sa
door saatjes Aug 21, 2012 om 14:02
Geldzaken & recht

Woningbouw verplicht overname laminaatvloer

Ik heb een sociale huurwoning aangeboden gekregen van een grote woningcoöperatie. Ik heb ja gezegd op deze woning, het contract is nog niet getekend.

In de woning ligt in de huiskamer een laminaatvloer die vol zit met krassen, waar de plinten op een aantal plekken missen en waar de planken op sommige plekken scheef zijn afgezaagd. Een lelijke vloer in een slechte staat dus. In de keuken ligt een zeil vloerbedekking, wat ik ook niet mooi vind.

Nu heb ik de woningbouw opgebeld om te zeggen dat ik wil dat de vloer eruit gaat voordat ik het contract ga tekenen. De woningbouw kwam met het antwoord dat ik zelf de vloer moet weghalen, omdat de vorige bewoners de vloer mochten laten liggen.

Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens, want ik kan nergens in de huurvoorwaarden vinden dat ik verplicht ben een vloer over te nemen.

Wie is hier nu in het gelijk? Graag met verwijzing naar e.v.t. wetsartikelen.

19041 47 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet moeilijk doen en de vloer er uit trekken zoals de woningbouw zegt, zij gaan dit niet voor je doen, aangezien de vorige bewoners het mochten laten liggen. Het is dan aan de nieuwe huurder om de woning op te knappen, in dit geval iets meer werk omdat je die oude vloer sloopt.

Anders dan neem je toch een andere woning, er is nog niks getekend dus kunt u hun helemaal niks maken. Er is hier geen wettelijke basis voor, zij bieden do woning zo aan, en u kunt hem dan weigeren of aannemen.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is je bron waaruit blijkt dat ik verplicht ben de vloer over te nemen? Ik moet mijn woning ook leeg achterlaten, dat moet iedereen. Op de website van de woningbouw staat dat je alleen iets mag laten liggen als het in een goede conditie is en dat is deze vloer niet. Waarom zou ik aansprakelijk zijn voor de vloer van de vorige bewoners? Daarbij heb ik op verschillende websites gelezen dat je niet verplicht ben zaken van de vorige bewoner over te nemen, maar daar staat ook allemaal geen bronvermelding bij.

En verder op jou mening over wat ik allemaal maar moet doen. Jij kan niet voor mij invullen of ik zelf in staat ben deze vloer eruit te halen en als ik moet wachten op de volgende woning kan ik nog wel jaren wachten.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Op de website van de woningbouw staat dat je alleen iets mag laten liggen als het in een goede conditie is en dat is deze vloer niet. ......

De wbv denkt er blijkbaar anders over. Meningen daarover kunnen nu eenmaal verschillen.

Stukje zeil in de keuken is er zo uit; laminaat iets meer werk, maar goed te doen.

De keuze is aan jou: woning wel/niet accepteren.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

saatjes schreef op dinsdag 21 aug 2012, 14:41: Wat is je bron waaruit blijkt dat ik verplicht ben de vloer over te nemen? Ik moet mijn woning ook leeg achterlaten, dat moet iedereen. Op de website van de woningbouw staat dat je alleen iets mag laten liggen als het in een goede conditie is en dat is deze vloer niet. Waarom zou ik aansprakelijk zijn voor de vloer van de vorige bewoners? Daarbij heb ik op verschillende websites gelezen dat je niet verplicht ben zaken van de vorige bewoner over te nemen, maar daar staat ook allemaal geen bronvermelding bij.

En verder op jou mening over wat ik allemaal maar moet doen. Jij kan niet voor mij invullen of ik zelf in staat ben deze vloer eruit te halen en als ik moet wachten op de volgende woning kan ik nog wel jaren wachten.

Niet huilen en een andere woning nemen dan, het is heel simpel. Zij bieden deze woning zo aan, dat is hun aanbod. Dat mag je weigeren, maar dan heb je geen woning. Het is HUN woning, dus als zij die vloer wel oke vinden dan laten ze die zitten. En als zij de regel hebben dat een woning leeg moet worden opgeleverd dan mogen zij daar ook een uitzondering op maken, aangezien er geen wettelijke eis voor is, heb je daar ook geen bron voor. Als u nu zelf een wet kunt vinden waaruit blijkt dat de woning ECHT LEEG moet worden opgeleverd dan zou u een poot hebben om op te staan, maar die is er niet.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag niet om meningen hoe simpel het is om laminaat eruit te halen of om meningen of ik de woning wel of niet moet accepteren. Graag de vraag goed lezen.

Ik vraag om wie er gelijk heeft en met bronvermelding. Voor wat ik uit de huurvoorwaarden haal ben ik in het gelijk, maar hoe kan ik dit door laten dringen bij de woningbouw?

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet, aangezien u nog geen huur overeenkomst heeft. Zij bieden u een woning zoals deze er nu aan toe is, en dat is dan een nieuwe overeenkomst. ZIJ ZIJN U NIKS VERPLICHT!

Laat het even inzinken dat u een woning wilt, zij vinden toch wel een andere huurder. Take it or leave it, of kruip terug onder uw steen.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het overnemen van zaken en het betalen van overnamekosten is altijd vrijwillig. U kunt bijvoorbeeld meubilair of stoffering overnemen van de vorige huurder maar u heeft altijd de keuze om nee te zeggen. Dan moet de vorige huurder de spullen (alsnog) weghalen. Als u roerende zaken overneemt van de vorige huurder, betaalt u de overnamekosten dus aan de vorige huurder.
Bron: huurders.info

Is dit dan onzin?

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

En bij sociale huur is de verhuurder wel degelijk het één en ander verplicht, ben je soms niet bekend met sociale huur?

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

saatjes schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:12: Het overnemen van zaken en het betalen van overnamekosten is altijd vrijwillig. U kunt bijvoorbeeld meubilair of stoffering overnemen van de vorige huurder maar u heeft altijd de keuze om nee te zeggen. Dan moet de vorige huurder de spullen (alsnog) weghalen. Als u roerende zaken overneemt van de vorige huurder, betaalt u de overnamekosten dus aan de vorige huurder.
Bron: huurders.info

Is dit dan onzin?

nee, is geen onzin, maar is een ander geval, uw quote is van toepassing als u iets overneemt van de vorige huurder, dat is hier niet het geval ,u neemt het over van de wbv.
Zoals al gezegd ,u kunt kiezen of delen, accepteren of op wat anders gaan wachten.
Wordt u ook boos als er ergens nog een plant in de tuin staat die u niet bevalt? Ik vrees dat u niet snel een huurwoning gaat vinden die op al uw wensen een gepast antwoord geeft...

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn geval neem ik wel de laminaatvloer over van de vorige bewoner. In de advertentie stond immers 'Laminaatvloer ter overname'.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Staat het huis al leeg?

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even bellen met het juridisch loket.

Persoonlijk vind ik het raar dat de woningbouw jou de vloer verplicht. Bij mijn weten moet een huis gewoon kaal opgeleverd worden tenzij met de vorige bewoners overname is afgesproken. Al dan niet tegen betaling.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

saatjes schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:28: In mijn geval neem ik wel de laminaatvloer over van de vorige bewoner. In de advertentie stond immers 'Laminaatvloer ter overname'.

Het zou voor jou gunstig zijn als die advertentie er nog staat of als je bijv. een screenshot hebt.
Als die vloer ter overname is, betekent dat doorgaans dat ervoor betaald moet worden. En zal dit iets tussen de vorige huurder en jijzelf zijn. Regel is vaak dat als de nieuwe huurder niets wil overnemen/betalen dat er wel uitgehaald moet worden.

Een woning hoeft niet altijd kaal opgeleverd worden, de woningbouw kan een gladde vorm van 'vloerbedekking' toestaan of zoals bij die van jou beweerd wordt "Op de website van de woningbouw staat dat je alleen iets mag laten liggen als het in een goede conditie is ".

Ik vind het een beetje haaks op elkaar staan 'vloerbedekking ter overname' en 'De woningbouw kwam met het antwoord dat ik zelf de vloer moet weghalen, omdat de vorige bewoners de vloer mochten laten liggen.'

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

saatjes schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:28: In mijn geval neem ik wel de laminaatvloer over van de vorige bewoner. In de advertentie stond immers 'Laminaatvloer ter overname'.

Moet je er voor betalen dan?

Als je nu zo graag wetsartikelen wil, duik dan zelf in de wet. Heb je lekker wat te doen.

De woningbouw verplicht jou de vloer niet. Ze willen hem er alleen niet voor jou uithalen. Als dat je niet bevalt moet je de woning niet accepteren. Of vindt jij dat je in de positie zit om een lange discussie met de woningbouw aan te gaan?

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:42:
Persoonlijk vind ik het raar dat de woningbouw jou de vloer verplicht.

Dat doen ze niet. Zoals ik het lees, wordt er geen geld voor betaald, dus kan er zo uitgesloopt worden. Ze hebben alleen de vorige huurder toestemming gegeven het laminaat te laten liggen. Waarschijnlijk omdat het naar de mening van de wbv er netjes uit zag. TS denkt daar anders over, dat kan.

Je kan natuurlijk overal een probleem van maken. Middagje slopen en het probleem is opgelost.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De woningbouw verplicht ts dus tot overname, of ts de vloer er nou uit sloopt of niet. Vreemd.

Heb trouwens van de week mijn laminaatvloer eruit gehaald, met zn tweeen 10 minuten werk. En dan heb ik nog wel reuma. Dus zo`n vreselijk karwei is het nu ook weer niet.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb trouwens van de week mijn laminaatvloer eruit gehaald, met zn tweeen 10 minuten werk. En dan heb ik nog wel reuma. Dus zo`n vreselijk karwei is het nu ook weer niet.

Dat niet, maar wat te doen met de enorme rotzooi en afval. Wie betaalt het storten van het afval. Gaat toch om heel wat kilo's als je een beetje ruime kamer hebt. De woningbouw zal dit vast niet betalen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS vindt dat hij niet verplicht moet worden om een vloer over te nemen die hij niet wil en vraagt wie gelijk heeft.

Belangrijk is als hij de vloer niet wil, niet voor overname te tekenen. Ook niet tekenen dat hij de woning accepteert in de staat op de dag van ondertekening van het huurcontract. Als hij wel voor de anwezigheid van de vloer tekent, kan hij deze niet altijd zomaar weghalen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 05:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder huisje heeft zijn kruisje

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 08:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Getty, die rotzooi valt wel mee. Heb een kamer van 25m2 en het laminaat was een kleine stapel in de tuin.
Pastte zo in de achterbak van mijn Punto en naar de stort gebracht, gratis.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal gesproken is dit een kwestie tussen de oude huurder en de nieuwe huurder. Omdat de oude huurder toestemming heeft gekregen van de woningbouwvereniging om de vloer te laten liggen kunt u geen afspraken meer maken met die oude huurder. U hebt nu van doen met de woningbouwvereniging als gesprekspartner. Die biedt u een huurcontract aan waarin niets staat over de verplichting tot overname van vloerbedekking of gordijnen. Zulke huurcontracten zullen bij woningbouwverenigingen niet te vinden zijn. Wel contracten met verplichtingen als u de woning verlaat.
Formeel handelt de woningbouwvereniging niet volgens de normale gang van zaken omdat er een afspraak met de oude huurder gemaakt is die doorgaans niet zo gemaakt wordt. Maar daar hebt u niets aan. U kunt dus niet teruggrijpen op contactuele afspraken want die bestaan in deze kwestie niet. Dus blijft de vraag over wat u er voor uzelf maximaal uit kunt halen. Als u de woning graag wilt dan zou ik alles zelf (laten) verwijderen.
En dan snel vergeten, vooral loslaten en lekker genieten van uw nieuwe stek.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

saatjes schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:03: Voor wat ik uit de huurvoorwaarden haal ben ik in het gelijk, maar hoe kan ik dit door laten dringen bij de woningbouw?

Als jij denkt dat je gelijk heb maak er dan een rechtszaak van. Daar heb je meer aan dan de in jouw ogen toch niet goede antwoorden van ons te lezen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De woningbouw kan u nergens toe verplichten maar aan de andere kant kunnen ze ook de woning weigeren.
Het beste wat u kan doen is contact op te nemen met de opzichter en hem vertellen waarom u niet van plan bent om deze goederen over te nemen.
En stap naar het Juridische loket bij u in de buurt en vraag daar hoe verder te handelen.

het Juridische loket .

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil hierbij mijn eigen ervaringen doorgeven.

Toen ik een huis wilde gaan huren en voor mij beschikbaar kwam werd ik door de woningbouwvereniging in de gelegenheid gesteld om van de toenmalige huurder de aangebrachte parketvloer, het zeil, de gordijnen, de kachel enz over te nemen. Dat is onderling en buiten de verhuurder om (goed) geregeld.
Indien ik niet zou besluiten tot overname was de vertrekkende huurder verplicht alles weg te halen dat de nieuwe huurder niet wilde overnemen. Dit moet gewoon uitgangspunt zijn. En ik verwacht dat dat normaliter ook in de verhuurovereenkomst zo zal zijn geregeld.
Ik denk zelf dat de voormalige huurder niet op de juiste manier is "aangepakt". Misschien een erg lastige huurder? Of een woningbouwvereniging die wat over het hoofd zag? Dat kan ook...
In ieder geval heeft die huurder de mogelijkheid gekregen om die lelijke vloer gewoon te laten liggen en dat is in elk opzicht niet netjes.
En de nieuwe huurder moet dat dan maar zelf oplossen. Dat is niet netjes en gevoelsmatig (en misschien ook juridisch) onjuist.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staan hier toch een onbenullige reacties bij.
Er zijn wel degelijk (wettelijke) voorwaarden waar een verhuurder van sociale woningbuw en een huurder zich aan dienen te houden.
Informeer eens bij een Woningbond en in het Burgerlijk Wetboek staan er ook genoeg artikelen in.

Heb zelf in het verleden een geintje meegemaakt van een verhuurder (flat), moest bij vertrek alles wit geverfd opleveren terwijl de woning alle kleuren van de regenboog had toen ik erin trok. Ja leuk, nieuwe bewoner zou er niets aan hoeven doen, en ik 2 keer klussen en kosten maken in oude en nieuwe woning.
Er waren mensen die zich door de verhuurder lieten intimideren en alles braaf hebben geschilderd, tot zelfs een nieuwe keuken aan toe er uitslopen.
Heb nergens voor getekend, ja voor gezien, en heb met de wet achter mij geen gedoe gehad. IS alleen even uitzoeken tesamen met de huurvoorwaarden wat wel en niet mag / moet.

Een woning moet opgeleverd worden in dezelfde staat als toen mensen de woning betrokken.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

assantar schreef op woensdag 22 aug 2012, 13:28:
Er waren mensen die zich door de verhuurder lieten intimideren en alles braaf hebben geschilderd, tot zelfs een nieuwe keuken aan toe er uitslopen.

Een woning moet opgeleverd worden in dezelfde staat als toen mensen de woning betrokken.

Hier zeg je het dus zelf. Als jij er een nieuwe keuken inzet moet je deze er weer uithalen als je weggaat en de oude keuken er weer inzetten om de oude staat te herstellen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Saatjes, pas op !

Als het een oudere flat betreft dan kan het zeil in de keuken wel eens sterk asbesthoudend zijn.
Dat is vaak het geval.
Overtuig u er eerst van dat het losliggend, oprolbaar zeil is.
Als het aan het beton zit gekit moet u ernstig oppassen.
Dan ligt het er al heel lang, en moet het stukje voor stukje worden losgebikt.
Het kan zijn dat de woningbouw dit weet, en u erin laat lopen.
Verwijderen van gekit, asbesthoudend zeil kost mogelijk 2000 euro.
Dit moet door een gespecialiseerd bedrijf gebeuren.
Als u de woning accepteert is het belangrijk dat de verhuurder op schrift verklaart dat het zeil geen asbest bevat.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent natuurlijk niet verplicht om het huis te nemen.
Ik zou het zelf niet zo erg vinden als het echt een huis is dat ik graag wil hebben.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

assantar schreef op woensdag 22 aug 2012, 13:28:

Een woning moet opgeleverd worden in dezelfde staat als toen mensen de woning betrokken.

Tegenwoordig is dat niet altijd zo.
Ik heb in mijn flat jaren geleden een nieuwe keuken geplaatst omdat ik de standaard keuken van de woningbouw niet mooi vond.
Ik heb toestemmig gevraagd aan de WB en zij keurden het goed, mits het wel een lichte keuken is, heb ik ook op papier.
Als het huis erdoor verbetert mag je je aanpassingen laten zitten en hoef je er niets uit te slopen als je gata verhuizen,

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een rare reactie van de woningbouwvereniging.
U bent toch niet verantwoordelijk voor de rotzooi van de vorige bewoner.

Laat de oude bewoners het er zelf uit halen en anders de woningbouw op kosten van de oude huurder.

Zo is het altijd geweest, en nog. Kan absoluut niet!

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn geval neem ik wel de laminaatvloer over van de vorige bewoner. In de advertentie stond immers 'Laminaatvloer ter overname'.

Dus u kunt een woning huren met overname van laminaat. De vroegere huurder heeft klaarblijkelijk toestemming om een huurder te zoeken die spullen overneemt.
Als u de spullen niet wilt overnemen dan heeft de vorige huurder toestemming om iemand te zoeken die dat wel wil. In dit geval is het dus zo dat als u dit niet wilt, u naar de woning kunt fluiten!!!

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Saatjes, we hebben in Nederland een Huurcommisie (op te zoeken op internet) die je kan vertellen wat juist is.
Sterkte!

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Saatjes,

toen ik mn huurflat verliet, moest ik de vloerbedekking die deels gekit zat aan het beton, er uit halen. een ontzettende klus is dat geweest.

ik vermoed dat deze wmv zich er uit wil wurmen door in de advertentie te zetten "met overname van laminaatvloer".
dat = dus - zoals je zelf ook al schreef ! - juridisch niet kloppend.
ze hopen ws dat mensen daar intuinen, in de fout die ze zelf gemaakt hebben. (namelijk dat ze de vorige bewoner toestemming hebben gegeven om het laminaat te kunnen laten liggen.)
maar het is en blijft hun fout !

je kan idd naar een rechtswinkel gaan en juridisch advies vragen.
probleem = alleen: als jij de flat niet wilt incl laminaat, dan zal de wbv ws zeggen: "prima, voor jou ieder ander. er zijn zat mensen die de flat wel zo willen nemen."
(gezien het grote aantal woningzoekenden.)
en dan is het kiezen of delen.
hangt er dus van af hoe graag je de flat wilt.

als ik jou was zou ik eerst naar het juridisch loket gaan.
dan weet je meer.
en kun je duidelijker de dingen afwegen wat je wilt en dan een beslissing nemen.

ik snap overigens niet dat je jaren zou moeten wachten op een nieuwe mogelijkheid.
waarom ?
ik weet niet of het bij jou het zelfde is als in mijn stad hier.
hier is het zo dat je voldoende jaren ingeschreven moet staan bij de wbv, wil je aan de beurt komen.
en jij bent nu toch al zo ver dat je aan de beurt bent.
als het bij jou gaat zoals het hier gaat, dan kun je met gemak reageren op een volgende advertentie wb aanbod van woningen van hen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

chrisantonis, de vorige huurder heeft geen enkele inspraak.
die heeft zijn huurkontrakt met de wbv immers opgezegd !
dus die zal zeker niet meezoeken naar een geschikte huurder.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar heeft de WBV getolereerd dat de vloer mocht blijven liggen. De overname is meer een eigendomsoverdracht m.a.w. u mag er mee doen wat u wilt maar de WBV gaat niets aan de vloer herstellen. Als u pertinent de vloer niet wil is dat ook goed, dan tekent u de overname niet. In beide gevallen blijft de vloer gewoon liggen maar dient in het laatste geval wel door u verwijdert te worden. Dat kan in de toekomst nog wel eens problemen opleveren. Stel u heeft een mooie nieuwe vloer gelegd en wil verhuizen, de vloer kunt u niet meenemen dan kan de WBV u verplichten de vloer tot op het beton weg te halen. Ik persoonlijk nam de vloer gewoon over en haalde die er zelf wel uit.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Keukenzeil. Let op! Kijk goed uit, of er in het keukenzeill geen Asbest is in verwerkt. Anders moet een speciaal bedrijf - witte pakken mannen - dit verwijderen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cok,

wat ontzettend leuk dat u mijn bijdrage van 14.05 woordelijk heeft overgeschreven !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

cok schreef op woensdag 22 aug 2012, 17:05: Keukenzeil. Let op! Kijk goed uit, of er in het keukenzeill geen Asbest is in verwerkt. Anders moet een speciaal bedrijf - witte pakken mannen - dit verwijderen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe je het wendt of keert, het is toch niet nodig om zo asociaal en onbeschoft te reageren? "Of kruip terug onder uw steen"! Hier is deze site niet voor! Wat bent u een tries tfiguur....

hk_mr308 schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:08: Niet, aangezien u nog geen huur overeenkomst heeft. Zij bieden u een woning zoals deze er nu aan toe is, en dat is dan een nieuwe overeenkomst. ZIJ ZIJN U NIKS VERPLICHT!

Laat het even inzinken dat u een woning wilt, zij vinden toch wel een andere huurder. Take it or leave it, of kruip terug onder uw steen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

loesepoes18 schreef op woensdag 22 aug 2012, 19:18: Hoe je het wendt of keert, het is toch niet nodig om zo asociaal en onbeschoft te reageren? "Of kruip terug onder uw steen"! Hier is deze site niet voor! Wat bent u een tries tfiguur....

hk_mr308 schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:08: Niet, aangezien u nog geen huur overeenkomst heeft. Zij bieden u een woning zoals deze er nu aan toe is, en dat is dan een nieuwe overeenkomst. ZIJ ZIJN U NIKS VERPLICHT!

Laat het even inzinken dat u een woning wilt, zij vinden toch wel een andere huurder. Take it or leave it, of kruip terug onder uw steen.

Niks nuttigs te vertellen en dan maar een eerste pagina reactie gaan bekritiseren ;) iedereen heeft wel eens een nukkig moment, ik dus ook.

PS. er staat letterlijk op de website "laat hieronder uw mening horen" en soms gooi ik die er lekker plat uit ;) wat bent u onbeschoft zeg......

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.huurgeschil.nl/index.php?page=opleveringwoning.php

De procedure bij ingebruikneming van het gehuurde >>
Bij de aanvang van de huurovereenkomst vindt er vaak één gezamenlijke inspectie plaats, waarbij de verhuurder, de nieuwe (aspirant) huurder en vaak de vorige huurder zijn betrokken (als er zich zaken voor overname lenen). Bij het einde vinden er vaak twee inspecties plaats: een voorinspectie te houden een redelijke tijd voor het einde van de huur (meestal naar aanleiding van de huuropzegging) en een eindinspectie bij het einde van de huur en het inleveren van de sleutels c.q. het tijdstip van de feitelijke levering/terbeschikkingstelling.

In de praktijk heeft zich een procedure ontwikkeld over de wijze waarop het gehuurde bij aanvang en bij het einde van de ene partij aan de andere partij ter beschikking wordt gesteld. Bij huur van woonruimte zijn in de loop der jaren enige regels in de rechtspraak ontwikkeld inzake de opleveringsprocedure. Voor bedrijfsruimte staan er in de ROZ-voorwaarden aanvullende regels die de wettelijke regels ter zake oplevering van gehuurde ruimte aanvullen.

Op www.huurgeschil.nl vind je nog wel meer van toepassing zijnde artikelen.
Zo is de het jaar 2003 belangrijk als ingangsdatum voor het huidige huurrecht.

De ervaringen die ikzelf heb meegemaakt zeggen dat het huis leeg, zoals het aanvaard is, moet worden opgeleverd. Alleen het behang mocht blijven zitten.

Als je als huurder iets overneemt ben jij als huurder verantwoordelijk voor dat wat je overgenomen hebt. Dus als jouw opvolger je gemetselde muurtje niet wil moet je dat er zelf uithalen, ook al was het van je voorganger.

Het laminaat zou ik niet zo moeilijk over doen, ook al sta je in je recht dat het er misschien uit moet. Zeil kan link zijn. Het is al eerder vermeld maar vloerbedekking kan asbest bevatten. Zelfs al zou je het nu laten zitten ben je bij verlaten van de woning aansprakelijk voor het verwijderen. Als het geplakt zit mag je dat niet zelf doen maar moet het door een gecertificeerd bedrijf gebeuren. Prijzen vanaf 1000 euro.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

loesepoes18 schreef op woensdag 22 aug 2012, 19:18: Hoe je het wendt of keert, het is toch niet nodig om zo asociaal en onbeschoft te reageren? "Of kruip terug onder uw steen"! Hier is deze site niet voor! Wat bent u een tries tfiguur....

hk_mr308 schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:08: Niet, aangezien u nog geen huur overeenkomst heeft. Zij bieden u een woning zoals deze er nu aan toe is, en dat is dan een nieuwe overeenkomst. ZIJ ZIJN U NIKS VERPLICHT!

Laat het even inzinken dat u een woning wilt, zij vinden toch wel een andere huurder. Take it or leave it, of kruip terug onder uw steen.

Helemaal met je eens loesepoes!!! Helaas geven vele instanties tegenwoordig niet thuis en ik denk dat mensen daarom zo reageren. Lekker makkelijk en anoniem een ander kwetsen.

Wat betreft het laminaat, kan er niks overheen gelegd worden wellicht?

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

koekje66 schreef op donderdag 23 aug 2012, 10:44:
loesepoes18 schreef op woensdag 22 aug 2012, 19:18: Hoe je het wendt of keert, het is toch niet nodig om zo asociaal en onbeschoft te reageren? "Of kruip terug onder uw steen"! Hier is deze site niet voor! Wat bent u een tries tfiguur....

hk_mr308 schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:08: Niet, aangezien u nog geen huur overeenkomst heeft. Zij bieden u een woning zoals deze er nu aan toe is, en dat is dan een nieuwe overeenkomst. ZIJ ZIJN U NIKS VERPLICHT!

Laat het even inzinken dat u een woning wilt, zij vinden toch wel een andere huurder. Take it or leave it, of kruip terug onder uw steen.

Helemaal met je eens loesepoes!!! Helaas geven vele instanties tegenwoordig niet thuis en ik denk dat mensen daarom zo reageren. Lekker makkelijk en anoniem een ander kwetsen.

Wat betreft het laminaat, kan er niks overheen gelegd worden wellicht?

is een opmerking als "kruip terug onder uw steen" dan zo kwetsend? god wat zijn we toch lekker snel op de teentjes getrapt zeg ;) Overigens met uw opmerking over "instanties" bent u zelf uiteraard niet veel beter bezig ;)

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond het heel vervelend om een kale vloer te krijgen bij een seniorenwoning, omdat ik van het gehandicaptenvervoer had gehoord, dat dat heel erg goed en mooi was.Vanwege de verwarmingsbuizen onder de vloer genoodzaakt om een dure vloerbedekking(en) te nemen.Parteon levert tegenwoordig alles kaal af.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hk_mr308 schreef op donderdag 23 aug 2012, 10:50:
koekje66 schreef op donderdag 23 aug 2012, 10:44:
loesepoes18 schreef op woensdag 22 aug 2012, 19:18: Hoe je het wendt of keert, het is toch niet nodig om zo asociaal en onbeschoft te reageren? "Of kruip terug onder uw steen"! Hier is deze site niet voor! Wat bent u een tries tfiguur....

hk_mr308 schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:08: Niet, aangezien u nog geen huur overeenkomst heeft. Zij bieden u een woning zoals deze er nu aan toe is, en dat is dan een nieuwe overeenkomst. ZIJ ZIJN U NIKS VERPLICHT!

Laat het even inzinken dat u een woning wilt, zij vinden toch wel een andere huurder. Take it or leave it, of kruip terug onder uw steen.

Helemaal met je eens loesepoes!!! Helaas geven vele instanties tegenwoordig niet thuis en ik denk dat mensen daarom zo reageren. Lekker makkelijk en anoniem een ander kwetsen.

Wat betreft het laminaat, kan er niks overheen gelegd worden wellicht?

is een opmerking als "kruip terug onder uw steen" dan zo kwetsend? god wat zijn we toch lekker snel op de teentjes getrapt zeg ;) Overigens met uw opmerking over "instanties" bent u zelf uiteraard niet veel beter bezig ;)
hk_mr308 schreef op donderdag 23 aug 2012, 10:50:
koekje66 schreef op donderdag 23 aug 2012, 10:44:
loesepoes18 schreef op woensdag 22 aug 2012, 19:18: Hoe je het wendt of keert, het is toch niet nodig om zo asociaal en onbeschoft te reageren? "Of kruip terug onder uw steen"! Hier is deze site niet voor! Wat bent u een tries tfiguur....

hk_mr308 schreef op dinsdag 21 aug 2012, 15:08: Niet, aangezien u nog geen huur overeenkomst heeft. Zij bieden u een woning zoals deze er nu aan toe is, en dat is dan een nieuwe overeenkomst. ZIJ ZIJN U NIKS VERPLICHT!

Laat het even inzinken dat u een woning wilt, zij vinden toch wel een andere huurder. Take it or leave it, of kruip terug onder uw steen.

Helemaal met je eens loesepoes!!! Helaas geven vele instanties tegenwoordig niet thuis en ik denk dat mensen daarom zo reageren. Lekker makkelijk en anoniem een ander kwetsen.

Wat betreft het laminaat, kan er niks overheen gelegd worden wellicht?

is een opmerking als "kruip terug onder uw steen" dan zo kwetsend? god wat zijn we toch lekker snel op de teentjes getrapt zeg ;) Overigens met uw opmerking over "instanties" bent u zelf uiteraard niet veel beter bezig ;)

Zo'n opmerking kan inderdaad kwetsend zijn ja, kan overkomen als rot lekker op! Dat is geen manier van doen. En als alle instanties zo goed waren als u suggereert was deze site helemaal niet nodig. Ik blijf erbij dat een hoop instanties niet thuis geven.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste reacties vond ik erg nuttig, dank daarvoor! Ik heb hoog en laag gesprongen, maar helaas niets mocht baten. De weg naar de rechter vind ik teveel kosten en ook teveel moeite en dat duurt ook te lang.

Uiteindelijk moet ik dus de vloer er zelf uithalen en zelf betalen voor het afvoeren van de rotzooi...helaas.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb precies hetzelfde gehad.
de oude vloer mocht blijven liggen van hun en ik zat ermee.
ik heb bij de bezichtiging gelijk gevraagd wat de bedoeling was van die vloer.
die zou blijven liggen zeiden ze, daar heb ik ook op gezegd dat ik hem niet wil.
wij hebben toen afgesproken dat ik de vloer eruit trok maar dat hun de rotzooi deden afvoeren en daar gingen ze mee akkoord.
dat vond ik wel een goeie deal toen.
misschien kan je dat eens voorstellen

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of het uw gemeente ook zo is maar vaak kunt u een verhuispas aanvragen waarmee u tot een x aantal kilo's gratis mag storten.