ma
door marineke Dec 29, 2010 om 17:04
Geldzaken & recht

Your Name webhosting en Intrum Justitia.

Ook ik kreeg van Your Name webhosting, waar ik al twee jaar weg ben in 9 november een onbegrijpelijke aanmaning (48,02) (ik vermoed zelfs een gefingeerde nota, want ik heb per post nooit wat ontvangen). Daarover gemaild en gebeld daarna kreeg ik pas de nota per email toegestuurd, gedateerd 5-2-2009) en uiteindelijk op 17 december (op advies van de nieuwe webhoster) toch maar betaald (per internet) want ik wilde geen sores.
Nu krijg ik vandaag 29 december van Intrum Justitia een incasso. Of ik 48,08 wil betalen plus extra kosten eroverheen (37,00 incassokosten en 25,00 registratiekosten plus rente 3,43).
De rechtsbijstandsverzekering zegt: bij minder dan 225,- Euro doen ze niets. Dit weten de bedrijven daarom gaan ze hun gang. Dus inderdaad betalen anders lopen de incasso kosten nog hoger op.
Kan dit zomaar? Hoe kunnen instanties elkaar zo dekken? Dit is toch volslagen onrechtvaardig. Totaal in ieder geval 113,45 Euro voor onverleende diensten?
Is hier nog iets aan te doen?

1146 7 Rapporteer

vanden bosch
door vanden bosch - Dec 30, 2010 om 20:45
252 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon niet betalen. Tot een dagvaarding zal het toch niet komen.
Verdere brieven en intimidatiepogingen van Intrum gewoon negeren.

Mocht het toch (onwaarschijnljik) tot een echte dagvaarding komen
dan kunt u hier een Conclusie van Antwoord opstellen, welke u vervolgens aan de rechtbank stuurt.

U vermeld daarin dat u de overeenkomst met Your Name webhosting heeft opgezegd per xx-xx-xxxx en dat u de vordering betwist vanwege onverschuldigdheid.

vladja
door vladja - Dec 30, 2010 om 21:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je hebt die 48,02 toch al betaald?

Vladja

vanden bosch
door vanden bosch - Dec 30, 2010 om 22:17
252 Antwoorden / 1 Vragen

Die heeft de vraagsteller jammer genoeg al wel voldaan Vladja.

ma
door marineke - Dec 31, 2010 om 10:13
5 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Vladja en vanden bosch, bedankt voor jullie reactie.
Eerst heb ik geprobeerd Intrum Justitia te bellen, via het nummer in de brief.
Vreemd genoeg werd ik daar telkens, na ruime tijd te moeten wachten, uitgegooid. Ook werd het nummer opeens doorverbonden met een verpleeghuis. Boven aan de brief van Intrum Justitia stond ook een inlogcode.
Verward en boos heb ik ingelogd, daarbij moest ik mijn bankrekeningnummer en geboortedatum invullen. Ingelogd kon ik wel aangeven dat ik betaald had en in een bijlage het bankafschrift sturen.
Maar... toen ging ik verder internet op en las de naarste verhalen over Your Name en Intrim Justitia. Ik dacht zelfs aan pirshing. Ik heb erg slecht geslapen.
De volgende dag heb ik mijn bank en de politie gebeld. Er is een bureau voor rechtshulp dat je kunt bellen 0900-8020. Samen met deze adviseur nog eens op de site van Intrum Justitia gekeken, op de site staat een goed telefoonnummer. Toen kreeg ik wel contact. Ze hadden mijn bericht ontvangen en zouden contact op gaan nemen met Your Name.
Gelukkig is iemand in mijn vriendenkring juridisch geschoold en kreeg ik een goede suggestie voor het schrijven van een (aangetekende) brief met eis dat ik van Intrum Justitia een brief krijg waarin staat dat de vordering ten onrecht is ingesteld en dat de aangekondigde rechtsmaatregelen niet zullen worden genomen..
Die brief gaat zo de deur uit. Ik hoop jullie over een paar weken te kunnen meedelen hoe het is afgelopen.

invalide
door invalide - Dec 31, 2010 om 10:25
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ze zullen het ooit betaalde als bewijs van U heeft een overeenkomst vermoedelijk misbruiken als het een zaak word.

Dus betaal nooit meer iets en laat ze de beloofde rechtszaak maar starten.
Dan wel bewijs vragen van Uw aanmelding en die is er niet, tenzij er identiteitsfraude was, maar dan moeten ze via het IP nummer van aanmelden de werkelijke dader zoeken dus ook die vragen bij online aanmeldingen is mogelijk.

Ik ging als webwinkel ook die fout in dus nu noteer ik altijd bij elke online bestelling ook het IP nummer als bewijs want ook ik heb ooit verloren in een identiteitsfraude zaak.

Ik moest ook alle kosten vergoeden dus naast zijn advocaat ook snipperdag en reiskosten.
Dus of ze doorzetten betwijfel ik maar zonder ooit iets genomen te hebben win je zeker.
Als je ooit onder andere naam iets hebt genomen en de naam wijziging en/of overname hebt gemist is het ook hun fout.
Als je dus ergens iets hebt gehad bij andere firma en zij de naam aanpassing niet duidelijk maakte ga je dus ook vrijuit.

vladja
door vladja - Dec 31, 2010 om 10:29
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Invalide,

Weer een uiterst warrig verhaal met je zoveelste onderneming, die mislukt is. Ga naar een Russische chatsite.

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 31, 2010 om 10:41
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je moet doen is bewijzen vragen dat je deze bedragen verschuldigd bent. Als je zelf zeker weet van niet kunnen ze dat niet en is voor jou de kous af. Deel ze dit mede en eis tevens het eerste bedrag dat je betaald hebt terug.