Tr
door TreesRoy Dec 10, 2017 om 09:48
Geldzaken & recht

Wie cobtroleert de bewindvoerders

Als iemand een gewibdhoerder heeftvdie n7et deugd waar kannje naar toe en kan je om een andere bewindvoerder aan te stellen.

3162 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 10, 2017 om 09:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo TreesRoy ,

U kunt een klacht bij de bewindvoerder indienen .

Of :

Een klacht indienen tegen een bewindvoerder

Als een bewindvoerder in iemands ogen in zijn of haar taak tekort schiet, kan die persoon een klacht indienen. Dat moet als volgt gebeuren:

  • degene die de klacht indient moet 18 jaar of ouder zijn;
  • de klacht moet schriftelijk ingediend worden;
  • de klacht moet ingediend worden bij de kantonrechter van de rechtbank in het rechtsgebied (arrondissement) waar de persoon woont voor wie de maatregel is getroffen;
  • de kritiek op de taakuitoefening van de bewindvoerder moet duidelijk beschreven worden en onderbouwd worden met beschrijving van situaties waarin de huidige bewindvoerder niet (voldoende) of niet op correcte wijze de belangen van de cliënt behartigt;
  • er moet gevraagd worden of de rechter wil nagaan of er een gewichtige reden aanwezig is om de bewindvoerder te berispen of te vervangen.
Bron : goedvertegenwoordigd.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2017 om 12:20
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Zie marita5@ maar aanvullend: als de bewindvoerder een advocaat is kunt u de klacht het best indienen bij de Deken van de Orde van Advocaten in het Arrondissement waar u woont. (E.e.a. volgens de 'Advocatenwet'.)
De klachtregels zijn op de website van de Ned. Orde van Advocaten te vinden.

mo
door mof - Dec 11, 2017 om 13:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij moet je eerst kunnen motiveren waarom de bewindvoerder niet deugt. Anders zou iedereen bewindvoerdertje wisselen tot en met omdat ze te streng zijn of niet goed luisteren (vanuit het perspectief van de klant dan).
bewindvoerders zijn er niet voor de lol, helaas.
waar je kunt vragen? Wie heeft de bewindvoerder aangesteld, daar koet je zijn.

audb
door audb - Dec 11, 2017 om 14:26
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Je zou aan de rechtbank kunnen vragen of ze een andere bewindvoerder kunnen aanstellen maar dan moet daar wel een hele goede redenen voor zijn.
Te weinig geld is echt geen redenen immers heb je schuld en die moet je terug betalen.
Beter is om als je geen werk hebt om te proberen om werkt te zoekken of een bij baantje zodat je eerder uit de schuld bent.
Evt een krantenwijk nemen of vakkenvullen zou misschien dan ook goed zijn maar overleg dan wel met de bewindvoorder of je dat ook kan zonder dat je het moet inleveren.
Helaas ben je niet de enige die schuld heeft en met een klein budget moet rond zien te komen maar dank zijn de vele bedrijven zoals Wheekamp en telecom providers zijn veel in de problemen gekomen of doordat het bedrijf waar ze werkten failliet is gegaan.

gerbera
door gerbera - Dec 11, 2017 om 14:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@moe, Volgens mij moet je eerst kunnen motiveren waarom de bewindvoerder niet deugt.

Volgens mij moet u de reactie van @marita5 eens lezen. Daarin staat precies omschreven hoe de TS te werk moet gaan.

suus76
door suus76 - Dec 11, 2017 om 16:01
6 Antwoorden / 2 Vragen

Een kennis van mij heeft een niet echt fijne bewindvoerder gehad. We hebben toen een brief naar de rechtbank gestuurd (die de bewindvoerder heeft aangesteld). Door deze korte rechtszaak heeft de bewindvoerder flink van langs gekregen van de rechter. Succes.