ZIGGO
Beste lezer, Op 24-10-2014 zijn wij met een tv extra abonnement naar een tv standaard abonnement gegaan, Hebben we bewijs van. Afschrijven van factuur gaat automatisch elke maand. Wij keken wel af en toe in mijn ziggo, in de facturen. De laatste keer dat we keken , was de factuur € 102.00. Dat voor tv, internet en bellen, waar ook nog eens € 5.00( extra bel kosten) overheen kwam. Door deze factuur kwamen wij erachter dat wij al jaren meer betalen dan we dachten. Alles dus afgecheckt en ja, ons bleek dat we dus nog steeds voor een extra abbonement betalen met de sportzender eropA € 24.95 p/m.
Vervolgens ZIGGO gemaild met dit verhaal en kregen als antwoord, "kunt u bovenstaande bewijzen?" Ja dat konden wij en we hebben het bewijsstuk gemaild. De sportzender werd alla minuut stopgezet terwijl wij deze sowieso al niet ontvingen. De stopzetting gebeurde door [edit-redactie] Directeur Klantenservice op 04-04-2018. Waar het om ging kregen wij een antwoord op over een geheel ander onderwerp. Wij hebben toen uitgelegd waar het om ging en ZIGGO zou ons telefonisch benaderen.
Om een lang verhaal kort te maken, ze konden niets voor ons betekenen en vonden dat wij nalatig waren geweest omdat we niet eerder hadden gemerkt dat we te veel betaalden. Wij krijgen dus geen compensatie over deze 7.5 jaar. Wij vinden dit niet kunnen, je kunt wel weer zien dat een groot concern alle macht in handen heeft , en wij eigenlijk geen kant opkunnen waar wij wonen ( Veenhuizen Drenthe) omdat Ziggo daar een machtspositie heeft. Ohw , en de mevrouw van Ziggo voegde er nog aan toe, dat als ze konden helpen met een of ander dat we dat maar moesten aangeven. Nou NEE Ziggo, dank je wel voor het aanbod , maar wij vertrouwen jullie niet meer. Onze vraag is dan ook , kunnen we hier nog wat aan doen?
Wat u hier aan kunt doen? In het vervolg uw bankafrekeningen elke maand controleren, dan kan iets maar hooguit één maand misgaan.
Ook als u een abonnement verandert, controleren of de wijziging goed doorgevoerd is. Zo niet? Direct aan de bel trekken.
U bent de derde al die jarenlang iets dubbel betaalt. Heel wonderlijk, terwijl er toch zoveel geklaagd wordt over stijgende prijzen en dalende inkomsten. Men heeft het blijkbaar nig steeds weelderig.
Inderdaad onbegrijpelijk dat mensen kennelijk zo makkelijk met hun geld omgaan dat dit soort bedragen niet veel eerder opvallen. Het gaat niet om 10 cent of zo.
@jorisw. Maar die Ts met Vodafone zag gelukkig wel die cent. :-))
Zo te lezen keek u meer af (niet) dan toe naar Mijn Ziggo. En dat jaren lang. Werkelijk, ik kan daar met mijn pet niet bij. In zekere zin heeft Ziggo zelfs gelijk dat uzelf nalatig bent geweest: u hoeft alleen uw eigen rekeningen/betalingen na te kijken: Ziggo heeft miljoenen aansluitingen. Dat kunnen ze eenvoudigweg niet zelf ook nog eens voor de klant in de gaten houden.
Maar als u op 24-10-2014 het abonnement wijzigt, hoe komt u dan bij een gewenste compensatie over 7,5 jaar? En ik mag toch aannemen dat u nu dat tv extra abonnement opgezegd hebt?
Beste lezer, Op 24-10-2014 zijn wij met een tv extra abonnement naar een tv standaard abonnement gegaan
Wij krijgen dus geen compensatie over deze 7.5 jaar
Rekenen was ook al niet uw sterkste kant zien ik. Ik stop bij 3,5 jaar met tellen.
Ziggo is een groot bedrijf waar wel eens wat fout gaat. Bij een wijziging van abonnement gaat het wel vaker niet goed, even in de gaten houden, bellen en het wordt keurig opgelost. U heeft een wijziging laten doorvoeren en nooit meer gekeken of het ook goed was gegaan en na 7,5 jaar (eigenlijk 3,5 jaar want rekenen is ook al niet uw sterkste kant) komt u daar pas achter? Helaas moet ik ook Ziggo gelijk geven dat u in dit geval ook zelf nalatig bent geweest. Netjes dat ze het direct aangepast hebben.
Bekend, zelfde probleem.
Uw probleem is ook dat u jarenlang geen facturen en rekeningoverzichten bekijkt?
Tja, een alternatief is ook vetrekken bij ziggo.
Maar dan toch eerst: u heeft uw klacht ingediend via e-mail en dat wil wel eens (zacht uitgedrukt) misgaan.
De beste manier is nog altijd: schriftelijk, laten aantekenen met ook ontvangsbevestiging.
Noem niet alleen uw klacht maar maak een vertaking naar een vordering m.b.t. het naar uw mening teveel betaalde over de afgelopen 3,5 jaar.
Hallo SICCOGRIETJE2011,
Ik kan me goed voorstellen dat je hier van baalt. Als je jaren geen gebruik hebt gemaakt van dit pakket is dit natuurlijk zuur geld. Helaas is het inderdaad niet voor ons in te zien of een bepaalde zender door een klant bekeken wordt of niet. Als u een opzegging bij ons hebt uitgevoerd ontvangt u per mail en post een bevestiging. Dit is uw bewijs en onze bevestiging dat het pakket ook echt is opgezegd. Daarnaast moet ik mijn collega gelijk geven in het feit dat u zelf verantwoordelijk bent voor uw facturen en abonnement. We hebben uit goede wil het pakket direct stop gezet zodat u een deel van april nog weer terug krijgt van ons. Helaas kunnen wij in deze niets meer doen.
Met vriendelijke groet.
Alex van Ziggo
En Ziggo maar de schuld geven , steek uw hand eens in eigen boezem. Moeilijk he , om je bankafschriften te bekijken , maar dat doet u waarschijnlijk ook eens in de 3 , 5 jaar . Ga zo door , u redt t vast wel zo
Als u dit zou willen aanvechten dan zou u het via de Geschillencommissie Telecommunicatiedienst kunnen proberen. U zult hard moeten maken dat deze overeenkomst werkelijk is beeindigd 3,5 jaar geleden. U zegt dat u dit kan. In feite maakt het niet uit of u nog van die dienst gebruik heeft gemaakt of niet. Zo krijg je ook geen geld terug als je er nooit naar kijkt, maar je hebt wel een overeenkomst. Ziggo zou moeten aantonen dat u moedwillig deze dienst hebt laten doorlopen. Vraag me af of Ziggo dat kan.
De fout ligt bij Ziggo, die is nalatig geweest, in zoverre dat zij de dienst niet hebben beeindigd en bovendien geld van uw rekening hebben gehaald, terwijl de overeenkomst was ontbonden. Als u kunt bewijzen dat de overeenkomst is ontbonden 3,5 jaar geleden, dus Ziggo heeft u een bevestiging van de ontbinding van de overeenkomst gestuurd, maakt u mijns inziens wel een kans, al kan het dubbeltje alle kanten op rollen. De kosten voor de Geschillencommissie zijn 50 euro, maar aangezien het over een flink bedrag gaat best wel de moeite waard.
Wat de webcare van Ziggo hier beweerd dat u zelf verantwoordelijk bent voor de facturen en het abonnement is natuurlijk niet helemaal juist. Jullie zitten samen wel of niet in een overeenkomst en beiden hebben jullie je verantwoordelijkheden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer