li
door liesbeth1985 Apr 19, 2017 om 15:37
Geldzaken & recht

Woningstichting veranderd erfscheiding

in nov 2016 nieuwe buren gekregen en info gegeven over de gedeelde oprit. (stond geen schutting tussen). helaas dec 2016 kras op auto van buurkindje met de fiets. hebben hun een schutting gezet op de toenmalig bekend zijnde erfgrens. nou huren de buren en hebben wij een koopwoning. ik moest kadaster maar inschakelen om te weten wat de grens was. helaas willen hun de grens weten dus betalen zij die maar.
ondertussen brief gekregen met tekening wat de maten tussen de woning van hun en de erfgrens moest wezen. bleek maar 5 cm te zijn terwijl zij de hele tijd lopen te roepen 15 cm.

komt vandaag de woningstichting om het uit te meten en weer zeggen ze dat het meer is. nu kan je als woningstichting niet zomaar meer er van maken dan op papier staat wat notabene die beste man zelf naar mij gestuurd heeft.

wat kan ik hier nog aan doen??

ik ga geen kadaster op mijn kosten doen. zij wilden het weten waar de erfgrens lag. en proberen zo grond van ons in te pikken.

2284 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2017 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als twee huizen aan elkaar vast naast elkaar staan, is de ergrens toch simpel vast te stellen. Dat is precies haaks op de scheiding van die twee panden. Daar heb je het kadaster niet voor nodig.

me
door mein33 Apr 19, 2017 om 18:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Was het leven maar zo simpel, maar helaas is dit bij het vaststellen van de kadastralegrens niet zo eenvoudig en zeker niet bij een situatie van een gedeelde oprit. De ene woning kan wel eens meer m2 hebben dan de andere.
Tevens geldt ook nog de mogelijkheid van het recht van overpad en mag er helemaal geen erfafscheiding worden geplaatst.

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2017 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het ene is koop en het andere huur. Bij twee huurhuizen heb je in orincipe niet echt een erfgrens.

li
door liesbeth1985 Apr 21, 2017 om 22:09
Antwoorden / 1 Vragen

Zoals wij op tekening zien heeft de een ook meer als de ander. Alleen willen de buren dat niet inzien. En de woning stichting ook niet.

gerbera
door gerbera - Apr 19, 2017 om 16:17
7364 Antwoorden / 14 Vragen

zij wilden het weten waar de erfgrens lag. en proberen zo grond van ons in te pikken.

Hoe moeilijk kan het zijn, zij willen de grens weten maar uit uw verhaal maak ik op dat ook u daar baat bij heeft. Dus ga naar het kadaster, bekijk de tekening van uw woning daarop staat de erfgrens aangegeven.

li
door liesbeth1985 Apr 20, 2017 om 09:16
Antwoorden / 1 Vragen

Zij zeuren erom. En zitten al vanaf begin dat hun de grens willen weten te zeuren dat wij kadaster maar moeten doen. Als zij het zo graag willen weten dan doen hun dat maar. En de tekening die ik allemaal heb dateren van vorige maand. 1 tekening van woonstichting zelf is van 2003. Toen had kadaster gemeten. Daar willen ze zich nu niet aan houden.

Het gaat hun erom dat ze ons kunnen pesten en verder de hele buurt tegen ons op zetten.

ha
door halex - Apr 19, 2017 om 17:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij wil u juist weten waar de erfgrens ligt. De buren hebben een schutting geplaatst, dus wat zouden zij zich nog druk maken?
Omdat u beiden baat heeft bij een juiste meting door het kadaster, is het niet meer dan redelijk dat beide eigenaren 50% betalen van de kosten om de erfgrens op te meten.

me
door mein33 Apr 19, 2017 om 18:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@halex,

De woningstichting gaat hier, als eigenaar van de woning, nooit en te nimmer op vrijwillege basis aan mee betalen en de huurder heeft hierbij geen enkel belang.

me
door mein33 - Apr 19, 2017 om 18:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

ik ga geen kadaster op mijn kosten doen. zij wilden het weten waar de erfgrens lag. en proberen zo grond van ons in te pikken.

U heeft, als eigenaar van de woning, een duidelijk belang bij het correct vaststellen/vastleggen van de kadastrale grens.
Bij problemen hierover met de buren kunt u dat maar beter zeer snel regelen door de kadastralegrens wel te laten vaststellen door het kadaster. De kosten zij dan uiteraard voor u maar dan heeft en houdt u waar u recht op hebt en is een meningsverschil daarover niet meer mogelijk.
De huurder van de woning naast u heeft hier helemaal geen belang bij en doet dus maar wat en mogelijk aan landjepik.
De woningstichting, blijkbaar de eigenaar van de naastgelegen woning, komt waarschijnlijk met tekeningen die tijdens de bouwfase zijn gemaakt en geen enkele rechtsgeldigheid hebben. De woningstichting levert dus alleen maar een grensaanwijzing bij  benadering en dat is dus hetzelfde als 'natte vingerwerk' of úit den duim gezogen'' en daar heeft u niets aan.
Laat dit niet op z'n beloop, wees in dit soort situaties niet te 'knieperig'** en laat zonder twijfel duidelijkheid scheppen in deze situatie.
Lees er ook uw koopakte eens goed op na of er geen 'recht van overpad' rust op dit gezamelijke tussenpad en als dat er wel is dan mag er helemaal geen erfafscheiding worden geplaatst.

** u kunt ook nog naar een televisierechter gaan, dan worden de kosten 'deels' voor u betaald.

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2017 om 00:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U wilt toch precies weten waar de erfgrens ligt? Dan regelt u het kadaster toch of gaat daar kijken?
Lastig toch, interpunctie, dus zomaar zinnen beginnen met hoofdletters en aan het eind een punt zetten.

wi
door wilhelmina59 Apr 20, 2017 om 09:42
512 Antwoorden / 0 Vragen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie. Sssttt, weet niet wie mij heeft horen mopperen maar mijn linkjes zijn ineens goed.

Ge
door Genee - Apr 20, 2017 om 09:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me dat u de breedte van die vrije oprit opmeet en ieder recht heeft op de helft ervan.

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2017 om 09:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het niet zo dat 'zij erom zeuren' omdat jij de plek van de schutting niet accepteert? De buren huren het huis, dus voor klachten moet je bij de woningbouw zijn. Je buren volgen blijkbaar de grens die door de woningbouw wordt gehanteerd, dat mogen zij doen.

DOOR LIESBETH1985 20 APR. 2017 OM 09:16
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Zij zeuren erom. En zitten al vanaf begin dat hun de grens willen weten te zeuren dat wij kadaster maar moeten doen. Als zij het zo graag willen weten dan doen hun dat maar. En de tekening die ik allemaal heb dateren van vorige maand. 1 tekening van woonstichting zelf is van 2003. Toen had kadaster gemeten. Daar willen ze zich nu niet aan houden.

Het gaat hun erom dat ze ons kunnen pesten en verder de hele buurt tegen ons op zetten

li
door liesbeth1985 Apr 21, 2017 om 22:07
Antwoorden / 1 Vragen

Als ze de grens hanteren die de woningbouw op tekening heeft dan willen ze nu ineens meer.

Po
door Pontiac - Apr 20, 2017 om 10:07
131 Antwoorden / 5 Vragen

hun ,is dat Attilla?