ev
door evert1964 Jan 30, 2015 om 21:59
Geldzaken & recht

Woning uitgebrand door kerstverlichting Action

Helaas de Action kan niets doen en wil ook niets doen omdat de brandweer slechts bij 1 op de 5 woningbranden onderzoek doet naar de oorzaak en dat is dus niet gebeurt in ons huis . We zitten nu in een challet ver vandaan overal nog geen geld kan niet doir al mijn ziektes naar artsen en zo ben totaal geisoleerd . Schandalig Action . Tot onze vreugde heeft mijn xoontje gisteren de kassabon in een tas gevonden bij het inruimen van onze kleding want ze blrven maar zeuren over een bon nou ik heb hem voor jullie hoor . Maar de Action zal ook daar wel weer onderuit willen komen want dat is wat ze doen en zullen blijven foen . Maar ze hebben aan mij een verkeerde echt waar ik hou niet van dit onrecht want de Action laat ons in de kou staan . Heb contact met diverse media en zijn sterk geintreseerd in ons verhaal waaronder een consumenten programma op de landelijke tv . ACTION BEREID JULLIE VOOR OP EEN VADER DIE ZAL STRIJDEN TOT HET BITTERE EIND WANT JULLIE SCHUIVEN ALLES AF

Gewenste Oplossing:

ALS ACTION HUN VERANTWOORDELIJKHEID NEEMT IN DEZE EN ONS NIET ZO IN DE KOU LAAT STAAN!!!!!!!!!!!

7960 28 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2015 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u niet verzekerd dan?

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2015 om 22:44
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Zal redactie verzoeken uw telefoonnummer te verwijderen omdat u op een openbaar forum zit. En inderdaad: u bent toch, naar ik hoop, wel verzekerd.

gerbera
door gerbera - Jan 30, 2015 om 22:48
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Mag aannemen dat u verzekerd bent tegen brandschade. Als door een verklaring van de brandweer aangetoond kan worden dat het door de kerstverlichting is ontstaan lijkt het mij dat u dat met uw brandverzekering moet opnemen. Mogelijk dat die de schade dan alsnog verhaald. Blijft natuurlijk wel dat u moet kunnen aantonen dat u de verlichting op normale wijze heeft gebruikt.

sw
door swat1500 - Jan 30, 2015 om 23:08
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Daarnaast als de betreffende verlichting een europese goedkeuring heeft is nog maar de vraag of Action verantwoordelijk gesteld kan worden.
Het zal neer komen op getuigen en bewijzen als Action elke aansprakelijkheid ontkent.
Zonder een gedegen onderzoek naar het ontstaan van de brand heeft u niets in handen om een vuist te kunnen maken.

mahadma
door mahadma - Jan 30, 2015 om 23:13
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U stelt: brandschade door kerstverlichting van de action, u wilt geld, wie eist, bewijst.

ev
door evert1964 - Jan 31, 2015 om 00:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 30 jan 2015, 23:13]U stelt: brandschade door kerstverlichting van de action, u wilt geld, wie eist, bewijst.
Allemaal bedamkt voor jullie reakie maar ik loop bij de stadsbank Oost Nederland en leef van 45 euro per week en nee ik ben door allerlei reden niet verzekerd daarom knok ik ook zo want de hele bende van Action tot leverancier kreeg ik echt een grote mond en dat ik fraude pleegde en hij Joop Munsterman wel even zou bellen . Bewijs ja mijn zoontje zat op 75 cm van de boom en er was geen andere electra in de buurt en hij hoorde iets van ptssd in de boom wij zijn alles maar dan ook alles kwijt en dan vind ik het triest dat de leverancier je een fraudeur noemt en Action de achterbroek aantrekt vind het gewoon een grote schande en smaad om mijn kind van 14 voor leugenaar uit te maken en mij zegt dat ik fraudeer ik zal hem als ik oog in oog sta met hem want ze kapot als we al waren die man heeft ons over het randje geduwd . Echt schandalig en zal alles doen dit onrecht aan te pakken
En mensen koop nooit kerstverluchting bij Action nooit bah bah

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2015 om 00:54
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U zit in een trieste situatie. Niet verzekerd, en als ik het goed begrijp geen juridisch 100 procent bewijs dat de kerstverlichting de bron van alle kwaad is. Het verhaal van uw zoon van 14 is geen waterdicht bewijs, heeft u een brandweerrapport? Als u dit wilt aanpakken moet u wel met bewijzen komen die bij een rechtszaak stand houden. Het gaat om veel geld, dus ...........

door 1953 - Jan 31, 2015 om 02:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ten eerste werd u niet in de kou gezet, bij elke brand binnen het koninkrijk wordt 'Salvage' door de meldkamer verwittigd. Die rukt dan ook uit om u de eerste opvang te doen voor het regelen van onderdak in een hotel en kleding e.d.

U moet het kunnen bewijzen dat Action een ondeugdelijk product heeft geleverd, waardoor er brand ontstond. Het is ook uw eigen verantwoordelijkheid en handelen, door sfeerverlichting te gebruiken.

U spreekt uw (brand)verzekering hierop aan, gaat ook via Salvage gelijktijdig.

ev
door evert1964 - Jan 31, 2015 om 08:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet dat ik zelf verantwoordelijk ben voor inboedel verzekeringmaar sta onder beschermingsbewind en dacht dat ik verzekerd was . Naief?Ja zeker en ik zit nu wel in een koude caravan met al mijn ziekte"s , het gaat mij er om dat de Action eerst zeurde over de bon , we dachten die is iik in vlammen opgegaan toen we hier in caravan kwamen met een plastic Aldi tas enlimmen tas van de Action en mijn zoontje bij het iitpakken van de de Action tas met eat schine kleding die ik de vllgende dag uit de wasmachkne heb yoen hij deze kleren in de kastjes pakte zij hij paps papa de bon van Action zit er in . Ik Action weer gebeld en die waren ook zgn blij . Ze zouden alles doorgeven aan de leverancier na wachten en wachten kreeg ik telefoon van de Action ze deden er niks me
Heb ze toen keurig verteld dat ik wel heel gemakkelijk vind hoe zij zich er af doen en heb het nummer gevraagd van leverancier nou zo iets asociasls heb ik nog nooit meegemaakt wat een grote mond kreeg ik ik was fraudeur , hij zou Joop Munsterman voorztitter van FcTwente wel even bellen . Wat een grk ben al sinds 1974 supporter van F c Twente en dan komt zo een pannekoek mij uitmaken als fraudeur en of Munsterman wel even zou regelen ? Nou laat hij maar doen enbproberen mij onder ogen te komen echt waar pure laster. En ik weet dst ik Action vollefig aansprakelijk kan stellen maar een klrine tegemoetkoming was al fijn geweest om kleding en xo te kopen , nee het is een bikkelharde wereld waar de kapitalistische bedrijven weer aan het langstr eind trekken en geen enkel mededogen tonen .Het id ttiest maar waar en de kosten van de caravan betaal ik zelf , het gaat gewoon om een stukje klantvriendelijkheid voor vader en zoon die alles maar dan ook alles kwijt zijn. Triest he . Helemaal niets meer en zit met al mijn ziekte ver van Enschede in koude caravan . Het is ttiest echt ttiest

ev
door evert1964 - Jan 31, 2015 om 08:40
5 Antwoorden / 1 Vragen

Voor wat het waard id mijn kind heeft de brand zien ontstaan in de kerstboom maar ook daar zullen ze wel ongevoelig voor zijn bij de Action en leverancier . Bah bah

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2015 om 09:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult zich tot de sociale dienst moeten wenden. Er zal vast wel een kringloopwinkel zijn waar u voor weinig geld een andere inboedel kunt aanschaffen.

ge
door gerboe - Jan 31, 2015 om 09:34
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo evert1964, u heeft dringend hulp nodig. Kijk eens of het Juridisch Loket eist voor u kan betekenen. En klop nog eens aan bij de Brandweer, desnoods persoonlijk op de kazerne, of ze de brand alsnog willen onderzoeken. Sterkte en succes gewenst in elk geval.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2015 om 10:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Evert64,

U zit in een vervelende situatie. U kunt alles en iedereen erbij halen, maar daar schiet u hier niets mee op. U heeft gewoon hulp nodig van de instanties in uw woonplaats en professionals.

Zet daar uw inspanningen op, dat heeft meer effect als uw verhaal te herhalen. Ga naar de betrokken brandweer en verzamel bewijzen. Daar heeft u wat aan. Het is nu triest maar dat is de beste manier om vooruit te komen. Suc6.

zoekster
door zoekster - Jan 31, 2015 om 10:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Leest u klik HIER even door.
Waaruit:

Wie kan ik aansprakelijk stellen voor schade?
Schade meer dan EUR 500

Hebt u meer dan EUR 500 schade door een onveilig product? Dan kunt u de fabrikant van het product aansprakelijk stellen. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken. Is het product in het buitenland gemaakt? Dan is het bedrijf of de persoon aansprakelijk die het product naar Nederland heeft gehaald. Deze importeur moet dan wel in Europa werken.

pi
door pieterwolters - Jan 31, 2015 om 12:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=swat1500 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 23:08]Daarnaast als de betreffende verlichting een europese goedkeuring heeft is nog maar de vraag of Action verantwoordelijk gesteld kan worden.
Het zal neer komen op getuigen en bewijzen als Action elke aansprakelijkheid ontkent.
Zonder een gedegen onderzoek naar het ontstaan van de brand heeft u niets in handen om een vuist te kunnen maken.

Een Europese goedkeuring wil niet zeggen dat de fabrikant en verkoper vrijuit gaan: een fabrikant zet zelf een CE keurmerk op de producten en geeft een verklaring dat het product voldoet aan de geldende normen (vaak staat een kopie van deze verklaring in de handleiding. Mocht blijken dat dit ten onrechte is gedaan (bewust of onbewust) dan heeft het bedrijf toch echt een probleem.

Dus als je kunt aantonen dat het product niet aan de normen voldoet heb je een case.

ridder_1
door ridder_1 - Jan 31, 2015 om 13:30
376 Antwoorden / 8 Vragen

Begrijp dat u emotioneel diep in de put zit, maar roep de hulp in van iemand die correct en rationeel een bezwaarschrift of aansprakelijkheidsbrief kan opstellen.
Verhalen over kapitalisme en grootkapitaal is misschien wel waar, maar daar verdient u geen punten mee. Kunt u een beroep doen op hulp van iemand van de vakbond of een ombudsteam van een politieke partij of sociale hulpinstelling ?
Zou tevens via deze site aan lezers vragen naar de gebruikshandleiding die in de verpakking zat, kunt u de kerstverlichting nauwkeurig beschrijven (verpakking) en de periode dat u dit kocht (verleden jaar Kerst of jaar daarvoor , etc. ???)
U moet zoveel mogelijk informatie zien te verzamelen voor een schadeclaim.

ro
door ron530 - Jan 31, 2015 om 14:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De brandweer doet altijd onderzoek naar de oorzaak. Of de verlichting in de kerstboom daadwerkelijk de oorzaak is moet wel degelijk in een rapport staan. Kunt u de Action aansprakelijk stellen! nee want het bewijs is door brand vernietigd en u kunt er mee geknoeid hebben. De aankoopbon overhandigen wil enkel maar zeggen dat de u verlichting bij de Action heeft gekocht maar betekend niet dat de Action aansprakelijk is. U staat onder beschermingsbewind van de stadsbank oost Nederland, voor zover ik weet hameren zij er op dat de noodzakelijke verzekeringen wel afgesloten dienen te worden maar verplichten kunnen zij dat niet. Voor het gemak ga ik er van uit dat de afgebrande woning een huurwoning betreft dus zal de opstalverzekeraar van de verhuurder uitbetalen om de woning weer in bewoonbare staat herstellen, de gemeente kan u middels bijzondere bijstand weer aan de inboedel helpen maar die bijzondere bijstand is vaak een lening tegen 0% rente.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 31, 2015 om 14:09
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft U de verlichting normaal gebruikt en was is de oorzaak van de sluiting?

Heeft U nog bewijs in de vorm van de gekochte verlichting, want wie eist bewijst en dat word vermoedelijk lastiger...

Verkeerd gebruik, te warm worden trafo of buiten gebruik?

U Heeft wel recht maar vraag rechtshulp via Uw gemeente, dat is nodig voor de claim en hoe is het bewijs dat je normaal gebruikte en dat het apparaat niet deugde?

Action en Importeur zullen proberen er onderuit te komen dus juridische bijstand die voor Uw inkomen gratis hoorde te zijn raadplegen.

ev
door evert1964 - Jan 31, 2015 om 14:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo
Voor de 2 keer de brandweer in Enschede onderzoekt slecht 1 op de 5 woningbranden en ik heb de pech dat het bij ons niet eens is gebeurt. Maar wat ik erger vind is de importeur die je gewoon beschuldigt van fraude en mijn zointje uitmaakt voor leugenaar dat stoort me en maakt me woest en ben zo kwaad en dan zeggen ik bel Joop Munsterman voorzitter van Fc Twente waar ik al sinds 1974 supporter van ben maar hoe zielig ben je ? Maar ik vecht mij letterlijk en figuurlijk ondanks mijn vele ziekte's kapot voor het onterecht beschuldigen van fraude en mijn ziin een leugenaar noemen ? Nee deze man had geluk dat ik niet oog in oog met hem stond echt waar . Want wij zitten in een koude caravan ver weg van Enschede mijn zoon zit in Enschede op school en ik moet mubstens 3 a4 keer per week op ziekenhuis in Enschede zijn . Vind het allemaal nog steeds heel frustrerend en loop me de hele dag op te winden ben in staat om met de trein naar die leverancier te gaan echt waar zo onrechtvaardig bah bah

ro
door ron530 - Jan 31, 2015 om 14:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=evert1964 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 14:21]Hallo
Voor de 2 keer de brandweer in Enschede onderzoekt slecht 1 op de 5 woningbranden en ik heb de pech dat het bij ons niet eens is gebeurt. Maar wat ik erger vind is de importeur die je gewoon beschuldigt van fraude en mijn zointje uitmaakt voor leugenaar dat stoort me en maakt me woest en ben zo kwaad en dan zeggen ik bel Joop Munsterman voorzitter van Fc Twente waar ik al sinds 1974 supporter van ben maar hoe zielig ben je ? Maar ik vecht mij letterlijk en figuurlijk ondanks mijn vele ziekte's kapot voor het onterecht beschuldigen van fraude en mijn ziin een leugenaar noemen ? Nee deze man had geluk dat ik niet oog in oog met hem stond echt waar . Want wij zitten in een koude caravan ver weg van Enschede mijn zoon zit in Enschede op school en ik moet mubstens 3 a4 keer per week op ziekenhuis in Enschede zijn . Vind het allemaal nog steeds heel frustrerend en loop me de hele dag op te winden ben in staat om met de trein naar die leverancier te gaan echt waar zo onrechtvaardig bah bah
Nu word ik een beetje boos want voor een paar tientjes per jaar had u een inboedelverzekering kunnen afsluiten. U heeft dat als zijnde kosten besparing niet gedaan en denkt nu dat zonder tastbaar bewijs de Action maar over de brug moet komen. Dan nog uw persoonlijke situatie speelt geen enkele rol.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 31, 2015 om 14:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 31 jan 2015, 10:07]Leest u klik HIER even door.
Waaruit:

Wie kan ik aansprakelijk stellen voor schade?
Schade meer dan EUR 500

Hebt u meer dan EUR 500 schade door een onveilig product? Dan kunt u de fabrikant van het product aansprakelijk stellen. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken. Is het product in het buitenland gemaakt? Dan is het bedrijf of de persoon aansprakelijk die het product naar Nederland heeft gehaald. Deze importeur moet dan wel in Europa werken.

Dat klinkt mooi maar de oorzaak zou toch eerst vast gesteld moeten worden voor de regels te gebruiken zijn.

ev
door evert1964 - Jan 31, 2015 om 14:53
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt er verdacht veel op dat u een werknemer van Action bent of van de leverancier . Ik heb u uitgelegd dat ik onder beschermingsbewind sta weet u wat dat betekent? Lees voor u reageert eerst dat eens door en die paar tientjes had ik best kunnen betalen ook al leef ik met een zoon van 14 jaar van 45 euro per week . Hoop dat u een veel betrr inkomen heeft als ik en u kind alles weer kunt geven als er iets verloren gaat . Maar dat zal aangezien uw uitspraken geen probleem zijn . Hoop dat u eens eenn artikel door neemt als iemand onder beschermingsbewind staat en dan pas reageert een paar tientjes is voor u niets ach dat zegt al genoeg !!!!!!

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2015 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar juist als iemand onder bewind staat, wordt er meestal voor gezorgd dat zo iemand een inboedelverzekering afsluit.

ridder_1
door ridder_1 - Jan 31, 2015 om 15:15
376 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=evert1964 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 14:53]Het lijkt er verdacht veel op dat u een werknemer van Action bent of van de leverancier . Ik heb u uitgelegd dat ik onder beschermingsbewind sta weet u wat dat betekent? Lees voor u reageert eerst dat eens door en die paar tientjes had ik best kunnen betalen ook al leef ik met een zoon van 14 jaar van 45 euro per week . Hoop dat u een veel betrr inkomen heeft als ik en u kind alles weer kunt geven als er iets verloren gaat . Maar dat zal aangezien uw uitspraken geen probleem zijn . Hoop dat u eens eenn artikel door neemt als iemand onder beschermingsbewind staat en dan pas reageert een paar tientjes is voor u niets ach dat zegt al genoeg !!!!!!

ridder_1
door ridder_1 - Jan 31, 2015 om 15:22
376 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=evert1964 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 14:53]Het lijkt er verdacht veel op dat u een werknemer van Action bent of van de leverancier . Ik heb u uitgelegd dat ik onder beschermingsbewind sta weet u wat dat betekent? Lees voor u reageert eerst dat eens door en die paar tientjes had ik best kunnen betalen ook al leef ik met een zoon van 14 jaar van 45 euro per week . Hoop dat u een veel betrr inkomen heeft als ik en u kind alles weer kunt geven als er iets verloren gaat . Maar dat zal aangezien uw uitspraken geen probleem zijn . Hoop dat u eens eenn artikel door neemt als iemand onder beschermingsbewind staat en dan pas reageert een paar tientjes is voor u niets ach dat zegt al genoeg !!!!!!

Beste Evert,
Op deze site proberen zoveel mogelijk mensen u (gratis) te adviseren en te helpen.
Met zon reactie als boven maakt u echt geen vrienden !
Er wordt bedoeld dat u met een paar tientjes uzelf veel ellende had kunnen voorkomen en u moet dit niet willen ophangen dat u inmiddels in de schuldhulp sanering terecht (helaas) bent gekomen of dat het wordt verweten aan uw minderjarige zoon. Uw eigen verantwoordelijkheid voor u en uw zoon moet u niet 100% aan een Action pakketje van een paar euro of de samenleving willen wijten.
Veel succes verder met uw actie tegen een winkelketen !

tappie
door tappie - Jan 31, 2015 om 15:24
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ben ik nou de enige die niets begrijpt waarom J Munsterman van Twente erbij gehaald moet worden?

ro
door ron530 - Jan 31, 2015 om 15:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=evert1964 schreef op zaterdag 31 jan 2015, 14:53]Het lijkt er verdacht veel op dat u een werknemer van Action bent of van de leverancier . Ik heb u uitgelegd dat ik onder beschermingsbewind sta weet u wat dat betekent? Lees voor u reageert eerst dat eens door en die paar tientjes had ik best kunnen betalen ook al leef ik met een zoon van 14 jaar van 45 euro per week . Hoop dat u een veel betrr inkomen heeft als ik en u kind alles weer kunt geven als er iets verloren gaat . Maar dat zal aangezien uw uitspraken geen probleem zijn . Hoop dat u eens eenn artikel door neemt als iemand onder beschermingsbewind staat en dan pas reageert een paar tientjes is voor u niets ach dat zegt al genoeg !!!!!!
Ik neem aan dat u het tegen mij heeft maar ik ben geen medewerker van de Action ik ga uit van het verhaal die u hier opschrijft. Als u onder beschermingbewind staat wil dat nog niet zeggen dat u geen verzekeringen meer nodig heeft en een ander uw problemen uit de wereld helpt. U gaat uit van de gedachte dat de verlichting van de Action uw woning deed afbranden maar heeft daar geen enkel bewijs voor. Detail uw zoontje hoorde iets knetteren in de verlichting waarom heeft u de stekker van die verlichting niet uit het stopcontact getrokken als u dat had gedaan was de woning niet af gebrand.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2015 om 15:30
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Evert1964,

Het lijkt er verdacht veel op dat u een werknemer van Action bent of van de leverancier

Het is zeker niet uit te sluiten dat één van de lezers misschien eventueel per ongeluk bij action zou kunnen werken, maar als wij hier als goedwillende vrijwilligers proberen mensen op het juiste spoor te krijgen en de vraagsteller krijgt een antwoord waar hij/zij niet blij mee is en dan als reactie krijgt dat de beantwoorders bij dat bedrijf werken is niet netjes. Wij zouden best kunnen zeggen wat u wilt horen, maar als dat de waarheid niet is, wat schiet u daar dan mee op?

Gewoon proberen uit de antwoorden te halen, wat voor u een nuttig effect kan hebben.