pe
door peterwiel Apr 1, 2012 om 12:45
Geldzaken & recht

Wie heeft ook visitekaartjes van Vista Print .B.V

Beste ,

Mijn vrouw heeft onlangs visitekaartje gekocht bij het bedrijf Vista Print B.V. De kwaliteit was , ten opzichte van de "proefdruk " erg verschillend. De opgestuurde kaartjes waren veel te donker en de kleur geel wijkt ook erg af van de kleur geel die uitgekozen was. De helpdesk van Vista vertelde dat dit te maken had met de verschillende beeld technieken die in verschillende Pc's gebruikt worden en dat dit ook vermeld was in hun voorwaarden. Wij hebben hier naar gezocht maar niets gevonden en dit ook weer teruggekoppeld richting Vista.Hun verweer was daarna dat er een ontwerpfout van onze kant gemaakt was ( ????) Daarna is de drukkerij van Vista rechtstreeks aan geschreven maar die hebben helemaal niet gereageerd !. .Het gaat weliswaar maar om een klein bedrag maar hier is wel sprake van geklungel van de bovenste plank. Al met al een bittere teleurstelling zowel in kwaliteit van hun product alsmede in hun support richting klanten. Wie heeft ook vervelende ervaringen met Vista Print B.V?

6164 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 1, 2012 om 12:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb ooit eens kaartjes bij hun besteld, aantal jaar geleden, en die zagen er prima uit. Geen klachten daarover.

zwemmer
door zwemmer - Apr 1, 2012 om 13:22
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ga eens naar ervaringen op zoek in het zoekveld hierboven. Een en al kommer en kwel, waarbij gezegd moet worden dat van juich-ervaringen nauwelijks melding wordt gemaakt i.h.a.

stacey
door stacey - Apr 1, 2012 om 13:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zal hier wel onder vallen:

--Wel zijn er enkele zaken die buiten onze controle vallen. Zo zijn wij niet verantwoordelijk voor spelling-, typ- en grammaticale fouten die door onze klanten gemaakt zijn, slechte kwaliteit of lage resolutie van geüplode afbeeldingen, ontwerpfouten gemaakt door klanten tijdens het ontwerpproces en fouten die gemaakt zijn tijdens het selecteren van ontwerpopties, zoals keuze voor afwerking, hoeveelheden en het soort product-- VistaPrint

maar wat bedoel je met `proefdruk` iets wat je zelf uitgeprint had of heb je iets toegestuurd gekregen ?

mahadma
door mahadma - Apr 1, 2012 om 14:39
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Je krijgt een voorbeeld op je scherm te zien wat je met een vinkje moet goedkeuren. Dit zal "de proefdruk" zijn. Pas dan kan je verder. Er wordt geen proefdruk verzonden voor deze prijs is mijn ervaring. Maar een afbeelding op een scherm of een geprint kaartje is altijd anders.

pe
door peterwiel - Apr 1, 2012 om 16:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Stacey,

Wij refereren niet aan spellingsfouten of andere grammaticale fouten. De geuploade afbeelding is ook gebruikt bij een andere producent en die visistekaartjes waren perfect ( en goedkoper). Er was besteld dubbel bedrukt en op de achterzijde is , op ieder kaartje, een witte streep te zien aan de bovenzijde.
Wij denken dat "zwemmer een beetje gelijk heeft als hij/zij schrijft " Ik geloof dat er niet veel eerlijke human spirit achter de productie van de visitekaartjes zit".

Inderdaad niet aanbevelingswaardig.

zwemmer
door zwemmer - Apr 1, 2012 om 16:15
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Jaren geleden heb ik eens 10 kaartjes van Vistaprint op proef besteld. Er klopte niets van de opdruk, mij werd een nieuw setje toegestuurd. Ik geloof dat er niet veel eerlijke human spirit achter de productie van de visitekaartjes zit. Niet aanbevelenswaardig.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Apr 1, 2012 om 17:09
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=stacey schreef op zondag 1 apr 2012, 13:56]Zal hier wel onder vallen:

--Wel zijn er enkele zaken die buiten onze controle vallen. Zo zijn wij niet verantwoordelijk voor spelling-, typ- en grammaticale fouten die door onze klanten gemaakt zijn, slechte kwaliteit of lage resolutie van geüplode afbeeldingen, ontwerpfouten gemaakt door klanten tijdens het ontwerpproces en fouten die gemaakt zijn tijdens het selecteren van ontwerpopties, zoals keuze voor afwerking, hoeveelheden en het soort product-- VistaPrint

maar wat bedoel je met `proefdruk` iets wat je zelf uitgeprint had of heb je iets toegestuurd gekregen ?

"Proef" is wat onhandig uitgedrukt. Het waren 10 gratis kaartjes, aangeboden om te proberen. (Daar bleef het dan ook bij).

pe
door peterwiel - Apr 1, 2012 om 18:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zwemmer,

"Proef" is niet onhandig uitgedrukt . Dat is het woordgebruik bij Vista Print.

En bij ons waren het meer dan alleen 10 kaartjes....

bl
door blondie12 - Apr 1, 2012 om 22:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vaak kaartjes bij hun besteld , ook de raamstickers voor op mijn auto , polo shirtjes met bedrijfslogo .allemaal goed gegaan

la
door laurens2011 - Apr 2, 2012 om 18:58
5 Antwoorden / 3 Vragen

Vorig jaar juli visitekaartjes besteld. Ben er helemaal tevreden over, prima kwaliteit, tijdige aflevering. Door ons geleverde foto die onderdeel van ons logo uitmaakt werd perfect afgedrukt.

pe
door peterwiel - Apr 3, 2012 om 12:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,

Hier nog een paar reacties van medeconsumenten

Vistaprint adverteert met 'visitekaartjes voor € 5,-' maar in de praktijk worden deze veel duurder, omdat voor iedere upload (plaatje, logo, foto, ook als je ze later weer verwijderd!!!) extra geld berekend wordt en ook de verzendkosten heel hoog zijn; mijn eigen visitekaartjes kwamen zo op ruim € 80!
daarnaast heb ik nog erg veel gedoe gehad met aanmaningen (terwijl ik al betaald had), een volkomen onbereikbare e-mail-service, en toen ik eindelijk iemand aan de telefoon kreeg was eigenlijk haar enige reactie dat ze niet begreep wat er gebeurd was, maar dat ze er niets aan kon doen.
niet mee in zee gaan dus!
print stuur tip door
reacties
ysmeets
waarschuw redactie

ysmeets donderdag 10 nov 2011, 18:32

Ik ken je probleem.
Ik heb een keer de 250 gratis visitekaartjes besteld, met alleen de verzendkosten.
Even later bleken die verzendkosten bijna €20,- te zijn.

Nu woon ik toevallig in de buurt van Vistaprint en ben ik al een keer binnen geweest en de manier waarop daar binnen gewerkt wordt is dezelfde als de service. Totaal onpersoonlijk. Iedereen is een nummertje, er wordt nergens naar gekeken.

pe
door peterwiel - Apr 3, 2012 om 12:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hier een dame die het zelfs naar de reclame commissie gestuurd had , de selectie enge berichten zijn veelvuldig voor handen.

:
Beste collega,

Via de veronicagids waar ik een abonnement op heb, kreeg ik een cadeaubon van Vistaprint ter waarde van €30,-

Op die bon staat:

Vistaprint cadeaubon:

250 exclusieve visitekaartjes + houder.

Nu voor slechts € 2,39

U bespaart maar liefst € 30,-

Bestellen via www.vistaprint.nl/veronica8

Er worden GEEN materiaal- of productiekosten gerekend!

Bovengenoemde bon, hadden mijn vrienden ook al gekregen.

Dus vooruit, bestellen.....maar de rekening komt uit op €21,10.

Nu had ik wel van de optie foto uploaden op het kaartje gebruik gemaakt dat iets van € 2,39 extra kostte, maar dan nog behoort dat geen € 21,10 te zijn.

Dus heb ik Veronica opgebeld en gezegd dat hun bedrijf wordt gebruikt door Vistaprint, want dat dit onder misleiding valt.

En dat was ze met me eens, want er waren meerdere telefoontjes over binnen gekomen.

Vistaprint dit zelfde gemaild, maar er verandert niks.

Mijn vraag:

Wie heeft ook besteld via die bon en heeft dezelfde ervaring.

Kan dit zomaar, of zou ik ergens een klacht over dit bedrijf kunnen neerleggen, anders dan bij kassa?

ti
door tigress2003 - Apr 5, 2012 om 21:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Algemene opmerking: Jammer dat mensen met positieve ervaringen vaak niet reageren op een artikel. Daarmee worden de verhoudingen zo uit hun verband getrokken.
Net als heel veel andere Vistaprint-bestellers ben ik super tevreden.
Eerst een serie kaartjes gehad met een eigen foto erop.
Daarna een logo van hun en de laatste keer ook weer, met een zwarte achtergrond, camera en hoogglans. Vaak wordt door mensen gevraagd of ik professioneel fotograaf ben, zo netjes ziet het eruit.
Voor de kaarten die mijn man besteld heeft , geldt hetzelfde.
Bij de levering met gratis visitekaartjeshouder zat er 1 klein deukje in, Dit heb ik aangegeven, en kreeg omgaand 2 nieuwe.
Wat betreft verzendkosten; er staat duidelijk op de site dat snelle levering duurder is dan de langzame. Die 'enkele weken' blijken overigens ook minder dan 10 dagen te zijn.
Al met al hebben we er 6 of 7 x besteld en steeds tot volle tevredenheid.
Irene

target
door target - Apr 12, 2012 om 16:05
297 Antwoorden / 3 Vragen

Vergeten jullie niet 1 ding?

Kaartjes van Vista-print zijn relatief spotgoedkoop ten opzichte van kaartjes gewoon van de drukker.
Van iets wat een stuk goedkoper is kun je ook minder verwachten (dunner papier, minder goede inkt, kleurverschilletjes, reclame op de achterkant, etcetera).
En ook bij drukkerijen is dat zo, goedkoper drukwerk, eerder kans op afwijkingen.
Je kunt nou eenmaal geen appels en peren vergelijken.

Wat ik zag van die kaartjes zag er geinig uit, voor dat geld.
Ik zeg prima voor een particulier of kleiner bedrijfje. Als je wat serieuzer over wilt komen zou ik gewoon naar een drukkerij gaan.