wildy
door wildy May 14, 2012 om 13:31
Geldzaken & recht

WW of WACHTGELD

Waarom zijn er 2 werkeloosheids systemen ? De WW is een uitgeklede versie van de WACHTGELD regeling. Mocht ik in de baas zijn tijd, porno kijken (Albert Kok Oldebroek) dan sta ik op straat met een WW uitkering. Met een WACHTGELD regeling, krijg ik 'n paar ton mee.
Kan iemand mij vertellen, waarom de eene nederlander 'n elitaire behandeling krijgt en de andere nederlander op een houtje kan bijten?

1137 9 Rapporteer

vladja
door vladja - May 14, 2012 om 13:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dit is iets voor de discussie rubriek.

Vladja

tenormin
door tenormin - May 14, 2012 om 14:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien omdat Albert Kok bij de overheid werkt?

donna
door donna - May 24, 2012 om 19:15
207 Antwoorden / 43 Vragen

Albert Kok zat op een plek waar politici zich thuis voelen, waar ze vriendjes en partijgenoten hebben. Als wangedrag daar bestraft wordt kan dat later ook bij hun vriendjes en partijgenoten gebeuren. Dus geven ze een flinke bonus. Dan krijgen ze er zelf geen problemen mee.

Zo gaat het altijd in de politiek: ikke, ikke, de rest kan stikken.

Dat zien we nu wel met de bezuinigingen, ze blijven ook hier zelf weer buiten schot.

zwemmer
door zwemmer - May 24, 2012 om 19:55
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit is nu wel een beetje vragen naar de bekende weg en wat onnozel. En natuurlijk is daar geen allesomvattend antwoord op daar bij de groei van zulke verhoudingen zeer veel factoren meespelen. Je bedoelt zeker dat je dit onrechtvaardig vindt, zeg dat maar beter gelijk als je denkt dat het zin heeft. Ik vind het een zinloos topic, zelfs niet geschikt voor een discussie.

jo
door jorisw - May 24, 2012 om 20:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wachtgeld voor politici is ingevoerd omdat je daar geen ontslagrecht hebt zoals voor werknemers van toepassing is. Je kunt immers van de ene op de andere dag zonder werk zitten (zeker de laatste jaren nu er geen kabinet meer de hele rit vol kan maken). Zonder wachtgeldregeling zouden er alleen maar ambtenaren de politiek in gaan (want die hebben een soort van terugkeerrecht na afloop van een politieke carriere).

Dat er misbruik van wordt gemaakt door sommige ex-politici is weer wat anders en verschilt in principe ook niet van het misbruik dat gewone burgers van bepaalde voorzieningen maken.

wildy
door wildy - May 25, 2012 om 18:37
27 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Brave Zwemmer,

Je kan beter niet reageren, daar je echt niet weet, hoe ernstig dit onderwerp is. Wat dacht je van onze soldaten, die 9 jaar lang een afscheids kadootje van € 20.000,- per jaar kunnen krijgen, als ze vrijwillig ontslag nemen. Onnozel ? Door laten etteren ? Zinloos voor een discussie ? Heb jij ooit van een burger gehoord die zo beloont wordt ? De vrouwelijke soldaten, mogen zelfs hun ondergoed declareren. Onnozel?Ik ben benieuwd of iemand weet, hoeveel van deze kadootjes bij de rijksambtenaren uitgedeeld worden.

Wel te rusten Zwemmer

tenormin
door tenormin - May 25, 2012 om 18:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

wildy, je hebt voortreffelijk je eigen vraag beantwoord. En nee, wist niet dat deze cadeautjes bij rijksambtenaren werden uitgedeeld. Geef ik nog meer dan ik dacht.

tdehond
door tdehond - May 25, 2012 om 19:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Een kwestie van klasse verschil. Kijk maar wat de 2de kamerleden meekrijgen aan wachtgeld in vergelijking met een arbeider die arbeidsloos wordt.

Ik vind ondergoed declaren bij militairen peanuts in vergelijking met wat kamerleden etc declareren.

M.i. hoort ondergoed van militairen bij het uniform. Dat loopt bij de oefening al flink schade op als er door modderpoelen gewaad moet worden en de hindernisbanen overwonnen moeten worden. Daar mag best bij zowel de dames als de heren een vergoeding tegenover staan.

zoekster
door zoekster - May 25, 2012 om 21:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Over wachtgeld van politici gesproken. Per 1 september wordt de wachtgeldregeling behoorlijk versoberd, van 4 jaar naar 3 jaar wachtgeld. Nu willen veel kamerleden stoppen na de verkiezingen van 12 sepember. Ben ik heel benieuwd wie er op zijn zetel blijft zitten tot 12 september en wie er vlug voor 1 september vandoor gaat om nog de voordelige wachtgeldregeling binnen te slepen.