afbetaling had kunnen kopen, daar heeft u nu natuurlijk niets meer aan. Inmiddels bent u daar zelf ook wel achter gekomen en dat hoeft er niet nog eens opnieuw ingewreven te worden. Fijn dat iedereen dat zo goed weet.

Voor u heb ik even op google ingetikt: “lenen met een uitkering”. Moet u ook eens doen. U krijgt een aantal hits met informatie waar u misschien iets verder mee komt. Als u ergens een lening tegen een lagere rente af kunt sluiten, dat dan meteen doen en in één keer die hele lening bij Wehkamp aflossen.

Misschien is er ook nog een andere oplossing. U krijgt misschien geen voordelige lening afgesloten, gezien uw situatie. Maar misschien een familielid met een vast inkomen wel. Misschien wil dat familielid dan een lening afsluiten en dat u de maandelijkse terugbetaling dan aan uw familielid doet. Wellicht dat u daarmee enigszins uit de brand geholpen bent.

simon55
door simon55 Oct 11, 2017 om 16:05
1556 Antwoorden / 5 Vragen

D r zijn n aantal mensen hier die graag andere tot de grond willen afbranden, De z g betweters die regelmatig hier terugkeren

kc
door kcdb Oct 11, 2017 om 17:31
113 Antwoorden / 2 Vragen

En wat is de meerwaarde van iemand voortdurend op zijn/haar fouten te wijzen? Zoiets weet de persoon in kwestie zelf ook wel. Ik denk liever in oplossingen als in beschuldigingen. wat het denken in oplossingen met betweterigheid te maken heeft, is voor mij een raadsel. Mogelijk voor u een weet.

kc
door kcdb Oct 11, 2017 om 18:39
113 Antwoorden / 2 Vragen

En wat is de meerwaarde van iemand voortdurend op zijn/haar fouten te wijzen? Zoiets weet de persoon in kwestie zelf ook wel. Ik denk liever in oplossingen als in beschuldigingen. wat het denken in oplossingen met betweterigheid te maken heeft, is voor mij een raadsel. Mogelijk voor u een weet.

el
door eldebee - Oct 11, 2017 om 14:15
3 Antwoorden / Vragen

Neem een financieel adviseur bij de arm en laat hem/haar uitzoeken welke lening goedkoper is.
Ik heb dit ook gedaan en nu zijn mijn leningen ondergebracht bij 1 persoonlijke lening met een aanmerkelijk lager rentepercentage.

tenormin
door tenormin Oct 11, 2017 om 16:48
16817 Antwoorden / 108 Vragen

En die financieel adviseur kreeg u gratis?

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, een gratis financieel adviseur, en ook nog een gratis bewindvoerder.

Het kan allemaal niet op.

kc
door kcdb - Oct 11, 2017 om 14:29
113 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, ja, een financieel adviseur in de hand nemen. Die mag u tegenwoordig zelf betalen, hoor. Weet u wat dat kost? U mag blij zijn als zo'n financieel slechts € 75,00 per uur vraagt voor geleverde diensten. En wat zo'n financieel adviseur 'in de achtergrond' voor u doet of gedaan heeft, daar komt u natuurlijk nooit achter, behalve dat hij die uren ook in rekening brengt. Als TS dus niet verder in de problemen wil komen dan kan hij die raad beter niet opvolgen.

el
door eldebee Oct 11, 2017 om 15:06
3 Antwoorden / Vragen

De financieel adviseur die ik heb, rekent niet per uur, maar per opdracht. Zijn secretaresse heeft heelveel werk verricht en de rekening bedroeg €95.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eldebee.

En die secretaresse werkt gratis voor die financieel adviseur?

mo
door mof - Oct 11, 2017 om 14:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het spijt me voor je, maar ik zou je ook geen geld lenen. Gewoon geen spullen op de pof kopen in het vervolg. Eerst sparen, dan kopen.

me
door mein33 - Oct 11, 2017 om 14:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@smoking185,

Het rentepercentage dat bij dergelijke leningen in rekening wordt gebracht is zo hoog omdat deze leningen een hoog risicofactor hebben dat ze niet (kunnen) worden afgelost en de verstrekker van de lening met een strop blijft zitten.
Om dat risico te dekken, wordt er een zo hoog mogelijk wettelijk toegestane rentevergoeding gevraagd.
Een lener betaald zijn eigen schuld en gedeeltelijk de kosten van de niet afgeloste leningen van anderen, die door allerlei omstandigheden niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen.

Als u, met uw huidig openstaand schuldbedrag, op de huidige voet doorgaat met aflossen dan bent u nog wel een jaartje of zeven bezig om de gehele schuld in te lossen.

Het enige dat op dit moment voor handen ligt, zover met de huidige informatie is te overzien, is het maandelijkse aflossing/rente bedrag te verhogen naar wat echt voor u haalbaar is. Mogelijk moet u daarvoor uw gehele bestedings/uitgavenpartoon aanpassen aan de situatie.

Elke Euro die u (extra) aflost levert u wel een rente op van 14 % en wie haalt een dergelijk percentage momenteel :-))

simon55
door simon55 - Oct 11, 2017 om 15:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Neem eens in U gemeente voor zover mogelijk is contact op met de gemeentelijke kredieyban. Zei zouden U zeker kunnen helpen .

me
door mein33 Oct 11, 2017 om 15:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@simon55,

In het topic heeft Ts. reeds vemeld dat die mogelijkheid er niet is.

simon55
door simon55 Oct 11, 2017 om 16:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Die mogelijkheid is er wel,maar je moet de juiste weg bewandelen

kv
door kvjapio - Oct 11, 2017 om 15:58
281 Antwoorden / Vragen

Een lening is toch echt een schuld, dus misschien kunt u dat aan de sociaal werker duidelijk maken.

redrose
door redrose - Oct 11, 2017 om 16:07
64 Antwoorden / 12 Vragen

Natuurlijk zijn er nog meer mensen met schulden bij Wehkamp, hoe denkt u dat Wehkamp zo groot geworden is.
U zegt ook dat de kredietbank u niet kan helpen omdat u geen schulden heeft, u heeft toch schulden bij Wehkamp, telt dat niet mee?.
Bij mijn weten leent Wehkamp ook geen geld uit.

lo
door lovewinnie Oct 11, 2017 om 16:31
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Wehkamp leent helaas wel geld uit. Ooit wat besteld en meteen afgelost maar krijg vaak genoeg post, kunt u geld gebruiken? Neem nu 200 op en betaal binnen 3 maanden af zonder rente. Nu heb ik het niet nodig maar geloof wel dat mensen in geld nood hier in trappen en uiteraard niet terug betalen binnen 3 mnd en dus uiteindelijk veel meer terug betalen

sm
door smoking185 - Oct 11, 2017 om 16:11
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb alle reacties gekeken en gelezen.

En ja ik krijg de volle laag Dat had ik ook niet anders verwacht.

Ik zie ook dat een aantal mensen wel probeer te helpen.

Wat ik nu wel weet is dat ik toen ik er aan was begonnen niet bij wehkamp had moeten bestellen

Dat is zeker fout geweest Als ik het terug kon draaien had ik dat zeker gedaan.

Nu wil ik uit deze positie komen. Ben zeker alles op alles aan het zetten om een buffer te krijgen.

Zodat ik Wehkamp kan aflossen. Er is geen instantie die mij wel kan helpen.

Wehkamp is een schuld dat wordt door instanties niet ontkent.

zolang je het kan betalen krijg ik geen hulp. Dat is wat ik als antwoord krijgt

simon55
door simon55 Oct 11, 2017 om 16:34
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik u had gekend,had ik n lening afgesloten bij m n bank ,zodat u t weer aan míj terugbetaald

tenormin
door tenormin Oct 11, 2017 om 16:56
16817 Antwoorden / 108 Vragen

U kunt hem/haar leren kennen @simon55. Als u bent begaan met de TS zou u een verzoek kunnen indienen bij de redactie om hen te vertellen dat u zo graag de TS financieel wilt hebben en zijn/haar adres nodig heeft om dat daadwerkelijk te kunnen doen. Misschien wil de redactie hieraan wel meewerken: om als tussenpersoon te kunnen fungeren.

diumenge
door diumenge Oct 11, 2017 om 18:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U hebt geen problematische schuld inderdaad, vandaar dat u geen hulp krijgt. Er zijn zat mensen die er véél slecht voor staan, dus prijs u gelukkig. Succes met aflossen!

aurora1
door aurora1 Oct 12, 2017 om 00:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin: + 10

crewmember
door crewmember Oct 12, 2017 om 10:55
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, er zitten hier een aantal betweters die letterlijk de hele dag niks anders doen dan met arrogante toon op elke post reageren. Of ze er nu iets van het onderwerp vanaf weten of niet. Ze hebben altijd een mening klaar.

Anyways:
Zoals al veel gemeld is hierboven kan je door versneld aflossen heel veel geld besparen.

Bijvoorbeeld: Je hebt 3400 euro geleend met een afbetaaltijd van 66 maanden.(je moet 5.5 jaar toch?)
In dit geval is de totale rente die je betaald: 3400*0.5*0.14*5.5=1309€

-   3400*0.5= Het gemiddelde bedrag waarover je rente betaald
-   0.14 is het rentepercentage van 14%
-   5.5 is het aantal jaren dat je betaald(66 maanden)

Stel je lost dubbel zo snel af:
3400*0.5*0.14*2.75=654.5€

Als het mogenlijk is zou ik je dus echt aanraden om werk te vinden en sneller aflossen, ze zoeken nu veel mensen in de horeca overal. Maar of dat kan, hangt natuurlijk totaal af van de reden waarom je een wajong uitkering krijgt. Anders zou ik helaas verder niet weten wat je kan doen behalve langzaam afbetalen.

sm
door smoking185 Oct 12, 2017 om 17:15
38 Antwoorden / 13 Vragen

Geachte simon55
Ik waardeer het enorm dat je mij wilt helpen.

Maar ik zou het niet aan willen nemen.

De reden hiervan is dat ik niet wilt dat iemand anders zich in de problemen werkt en lang op

zijn geld moet wachten 73 euro pm is behoorlijk lang.

Als ik het wel zou acepteren zou ik zeker je tot de laatste cent terug betalen.

Nogmaals mijn dank hier voor dat je zelfs bereid bent dat je iemand die je niet kent wilt

helpen.

Dat zegt voor mij heel veel dat je een heel goed persoon bent.

Ik ben fout geweest en moet op de blaren zitten.

Al blijf ik van mening dat Wehkamp wel erg veel kan profiteren van de lage inkomens.

Die kunnen niet van de dure lening afkomen. omdat niemand ze wilt.

Mocht ik van Wehkamp af zijn als ik ze af hebt betaald nooit geen lening meer.

Dat beloof ik aan iedereen. Heb me lesje zeker geleerd.

Pi
door PimJoris Oct 15, 2017 om 09:04
78 Antwoorden / Vragen

Goed zo! En nu vooruit kijken. Op naar de toekomst! Succes!

lo
door lovewinnie - Oct 11, 2017 om 16:29
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Meer afbetalen per maand. Tja das risico. Toen ik net op mezelf ging heb ik alles bij elkaar gesprokkeld via mp. Zelf niet aan gedacht?? Maak elke extras over. Bijv vakantiegeld, oude spulletjes verkopen en dit bedrag aflossen.
 Dit krijgt u als u koopt en het geld niet heeft.  Uiteraard neemt geen bank u aan. Met enkel wajong uitkering en ook nog schuld ( waarschijnlijk ook duur mobiel met abbo dat wordt ook gezien als afbetaling).  Kunt u meer aflossen die dit dan

simon55
door simon55 Oct 11, 2017 om 16:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Trapt U deze persoon ook nog even de grond in
Wat n misbaksels hier !!!!

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lovewinnie. Tja, mobiel abonnement € 31,00 per maand. :-((
Oude spullen verkopen? De Ts wilde alles nieuw.

PLUS_FZ
door PLUS_FZ - Oct 11, 2017 om 17:00
1 Antwoorden / Vragen

@SMOKING185
Mijn advies is om hulp te zoeken bij een professionele budgetbeheerder of bewindvoerder. Hij/zij kan u helpen met uw financiën.
U kunt bijvoorbeeld op www.bpbi.nl (branchevereniging) kijken voor een professional bij u in de buurt.
Succes.

sm
door smoking185 - Oct 11, 2017 om 17:14
38 Antwoorden / 13 Vragen

Bewindvoering heb ik zeker niet nodig.

Het is puur dat ik hulp zocht voor een optie om de lening over te sluiten naar een normale rente.

Dat is er alles aan doet om te besparen dat zeker

Energie normaal 80euro pm ik betaal ieder jaar 45euro.
en krijg ieder jaar geld terug.

abonnement 31euro pm zodra ik over kan stappen ga ik naar simonly.

Zelfs op boodschappen hou ik zo laag mogelijk. altijd op zoek naar aanbiedingen.

En wat ik zeker onder de aandacht wilde brengen is dat mensen die in het zelfde schuitje zitten

Om ze te waarschuwen niks te lenen en zeker niet bij wehkamp.

Het is me duidelijk dat niemand mij lening over wilt nemen Dat is mij zeer duidelijk geworden.

Nogmaals wil ik duidelijk maken dat ik deze fout zeker geen 2e keer zal maken.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook bij Interbank zou u 14% rente moeten betalen.

diumenge
door diumenge Oct 11, 2017 om 18:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Telefoonabonnement van 31 euro per maand? Nauwelijks inkomen, schuld bij de Wehkamp en dan een dergelijk duur abonnement afsluiten? Dat is het tegenovergestelde van besparen.

1paul
door 1paul - Oct 11, 2017 om 17:28
3103 Antwoorden / 0 Vragen

als het kan extra aflossen...

ro
door ron503 - Oct 11, 2017 om 17:48
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De kredietbank/stadsbank in uw gemeente kan u wel aan een verantwoorde lening met een lager rentepercentage helpen. De voorwaarde daarvoor is dat het bedrag inclusief de lagere rente binnen drie jaar afgelost dient te worden. Zelfs voor mensen met een uitkering zoals de uwe zijn er mogelijkheden dus neem eens contact op met uw gemeente.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat zou de Ts dus niet kunnen, binnen drie jaar terug betalen, gezien de hoogte van de lening.

sm
door smoking185 - Oct 11, 2017 om 17:56
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zal zeker me best doen om zo snel mogelijk af te lossen.

wat erg lastig blijft op dit moment.

x Ik wil de lening oversluiten naar een lage rente

x familie kan me niet helpen

x kredietbank kan mij niet helpen

v besparen ben ik al mee bezig om sneller af te lossen.

Mocht iemand toch een oplossing weten hoor ik het graag

Wil iedereen bedanken voor jullie hulp  al waren veel reactie negative.

Motch iemand toch nog een mogelijkheid weten hoor ik dat graag.

emcede
door emcede Oct 11, 2017 om 18:27
959 Antwoorden / 4 Vragen

Eigenlijk is er geen probleem... Je kunt de huidige lening gewoon betalen. Omdat iemand je erop wees ging je op zoek naar een andere oplossing. Die is er niet, dus dat moet je loslaten. Terug naar plan A: de lening bij Wehkamp afbetalen. Hoezo is dat lastig? Het zij zo...

besseldekker
door besseldekker Oct 11, 2017 om 18:28
123 Antwoorden / 0 Vragen

Smoking185, u hebt uw best gedaan om naar een lagere rente over te sluiten. Dat lukt dus helaas niet, maar toch mijn complimenten voor uw inspanning. Als er inderdaad geen mogelijkheid is tot lagere rente, dan is het inderdaad het beste om extra af te lossen. Gelukkig hebben een aantal mensen dit al gezegd. Ik ben het met hen eens.

Maar hoe doe je dat, extra aflossen? Ik denk dat het stapje voor stapje moet, en de meeste stapjes kent u al wel. Toch nog even een rijtje, voor wat ik kan verzinnen:

1. Besparen (en dat doet u al, complimenten). Is er een bepaald bedrag(je) dat u maandelijks nog kunt missen? Maak daarvoor dan een periodieke overschrijving naar Wehkamp.
2. Bedenken dat alle beetjes helpen, ook kleine besparingen.
3. Volhouden. Er komen misschien momenten dat u ontmoedigd raakt. Zet toch maar door!
4. Goede moed houden. U kúnt hier tenslotte weer uit komen, maar het kost tijd.
5. Er zijn mensen met soortgelijke problemen. Dan kan het over heel andere bedragen gaan, en over heel lange termijnen. U bent dus niet alleen. Soms helpt het om dit te bedenken.
6. Kunt u niet nagaan of er praatgroepen bestaan van mensen in vergelijkbare situaties?

Dit zijn, tot zover, vooral psychologische adviezen. Zuiver financieel: ik weet niet of een vorm van oversluiten mogelijk is. Maar de raad van Ron503 is hoopgevend; ik zou dit zeker nog proberen!

Hou vol, staar u niet al te blind op die hoge rente, en als u geen lagere kunt krijgen, reageer daar dan zo zakelijk mogelijk op: los zo snel mogelijk af. En dat is al gezegd.

Van harte sterkte en succes toegewenst.

sm
door smoking185 Oct 11, 2017 om 20:18
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zal zeker nog bekijken waar ik nog verder op kan besparen.

Ga zeker me best doen om extra te sparen en dan alles in 1x aflossen.

Bedankt voor je advies hulp

emcede
door emcede Oct 11, 2017 om 23:12
959 Antwoorden / 4 Vragen

Smoking185, u snapt het echt niet, hé? Niet sparen maar direct aflossen!!! Op uw spaarrekening krijgt u 0,1% rente met een beetje geluk. Vergelijk dat eens met de rente die u betaalt op uw lening: 14%!! Dus geld dat over is niet sparen, maar hiermee extra aflossen!

tenormin
door tenormin Oct 12, 2017 om 10:49
16817 Antwoorden / 108 Vragen

De "spaarrente" bij ING is nu 0.05% sinds kort @emcede. Café de Gulle Hap. ;-)

ma
door marleenvanh - Oct 11, 2017 om 20:27
451 Antwoorden / 1 Vragen

Wie heeft u aangeraden die lening met Wehkamp aan te gaan? Wehkamp zelf zeker..... En je ouders en familie dan? Die zullen je toch wel willen helpen? Of geven die nu (ook?) 'niet thuis'. Ik neem aan dat het niet om duizenden euro's gaat....

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien even de andere reacties lezen, dan weet u dat het om duizenden gaat, en dat de familie niet helpt, maar alleen maar wijst op de hoge rente.

Ta
door TasjaFleur - Oct 11, 2017 om 21:13
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Smokey,

blijkbaar handel je jou financien zelf af.
Ik vraag me af of je zelf ook aangifte doet voor de inkomstenbelasting. Zo nee, dan kun je dat het beste wel doen ( ook over de afgelopen 5 jaren middels een aanvraag om een ambtshalve herziening).
Als je zelf aangifte doet, dan heb je als Wajonger recht op meer belastingaftrek. Dan moet je wel in de aangifte aangeven dat je recht hebt op een Wajong uitkering. Je kunt dan een belastingteruggaaf krijgen die kan oplopen tot wel € 1200,-- per jaar.
Voor een kennisje van mij met een Wajong uitkering die ook zelfstandig woont, vul ik jaarlijks de aangifte in, vandaar.
Ga eens naar een belastingkantoor of naar het gemeenteloket, daar kunnen ze je best mee helpen.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De uitkeringsinstantie die de Wajong uitkeert, houdt al rekening met die heffingskorting. Afgezien daarvan is dat bedrag in 2017 € 722,00 en in eerdere jaren lager. Dus zeker geen € 1.200,00.

sm
door smoking185 Oct 12, 2017 om 08:55
38 Antwoorden / 13 Vragen

Geachte TASJAFLEUR

Ik heb gekeken bij de belastingen.

En krijg nooit iets terug heffingskorting staat bij mij aan.

krijg iederjaar 0€ terug

Iedergeval bedankt voor je hulp.

Ta
door TasjaFleur Oct 12, 2017 om 16:37
13 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn kennis met Wajong uitkering heeft over 2016 inkomsten uit loondienst.
Bruto jaar inkomen is € 20946
Loonheffing € 2884
Arbeidskorting € 2739
Terug ontvangen van de belastingdienst over 2016 : € 1205
Je moet dus wel ergens werkzaam zijn geweest waarvoor je loon c.q. inkomsten van ontvangt.
Mijn advies is om toch maar eens een aangifte in te vullen om te kijken of je iets terug krijgt.
Misschien is er iemand van bv de KBO die als vrijwilliger belastingaangiften invult voor senioren maar dat ongetwijfelt ook voor jou wel wil doen (gratis of tegen een kleine vergoeding).
Als je geen inkomsten uit loondienst hebt, dan is het bovenstaande denk ik inderdaad niet van toepassing voor jou.

sm
door smoking185 Oct 12, 2017 om 17:55
38 Antwoorden / 13 Vragen

Heb de Belastingdienst  gebeld ik krijg geen geld terug.

Zal het zeker nog wel verder uitzoeken. van 2013-2016 krijg ik 0euro.

Ta
door TasjaFleur Oct 13, 2017 om 20:46
13 Antwoorden / 1 Vragen

Het is mij nog niet duidelijk of je werk hebt waar loonheffing op wordt ingehouden?

En ik zou, als ik jou was, in maart toch eens een aangifte inkomstenbelasting laten invullen.
Ik kan me niet voorstellen dat je niets terug krijgt als je werk hebt gezien de ervaring met mijn kennisje. Als je geen aangifte invult, dan houd de belastingdienst c.q. de werkgever alleen rekening met de algemene heffingskorting en niet met andere heffingskortingen zoals de jong gehandicapten (wajongers) heffingskorting.

sm
door smoking185 Oct 15, 2017 om 11:39
38 Antwoorden / 13 Vragen

TASJAFLEUR

Ik zal er iemand naar laten kijken die er verstand van heeft.

Ik heb vroeger gewerkt maar mijn gezondheid laat het niet toe.

Ondanks dat ik zeker wilt werken. Thuis zitten is ook maar niks.

Ta
door TasjaFleur Oct 16, 2017 om 22:08
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Smokey,

Jammer dat het niet meer mogelijk voor je is om te werken. Ik kan me voorstellen hoe dat voor je is.
Ik heb voor 2014 (daar heb ik het aangifteprogramma nog van) nog eens gekeken wat je dan zou terug krijgen uitgaande van het volgende:
Wajong uitkering bruto per jaar : € 13413,--
Loonheffing ingehouden per jaar € 2772,--

Het belastingprogramma berekend dan voor 2014 een teruggave voor de inkomstenbelasting en premie volksverzekering van € 721,--
De jonggehandicapten korting voor 2014 bedroeg € 708,--
Kun je de jaaropgave van je uitkering 2014 of 2015 nog terug vinden en vergelijken met de bedragen die ik hierboven heb genoemd.
De teruggave is sterk afhankelijk van de loonheffing want als die maar € 2000,-- dan moet je € 51,-- terug betalen.
Laat anders even weten wat de bedragen voor jou zijn?

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2017 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tasja.

U wilt het maar niet snappen. Het UWV houdt de juiste loonheffing en de tabellen houden rekening met de jonggehandicaptenkorting.

sm
door smoking185 - Oct 12, 2017 om 18:40
38 Antwoorden / 13 Vragen

Geachte kassa/forum leden.

Ik wil nogmaals iedereen bedanken  voor jullie tijd inzet en hulp. en in het bijzonder simon55

Zelfs de mensen die kritiek op me hadden.

Ik zal er alles aan doen om van Wehkamp af te komen.

Alles wat ik extra binnenkrijgt zal ik als buffer opbouwen om wehkamp aftelossen.

Het zal erg zwaar worden de komende tijd. De adviezen die ik van jullie hebt gekregen Ga ik zeker iets mee doen.

Om alles duidelijk aan te geven wat ik allemaal gedaan hebt ondertussen zal ik melden.

Voor nu heb ik alle lening bedrijven contact gehad zelfs banken. die kunnen mij niet helpen. Zelfs mijn eigen bank niet.

Risico is te groot of ze mogen maar 70% mee rekenen. Maar omdat ik alleenstaande bent kan ik geen lening krijgen,

Belastingdienst zij dat ik niks terug kan krijgen.

Kredietbank kan mij niet helpen dan moet ik echt in de schulden komen.

Dat ga ik zeker niet doen. Zolang ik het gewoon kan betalen blijf ik daar mee doorgaan.

Overal waar ik op kan besparen van energie voedsel abonnement enz Bespaar ik zo veel mogelijk.

Mocht iemand nog een oplossing weten.

Dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Ik ga er van uit dat er geen oplossing is. Dat ik aan Wehkamp vast blijft zitten.

Natuurlijk voor een grote gedeelte mijn eigen schuld. Enige waar ik nog mee zit is dat Wehkamp hier aan

goed verdiend vooral mensen met een laag inkomen.

Ik zal jullie op de hoogte houden en reageren op jullie vragen. of oplossingen.

Redactie van kassa heeft contact met mij gezocht en heb terug gereageerd wacht nog op antwoord terug.

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie tijd en hulp en geduld.

marita5
door marita5 - Oct 14, 2017 om 10:19
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Smoking185 ,

Oproep: Ervaring met kopen op afbetaling?

Kassa is benieuwd naar jouw ervaringen met het kopen op afbetaling bij internetwinkels of online warenhuizen. Was je blij met de mogelijkheid om gespreid te betalen? Hoe hoog was de rente en wat vind je daarvan? Had je moeite met het aflossen?

Laat het ons weten met een mail naar kassa@bnnvara.nl. Zet bij de reactie ook je naam en telefoonnummer, dan kunnen we je bereiken mochten we vragen hebben.

Ps , ik lees nu dat u al contact heeft gehad met de redactie , dan maar afwachten wat daar het resultaat van is .

Cookies
door Cookies Oct 14, 2017 om 10:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Toen ik zoveel dagen terug las dat de redactie contact met TS had gezocht, verwachtte ik al zo'n oproep. Weer lekker zo'n links item door kredietverstrekkers aan de schandpaal te nagelen. Valt me ook op dat ik nooit antwoord van TS heb gekregen op 2 door mij gestelde vragen.

marita5
door marita5 Oct 14, 2017 om 10:47
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik had nog niet eens gelezen dat de redactie contact had gezocht met Ts , u krijgt geen antwoord op de gestelde vragen , en ik loop achter .

tijger1
door tijger1 Oct 14, 2017 om 11:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, kunnen ze weer die zielige consumenten gaan beklagen. En deze Ts blijft de schuld bij Wehkamp leggen. En inderdaad op vragen geeft de Ts geen antwoord. Zoals sinds wanneer loopt die afbetaling, of er ook een inkomen opgegeven is, en ook nog van een lid met adviezen over de belasting, of hij ja dan nee ook nog inkomen heeft uit loondienst.

reflecs
door reflecs Oct 14, 2017 om 11:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het antwoord over hoe lang de afbetaling al loopt is, ongeveer, af te leiden uit het overzicht dat Ts geeft.  Wat is het belang ervan om dat te weten?
Het inkomen is wel van belang; of Wehkamp handelt onverantwoordelijk of Ts geeft niet alle feiten.

Cookies
door Cookies Oct 14, 2017 om 12:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@reflecs: vandaag de dag krijg je met een inkomen van rond de 900,- euro echt geen lening van 3400,- euro, ook niet bij Wehkamp. Dat blijkt ook uit de afwijzingen van andere kredietverstrekkers. Vandaar mijn vraag wanneer die lening is afgesloten EN of de door TS verstrekte gegevens wel correct waren.

panter22
door panter22 Oct 15, 2017 om 10:02
6599 Antwoorden / Vragen

Smoking185 heeft op enig moment een dk afgesloten bij Wehkamp.
Hij heeft nu een Wajong uitkering, moet nog  7 jaar betalen en betaalt meer rente dan aflossing.
En dat voor een bedrag van €3500, een bedrag dat de normale Nederlander bruto per maand ontvangt.
Hij betaalt elke maand af, maar het bedrag kan hij bijna niet meer opbrengen.
En zeker niet sparen voor noodzakelijke vervanging van de normale hh spullen.
Nu wil hij hulp, maar die krijgt hij niet, want hij moet eerst zoveel schulden hebben gemaakt dat hij in de schuldbemiddeling/schuldsanering terecht komt. Dat is hij met 3 jaar van de schulden af.
Nu hij het dk wel wil betalen, duurt het nog 7 jaar.
Je kunt dan wel zeggen:Eigen schuld, dikke bult. Maar waarom is er geen instantie die met hem kan kijken, hoe hij zo snel mogelijk van die schuld af kan komen. Bemiddelen dat bij bv tijdelijk geen rente hoeft te betalen.
Als hij volledig vastgelopen is in de schulden, dan worden kosten nog moeite gespaard om hem er weer uit te helpen. Beter is het om nu hulp te bieden, dat is een stuk voordeliger.

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2017 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, maar even wachten tot dat dure mobiele telefoonabonnement afloopt, dan kan de Ts makkelijk € 25,00 per maand meer aflossen.

hammond
door hammond - Oct 15, 2017 om 12:27
122 Antwoorden / 15 Vragen

Er is een spreekwoord dat in het Latijn luidt: Caveat emptor.
Dit betekend: Koper wees gewaarschuwd en op je hoede. Een lening waar je 14% rente op betaald is niet erg slim en ik had eerst verder gezocht naar goedkopere oplossingen.
Wehkamp is ook al eens behandeld door het programma Radar en daar werd een zeer kwalijk beeld geschetst van de Wehkamp bv.

bouke1966
door bouke1966 - Oct 15, 2017 om 13:38
157 Antwoorden / 3 Vragen

gewoon bij wehkamp blijven en kijken of je aflosbedrag kan verhogen en zo van lening af te komen.

sm
door smoking185 - Oct 15, 2017 om 15:02
38 Antwoorden / 13 Vragen

BOUKE1966

Dat zou voor mij geen optie zijn.

Dat ik er lang aan vast zit is duidelijk

Voor mij is de enige keuze die ik heb Buffer opbouwen zo hoog mogelijk En dat gebruiken om Wehkamp af te lossen.

Dat ik behoorlijk fout bezig ben geweest dat zeker. Wil nu zo snel mogelijk sparen om aan die

3400euro te komen.

Aan boodschappen geef ik maar 200 euro aan uit per maand.

Wat ik daar weer van overhoud is extra om te sparen.

50euro pm gaat naar me spaarrekening.

Ik kan er voor kiezen om dat te gebruiken om Wehkamp af te lossen. Wat behoorlijk langzaam gaat aangezien de 14% die Wehkamp rekend  Mocht er iets tussen door kapot gaan.  Dan praat ik wel over Koelkast wat echt nodig is.

Heb echt een potje nodig voor onvoorzienbare uitgaven.

Mijn hoop is dat hier echt aandacht voor gaat komen. Ondanks dat voor een grote gedeelte

Mijn eigen schuld is kan het genoeg keren zeggen.

En anderen waarschuwen zodat andere mensen die weinig budget hebben het niet gaan doen.

Ben wel blij dat kassa hier nu aandacht aan besteed om meer mensen te waarschuwen.

Dat er niemand is die de lening zal overnemen.

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2017 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt een nieuwe koelkast gekocht.

sm
door smoking185 Oct 15, 2017 om 15:25
38 Antwoorden / 13 Vragen

Nee die is al zeker al 4 jaar oud. Mocht er iets nu kapot gaan zeker een tweedehandse geen nieuwe dingen meer. Dat lukt me niet al zou het lukken doe ik dat zeker niet meer.

panter22
door panter22 Oct 15, 2017 om 15:37
6599 Antwoorden / Vragen

Kom je in aanmerking voor extra ondersteuning van de gemeente? Individuele inkomenstoeslag, bijzondere bijstand., kwijtschelding gemeentelijke en waterschapsheffingen.

sm
door smoking185 Oct 15, 2017 om 17:35
38 Antwoorden / 13 Vragen

Panter22

Gemeente kredietbank helpt me niet zolang ik geen schulden hebt.

Wehkamp is een schuld heb ik ook gezegd. Zolang ik de rekeningen kan betalen helpen ze niet.

Lening hebben ze ook maar dat ik voor een alleenstaande te laag 1700euro

Waterschaps belasting wordt ik afgewezen. terwijl ze eerst het wel toekende nu niet meer
Avalstoffen heffing. wordt gelijdelijk afgeschaft moet er al veel voor betalen.

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2017 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat bedoelt u met : “ lening hebben ze ook maar dat ik voor een alleenstaande te laag 1.700 euro”.?

sm
door smoking185 Oct 16, 2017 om 13:23
38 Antwoorden / 13 Vragen

Geachte TIJGER1

Ik bedoel daar mee dat de gemeente een lening kan geven van een maximaal 1700euro voor een alleenstaande.

Dat zou betekenen dat ik dat kan aflossen aan wehkamp maar dan met nog een lening zit.

Lijkt me niet zo handig nog meer kosten.

aurora1
door aurora1 Oct 22, 2017 om 13:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig doet de gemeente dat niet. Ga een groot deel van al die overbodige luxe verkopen en dan bent u al heel wat op weg met aflossen.Dwz dat geld dan direct naar Wehkamp overmaken.
U bent erg goed gebekt en goed in klagen, maar ga ook maar eens goed verkopen. Dat moet u beter dan gemiddeld lukken. Hoe verzint u het al die dingen, een droger heeft u ook niet nodig, groot flatscreen en noem maar op van al die fratsen. Niet te geloven.

bouke1966
door bouke1966 Oct 22, 2017 om 14:35
157 Antwoorden / 3 Vragen

zoals ik al zei mijn inziens maar een mogelijkheid: bij wehkamp blijven en zosnel mogelijk aflossen. keuze is in verleden gemaakt en dat wil niet zeggen dat anderen een alternatief moeten bieden. dit is een duur leer moment maar enige weg. probeer aflossen te versnellen waardoor je eerder van krediet af bent

me
door mein33 - Oct 15, 2017 om 15:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR SMOKING185 - 15 OKT. 2017 OM 15:02
22 ANTWOORDEN / 11 VRAGEN

Dat ik er lang aan vast zit is duidelijk

Voor mij is de enige keuze die ik heb Buffer opbouwen zo hoog mogelijk En dat gebruiken om Wehkamp af te lossen.

@smoking185,

Een hoge buffer opbouwen is momenteel wel het minst effectieve dat u kunt doen.
Aan een buffer van € 500,00 heeft u genoeg om een plots optredende tegenvaller op te vangen.
Een buffer levert u helemaal niets op aangezien er op spaargeld slechts een zeer, zeer lage rentevergoeding wordt gegeven.
Bij direct (extra) aflossen levert elke Euro die u aflost u een rentebesparing op van 14% omdat u die rente dan niet meer aan Wehkamp hoeft te betalen.

Maar uiteindelijk is het uw lening en uw spaargeld, waarover u zelf vooralsnog de volle zeggenschap heeft.

Sterkte en succes met het oplossen van uw situatie.

reflecs
door reflecs - Oct 16, 2017 om 14:35
1859 Antwoorden / 4 Vragen

door smoking185 11 okt. 2017 om 20:18
22 Antwoorden / 11 Vragen
Ik zal zeker nog bekijken waar ik nog verder op kan besparen.
Ga zeker me best doen om extra te sparen en dan alles in 1x aflossen.

Meerdere personen hebben hier al een opmerking over gemaakt. Dit is onverstandig.
Het bedrag aan rente dat u betaalt wordt bepaald door de hoogte van het bedrag dat op een bepaald moment nog te betalen is en de tijd die u nodig hebt om het af te lossen.

Op het moment dat u iedere maand b.v. 10 Euro meer aflost wordt het geleende bedrag waar de rente over wordt berekend lager, de looptijd korter en het te betalen bedrag aan rente minder.
Als u b.v. uw vakantiegeld als extra aflossing gebruikt scheelt dat echt.
Op de manier zoals u van plan bent om te gaan doen betaalt u onnodig nog meer kosten. Dat zou jammer zijn.

Ik denk dat hier staat hoe u dat kunt doen (maandbedrag verhogen of extra aflossing):https://login.wehkamp.nl/?redirectUrl=https://mijn.wehkamp.nl/mijnbetaalgemak of https://login.wehkamp.nl/?redirectUrl=https://mijn.wehkamp.nl/
of u kunt het via mail navragen: https://www.wehkamp.nl/Klantenservice/ContactFormulier.aspx?Page=INF&IHC=CON&cm_sp_o=bEuByFzfbwCjCkbELCjCwFzbk

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 21, 2017 om 23:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je was vanavond in de uitzending, de bedragen waren exact zoals je deze hier noemt.
Als je administratie net zo'n puinhoop is als je huis dan snap ik het allemaal wel.
Je mocht 750 euro besteden maar kocht direct nog meer toen je limiet omhoog ging.
Je schrijft niemand kan me helpen maar het is eerder niemand wil/durft je te helpen.

tijger1
door tijger1 Oct 21, 2017 om 23:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja en voor echt dringende nieuwe zaken. Droger, tv, speel apparaat, stofzuigertje voor die droger, mobieltje, volgens mij ook nog roken en ga maar door.

Superzielig en dan Wehkamp voor rotte vis uitmaken.

sm
door smoking185 Oct 21, 2017 om 23:38
38 Antwoorden / 13 Vragen

Tijger1

Waarom zou ik Wehkamp voor rotte vis uitmaken. ?

Wat ik al eerder heb verteld is dat ik alles gaat afbetalen en zeker naar 0euro gaat.

Ik wist van te voren dat ik de volle laag zou krijgen. En zeker ben ik verantwoordelijk wat ik bij Wehkamp heb gekocht.

Heb jou reacties allemaal gelezen die niet positief zijn. De reden waarom ik met kassa heb meegewerkt is om Wehkamp zo ver te krijgen om mensen

met een laag inkomen geen hoge lening meer te geven.

Ik ben kassa enorm dankbaar dat ze dit onder de aandacht wilde brengen.

Als ik van de Wehkamp schuld af ben leen ik geen geld meer op afbetaling.

Dan is het sparen en in 1x kopen als ik het echt nodig hebt.

sm
door smoking185 Oct 21, 2017 om 23:49
38 Antwoorden / 13 Vragen

DIEWILIK

Nogmaals was het niet slim van mij. Ik heb veel dingen nieuw gekocht had zeker 2e hands gekund.

Het klopt dat niemand mij kan helpen. Dat was na dat ik achter de hoge rente was gekomen.

Dat komt omdat leen bedrijven geen mensen met een uitkering willen.

Alleen maar goed. Wehkamp moet dat ook gaan doen.

Zodat het probleem niet groter wordt.

Volgendeweek gaat me huis op de schop.

marita5
door marita5 - Oct 21, 2017 om 23:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@smoking185 ,

Lees hier de reactie van Wehkamp ,

https://kassa.bnnvara.nl/data/files/2233791983.pdf

sm
door smoking185 - Oct 21, 2017 om 23:52
38 Antwoorden / 13 Vragen

Bedankt MARITA5

Had het inderdaad gelezen.

Ben erg blij dat Wehkamp hun systeem gaan aanpassen. En een strenger beleid gaan uitvoeren.

Dat was mij doel hiervan.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2017 om 00:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat was uw doel? Laat me niet lachen. U begint uw verhaal met dat u nodige zaken moest aanschaffen en daar geen tweede hands spullen voor wilde. Maar kijk eens even naar wat u gekocht hebt? Nauwelijks dringend. U blijft maar de schuld bij een ander leggen, terwijl uzelf volkomen aansprakelijk bent. U moet gewoon onder curatele gesteld worden, want u kunt zelf echt geen beslissingen memen.

sm
door smoking185 Oct 22, 2017 om 00:29
38 Antwoorden / 13 Vragen

TIJGER1

Natuurlijk ben ik aansprakelijk  Ik heb zeker me lesje geleerd.

Ik betaal Wehkamp netjes af zonder schulden.

Ik geef Wehkamp niet de schuld dat ben ik zelf. Ik wil dat Wehkamp hun systeem aanpast.

Puur om dit in de toekomst te voorkomen.

sm
door smoking185 - Oct 22, 2017 om 00:25
38 Antwoorden / 13 Vragen

Geachte forum leden

Hierbij mijn laatste reactie met betrekking Wehkamp.

Mocht er nieuws zal ik dat nog wel melden.

Ik wil iedereen bedanken voor jullie reacties Zowel negatief en positief.

Wat ik wil zeggen is dat ik veel spullen hebt gekocht Dat ontken ik niet of ik ze nou nodig hebt of niet sommige dingen waren overbodig.

Waarom ik dit hebt gedaan is om anderen die in de zelfde situatie zitten Te waarschuwen

Niet te gaan lenen bij Wehkamp Je kan beter gaan sparen en in 1x te gaan kopen.

Heb je weinig geld om naar een kringloop winkel te gaan.  Dat is beter en verstandiger.

Waarom ik dit onder de aandacht wilde brengen naar Wehkamp toe is dat mensen met een laag

inkomen en mensen met een beperking wat ik ook heb. Om geen hoge leningen meer te geven.

Dat is ook bij kredietverstrekkers ook zo Puur om mensen uit de problemen te houden.

Ik was natuurlijk erg bang van de negatieve reacties  die ik zou krijgen.

Eigenschuld  Daar ben ik het mee eens. Ik heb zeker me lesje geleerd.

En ik ben erg blij dat kassa dit onder de aandacht wilde brengen.

Wil ze hiervoor bedanken.

Wat me het meeste bij blijft zijn de negatieve reacties

Dat doet me echt veel pijn. De oorzaak is ook dat er ook andere problemen spelen.

Dat valt zeker niet goed te praten. Ik ben fout geweest heel simpel.

Nogmaals iedereen bedankt tot zo ver Is er nieuws meld ik het hier.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 22, 2017 om 11:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@smoking, ondanks ook mijn negatieve antwoord wil ik je wel prijzen voor je reacties die je keurig blijft geven. Het lijkt erop dat je je lesje hebt geleerd en orde op zaken wilt stellen.
Succes hiermee.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2017 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik.
Valt wel mee hoor dat lesje geleerd.  En zoals die eerste jammeraar van Interbank, collecte van zijn collega’s en werkgever en Kassa zal er ook nog wel wat ingestoken hebben. En dat gaat hier ook beslist gebeuren. De Ts schrijft in een eerdere reactie dat hij al jarenlang klant was van Wehkamp en hij zal dat hoge krediet wel gekregen hebben, omdat hij netjes betaalde. En nu hier Wehkamp verwijten dat hij kon kopen.

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2017 om 00:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u die persoon bent die deze zaterdag in de uitzending was met al die vele overbodige en veel te dure spullen, dan zou ik maar eens heel snel wat van dat spul verkopen en voor het afbetalen aanwenden want u zit dik in de schulden.
U weet zich prima uit te drukken en u weet ook precies hoe het allemaal zit. Dus verkopen maar.

reflecs
door reflecs Oct 22, 2017 om 15:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom zou hij dat doen? Die spullen leveren een fractie op van de nieuwprijs. Als hij in acute geldnood zou zitten ligt het anders. Dat is niet het geval. O ja, uw antwoord is gericht aan Ts, maar ik gebruik dit reactieveld waar het voor bedoeld is.

sm
door smoking185 Oct 22, 2017 om 19:11
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ben het met REFLECS eens

Het levert weinig geld op 2e hands krijg je de helft van de nieuw waarde.

Ik zet alles op alles om van Wehkamp af te komen.

Heb nog wat spullen liggen die ik ga verkopen een extra buffer om extra af te lossen.

aurora1
door aurora1 Oct 22, 2017 om 23:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als iemand flink in de schulden zit dan is elke rooie cent die bijeen te schrapen valt verstandig om mee af te betalen. De Consumentenbond en al die andere instanties die tips geven om te bezuinigen en van schulden af te komen denken er net zo over: staat opgesomd in de gegeven  tips. In het programma "Een dubbeltje op zijn kant" worden de mensen met schulden en alsmaar boven hun stand levend ook ertoe aangezet om het e.e.a. uit huis te verkopen. Ook die willen dat niet want wie wil zijn grote flatscreen nu missen, of dure gsm met duur abonnement? Dat heb je toch allemaal "dringend nodig"? Veel enthousiasme om van schulden af te komen lijkt overwegend alleen verbaal te bestaan.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2017 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Iets verkopen? Hij wacht liever tot Wehkamp met een korting over de brug komt.

reflecs
door reflecs Oct 23, 2017 om 11:35
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@aurora1, ik heb wel eens flitsen van dat programma gezien. Gaat dat niet over mensen die problematische schulden hebben? smoking185 heeft, relatief gezien, een grote schuld. Dat valt niet te ontkennen. Maar hij is wel in staat om die af te betalen en kan zelfs iedere maand iets sparen*. Het kwartje is wel gevallen. Bovendien geeft hij hierboven aan wat te verkopen.
Het voorbeeld dat u geeft van die flatscreen; die heb je niet nodig. Ik heb zelf nog een beeldbuis die maar niet kapot wil gaan ;P.
Heb je die toch nu eenmaal gekocht, dan kun je hem, naar mijn mening, beter gebruiken totdat hij op is. En daarna iets kopen dat wel binnen het budget past.
* Ik weet niet wanneer Ts is begonnen met sparen voor onvoorziene uitgaven, maar zoals mein33 hierboven aangeeft, als er zo'n 500 euro voor is, kan dat bedrag voortaan ook maandelijks gebruikt worden om af te lossen.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 11:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Ik heb zelf nog een beeldbuis die maar niet kapot wil gaan ;P...... Oplossing: van 3 hoog het raam uit.

reflecs
door reflecs Oct 23, 2017 om 12:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@carola.83, teveel onschuldige voorbijgangers ;)

mc
door mctwister - Oct 22, 2017 om 14:00
1 Antwoorden / Vragen
sm
door smoking185 - Oct 31, 2017 om 21:40
38 Antwoorden / 13 Vragen

Hierbij zal ik de aller laatste update uitbrengen.

Waarom nu omdat er een paar mensen behoorlijk de aanvallen tegen mij in een andere topic die ik geopend hebt.

Ik wil benadrukken dat ik zelf verandwoordelijk ben betreft Wehkamp Dat ik een lening aangegaan ben bij wehkamp.

Wat is er nu veranderd. Wehkamp heeft een oplossing aangeboden om spullen terug te sturen.

Dat wordt in mindering gebracht op de saldo die open staat. Ik ben daarmee in overleg met begeleiding om te kijken of het te doen is.

Bepaalde spullen zoals wasmachine niet handig is.
Ik heb al bepaalde spullen verkocht Al dat geld wat er dan binnen komt zet ik op een spaarrekening elke 1000euro gaat elke keer 500euro naar wehkamp.

500euro hou ik apart mocht me koelkast of wasmachine stuk gaan. Gaat het stuk ga ik als eerst naar de kringloopwinkel om daar 1 te kopen.

Ben al druk met sparen plus iedere maand 50euro extra die ik apart zet.

De reden dat ik mee gewerkt hebt met kassa is Zodat anderen niet de zelfde fout maken.

Als mensen denken dat geld lenen de optie is nee Uitkering acepteren ze niet. Terwijl de rente wel flink stuk lager is dan dat van Wehkamp.

Dat was de reden. Waarom is me huis niet in orde heeft ook met familie zaken te maken Dat is te persoonlijk.

Nogmaals Leen niet bij wehkamp Ik stop ook met lenen bij wehkamp Heb zeker me lesje geleerd. En ben blij dat wehkamp een limiet gaat instellen voor

mensen die wel besluiten te lenen bij wehkamp Let op 14% rente.

Wil iedereen bedanken voor all jullie inzet.

sm
door smoking185 Nov 1, 2017 om 01:59
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik snap niet dat jullie zo erg zijn. TIJGER1 AURORA1

Dat noem ik nou echt niet helpen. Meer vijjandig Sorry maar ik vind jullie 2 wel heel erg ver gaan.

Ik beslis zelf wat verstandig is om weg te doen. Mij begeleiding kijkt wat het verstandig is.

Zolang dat niet duidelijk is verander er niks. Over tv gesproken heb er maar 1.

Stel jullie zaten in een vervelende situatie Dan probeer ik juist te helpen.

Ik vind het echt niet leuk.

panter22
door panter22 Nov 1, 2017 om 08:09
6599 Antwoorden / Vragen

Mooi dat je spullen terug kunt sturen. Electrische apparaten zoals koelkast en wasmachine zijn waarschijnlijk niet eens meer bij de kringloop te krijgen. Die lever je in als je een  nieuwe koopt. Koop dit soort apparaten nieuw. De nieuwe zijn energiezuinig. En die droger zou ik ook maar houden. Scheelt een hoop vocht in huis.
Er zijn altijd mensen die negatieve kritiek leveren. Trek je daar niets van aan, niet iedereen is rijk en gaat zeer verstandig met zijn geld om, Je mag ook wel eens uit de band springen. Alleen als je  van een uitkering rond moet komen, haal je dat niet gemakkelijk weer in.
Je bent nu goed bezig en krijgt nu begeleiding. Dat komt wel goed.