ArendJanP
door ArendJanP Sep 26, 2021 om 21:07
Geldzaken & recht

Woondossier.nl

Tijdens een uitzending van 'kijken zonder kopen' werd er gesproken over woondossier.nl. die is een website waarbij je kunt zien voor hoeveel woningen worden verkocht en dus ook hoeveel er is overboden. Dit biedt natuurlijk een groot voordeel bij het bieden voor een woning. Helaas is deze site niet meer beschikbaar voor consumenten, wel voor makelaars. Dit laat weer zien dat het schimmige en gesloten markt is. Waarom niet open gooien voor consumenten?

4444 8 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 26, 2021 om 21:52
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt deze vraag stellen aan: Info@woondossier.nl

https://www.woondossier.nl/makelaar/login

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 27, 2021 om 01:23
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Arendjan P.

Als ik lees hoe het werkt, blijkt het inderdaad een verdienmodel te zijn.

Klik op de volgende link :

https://www.alexvankeulen.nl/woondossier

rj
door rjw - Sep 27, 2021 om 08:05
3237 Antwoorden / 5 Vragen

De consument kan de verkoopprijs opvragen bij het kadaster. Zo'n site als woondossier is hoogstwaarschijnlijk niets anders dan een front-end voor de database van het kadaster.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 27, 2021 om 09:31
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dit zal heel bewust zo zijn oopgedzet en bedacht. Makers / 'exploiteerders' van een site kunnen en mogen dat zelf bepalen.

M.a.w. als al gezegd: de reden weet men zelf, wij kunnen er slechts naar gissen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 27, 2021 om 10:18
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Makelaars moeten ook aan het werk blijven en dat betekent dat alleen zij in de eerste plaats toegang tot de site hebben om de consument via hen aan een koopwoning te helpen.

panter22
door panter22 - Sep 27, 2021 om 15:51
6599 Antwoorden / Vragen

Ben je zo wanhopig op zoek naar het ideale huis dat je duizenden euros meer wilt betalen dan de waarde van een woning?
Tegen elkaar opbieden heeft alleen de verkoper profijt van.
Kijk eens op Drimble of Huispedia als je een huis zoekt
Let ook op het bestemmingsplan. Aanvragen voor wijzigingen staan vaak op de site van de gemeente.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 27, 2021 om 17:50
2010 Antwoorden / Vragen

Je betaalt niet meer dan de waarde, de waarde wordt juist bepaald door wat men bereid is te betalen. De vraagprijs is ook maar een slag in de lucht en is niet de waarde.

Ja
door JannieBoe Sep 28, 2021 om 13:12
124 Antwoorden / Vragen

Dat heeft in deze tijd niets met 'wanhoop' te maken maar met de realiteit. Overbieden is de norm geworden. Bij woningen tussen de 200.000 en 300.000 euro is 75 procent van de biedingen boven de vraagprijs. Zie dit artikel. Bij huizen in het hogere prijssegment is het ook een dolle boel. Zie hier.
Het is niet de vraag óf je wilt overbieden maar hoéveel als je op zoek bent naar een huis.
Bizar dat het zo gaat in deze tijd maar het is helaas wel een feit.

panter22
door panter22 Sep 28, 2021 om 16:04
6599 Antwoorden / Vragen

Je beslist zelf of je  wilt overbieden of niet. Of dat je wilt wachten tot de prijzen gaan dalen. Er komen steeds meer uitgewoonde huizen op de markt, die je een aantal jaren gelden aan de straatstenen niet kwijt kon. Worden nu snel verkocht.
Kennelijk hebben kopers geld genoeg om zoveel voor een huis te betalen en dan ook nog te laten verbouwen.

Ja
door JannieBoe Sep 28, 2021 om 16:11
124 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk. Maar de realiteit is dus overbieden. Het is niet anders. Niet overbieden of wachten totdat de prijzen dalen, daar heb je momenteel niets aan.
Dus áls je een huis wilt kopen, dan zul je wel moeten.
En dan is het wel handig, terugkomend op de vraag van Arendjan, om te weten hoéveel overbieden tot een succesvolle aankoop zou kunnen leiden via een site als Woondossier.nl
Verkoopprijzen zijn trouwens via het Kadaster met enige vertraging tegen betaling op te vragen.

ro
door ronny530 - Sep 27, 2021 om 16:23
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Kopen zonder kijken wordt door een commerciele zender uitgezonden waarbij het noemen van een website geld in het laatje brengt. Woondossier.nl heeft een bedrag moeten betalen voor een aantal afleveringen. Woondossier.nl geeft ook aan dat het eerdere uitzendingen betreft die ooit wel opgenomen zijn maar of de uitzending niet gehaald hebben en nu alsnog uitgezonden worden of betreft het een herhaling van al uitgezonden afleveringen. Met commerciele zenders weet je bijna niet of het een herhaling betreft tenzij er ééntje is die bekend voor komt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 27, 2021 om 17:48
2010 Antwoorden / Vragen

Dit is er één in de categorie; "Dus we moeten bezuinigen in de zorg? Waarom drukken we dan niet gewoon geld bij?" Briljant!

Wie denkt u dat die informatie gratis ter beschikking moet gaan stellen en waarom zouden ze dat doen?