si
door siccogrietje2011 Apr 17, 2018 om 16:50
Geldzaken & recht

ZIGGO

Beste lezer, Op 24-10-2014 zijn wij met een tv extra abonnement naar een tv standaard abonnement gegaan, Hebben we bewijs van.  Afschrijven van factuur gaat automatisch elke maand. Wij keken wel af en toe in mijn ziggo, in de facturen. De laatste keer dat we keken , was de factuur € 102.00. Dat voor tv, internet en bellen, waar ook nog eens € 5.00( extra bel kosten) overheen kwam. Door deze factuur kwamen wij erachter dat wij al jaren meer betalen dan we dachten. Alles dus afgecheckt en ja, ons bleek dat we dus nog steeds voor een extra abbonement betalen met de sportzender eropA € 24.95 p/m.

Vervolgens  ZIGGO gemaild met dit verhaal en kregen als antwoord,  "kunt u bovenstaande bewijzen?"  Ja dat konden wij en we hebben het bewijsstuk gemaild. De sportzender werd alla minuut stopgezet terwijl wij deze sowieso al niet ontvingen. De stopzetting gebeurde door [edit-redactie] Directeur Klantenservice op 04-04-2018. Waar het om ging kregen wij een antwoord op over een geheel ander onderwerp. Wij hebben toen uitgelegd waar het om ging en ZIGGO  zou ons telefonisch benaderen.

Om een lang verhaal kort te maken, ze konden niets voor ons betekenen en vonden dat wij nalatig waren geweest omdat we niet eerder hadden gemerkt dat we te veel betaalden. Wij krijgen dus geen compensatie over deze 7.5 jaar. Wij vinden dit niet kunnen, je kunt wel weer zien dat een groot concern alle macht in handen heeft , en wij eigenlijk geen kant opkunnen waar wij wonen ( Veenhuizen Drenthe) omdat Ziggo daar een machtspositie heeft. Ohw , en de mevrouw van Ziggo voegde er nog aan toe, dat als ze konden helpen met een of ander dat we dat maar moesten aangeven. Nou NEE Ziggo, dank je wel voor het aanbod , maar wij vertrouwen jullie niet meer. Onze vraag is dan ook , kunnen we hier nog wat aan doen?

4798 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2018 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u hier aan kunt doen? In het vervolg uw bankafrekeningen elke maand controleren, dan kan iets maar hooguit één maand misgaan.

Ook als u een abonnement verandert, controleren of de wijziging goed doorgevoerd is. Zo niet? Direct aan de bel trekken.

U bent de derde al die jarenlang iets dubbel betaalt. Heel wonderlijk, terwijl er toch zoveel geklaagd wordt over stijgende prijzen en dalende inkomsten. Men heeft het blijkbaar nig steeds weelderig.

jo
door jorisw Apr 17, 2018 om 17:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad onbegrijpelijk dat mensen kennelijk zo makkelijk met hun geld omgaan dat dit soort bedragen niet veel eerder opvallen. Het gaat niet om 10 cent of zo.

tijger1
door tijger1 Apr 17, 2018 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw. Maar die Ts met Vodafone zag gelukkig wel die cent. :-))

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2018 om 17:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zo te lezen keek u meer af (niet) dan toe naar Mijn Ziggo. En dat jaren lang. Werkelijk, ik kan daar met mijn pet niet bij. In zekere zin heeft Ziggo zelfs gelijk dat uzelf nalatig bent geweest: u hoeft alleen uw eigen rekeningen/betalingen na te kijken: Ziggo heeft miljoenen aansluitingen. Dat kunnen ze eenvoudigweg niet zelf ook nog eens voor de klant in de gaten houden.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2018 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u op 24-10-2014 het abonnement wijzigt, hoe komt u dan bij een gewenste compensatie over 7,5 jaar? En ik mag toch aannemen dat u nu dat tv extra abonnement opgezegd hebt?

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 17, 2018 om 17:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste lezer, Op 24-10-2014 zijn wij met een tv extra abonnement naar een tv standaard abonnement gegaan

Wij krijgen dus geen compensatie over deze 7.5 jaar

Rekenen was ook al niet uw sterkste kant zien ik. Ik stop bij 3,5 jaar met tellen.

Gr
door Grunn1 - Apr 17, 2018 om 19:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ziggo is een groot bedrijf waar wel eens wat fout gaat. Bij een wijziging van abonnement gaat het wel vaker niet goed, even in de gaten houden, bellen en het wordt keurig opgelost. U heeft een wijziging laten doorvoeren en nooit meer gekeken of het ook goed was gegaan en na 7,5 jaar (eigenlijk 3,5 jaar want rekenen is ook al niet uw sterkste kant) komt u daar pas achter? Helaas moet ik ook Ziggo gelijk geven dat u in dit geval ook zelf nalatig bent geweest. Netjes dat ze het direct aangepast hebben.

jo
door johannebottenberg - Apr 18, 2018 om 10:37
1 Antwoorden / Vragen

Bekend, zelfde probleem.

ne
door neodutchio Apr 18, 2018 om 10:42
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Uw probleem is ook dat u jarenlang geen facturen en rekeningoverzichten bekijkt?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2018 om 11:41
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, een alternatief is ook vetrekken bij ziggo.
Maar dan toch eerst: u heeft uw klacht ingediend via e-mail en dat wil wel eens (zacht uitgedrukt) misgaan.
De beste manier is nog altijd: schriftelijk, laten aantekenen met ook ontvangsbevestiging.
Noem niet alleen uw klacht maar maak een vertaking naar een vordering m.b.t. het naar uw mening teveel betaalde over de afgelopen 3,5 jaar.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Apr 19, 2018 om 14:03
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo SICCOGRIETJE2011,

Ik kan me goed voorstellen dat je hier van baalt. Als je jaren geen gebruik hebt gemaakt van dit pakket is dit natuurlijk zuur geld. Helaas is het inderdaad niet voor ons in te zien of een bepaalde zender door een klant bekeken wordt of niet. Als u een opzegging bij ons hebt uitgevoerd ontvangt u per mail en post een bevestiging. Dit is uw bewijs en onze bevestiging dat het pakket ook echt is opgezegd. Daarnaast moet ik mijn collega gelijk geven in het feit dat u zelf verantwoordelijk bent voor uw facturen en abonnement. We hebben uit goede wil het pakket direct stop gezet zodat u een deel van april nog weer terug krijgt van ons. Helaas kunnen wij in deze niets meer doen.

Met vriendelijke groet.

Alex van Ziggo

simon55
door simon55 - Apr 20, 2018 om 16:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En Ziggo maar de schuld geven , steek uw hand eens in eigen boezem. Moeilijk he , om je bankafschriften te bekijken , maar dat doet u waarschijnlijk ook eens in de 3 , 5 jaar . Ga zo door , u redt t vast wel zo

zoekster1
door zoekster1 - Apr 20, 2018 om 17:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u dit zou willen aanvechten dan zou u het via de Geschillencommissie Telecommunicatiedienst kunnen proberen. U zult hard moeten maken dat deze overeenkomst werkelijk is beeindigd 3,5 jaar geleden. U zegt dat u dit kan. In feite maakt het niet uit of u nog van die dienst gebruik heeft gemaakt of niet. Zo krijg je ook geen geld terug als je er nooit naar kijkt, maar je hebt wel een overeenkomst. Ziggo zou moeten aantonen dat u moedwillig deze dienst hebt laten doorlopen. Vraag me af of Ziggo dat kan.
De fout ligt bij Ziggo, die is nalatig geweest, in zoverre dat zij de dienst niet hebben beeindigd en bovendien geld van uw rekening hebben gehaald, terwijl de overeenkomst was ontbonden. Als u kunt bewijzen dat de overeenkomst is ontbonden 3,5 jaar geleden, dus Ziggo heeft u een bevestiging van de ontbinding van de overeenkomst gestuurd, maakt u mijns inziens wel een kans, al kan het dubbeltje alle kanten op rollen. De kosten voor de Geschillencommissie zijn 50 euro, maar aangezien het over een flink bedrag gaat best wel de moeite waard.

Wat de webcare van Ziggo hier beweerd dat u zelf verantwoordelijk bent voor de facturen en het abonnement is natuurlijk niet helemaal juist. Jullie zitten samen wel of niet in een overeenkomst en beiden hebben jullie je verantwoordelijkheden.

audb
door audb - Apr 20, 2018 om 17:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u bewijs dat Ziggo heeft bevestigd dat het abbonement is stop gezet dan kan u evt bij de kanton-rechter een zaak aanspannen.

Echter kan u beter eerst bij het juridische loket https://www.juridischloket.nl vragen wat de mogelijk heden zijn.

Soms is recht hebben en recht krijgen twee verschillende dingen.

mi
door minoesje - Apr 20, 2018 om 21:54
6 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij gaat het ook automatisch bij Ziggo. Maar ik krijg elke maand een email waarin staat welk bedrag er is afgeschreven.

ka
door kama - Apr 20, 2018 om 23:03
161 Antwoorden / 19 Vragen

Voor mij is niet duidelijk ("De sportzender werd á la minute stopgezet terwijl wij deze sowieso al niet ontvingen") of Sicco en Grietje een beperkter pakket kregen en voor een uitgebreider pakket betaalden (dat lijkt het geval te zijn uit het verhaal) dan wel dat ze gewoon nooit naar die extra zenders keken (wat sommige reaguurders aannemen) maar het nog wel had gekund.
Indien het eerste het geval is lijkt het me toch logisch dat Ziggo dat na kan gaan. En dan dienen ze de extra kosten te restitueren.

mo
door mof - Apr 21, 2018 om 08:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Normaal kunt u tot twee jaar nog claimen. Alles daarna zult u over de rechter moeten doen. Ja, u bent nalatig geweest, u had moeten controleren of de wijzigingrn zijn foorgevoerd. Ook ziggo is uiteraatd nalatig geweest

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Apr 21, 2018 om 10:12
78 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een aanvulling op ons laatste bericht. Uw heeft het over TV Extra en vervolgens over een bedrag van €24,95 wat we nog in rekening brengen. TV Extra kost geen €24,95 per maand en heeft dat in het verleden ook niet gedaan. Dat moet naar alle waarschijhlijkheid Fox Sports Compleet zijn, want dat is het enige aanvullende tv pakket van €24,95.( https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/ )  Als u TV Extra opzegt wordt ook echt alleen TV Extra opgezegd en blijven andere abonnementen doorlopen totdat u het opzegt.

Groet,

Mirsad van Ziggo

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2018 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns i ziens wordt/werd er voor TWEE abonnementen betaald plus de sportzender.