atlas1302
door atlas1302 Jun 28, 2022 om 17:29
Geldzaken & recht

Wie heeft zich al aangemeld voor compensatie ABNAMRO

Wie heeft er al een compensatie gekregen van deze bank omdat zij woekerrente hanteerden in het verleden? Ik ben geen lid meer van deze bank, maar ik heb volgens mij nog steeds recht op compensatie.

1289 8 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2022 om 17:35
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan u onmogelijk antwoorden maar mogelijk kan men dat bij https://www.geldbelangen.nl/  wel, m.a.w. mogelijk kan men daar iets voor u betekenen.

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2022 om 17:42
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nog even dit: niemand is lid van een bank, wel een klant.

ju
door juliomariner Jun 28, 2022 om 18:21
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Kleine correctie, je kunt wel lid worden van de cooperatieve Rabobank.

tenormin
door tenormin Jun 28, 2022 om 18:45
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nog een kleine correctie: de TS heeft het over ABNAMRO. Bent u lid van b.v. de ING Bank? Of de genoemde ABNAMRO?

getty
door getty - Jun 28, 2022 om 18:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u zich ook officieel  aangemeld dan voor compensatie?

marita5
door marita5 - Jun 28, 2022 om 19:21
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Atlas1302 ,

Lees hier eens veelgestelde vragen , zie deze link en scroll naar beneden .

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/compensatieregeling-abn-amro

Ook hier veelgestelde vragen ,

https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/compensatieregeling/index.html

Aanmelden oud klanten , scroll naar beneden .

https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/compensatieregeling/oud-klanten-aanmelding.html

atlas1302
door atlas1302 - Jun 28, 2022 om 20:01
341 Antwoorden / 13 Vragen

Er wordt bij geldbelangen.nl gewaarschuwd voor de ABNAMRO en ING, ze hebben het ondermeer over finale kwijtschelding. Ook rekenenen ze pas vanaf 2001, terwijl het al veel langer speelt deze kwestie.

Daarom mijn vraag, wie heeft al een aanbod gekregen van deze bank de ABNAMRO?

Ik heb de bank al verschillende keren gevraagd hiernaar, maar ze geven gewoonweg geen antwoord. Ook heb ik mij aangemeld bij de consumentenbond, maar helaas ook nog geen resultaat.

Aanmelden voor oud klanten heb ik ook gedaan niet zo lang geleden, misschien dat daar een lampje gaat branden?

justmeagain
door justmeagain - Jun 28, 2022 om 23:23
623 Antwoorden / 8 Vragen

Je betaalt alleen teveel rente als je leent.
Je spreekt vooraf de rente en de looptijd af. Daar ga je mee akkoord.
En als je een doorlopend krediet hebt betaal je je sowieso helemaal scheel.

Meet aflossen en minder opnemen had u veel meer geschermd als de teveel betaalde rente.

Maar prima voer voor claimclubs die na jaren strijden net niet realiseren wat ze u voorhielden.

atlas1302
door atlas1302 - Jun 29, 2022 om 10:27
341 Antwoorden / 13 Vragen

Je betaalt altijd rente over geld wat je leent, helemaal goed en geen probleem. Maar woekerrente is een beetje teveel van het goede, wat de banken ook duidelijk weten en willen compenseren. Alleen de vraag is, wanneer en hoeveel?

Vandaar.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 29, 2022 om 11:08
7181 Antwoorden / 3 Vragen
atlas1302
door atlas1302 Jun 29, 2022 om 12:21
341 Antwoorden / 13 Vragen

Reeds gedaan, in 2023 verwachten ze iets meer duidelijkhied te geven. Je moet eens iets vergeten te betalen bij de bank, denk je dat je dan ook kan zeggen...kom in 2023, 2024 daar maar eens op terug?

De banken hebben hun fouten allang toegegeven, toeslagenaffaire ..noem ze maar op. Maar als het op compenseren aankomt wordt wachten wel een heel lang begrip. Ik eet er geen beschuitje minder door, maar recht=recht en krom=krom.

De claimclubs, de advocaten staan ook met hun rug tegen de muur, hoeveel beloften zijn er al gedaan en wat is er nagekomen bij al deze narigheid? En als ze je afschepen met een flut bedrag ter compensatie, wat ga je dan doen?
Zorgen dat de bank nog geld van jou krijgt, dan kan je verrekenen.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 29, 2022 om 13:00
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor uw antwoord, ben het met u eens,  iets anders dan afwachten zit er inderdaad niet in.