cj
door cjvan_eck@yahoo.com Sep 14, 2019 om 15:06
Geldzaken & recht

Wie heeft ervaring met de scanner van ING

ING wil blijkbaar van zijn klanten af waar ze weinig aan verdienen.
Telebankieren hebben ze naar mijn mening vele malen lastiger gemaakt met de scanner of je moet gebruik maken van hun Bankieren-app op de telefoon.

Wie heeft ook negatieve ervaringen?

8508 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2019 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verander uw gebruikersnaam, dit is een openbaar forum. Straks krijgt u vanuit de hele wereld hulp aangeboden om uw bankzaken eenvoudiger te regelen. En dat wilt u toch niet?

Overigens helemaal niets mis met de app op de mobiel.

jantje7
door jantje7 - Sep 14, 2019 om 15:15
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Het is even wennen om de scanner te gebruiken als je inlogd. Moet straks ook met je mobiel. Zie niet zo'n verschil. En dit allemaal om willen van de veiligheid.....

tenormin
door tenormin - Sep 14, 2019 om 15:16
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Het is alleen wat lastiger geworden met gewoon telebankieren vanaf je PC. Men kan nu niet even snel de rekening bekijken maar eerst de scanner gebruiker, je codewoord invullen, daarna het door hen gegeven nummer in toetsen en pas dan kan je op je eigen banknummer kijken. Waarom makkelijk als het ook moeilijker kan? Ben het dus met u eens: het is lastiger geworden. En ik wil niet met een app of zelfs met tablet betalen. Maar goed, het leert snel, dus went u er ook maar aan. Denk niet dat ze van hun klanten afwillen, andere banken hebben ook zoiets, alleen, wat ik heb gelezen is de ABNAMRO wat gebruiksvriendelijker.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2019 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt simpel de rekening bekijken door in te loggen.

edrick3
door edrick3 Sep 14, 2019 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, dat inloggen moet nu ook via die scanner!

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2019 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, zoeven ingelogd met gebruikersnaam en wachtwoord en alles is te zien. Je kunt natuurlijk niet overboeken, of zo.

tenormin
door tenormin Sep 14, 2019 om 16:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nee tijger1, ik kan niet meer "zomaar" inloggen. Ook alleen maar om te zien wat er af/bij is: eerst je code en dan de 6 nummers die je te zien krijgt. Dat het bij jou weer anders is, verbaast me niets.

diumenge
door diumenge - Sep 14, 2019 om 15:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan stap je toch over naar een bank waar ze het beter voor elkaar hebben? Er zijn zat alternatieven.

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2019 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om je rekening te bekijken, heb je helemaal geen scanner nodig. Je kunt gewoon inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Die scanner is alleen nodig als je een betaling wilt doen.

edrick3
door edrick3 Sep 14, 2019 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, dat inloggen op de pc moet ook via die scanner.

tenormin
door tenormin Sep 14, 2019 om 16:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Alweer tijger1, op de pc (en daar heb ik het over) eerst inloggen, daarna pas rekening kunnen bekijken.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2019 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ja, inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, zinder scanner dus. En daar heeft u het over als u even de rekening wilt bekijken.

edrick3
door edrick3 Sep 14, 2019 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1: nee, je moet nu ook inloggen met de scanner!
Maar wellicht is dat bij jou nog niet geactiveerd.

ma
door malty Sep 14, 2019 om 17:59
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan nu nog met alleen gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.
Wel een melding dat er na vandaag een stap bijkomt via scanner of app.

va
door vanlotjegetikt Sep 14, 2019 om 18:25
809 Antwoorden / Vragen

Er moet tezamen met de scanner worden ingelogd. Nadeel is dat je niet meer even kan kijken. En ik ervaar dat niet als een echt probleem. Safety first.

jantje7
door jantje7 Sep 14, 2019 om 18:30
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ook ik moet vanaf gisteren de scanner gebruiken om op de pc te kunnen inloggen. Ook als ik alleen even wil kijken.

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2019 om 16:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, je moet nu meer handelingen verrichten om in te loggen.

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 14, 2019 om 17:37
16818 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb geen ervaring. Ik ben wel benieuwd bnaar alle reacties omdat ABNAMRO er ook mee begint.

marita5
door marita5 - Sep 14, 2019 om 17:45
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 ,

Inloggen gaat veranderen

Er komt een stapje bij als je inlogt in Mijn ING. Na het invullen van je gebruikersnaam en wachtwoord bevestig je het inloggen.Simpel met de Mobiel Bankieren App of de ING Scanner. De extra stap is verplicht vanwege nieuwe Europese regels (PSD2) en geldt dus voor particulier én zakelijk inloggen.
Je kunt er vanaf nu mee te maken krijgen .

https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/inloggen-in-mijn-ing-verandert/index.html

diumenge
door diumenge Sep 14, 2019 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij onzin van ING om dit op PSD2 te gooien.

marita5
door marita5 Sep 14, 2019 om 18:11
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Zou ik niet weten , ik heb de ING bank niet , maar SNS bank , om in te loggen moet ik 4 code`s gebruiken .

diumenge
door diumenge Sep 14, 2019 om 18:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ASN, toegangsnaam en wachtwoord is voldoende om in te loggen.

me
door mein33 - Sep 14, 2019 om 18:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ing wil helemaal niet van u, of welke klant dan ook, af.
De scanner werkt heel erg simpel en is niets meer en minder dan een fototje maken van de QR code op uw beeldscherm en dat geeft dan een code die u moet invullen op het scherm en klaar.
Wat heeft u aan negatieve ervarigen, daarmee verandert u niets aan het gegeven dat deze nieuwe inlogvorm er komt en ook u kan daar gewoon in mee.
Bij bijv. RABO werkt dit al jaren probleemloos, dus geen reden tot zorg !

tenormin
door tenormin Sep 14, 2019 om 18:59
16823 Antwoorden / 108 Vragen

mein33, je vergeet 1 tussenstapje. Als je inlogt: eerst de door jou zelf gekozen op de scanner intoetsen. Daarna met de scanner naar beeldscherm en pas dan ziet met het getal wat ingetoetst moet worden. Is bij mij pas 3 dagen geleden ingevoerd. Zal wel wennen, net als hangen.

me
door mein33 Sep 14, 2019 om 19:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Ik had ook niet de intentie om de gebruiksaanwijzing over te schrijven, want die krijgt Ts. vanzelf. ;-))

Ik heb vooralsnog alleen ervaring met de scanner van de Rabo en dat werkt prima.
ING heeft bij mij tijdelijk een sms-code toegevoegd om te kunnen inloggen en dat tot het moment dat ik aan de beurt ben voor de scanner.
U bent mij dus alweer te snel af, maar ik volg op de voet !!   ;-))

ro
door ron503 - Sep 15, 2019 om 08:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Net even bij ING ingelogd en er verscheen na inloggen een pop up met de veranderingen met als reden de Europese PSD2 regelgeving, het is dus niet zo dat de ING het de klanten moeilijk maakt maar dient de nieuwe regelgeving toe te passen. Inloggen met zowel de scanner als met de app zal omslachtiger worden maar dat is een kwestie van wennen. Overstappen naar een andere bank lijkt mij zinloos omdat de regelgeving voor alle banken van toepassing is.

borg queen
door borg queen - Sep 15, 2019 om 17:08
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik nu een paar maanden de ING scanner. Afgelopen week moest in hem ook gebruiken om in te loggen op de pc. Geen problemen mee. Scanner aanzetten, op het gekleurde vierkant richten, pincode invoeren, de verkregen code invoeren en voila, gedaan. Dat moet dus ook met overmaken, of iets anders veranderen met je rekening. Dus in plaats van inlognaam met pincode heb je dus scannen met pincode en  overmaken, scannen met pincode en bevestigingscode ipv tan code. Geen mobiele telefoon nodig en dat is de bedoeling.

ho
door hoonhout - Feb 28, 2020 om 10:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

ING maakt het bewust omslachtiger met de invoering van de scanner. Het apparaat gaat steeds uit en jemoet steeds weer het wachtwoord invoeren wanneer deze uit is gegaan M.I. gewoon pestgedrag met als doel toch tzt over tegaan op de app.
Waarschijnlijk zien ze dit alleen als tussenstap en wordt je over een paar jaar toch gedwongen de app en de benodigde smartphone aan te schaffen.
Wanneer je het probleem meld dan krijg je alleen een antwoord "we geven het door aan het service team" maar in de praktijk doen ze gewoon wat ze willen.

tijger1
door tijger1 Feb 28, 2020 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toen u hier een reactie wilde plaatsen, moest u zich ook eerst registreren en inloggen. Dat uw bankrekening beveiligd is, lijkt me wel zo logisch.

va
door vanlotjegetikt Feb 28, 2020 om 12:25
809 Antwoorden / Vragen

Tjonge, ga eens het Edict lezen (jaren '70) van Erlich en die had een voorzeggende geest. Alles gaat  een keer automatisch  met een vanaf geboorte geplaatste  implantaat.(sarcasm)

jo
door jorisw Feb 29, 2020 om 15:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is toch logisch dat de scanner steeds uit gaat. Of heb je liever een onveilig systeem? En dan zeker als eerste schreeuwen dat het allemaal de schuld van ING is?

Thijs12
door Thijs12 - Feb 28, 2020 om 10:20
532 Antwoorden / Vragen

De app werkt inmiddels super. Geen wachtwoord of SMS meer nodig. Met je vingerafdruk kun je alles.

me
door mein33 - Feb 28, 2020 om 11:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR HOONHOUT - 28 FEB. 2020 OM 10:15
0 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

ING maakt het bewust omslachtiger met de invoering van de scanner. Het apparaat gaat steeds uit en jemoet steeds weer het wachtwoord invoeren wanneer deze uit is gegaan M.I. gewoon pestgedrag met als doel toch tzt over tegaan op de app.

@hoonhout,

Ik 'hoon' uw beschuliging gewoon weg, want het zaagt geen 'hout' tot planken.
Bij bijv. de RABO moet ook na het inloggen opnieuw de scanner worden geactiveert om een bijv. een overschrijving te kunnen doen.
Dus niks pesten of hoe het ook genoemd mag worden, maar gewoon een kwestie veiligheid voor alles.

jo
door jorisw - Feb 29, 2020 om 15:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als die eerste zin maatgevend is voor jouw houding richting ING maakt het m.i. geen lor meer uit wat wij vinden en zoek je alleen maar bevestiging. Daar is deze site niet voor bedoeld.

gerbera
door gerbera - Feb 29, 2020 om 15:12
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Wie heeft ook negatieve ervaringen?

Ik in elk geval niet, ben alleen maar blij dat ze de boel zo goed als mogelijk beveiligen. Maar ja mensen zo als u denken daar niet aan en brullen het hards als er, ook door eigen schuld, geld van hun rekening is verdwenen. Wat u schetst is een kleine moeite en grote veiligheid. En de app werkt ook prima dus wat let u.

Sm
door Smitsie Online - May 1, 2020 om 21:28
1 Antwoorden / Vragen

De ing scanner is een hopeloos slecht product voor ouderen. Niet te leZen, sessie tijden online zijn te kort en veel te ingewikkeld om op je 87ste zelfstandig te blijven bankieren.

de XL versie werd een jaar geleden beloofd en is er nog steeds niet. Ouderen kunnen dus bijna niet meer hun betalingen doen.

er is geen vooruitgang of alternatief
De ING doet er niks aan

wat kwam er uit jullie onderzoek?

gerbera
door gerbera May 1, 2020 om 21:51
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Reserveer alvast een XL Scanner

De ING XL Scanner komt beschikbaar in 2020, maar is alvast te reserveren door klanten die een TAN-lijst gebruiken en geen smartphone of tablet hebben.

Dus gebruikt u nu een TAN-lijst om betalingen te bevestigen en is de gewone ING Scanner voor u niet toegankelijk? Dan kunt u de ING XL Scanner alvast reserveren. Neem hiervoor contact op met de ING klantenservice via 020 22 888 88.

Ach ja volgens u zijn alle ouderen simpele mensen, u heeft het probleem maar daarom hoeft niet elke oudere dit te hebben.

me
door mein33 May 1, 2020 om 22:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerbera,

Misschien bent u in vergelijk tot @smitsie online nog maar een snotneus en piept u ook over de nieuwigheidjes die er zullen zijn als u dezelfde gezegende leeftijd mag bereiken.  :-))

tijger1
door tijger1 May 1, 2020 om 23:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet uw bril op, dan is het te lezen.

En over welk onderzoek hebt u het?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 1, 2020 om 22:51
2033 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat een ruime meerderheid van de klanten de telefoon gebruikt en dat werkt prima. Afijn, er zijn meer banken.

aurora1
door aurora1 - May 2, 2020 om 00:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@smitsieonline: zet een leesbril op, problem solved.
En als u een probleem heeft wil dat niet zeggen dat alle leeftijdsgenoten dat ook hebben. De scanner werkt prima en u hoeft geen app te gebruiken al u dat niet wilt. De scanner is een uitstekende extra beveiliging.
Bestel die XXL scanner zoals hier voorgesteld wordt. U kunt eventueel ook een loep nekmodel kopen, of een loeplamp. En als u niet snel genoeg bent kunt u de scanner snel genoeg weer aanzetten.