patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 20:34
Geldzaken & recht
Woningbouw laat gezin 7 maanden leven in (vrijgekomen) asbest (Amosiet)

Het is 18 Januari 2018 toen ik er achter kom dat er bij ons in de woning asbest aanwezig was..
Het is duidelijk zichtbaar dat er in de plaat, waar het asbest zich bevind ( zit een sticker op: achter deze plaat zit asbest Amosiet) meerdere gaten zijn geboord. Gezien de bouten die door de plaat heen zitten, is het te zien dat het oudere bouten zijn. Deze bouten steken aan de andere kant van de muur der uit.
Zoals eerder vermeld pas op 18 januari ontdekt, nadat ze de CV ketel al een tijdje daarvoor hadden vervangen.
Dit kenbaar gemaakt bij maasdelta dat er asbest in de woning aanwezig was, waarop de receptioniste zei.. en wie zegt dat er asbest aanwezig is? Nou mevrouw, dat staat duidelijk op de plaat vermeld. O, o, we gaan de melding aanmaken.
Er gaat ruim een week overheen, in die tussentijd meerdere malen contact opgenomen met maasdelta ivm de asbest melding. Niemand van maasdelta gaf gehoor aan mijn melding.
Tot 25 januari... eindelijk wordt mijn melding in “behandeling” genomen, door dhr Burger.
Dhr Burger geloofde mijn verhaal in eerste instantie niet, ik gaf aan dat ik inmiddels al niet meer in huis woon ivm de aanwezige asbest, meneer kon ze oren niet geloven, dat er asbest aanwezig was.
Ik heb fotos opgestuurt en ja hoor wat blijkt, Dhr Burger bevestigd inderdaad dat er asbest in de woning aanwezig is. Heb nogmaals aangegeven dat ik niet meer thuis slaap met mijn gezin ivm gevaar van astbest. Dhr Burger ging een procedure starten, er zou contact opgenomen worden door een asbest bedrijf.
Die zelfde dag nog contact gehad en een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Proefmonsters van de vloer en luchtmetingen zijn die volgende dag verricht.
Wat blijkt, er zijn asbest vezels in de lucht waargenomen. dit valt ook in het rapport na te lezen. De metingen zitten onder de norm van wat het mag zijn maar het advies is wel, astbest laten verwijderen.... ( echter, elke vorm van vrij komen van asbest, kan risico’s met zich mee brengen. Terug te lezen in uitspraken van verschillende rechters en onderzoek bureau’s)
Inmiddels woonde we al 2 weken niet thuis ivm de asbest.
Daarna weer verschillende keren contact gehad met Dhr Burger mbt de asbest. Dhr Burger heeft tot 2 keer toe aangegeven dat de gaten in de asbest al langer aanwezig waren en dat wij dus al 7 maanden lang met een kind in een woning leefden waar asbest vrij kwam!!!
Inmiddels is de asbest verwijdert maar hoe bepaalde dingen achter gelaten zijn, daar gaan we het nu niet over hebben. Dat is gewoon te belachelijk voor woorden!
Ik heb aangegeven dat ik het er niet bij laat zitten, dat aangezien wij al 7 maanden lang in de asbest woonden, ik een vergoeding wilde omdat we weken lang zijnaangetast zijn in ons woongenot. En enorm veel kosten hebben moeten maken.
Maasdelta komt met een vergoeding van €500,- (€350,- helft huur + €150 onkosten vergoeding)
Aangegeven dat ik het hier NIET mee eens ben. dat de vergoeding veel te laag is gezien de kosten die gemaakt zijn.
Ik werd vervolgens uitgenodigd voor een gesprek op kantoor waarbij het eea besproken kan worden. Zodat we er samen uit zouden komen, zonder een advocaat oid in te schakenen. Bij dit gesprek waren Dhr Bruger en Mw. Stad aanwezig.
Alle punten aangegeven, ook aangegeven dat maasdelta ons NIET van te voren had geinformeerd bij het tekenen van het contract, dat er eventueel asbest aanwezig zou zijn. ( wat ze wel zouden moeten doen en wat zelfs in het huurcontract gezet hoort te worden)
Beide personen waren hier verbaast over, en zouden de woningconsulente Mw. Hazewindus wel “even” op de vingers tikken. Beide personen gingen met de jurist van Maasdelta in gesprek over een eventuele vergoeding.
Maasdelta wilt nu een vergoeding van €710,- ( maand huur ) geven.
Wederom aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben omdat maasdelta ons 7 maanden lang heeft laten in een woning waarbij asbest vrij kwam....
In 2 weken tijd 29 keer contact hebt opgenomen met maasdelta.
2 weken elders hebben gewoont ( niet gratis )
2 weken lang geen gebruik heb kunnen maken van de woning
2 weken lang geen gebruik kunnen maken van gas, water, electra, tv en internet terwijl je wel hier voor betaald.
7 maanden lang blootgesteld worden aan kanker! ( asbest / amosiet )
En vervolgens te horen krijgen, dat ik maar zelf een onderzoek had moeten laten doen om te kijken of er astbest in onze woning zat. Ik HUUR een woning van maasdelta dus is dat niet mijn taak. Heeft iemand advies voor mij ?

5507 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2018 om 20:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Op zich, denk niet dat 7 maanden wonen (met ukkie)  levenslang gevaar geeft. Maasdelta geeft wel expliciet toe dat er wel gevaar is geweest. Dus mijn enig advies zou zijn: zoek het hogerop, als u niet tevreden bent met de erkenning en maand minder huur betalen.

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 21:11
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Tenorimin,

Lees onderstaand even:
Voor het blootstellingsniveau van asbest, waaronder er geen verhoogd risico op kanker of mesothelioom zou voorkomen, is er geen veilige grens. Eén ingeademde vezel kán dus al gezondheidsschade veroorzaken, zij het dat dit een te verwaarlozen risico is. Bron: Asbest.nl

Ook in een later rapport van de Gezondheidsraad wordt het gevaar voor kanker aangegeven. In de samenvatting van het rapport is opgenomen: 'Een blootstelling aan asbest die beperkt blijft tot een matige toevoeging aan het in ons land heersende gemiddelde niveau kan al tot het optreden van maligne mesothelioom leiden. In feite is hier geen blootstellingsdrempel aan te geven'. Verderop in het rapport wordt nogmaals op het gevaar gewezen: 'Uit epidemiologisch onderzoek naar het verband tussen asbestblootstelling en de kans op een maligne mesothelioom is gebleken dat er voor het aannemen van een drempelniveau onvoldoende aanwijzing is. Kortdurende blootstelling of regelmatige blootstelling aan lage concentraties asbest is voldoende om die kans te vergroten''. Bron: Asbestslachtoffers

Kan nog wel even doorgaan hoor, met teksten plaatsen :)

tijger1
door tijger1 Feb 8, 2018 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe dat maar niet, schiet u niets mee op. Maar als ze genoeg betalen, is het ineens minder erg?

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 22:23
Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoef geen xxxx euro's, wat mogelijk is, via de rechter. maar heb daar geen trek in, maar 700 is te weinig, en nee maakt het niet minder erg!

ne
door neodutchio Feb 8, 2018 om 23:31
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U wilt geen euro's maar, 700 euro is te weinig???

Gr
door Grunn1 - Feb 8, 2018 om 21:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In mijn huurwoning zitten ook asbest platen en deze zijn gewoon zichtbaar en niet zoals bij u achter een betonplaat. Zolang je hierin niet gaat zagen of boren komen er geen schadelijke vezels vrij en kan het geen gevaar opleveren. Ook wordt je niet bloot gesteld aan kanker verwekende vezels. In heel veel woningen uit de jaren 70 zijn asbest platen verwerkt. Uit het rapport dat bij u is opgemaakt blijkt dat het niet schadelijk is en persoonlijk vind ik dat u flink aan het overdrijven bent maar dat is mijn mening.

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 21:13
Antwoorden / 1 Vragen

Zal ik even wat foto's plaatsen, waarop duidelijk te zien is, dat er WEL geboord is in de asbest plaat, en dat het op verschillende manieren vrij kan komen?
Overdrijven? zullen we de rollen omdraaien ;) Btw.. het is geen betonplaat waar de asbest achter zit

Gr
door Grunn1 Feb 9, 2018 om 00:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zolang je niet gaat boren en of zagen in asbest is er geen direct gevaar voor de gezondheid.
En ja ik vind het overdreven, er zijn honderd duizenden woningen waar asbest in is verwerkt en nogmaals als het er zit en je laat het zitten en je komt er niet aan kan het geen kwaad. Asbest platen worden pas gevaarlijk als er stof/vezels van vrijkomen en dat gebeurt niet als je er niks mee doet.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2018 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Achter die plaat zat dus asbest, vervelend. Maar u komt toch helemaal niet achter die plaat?

U krijgt als vergoeding ern maand huur. Dat u geen gebruik hebt kunnen maken van gas, water en licht, staat natuurlijk geen vergoeding tegenover.

En u bent niet zeven maanden blootgesteld aan kanker. En daar hoeft natuurlijk ook geen vergoeding tegenover te staan.

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 21:15
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik kijk wel uit!

Maar dat er asbest vrij is gekomen, is dus niet erg ?
Sinds bij het intreden van de woning komt er al asbest vrij, dit heeft maasdelta toegegeven ;-)

sy
door sylvia_71 - Feb 8, 2018 om 21:11
288 Antwoorden / 0 Vragen

Advies? Je hebt toch een vergoeding aangeboden gekregen? Maar nee, het is voor jou niet genoeg. Dat kan. Dus haal je er een advocaat bij en hup, naar de rechter.

Niet netjes om zo met namen van het personeel te strooien. Ook al vermeld je geen voorletters en/of voornaam.

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 21:18
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, is voor mij niet genoeg!
Waar het mij omgaat, de woningbouw heeft het volgende toegegeven:

Ze hebben ons niet geinformeerd bij het tekeken van het contract over asbest in de woning.
Ze hebben toegegeven dat er al 7 maanden, asbest vrij komt. Dus blood werden gestelt aan kanker, 7 maanden lang!

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 21:19
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind zoveel niet netjes van de woningbouw, ze hadden dit kunnen voorkomen.....

sy
door sylvia_71 Feb 8, 2018 om 21:24
288 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi toch, het is duidelijk niet genoeg. Dan kun je je hier wel op gaan zitten winden. Maar neem het dan hogerop, dan je bericht nogmaals te herhalen! Ze hadden dit kunnen voorkomen, ja hadden. De wereld is niet perfect. Wat wil je horen dan?

Sorry, ik huil niet met je mee. Want ik vind je bericht overdreven. En dat is mijn mening. Je vroeg om advies. Dit krijg je. Kijk maar wat je ermee doet.

Succes!

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 21:30
Antwoorden / 1 Vragen

Joh wat jouw mening is, veeg ik me reet mee af! Ik vroeg om advies, niet jouw mening!

Je hebt thuis niks te vertellen zeker, en je probeert dat nu hier te doen, merk ik aan je reactie's op andere berichten van mensen.....

Succes!

sy
door sylvia_71 Feb 8, 2018 om 21:31
288 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan hoor! Fijn om van jou te horen wat mijn woonsituatie is. Weet je? Je hebt helemaal gelijk, applaus. Zo lekker anoniem vanachter je schermpje. Je kunt je probleem zelf niet eens oplossen. En opent een topic op een forum. Meningen en of adviezen zul je hoe dan ook krijgen die niet in jouw straatje passen. Nogmaals, veel succes met je strijd!

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 21:39
Antwoorden / 1 Vragen

Geef me je adres, en ik vertel het in je gezicht... dat ik me reet afveeg met jouw mening!

Ik vroeg om advies, en geen mening van Sylvia_71 ;-)
Ik vertel je alleen maar waar het opstaat, dat je thuis niks te vertellen hebt, is af te lezen aan je reacties bij verschillende topic's..

Fijne avond Sylvia ;-)

sy
door sylvia_71 Feb 8, 2018 om 21:48
288 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een leuk en stoer bericht van je. Grappig he, een forum. Zo kom ik mijn avond wel door! Het was al zo saai. Eindelijk kan ik op een bericht mijn frustraties uiten. Bedankt! Mijn advies staat er. Hier nog een keer dan; 'Zoek het hogerop, ga naar een advocaat en stap naar de rechter'.

tenormin
door tenormin Feb 8, 2018 om 22:13
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@patrickmh geeft wel heel bijzondere verhalen af. "Reet afvegen etc".  Kan je alleen maar adviseren om naar de USA te verhuizen (wat niet lukt): kan je claimen. Hier is het, in mijn opinie, correct afgehandeld door Maasdelta. En, als 'clever dick' zo te lezen, weet je best dat die maanden geen gevaar opleveren. Je mag pas wat zeggen als je jaren in (nu gesloten) mijnen en asbest-industrie hebt gewerkt.

aurora1
door aurora1 Feb 8, 2018 om 22:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin: + 20

tenormin
door tenormin Feb 8, 2018 om 23:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel @aurora1, de TS is de weg kwijt...;-)

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2018 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overal in de lucht zitten sporen van asbest. U hoeft er niet in te boren of er aan te zagen.

Wat voor bedrag had u in gedachten om die “blootstelling” aan kanker af te kopen?

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 22:01
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Ik zelf heb er niet in lopen boren of zagen, maar dit is gedaan ( in het verleden ).
Uit de meting van AM&P is gebleken dat er degelijk asbest vrij kwam.

tenormin
door tenormin Feb 8, 2018 om 23:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar @patrickmh, jij wilt blood zien. En, geloof me maar, je krijgt geen bloody meer. De WBV is al meer dan gul geweest. Beter eigenlijk dan andere WBV's . Wat wil je nu eigenlijk: levenslang een woning in de vrije sector zonder huur te betalen? ☻

ne
door neodutchio - Feb 8, 2018 om 21:58
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Op wat voor manier is er asbest vrijgekomen? Dit komt alleen vrij als je zelf aan het boren of breken gaat. Een plaat die al tig jaar vastgeschroeft zit geeft nauwelijks gevaar. Er zijn nog zat huizen te vinden waar asbest in zit en zo lang dat blijft zitten gebeurt er niks.

U krijgt nu 1 maand huur als compensatie terwijl u maar 2 weken weg bent geweest. Die kosten zijn dus al ruim vergoed. Niet wonen is geen gas en electra gebruiken, dus dat is geen schade. En blootgesteld aan kanker is behoorlijk overtrokken. Een passieve roker maakt meer kans op kanker dan iemand die met asbest werkt. Daarbij, om ziek te worden van asbest moet u intensief blootgestelt worden daaraan en er vatbaar voor zijn. Maar nogmaals, zo lang u niet bent gaan boren of hakken in de asbest is er niets aan de hand. Bron: https://www.gezondheidenco.nl/111671/angst-voor-asbest-overtrokken-wanneer-asbest-gevaarlijk/

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 22:03
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

AM&P heeft verschillende kleefmonsters en luchtmonster genomen. Zo luchtmonster,  2 stuks, hebben 6 uur lang staan draaien.
Hieruit is gebleken dat er wel degelijk asbest vrij kwam / in de lucht hing. Staat zelfs vermeld op het rapport, wat ik in handen heb!

Niet wonen is geen gas en electra, klopt... maar ik moet er deze maand wel voor betalen. En wat denk je van de machine's die hier hebben staan draaien, 24 uur lang ?
En wat denk je van alle overige kosten die ik gemaakt hebt ?

ne
door neodutchio Feb 8, 2018 om 22:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Asbest is een verzamelnaam voor een aantal in de natuur voorkomende mineralen (silicaten), die zijn opgebouwd uit fijne, microscopisch kleine vezels. Asbest is een natuurlijk product. Dus natuurlijk wordt het gemeten. Vrijgekomen asbestvezels komen overal voor. In Nederland bevindt zich in agrarische gebieden in elke liter buitenlucht ongeveer 1 vezel, in grote steden 5 tot 10, en bij verkeerstunnels 40 tot 80 vezels per liter lucht. In gebouwen worden asbestconcentraties gemeten van 0 tot 50 vezels per liter lucht. De belangrijkste vezelbronnen zijn autoverkeer en sloopwerkzaamheden. Dus ook na verwijdering zal u gewoon nog asbest kunnen meten. Daarbij is het voor u dus levensgevaarlijk om naar buiten te gaan. En loop vooral niet door een tunnel.

Voor het blootstellingsniveau van asbest, waaronder er geen verhoogd risico op kanker of mesothelioom zou voorkomen, is er geen veilige grens. Eén ingeademde vezel kán dus al gezondheidsschade veroorzaken, zij het dat dit een te verwaarlozen risico is. Voor het krijgen van asbestose moet er minimaal 5 vezeljaar blootstelling aan asbest zijn geweest. Het relatieve risico op longkanker na blootstelling aan asbest is 3,5. Een vezeljaar is 1 vezel x 240 dagen a 8 uur. Oftewel 5 dagen per week, 8 uur onafgebroken per dag voor 3,5 jaar lang blootgestelt worden aan een asbestvezel.

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 22:20
Antwoorden / 1 Vragen

Makkelijk he google, Asbest.nl ;-)
Zover was ik ook al!

Maar mij gaat het niet zo zeer om de ''asbest'' maar om het feit dat de woningbouw heeft toegegeven dat ze ons hebben laten leven in de asbest. hier nalatig in zijn geweest, geen mededeling hebben gedaan, bij het tekenen van het contract over asbest in de woning.... wat wel had gemoeten

ne
door neodutchio Feb 8, 2018 om 22:32
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dat er asbest in de lucht zit kan de woningbouw zo goed als niets aan doen. Ik heb in mijn leven 2 huizen gekocht en zelfs bij het laatste nieuwbouwhuis stond er in de papieren dat er asbest aanwezig zou kunnen zijn. Ook al had dat in uw contract gestaan had u nog niks geweten. Daarbij is asbest zoals u hebt gelezen niet schadelijk op deze manier. Het enige waar u op uit bent is geld. Helaas, we leven in Nederland en niet in Amerika. U bent al ruimschoots schadeloos gestelt.

gerbera
door gerbera - Feb 8, 2018 om 22:09
7348 Antwoorden / 14 Vragen

En vervolgens te horen krijgen, dat ik maar zelf een onderzoek had moeten laten doen om te kijken of er astbest in onze woning zat.
Had u kontakt opgenomen met de GGD was het sneller opgelost. Had u kunnen horen of het verantwoordt was om in de woning wel of niet te verblijven. Nu heeft u zichzelf alleen maar gek gemaakt waardoor hoogst waarschijnlijk (on)nodige kosten zijn gemaakt.
Maar als ik uw epistel zo lees is het niet het astbest maar eerder de hoogte van de vergoeding waar u een probleem mee heeft.
En ja u zal het wel niet met mij eens zijn maar dat is dan jammer. Alleen de wijze waarop u reageerd naar sommige is beneden alle peil en zegt mij al genoeg.

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 22:17
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij snapt u het niet helemaal, of u heeft het niet helemaal goed gelezen.

Ik ben niet aan het asbest gekomen, der is in de asbestplaat geboord, voor dat wij de woning namen... Ik ben er later achtergekomen dat er gaten in de plaat zat, nadat ze de CV ketel hadden vervangen....

Uit onderzoekt is gebleken dat er wel degelijk asbest is vrij gekomen ;-)

En nee, ben het inderdaad NIET eens met de vergoeding!

Dus de woningbouw die een gezin 7 maanden in de asbest liet leven, vervolgens heeft toegegeven, moet er maar met een vergoeding van 700,- vanaf komen?

aurora1
door aurora1 Feb 9, 2018 om 16:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het vreemde is dat vraagstellers en klagers vaak melden dat de lezers/reageerders niet goed lezen of "het" niet begrijpen als de reacties niet zijn wat vraagsteller wil horen......

ne
door neodutchio - Feb 8, 2018 om 22:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Asbest is een verzamelnaam voor een aantal in de natuur voorkomende mineralen (silicaten), die zijn opgebouwd uit fijne, microscopisch kleine vezels. Asbest is een natuurlijk product. Dus natuurlijk wordt het gemeten. Vrijgekomen asbestvezels komen overal voor. In Nederland bevindt zich in agrarische gebieden in elke liter buitenlucht ongeveer 1 vezel, in grote steden 5 tot 10, en bij verkeerstunnels 40 tot 80 vezels per liter lucht. In gebouwen worden asbestconcentraties gemeten van 0 tot 50 vezels per liter lucht. De belangrijkste vezelbronnen zijn autoverkeer en sloopwerkzaamheden. Dus ook na verwijdering zal u gewoon nog asbest kunnen meten. Daarbij is het voor u dus levensgevaarlijk om naar buiten te gaan. En loop vooral niet door een tunnel.

Voor het blootstellingsniveau van asbest, waaronder er geen verhoogd risico op kanker of mesothelioom zou voorkomen, is er geen veilige grens. Eén ingeademde vezel kán dus al gezondheidsschade veroorzaken, zij het dat dit een te verwaarlozen risico is. Voor het krijgen van asbestose moet er minimaal 5 vezeljaar blootstelling aan asbest zijn geweest. Het relatieve risico op longkanker na blootstelling aan asbest is 3,5. Een vezeljaar is 1 vezel x 240 dagen a 8 uur. Oftewel 5 dagen per week, 8 uur onafgebroken per dag voor 3,5 jaar lang blootgestelt worden aan een asbestvezel.

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 22:23
Antwoorden / 1 Vragen

dat is 2 keer ;-)

Cookies
door Cookies Feb 8, 2018 om 22:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@neodutchio, ik mis de bronvermelding?

ne
door neodutchio Feb 8, 2018 om 22:33
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb het bewust er dubbel ingezet omdat niet iedereen reakties leest. Bron is http://www.asbest.nl/asbest.html

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2018 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Na al uw reacties daarom mijn vraag, hoeveel vergoeding is genoeg voor u?

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 23:16
Antwoorden / 1 Vragen

2/3 maanden huur, ben ik tevreden!

Gr
door Grunn1 Feb 9, 2018 om 00:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Pffff en daar wordt je gezondheid beter van? Daarme verdwijnt het asbest? Nee het gaat dus om geld voor iets wat geen gevaar heeft opgeleverd. Sterkte.

patrickmh
door patrickmh Feb 9, 2018 om 00:33
Antwoorden / 1 Vragen

Asbest is toch al verwijdert ;-)

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2018 om 22:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aan hoeveel vergoeding had u gedacht?

patrickmh
door patrickmh Feb 8, 2018 om 23:16
Antwoorden / 1 Vragen

2/3 maanden huur, ben ik tevreden!

tenormin
door tenormin Feb 8, 2018 om 23:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nu, ik lees 2 maal dat u met 2/3 maanden u tevreden bent. Dus gewoon dat u een ordinaire zoeker om wat geld te genereren bent. Eng mannetje, dat is wat ik nu denk. Met 2100 € is ineens het probleem asbest wel opgelost? Was u eerst niet bezorgd om klein kindje? Nee hoor, centjes: belangrijker. Yak.

ne
door neodutchio Feb 8, 2018 om 23:42
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En dan zelf ook zeggen dat geld helemaal niet belangrijk is hahaha. Gewoon een ordinaire geldwolf die met een hoop sensatie iets voor elkaar probeert te krijgen.

patrickmh
door patrickmh Feb 9, 2018 om 00:48
Antwoorden / 1 Vragen

Wat jij er van vind, veeg ik me reet me af, dat je me een eng mannetje vind, veeg ik me reet mee af.

Ik hoop voor je dat jij nooit in zo situatie terecht zal komen, waar 3 levens op het spel staan....

maar als je niks nuttigs te melden hebt... fijne avond ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 9, 2018 om 01:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Haha 3 levens op het spel staan?
Als ik mijn auto instap speel ik meer met mijn leven als jij in deze situatie.

patrickmh
door patrickmh Feb 9, 2018 om 01:19
Antwoorden / 1 Vragen

Hahaha... jij wel ;-)

ne
door neodutchio Feb 9, 2018 om 08:40
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als u door een tunnel rijdt hebt u meer kans op besmetting dan in uw huis hoor.

aurora1
door aurora1 Feb 9, 2018 om 15:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

2/3 maanden huur? Dat is toch veel te weinig?
Geen wonder dat u niets weet te bereiken met uw schuttingwoordkeuze. Bewaar die maar voor uw eigen kringen. Staat u al met 1 been in het graf?

jo
door jorisw Feb 9, 2018 om 16:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Goh, kanker kan je bij sommige mensen dus afkopen voor 2000 euro. Of is TS gewoon een ordinaire graaier?

Ge
door Genee - Feb 8, 2018 om 23:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hangt de CV ketel niet op zolder bij u?
Hoever zijn de slaapkamers en woonkamer wel niet van de plaats waar de CV ketel hangt?
De opmerking van de wbv dat u zelf maar onderzoek had moeten, laten doen, nog wel, slaat echt nergens op.
U wilt een veel hogere vergoeding dat is duidelijk.
Nu dan, de  wbv is met €500 begonnen maar kwam daarna met een bedrag van €710.
Om zoveel mogelijk vergoeding eruit te slepen zou u kunnen beginnen met een vergoeding van 7 maanden huur te vragen.
Dat als u met de wbv niet tot een vergelijk kunt komen, u een rechtszaak zult aanspannen, dat die dan maar uit moet maken wat een passende vergoeding is.
De wbv zal dan moeten overwegen wat ze kiezen, u b.v. halfweg tegemoet komen of de rechtszaak.
Geen idee wat het verwijderen van die asbestplaat heeft gekost, dat zal wel iets meer geweest zijn dan €700.
Hoe is bij de andere woningen wat betreft zo’n asbestplaat, en of de wbv daar plannen voor heeft of pas in actie komt als de huurders klagen.

Lees ook http://www.lycens.nl/nieuws/asbest-in-het-huurrecht/

patrickmh
door patrickmh Feb 9, 2018 om 00:46
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

De CV ketel hangt inderdaad op zolder, maar op de zolder zijn er ook 2 slaapkamers aanwezig, ook daar kwam de kleine regelmatig.
Mij gaat het er om dat de woningbouw nalatig is geweest mbt het melden van het asbest in huis..
Dat de woningbouw op de hoogte was dat er asbest aanwezig was.
Dat de woningbouw mijn klacht mbt het mogelijk vrij komen van asbest niet serieus heeft genomen, en pas een week later na tig keer bellen, de klacht pas na het sturen van de foto's ''serieus'' heeft gekomen.

Mij gaat het niet om duizende euro's, mij gaat het om een gepaste vergoeding, en geen lullig bedrag waarmee ze me proberen af te poeieren!

Thanks voor je links trouwens!

Jouw tip is dus gewoon een advocaat op de zaak zetten!

ne
door neodutchio Feb 9, 2018 om 08:39
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er is geen meldplicht in het huurrecht voor asbest. Es is niet rechtstreeks gevaar geweest. En ook al zou die er wel zijn geweest, dan had u recht op een schadevergoeding. Schadevergoeding betekend dat uw schade vergoedt wordt. Die schade is al voorgerekend en is lager dan het uitgekeerde bedrag. Dat u schijnbaar smartengeld wil hebben, dat is uw uitdaging. Helaas kennen wij dat niet in deze gevallen.

Ge
door Genee Feb 9, 2018 om 09:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@patrickmh
Ga anders eens voor advies naar het Juridisch loket in uw gemeente.

ne
door neodutchio - Feb 8, 2018 om 23:38
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U moest 2 weken ergens anders wonen, dus een halve maand huur: € 355,-
2 weken geen tv en internet: € 25,-
2 weken geen water is dus geen verbruik en geen kosten.
2 weken electra. Veel stroomverbruikers moeten aan blijven staan, ook als u bv op vakantie gaat. Voor die testen zou u hooguit € 10,- kunnen vragen.

Dus bij elkaar aan werkelijke kosten: € 390,00. Voor die € 320,- die u meer gekregen heeft zijn ruimschoots de telefoon en brandstofkosten vergoed. Leuk dat u € 1420 tot € 2130 eist, maar met welke reden denkt u daar recht op te hebben. De werkelijk schade kan vergoed worden en dat is al dubbel en dwars gedaan.

patrickmh
door patrickmh Feb 9, 2018 om 00:47
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is wat jij er van vind, jij snapt het werkelijke probleem niet!

Fijne avond

ne
door neodutchio Feb 9, 2018 om 08:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, dat zijn de cijfers en tijdstippen die u zelf aandraagt. Maar antwoord op de vraag waarom u denkt recht te hebben op veel meer geld beantwoord u niet. Daarmee laat u duidelijk blijken puur op geld uit te zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 9, 2018 om 01:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je zo ontevreden bent ga je je huur opzeggen en ergens anders wonen.
Je onkosten worden ruim vergoed dus dat is het. Jij wilt meer, geld alsof dat jullie gezondheid veranderde.

patrickmh
door patrickmh Feb 9, 2018 om 01:14
Antwoorden / 1 Vragen

Jij, maar jij spoort echt niet!
Door een fout van hun, moet ik maar verhuizen.. mafklapper

ne
door neodutchio Feb 9, 2018 om 08:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Welke fout?

aurora1
door aurora1 Feb 9, 2018 om 16:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad: welke fout? En verhuizen naar Amerika natuurlijk waar u dergelijke claims kunt indienen. Alleen ook daar moet causaal verband aangetoond worden en dat kunt u niet omdat die er niet is. U wilt ongefundeerd geld en zoveel mogelijk. U praat overigens te gemakkelijk over kanker en dat krijgen door die opgeruimde asbest waar u niet ingezeten heeft. Ook doet u net of u met zijn allen 7 maanden achter die plaat gewoond heeft en midden in de asbestvezels  heeft gezeten en nu allemaal kanker heeft of bijna.
Overal is altijd asbest, en er zijn vrijwel geen huizen waar nergens asbest aanwezig is.

panter22
door panter22 - Feb 9, 2018 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent doodsbenauwd voor asbest. Het plaatje astbest zit op zolder, ver weg van de leefruimte achter een plaat waar de cv op bevestigd is.
Ik neem aan dat niet niet alleen de woningbouw, maar ook het installatiebedrijf direct bericht van je bevindingen hebt gedaan. Mogelijk heeft de monteur in het plaatje geboord en asbestvezels binnengekregen.
Ik lees daar niets over.
Je wilt een vergoeding van ca, €2000 voor het leed wat jullie is aangedaan. Dat leed is een verborgen plaatje asbest op zolder waar je pas na 7 maanden achter kwam.
Je schrijft dat de wb nalatig is geweest door jullie niet te waarschuwen dat er mogelijk asbest in de wooning aanwezig kon zijn, toen jullie de huurwoning aanvaardden.Dan geintje kost hun volgens jou €2000.
Had de wb de mogelijkheid van asbest wel gemeld, dan had jij het huis niet gehuurd, neem ik aan.
Toen duidelijk werd dat er asbest aanwezig was, heeft de wb adekwate maatregelen genomen en de asbest is zo spoedig mogelijk weggehaald. Er wordt je een vergoeding aangeboden voor het ongemak.
Je kunt er een advocaat opzetten van €200 tot €300 per uur en eventueel een rechtzaak beginnen om een zo hoog mogelijke vergoeding er uit te slepen. Dat zal je meer kosten dan het oplevert.

patrickmh
door patrickmh Feb 9, 2018 om 13:56
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij snap jij het niet helemaal :)

ne
door neodutchio Feb 9, 2018 om 14:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Niemand snapt het volgens u, leg het dan eens uit wat uw bedoeling is.

panter22
door panter22 Feb 9, 2018 om 15:04
6599 Antwoorden / Vragen

Wat snap ik dan niet?

brainless
door brainless - Feb 9, 2018 om 14:37
324 Antwoorden / 0 Vragen

Wat blijkt, er zijn asbest vezels in de lucht waargenomen. dit valt ook in het rapport na te lezen. De metingen zitten onder de norm van wat het mag zijn maar het advies is wel, astbest laten verwijderen.... ( echter, elke vorm van vrij komen van asbest, kan risico’s met zich mee brengen. Terug te lezen in uitspraken van verschillende rechters en onderzoek bureau’s)

Wat is nu het probleem?!
Het is onder de norm, en het is (gratis!) verwijderd.
Het advies bij asbest
is altijd verwijderen (of het nu wel of geen gevaar opleverd).

Daarnaast; als u nu (of over 10 jaar) weer een meting laat doen zal er nog steeds asbest te meten zijn (omdat dit altijd en overal in de lucht aanwezig is).

ro
door ron503 - Feb 9, 2018 om 18:44
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Op de foto is te zien dat er een asbestplaat is aangetroffen en ter isolatie/bescherming voorzien is van een tweede plaat die over de bevestigingsbouten is geplaatst en kan verklaren dat de bouten verouderd zijn want in bestaande asbestplaten mag zeker niet geboort worden. De sticker geeft aan dat er een asbesthoudende plaat aanwezig is maar al wel zodanig geisoleerd is dat vervangen op korte termijn niet noodzakelijk is. Die sticker is eigenlijk niet voor uw informatie bedoeld maar voor de monteur die het onderhoud van de cv ketel/geiser uitvoert om boren e.d. in de geisoleerde astbesthoudende plaat te voorkomen. Ik begrijp wel dat u zich zorgen maakt want bij veelvuldig inademen van astbestvezels is de kans dat de longen aangetast worden groot en daarom dragen beroepsmatige asbestverwijdereraars ook beschermende kleding en wordt het deel waarin het asbest zich bevind ook afgeschermd. In mijn optiek heeft u door de hype over asbest niet alles gelezen maar enkel dat wat voor u van toepassing is en de mening heeft dat u en uw gezin aan grote gevaren zijn blootgesteld waarvan de gevolgen niet te overzien zijn. Wat me in uw relaas wel opvalt is dat uw angst voor een aanwezige sticker er toe heeft geleid dat het asbesthoudende deel is verwijderd maar u uw overdreven angst gecompenseerd wil zien en nog beloond wordt ook maar met die beloning geen genoegen neemt.

Off topic, in mijn huurwoning is ook nog een plaatje asbest die geisoleerd is aanwezig, en met uw relaas heb ik dus ook recht op 30 jaar compensatie want ik zou door dat geisoleerde plaatje door de WBV aan grote gevaren zijn bloot gestelt.