Bovenin
door Bovenin Aug 4, 2022 om 11:47
Geldzaken & recht

Wie weet er of ik recht heb op compensatie van ziggo

Heb ik recht op compensatie van ziggo.
Sinds april kon ik niet goed tv kijken kreeg steeds melding in beeld sorry deze zender doet het even niet kijk de bekabeling na.
Dit had ik gemeld bij ziggo en ik had ook nog foto's gestuurd van de hoofd aansluiting.
Daarna deed hij het weer even goed en ongeveer 6 weken later begon de ellende weer toen heb ik weer aan de bel getrokken. In april heb ik het abonnement op gezegd kreeg een leuke aanbieding van een andere provider. Daar zit ik nu sinds juli

3846 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 4, 2022 om 11:55
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bovenin ,

In deze link kunt u zien of u recht heeft op compensatie , klik op de rode regel .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/compensatie

Thecla58
door Thecla58 - Aug 4, 2022 om 12:36
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ziggo heeft rond die periode veel aan het netwerk gewerkt daar heb je - ik tenminste wel - herhaaldelijk een mail over gehad met daarin hoe je (als het na de werkzaamheden niet gewenste dingen gebeuren) je die zaken kunt verhelpen. A. door eventueel je set top box (je tv ontvanger) en/of je connectbox te resetten.
Bij mij is alles goed gegaan en heb ik alleen mijn connectbox moeten resetten om weer toegang te hebben tot mijn 5 gHz internet verbinding.

Ik heb even de lkink van @Matita5 gevolgd en gekeken wanneer je recht kunt hebben op compensatie. Dus kijk daar goed naar, maar ik denk dat je aan het kortste eind zult trekken. Het kan ook zomaar zijn dat je niets krijgt omdat je geen klant meer bent bij Ziggo.

Succes.

Bovenin
door Bovenin Aug 4, 2022 om 13:21
Antwoorden / 1 Vragen

Die berichten heeft ik ook gekregen en de boel steeds gereset maar dat hielp niet bij mij.

Thecla58
door Thecla58 Aug 4, 2022 om 13:50
854 Antwoorden / 3 Vragen

Had je wel een abonnement op de zenders die je niet kon zien?

mahadma
door mahadma - Aug 4, 2022 om 12:53
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vrees dat u te laat bent. Als niet meer klant van ziggo hebben ze geen sores meer aan u.

ro
door ronny530 - Aug 4, 2022 om 13:10
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Welke compensatie had u zelf in gedachte? Ziggo is wel verantwoordelijk voor het antenne overname punt maar niet voor de kabels waarmee de apparatuur wordt aangesloten.

Bovenin
door Bovenin Aug 4, 2022 om 13:17
Antwoorden / 1 Vragen

Een paar maanden abonnements geld?

Thecla58
door Thecla58 Aug 4, 2022 om 13:55
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Bovenin

Waarom denk je recht te hebben op een paar maanden abonnementsgeld? Heb je de link van @Marita5 al gevolgd en daar naar het schema gekeken? Je kunt mij niet wijs maken dat jij al die maanden helemaal geen tv heb kunnen kijken. Dus een volledige tegemoetkoming kun je opo je buik schrijven. Een gedeeltelijke toegemoetkoming ook, want je hebt ziggo niet echt de kans gegeven om het op te lossen.

ro
door ronny530 - Aug 4, 2022 om 14:47
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Een paar maanden abonnementsgeld waaarom? Begin april begonnnen de problemen met de tv ontvangst die in beginsel zijn verholpen maar u besluit wel om eind april het abonnement met in acht name van één maand opzegtermijn te beëindigen. Hoe kan het dat u na opzegging nog zes weken een goede tv ontvangst heeft gehad en toen het tv signaal verslechterde weer bij Ziggo aan de bel heeft getrokken want u was al geen klant meer.

Bovenin
door Bovenin Aug 4, 2022 om 14:57
Antwoorden / 1 Vragen

Ik was nog wel klant bij ziggo in juli ben ik over gestapt om dat toen pas mijn contract afliep.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 4, 2022 om 15:38
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ook ik geef u weinig kans. U kunt het uiteraard proiberen maar dat zal dan toch betenen dat u Ziggo juridisch civiel dient aan te spreken bijv. via een deurwaarder en ik vrees dat u dat veel meer zal kosten dan de schade die u nu heeft geleden (2 maanden abonnementskosten.

Zie eventueel ook: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder en kunt onder het motto: 'niet geschoten altijd mis' waar o.a. dit is aangegeven:

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ACM ConsuWijzer is een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

tenormin
door tenormin - Aug 4, 2022 om 17:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ben nog wel klant bij Ziggo. Heb in 2020/2021, net voor de feestdagen een totale storing gehad. Dus geen TV, geen internet, geen telefoon. Heeft ruim 8 dagen aaneen geduurd. Heb wel compensatie gekregen, inderdaad een maand "gratis alles", maar  een drie maanden compensatie kunt u wel op de buik schrijven. Laat ik nu mijn storing veel erger vinden dan de uwe. Ik heb n.l. ook nog geen mobiele telefoon, dus was echt van de buitenwereld afgesloten. En dat met Kerst en Oud- en Nieuw. Oh ja, kreeg ook nog een bloemetje.

re
door red1 - Aug 5, 2022 om 10:05
329 Antwoorden / 1 Vragen

Al ruim 40 jaar KPN nooit ellende, maar ja , dat ZIGGO amsterdam  . Ik nooit ziggo

john devries
door john devries Aug 5, 2022 om 17:05
216 Antwoorden / Vragen

Hoezo Ziggo  Amsterdam ? Het Ziggo Vodofone hoofdkantoor zit in Utrecht. ADSL zonder ITV bestaat ongeveer 20 jaar en ging in de begintijd gepaard met veel storingen met name bij KPN .Die stonden standaard in de top 10 van storingen en slechte klanten service.Het bedrijf KPN heette tot 1998 Koninklijke PTT Nederland NV.

rj
door rjw - Aug 5, 2022 om 10:56
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Voordat je over geld begint is het eerst wel handig om te weten of de bekabeling in huis inderdaad het probleem of dat dat volledig aan de eisen voldoet. Dat het na verloop van tijd weer even een tijdje gewerkt heeft zegt niets. Dus: voldoet de bekabeling EN de wandcontactdoos/dozen aan de kabelkeur eisen?