Ha
door Harrie83 Jan 4, 2021 om 23:36
Geldzaken & recht

Werkgever stuurt claim maar eindrekening heeft al plaats gevonden

Randstad stuurt mij een claim voor een bedrag van 89.90 euro

onder de noemer van  "correctie op de eigen bijdrage aanvullende ziektewet verzekering"

en deze moet binnen 14 dagen betaald worden zeggen ze.

ik ben al sinds juni 2020 niet meer wekzaam bij randstad en de eindafrekening heeft al plaats gevonden.

Kan een randstad zomaar een claim leggen voor bovengenoemde bedrag?

9028 12 Rapporteer

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 4, 2021 om 23:41
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Harrie,

Bent u lid van een vakbond?

Zo ja, neem dan contact met ze op.

Ha
door Harrie83 Jan 5, 2021 om 21:36
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de tip. dat heb ik gedaan ik wacht het antwoord verder van ze af

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 4, 2021 om 23:44
2010 Antwoorden / Vragen

Wat is de "eindafrekening" en staat daar iets op papier dat jullie alles verrekend hebben?

Ha
door Harrie83 Jan 5, 2021 om 21:37
Antwoorden / 1 Vragen

daar staat al het nog aan mij te betalen vakantie geld etc op daar heb ik ook een bewijs van ontvangen

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 6, 2021 om 11:57
2010 Antwoorden / Vragen

Maar staat er ook EINDafrekening en dat dit de finale kwijting is of woorden van die strekking waaruit je zou kunnen opmaken dat Randstad aangeeft dat jullie niets meer te verrekenen hebben of is dit een gevalletje "ik dácht dat we alles verrekend hadden"

Topantwoord

justmeagain
door justmeagain - Jan 4, 2021 om 23:47
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als u sinds juni 2020 niet méér voor Randstad werkt vind ik dat ze redelijk op tijd zijn met hun claim. Waarschijnlijk hebben zij nu de fout nu pas ontdekt en ze kunnen hem ook onderbouwen.
Niet leuk maar het gaat niet om een wereldbedrag wellicht kunt u middelen.

De vakbond inschakelen voor 90 euro, tja dat is mogelijk maar waarschijnlijk is het bedrag te laag om voor in actie te komen. Een uurtje bemoeienis van hun is net zo duur.

Ha
door Harrie83 Jan 5, 2021 om 21:38
Antwoorden / 1 Vragen

dank voor de info. Ja ik zag idd dat een jaar vakbonds hulp mij bijna het zelfde bedrag zal kosten. ik ben nu aan an het kijken met randstad wat ik kan regelen

ma
door malty - Jan 4, 2021 om 23:48
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Niet zomaar, neem aan dat het voor u duidelijk is dat u dat bedrag nog schuldig bent.

Ha
door Harrie83 Jan 5, 2021 om 21:41
Antwoorden / 1 Vragen

beetje jammer van die opmerking het voegt nergens iets aan toe, er staat letterlijk in hun brief dat ik nog iets verschuldigd ben volgens randstad dus dat is duidelijk ja. het is alleen de vraag of het rechtsgeldig is dat ze het nu na een half jaar nog komen claimen

ma
door malty Jan 6, 2021 om 11:57
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@harrie83 ik neem aan dat hun claim onderbouwd is met een berekening wat u had moeten betalen en wat u werkelijk betaald hebt.
Als het duidelijk is dat u te weinig betaald hebt moet u die rekening dus betalen, ook nu na een half jaar.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2021 om 09:51
16774 Antwoorden / 202 Vragen

https://www.randstad.nl/werkgevers/werkpocket/wet-en-regelgeving/sociale-zekerheid/zorgverzekeringswet

Het lijkt mij zinvol om bij Randstad na te vragen waar dit op gebaseerd is. Het is niet uit te sluiten dat men heeft geconsteerd dat een inhouding voor deze Randstad regeling niet heeft plaatsgevonden en men mag en kan dat dan m.i. wel corrigeren. U kunt altijd navraag doen bij www.juridischloket.nl hoewel ik mij afvraag of het antwoord daar anders zal zijn. Ergo: vraag om een specuficartie resp. de onderbouwing van deze claim (indien die er niet bij was geleverd).
En anders : betalen.

Ha
door Harrie83 Jan 5, 2021 om 21:43
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de tips ik heb het juridisch loket al gecontacteerd en randstad om een duidelijke specificatie gevraagd zodat ik weet wat en waarom ik zal moeten betalen

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 5, 2021 om 10:49
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou bij eind afrekening er ook vanuit gaan dat alles verrekend is.
Dus vrije uren en zo...  en   eventueel niet ingeleverde goederen.

Maar dit nu  half jaar later,  laat ze eerst maar eens met volledig bewijs komen  en berekening.
Ook de gespecificeerde eind afrekening vragen want  dubbele claim is nooit uit te sluiten.

Je komt bij Randstad voor geld verdienen, niet om in te leveren.
Niet gelijk binnen 14 dagen want ze nemen nu zelf ook ruim half jaar.

getty
door getty - Jan 5, 2021 om 16:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als deze nota correct is, dient u gewoon te betalen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 6, 2021 om 12:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ze mogen inderdaad  een navordering Claimen....

Maar zelf  ½ jaar wachten en nu ½ maand claimen... dat is  te korte termijn.....
Ze moeten eerst aantonen  hoe het nu zit met berekening  en  je werkte bij Randstad toch ook per maand?
Nooit een uitzendkracht gehad die per week of 14 dagen kreeg uitbetaald...

Eindafrekening, hoeveel tijd zat daar tussen?  Je mag dezelfde termijn hiervoor gebruiken als de claim eventueel terecht zou zijn!

ha
door harrybre - Jan 6, 2021 om 16:12
240 Antwoorden / Vragen

Draai het verhaal eens om:
stel, dat uw ex werkgever nu ontdekte, dat u nog een bepaald bedrag tegoed had, mogen ze daar dan nu maar vanaf zien, of vindt u dat ze toch dat bedrag naar u moeten overmaken ?

mo
door mof - Jan 6, 2021 om 19:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, als u het hoort te betalen en niet uw werkgever kan dat tot twee jaar na dato.

1paul
door 1paul - Jan 7, 2021 om 09:41
3101 Antwoorden / 0 Vragen

dat mogen ze ja maar vraag hen even om de reden en hoe dit prcs zit....

jean clouid
door jean clouid - Jan 13, 2021 om 19:53
2 Antwoorden / Vragen

eindafrekening is einde afrekening fout van Randstad zo kan men jaren doorgaan. nee, eind is eind en dan is de fout voor rekening van de afrekenaar