door 20jcversm Apr 18, 2019 om 23:12
Geldzaken & recht

Wie is er bekend met het verdienmodel van Scheidegger?

Sinds een jaar volg ik de opleiding Erkend Kindertherapeut van Scheidegger. Inhoudelijk was de opleiding prima, organisatorisch een drama tot op heden. Van valse beloftes naar afwijzingen examen tot meerdere malen flink in de buidel tasten voor herkansingen... Examinatoren die er een potje van maken, zowel inhoudelijk als grammaticaal, en dat voor een HBO-opleiding. In mijn geval ben ik 400 euro verder omdat mijn examen-portfolio tot twee keer toe is afgewezen met verklaringen die totaal niet in verhouding staan tot de literatuur van deze opleiding. Vrijwel alle studenten binnen deze opleiding zakken voor hun eerste portfolio-examen. Er is geen adequate begeleiding en er wordt op een onprofessionele wijze beoordeeld. Vrijwel ALLE studenten zijn de eerste keer gezakt, in de groep voor mij én in de groep na mij ook! En allemaal dus herkansen voor 195 euro.

Inmiddels heb ik mijn herkansing aangepast waarna ik op dezelfde onderdelen nieuwe kritiek kreeg. Wederom gezakt, en of ik wéér wil herkansen voor 195 euro. Waar dit schip strandt weet ik niet, waarschijnlijk als we de 1000 euro hebben bereikt? Een schande is dit! Ik hoop dat Kassa zich wil verdiepen in deze opleiding omdat de ironie mij niet ontgaat: juist mijn opdracht over normen en waarden wordt steeds afgekeurd, waarschijnlijk omdat Scheidegger hierover geen kennis heeft... Kassa, help de studenten Kindertherapeut!

1882 5 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 18, 2019 om 23:24
1760 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo 20JCVERSM,

Er is een Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen.

Google maar even.

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2019 om 23:31
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@20jcversfm, U bent nu op het forum van Kassa Vraag & Beantwoord. Uw vraag betreft eigenlijk een vraag aan Kassa zelf.
Stel uw vraag aan kassa-online@bnnvara.nl

marita5
door marita5 Apr 18, 2019 om 23:37
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , Heb je een vraag over de tv-uitzending? Of heb je een klacht of tip? Mail dan naar kassa@bnnvara.nl. kassa-online@bnnvara.nl is voor vragen over de website / of forum .

tenormin
door tenormin Apr 19, 2019 om 00:05
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Oeps Marita5, mijn bekende fout. ;-) alleen, je krijgt daar wel sneller antwoord, haha.

marita5
door marita5 - Apr 18, 2019 om 23:31
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo 20jcversm ,

De voorwaarden :

Artikel 20 – Geschillenregeling

1 . De Studieovereenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.

2 . Indien de Klant een particulier is, kunnen geschillen tussen de Klant en Scheidegger over de totstandkoming of de uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door Scheidegger te leveren of geleverde diensten en zaken zowel door de Klant als door Scheidegger aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen, Bordewijklaan 46, Postbus 90 600, 2509 LP Den Haag (www. degeschillencommissie.nl).

3. De Geschillencommissie neemt een geschil slechts in behandeling, indien de Klant zijn klacht eerst bij Scheidegger heeft ingediend en dit niet heeft geleid tot een voor beide partijen bevredigende oplossing.

4. Een geschil dient binnen twaalf maanden na het ontstaan ervan bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.

5. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.

6. Wanneer de Klant een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie is Scheidegger aan deze keuze gebonden.

7. Wanneer Scheidegger een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, moet Scheidegger eerst de Klant schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Scheidegger dient daarbij aan te kondigen dat Scheidegger zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij acht om het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.

8. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissing van de Geschillencommissie gebeurt in de vorm van een bindend advies.

9. In uitsluitend die gevallen waarvoor bij formeel onderwijs in een bindende wettelijke geschillenregeling is voorzien, zoals die voor examinering van de Klant, vinden de bepalingen uit lid 2 tot en met 8 van dit artikel geen toepassing.

Plaats een klacht op klacht.nl / klachtenkompas , klik op de rode regels .

https://www.klacht.nl/scheidegger-opleidingen/

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/scheidegger-opleidingen/details?companyId=02abf701-b403-45b1-8b91-536fe9f9b37c

aurora1
door aurora1 - Apr 19, 2019 om 02:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zou het kunnen zijn dat degenen die zakken zoals u de stof niet voldoende beheersen? En dat het zou kunnen zijn dat u en die anderen dat niet kunnen beoordelen?
De leerlingen die het beter weten dan de leraren?

lo
door lovewinnie Apr 19, 2019 om 07:15
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Maar als er zoveel zakken dat gaat er iets niet goed in de opleiding toch?. Bedoel wat is het Slaag percentage  .Minimaal 80% maar liefst hoger lijkt mijn wel normaal en is dat niet zo dan moeten ze toch is gaan kijken naar hun manier van les geven
Verzamelen wat studenten en ga samen een geschil aan. Dit kost geld maar verdeeld door meerdere mensen is dat wel te doen .

aurora1
door aurora1 Apr 19, 2019 om 13:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zouden allen die zakken voor hun rijexamen dat ook doen? Of die het eerste jaar van een universitaire studie niet halen? Dat is in de regel ook een hoog percentage.
Vaak is de vooropleiding niet voldoende voor de gekozen opleiding en overschat men zichzelf nogal eens. Wat ook een belachelijk veronderstelling: verdienmodel. En dan je kinderen aan zulke mensen overleveren?

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2019 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb vroeger heel wat cursussen gevolgd. Van één cursus, waar we met zijn twaalven aan begonnen en uiteindelijk drie voor het examen opgingen, ben ik als enige geslaagd. En dat lag echt niet aan hoe de cursus gegeven werd, maar meer aan de labbekakkerigheid van de andere cursisten.

aurora1
door aurora1 Apr 19, 2019 om 16:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

I rest my case....

panter22
door panter22 - Apr 19, 2019 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is er aan de hand met die cursus?
Wordt de cursus onderschat? Moeilijker dan verwacht? Te hoog gegrepen?
Je moet wel op een bepaald nivo kunnen slagen.
Met het diploma van dit praktijkgerichte en SNRO-geaccrediteerde programma krijg je de mogelijkheid je aan te sluiten bij een beroepsvereniging voor therapeuten, bijvoorbeeld de Stichting Belangen Associatie Therapeut en Consument (BATC).
https://millian.nl/scheidegger-opleidingen/hbo-erkend-kindertherapeut-dag

Als de inhoud van de opleiding prima is, dan moet je toch in een keer kunnen slagen.
Kennelijk is er een probleem om de lesstof toe te passen.
Er zijn toch wel studenten die slagen.Had je daar contact mee? Dan zou je hun portfolio eens in kunnen zien.
Je hebt een werkstuk gemaakt over normen en waarden. Dan heb je je het niet gemakkelijk gemaakt.