ke
door kennytet Oct 16, 2014 om 16:48
Geldzaken & recht

Woonnet-haaglanden

Sinds 18-11-2002 sta ik ingeschreven als woningzoekende (14jaar 4maanden) daarvoor betaal ik elke jaar netjes 10 euro. Normaal gesproken kom ik op de eerste of tweede plaats voor een andere woning (ben zelf alleenstaand 4k woning 91m2). Ineens bleek ik op de 30 plaats of hoger te komen nu is gebleken dat doordat er een flat gesloopt word in de wijk Palenstein het geen zin meer heeft voor mij om te reageren doordat iedereen daar urgentie krijgt (ook al staan ze maar een paar jaar ingeschreven). Hoe kan het zo zijn dat ze voorrang krijgen op mijn inschrijvingsduur ik laat tenslotte een 4k woning achter(daar kunnen ze op reageren). Ik heb vernomen dat in 2015 weer een flat gesloopt gaat worden wat weer hetzelfde probleem voor mij gaat opleveren. Zo gaan de leukste woningen aan me neus voorbij is hier niet iets aan te doen of eventuele compensatie. Tenslotte is dit geen eerlijke toewijzing meer.

16373 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2014 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die flats worden gesloopt en die mensen staan dan op straat. Logisch dat die voorgaan.

U hebt tenslotte een 4 kamer woning. Misschien kunt u erns informeren of u kunt ruilen met iemand met minder ruimte?

gompy2
door gompy2 - Oct 16, 2014 om 17:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Het is net als tijger1 schrijft, die mensen kunnen slecht op straat gaan bivakkeren, die hebben de hoogste urgentie en alles en iedereen zal daar voor moeten wijken vrees ik.
Maar als ik zo wekelijks de site van Woonnet Haaglanden bekijk is er toch geregeld voldoende aanbod in Zoetermeer.
Het is echter net geluk hebben als je iets vind in de wijk waar je graag wilt zitten.
Er worden in totaal vijf grote galerijflats gesloopt naar ik gelezen heb.
Misschien is een andere wijk een optie?
Je hebt woonduur ruim voldoende dus ik denk dat je dan minder lang hoeft te wachten.
Klik-> Palenstein

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Oct 16, 2014 om 18:18
152 Antwoorden / 5 Vragen

Als je elke keer op plaats 1 of 2 stond, heb je dus al meermaals gereageerd!
Waarom heb je dan nog steeds geen andere woning geaccepteerd????

Op een gegeven moment mag woonnet zelfs je gehele inschrijving beëindigen omdat je wel reageert (en bezichtigt) maar nooit iets aanneemt.

en dat in 12 jaar tijd.......je had al 100 andere woningen kunnen krijgen, want met de woning die je achterlaat is het altijd lokaal maatwerk en heb je dus bijna altijd voorrang gehad.

Tot nu dan tenminste, want in mijn ogen mogen mensen die letterlijk op straat komen te staan, alle voorrang van de wereld hebben.

tenormin
door tenormin - Oct 16, 2014 om 18:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@kennytet, is natuurlijk logisch dat bewoners, wiens flat gesloopt word, voorrang krijgen. Kan me dus ook niet voorstellen dat, b.v. WBV de Goede Woning u in al die jaren geen woning heeft aangeboden. Als u als alleenstaande een 4 kamer woning achterlaat lijkt dit me echt sterk, m.a.w. U moet wel diverse aanbiedingen hebben afgewezen. Tja, voor u natuurlijk een heleboel andere gegadigden.

Cookies
door Cookies - Oct 16, 2014 om 20:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Op een gegeven moment mag woonnet zelfs je gehele inschrijving beëindigen omdat je wel reageert (en bezichtigt) maar nooit iets aanneemt.......

Wat je schrijft, klopt niet! Je mag zo vaak je wilt woningen bezichtigen en afwijzen.

ke
door kennytet - Oct 17, 2014 om 07:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik een andere woning betrek hebben ze gelijk recht op mijn woning ze staan nu toch niet op straat al. Er is een groot verschil met mensen die op straat staan en dan urgentie krijgen of mensen die er nog een tijd kunnen blijven wonen. Mijn woonduur is zo lang omdat ik in de wijk Meerzicht wil blijven wonen hierdoor word het aanbod al een heel stuk kleiner. De mensen in Palenstein kunnen na een woonduur van 1jaar nu in Meerzicht de leukste woningen krijgen.

En EIGENWIJSJE wat je schrijft klopt niet lokaal maatwerk geldt alleen voor eengezinswoningen vanaf 70m2 en niet voor flats ook al zijn 120m2 groot.

Als ze voorrang krijgen maak dan wel een uitzondering voor mensen met veel woonjaren tenslotte kunnen ze op mijn woning met voorrang reageren.