ma
door marja smits Feb 8, 2016 om 07:28
Geldzaken & recht

Ziggo haalt verschillende bedragen af

Sinds een jaar of 30 was ik klant van Ziggo tot dat ik vorige jaar een aanbieding kreeg van ze ben er op in gegaan sinds dien is het helemaal fout gegaan met de Facturen elke maand werden er verschillende bedragen van mijn bankrekening gehouden. Zelfs de maand januari 2016 werd er 2 x een bedrag afgeschreven. Elke maand heb ik gebeld dat het bedrag niet klopte en van Ziggo zeiden ze dat het wel klopt. Ik heb alles uitgeprint en bewaard. Anderhalve week geleden weer met de Ziggo gebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn die het zou doorsturen naar de administratie. Toen heb ik via de Media gereageerd toen er een E-mail storing was en toen waren ze er erg snel bij. Heb de situatie uitgelegd heb toen contact gehad via een PB van Facebook en werd mij verteld dat er een Expert aan te pas moest komen. Op heden nog steeds niets gehoord heb wel voor erg veel geld gebeld(Mobiel) met de Ziggo waar ik merendeel in de wacht stond bijna een uur dan ik werd geholpen. Werd afgescheept met een bedrag van 10 euro, door HUN fout zie ik elke maand verschillende bedragen afboeken en heb mij daar maar bij neer te leggen. Gelukkig nog 5 maanden dan ben ik van het contract af en ga daar weg. Kan dit zomaar.

8467 15 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 8, 2016 om 07:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Marja Smits ,

Dien een klacht in bij Ziggo en stuur een aangetekend schrijven , zie hier wat u nog verder kunt doen

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 8, 2016 om 08:34
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marja Smits,
het zou kunnen dat de tweede factuur het door u aanvaarde aanbod betreft. Telefonisch kunt u het gratis nummer (1200)van Ziggo gebtuiken. Vr, gr.

ma
door marja smits Feb 9, 2016 om 00:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ben er al een haf jaar mee bezig en heb elke maand gebeld dat de factuur niet klopt, heb een aanbieding van de eerste 6 maanden voor 34,95 daarna woord het 44,50 in de maand. Ik bel mobiel niet van de Ziggo en dat kost klauwen vol geld mede omdat je bijna een uur in de wacht staat en elke keer moet je je verhaal op nieuw vertellen dan gaan ze het opzoeken dan sta je weer in de wacht.

marita567
door marita567 - Feb 8, 2016 om 09:27
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Marja Smits

In Mijn Ziggo kunt uw alle facturen terug vinden , hier ziet uw hoe dit werkt , scroll naar beneden en klik op registratie Mijn Ziggo als u dit nog niet heeft .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/uitleg-mijn-ziggo/

ma
door marja smits Feb 9, 2016 om 00:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik al gedaan en heb ze ook uitgeprint kopt voor geen meter ben er al een half jaar mee bezig

ma
door marja smits Feb 9, 2016 om 00:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik al gedaan en heb ze ook uitgeprint kopt voor geen meter ben er al een half jaar mee bezig

ma
door marja smits Feb 9, 2016 om 00:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik al gedaan en heb ze ook uitgeprint kopt voor geen meter ben er al een half jaar mee bezig

ma
door marja smits Feb 9, 2016 om 00:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik al gedaan en heb ze ook uitgeprint kopt voor geen meter ben er al een half jaar mee bezig

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2016 om 10:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tja, wij kunnen hier natuurlijk niet controleren of de facturatie echt niet klopt. Maandelijks verschillende bedragen, kan komen door telefonie kosten, huren van een film enz., extra pakket dat bijv. eerst een half jaar 50% was en daarna 100%.

Misschien kun je wat duidelijker zijn?

ma
door marja smits Feb 9, 2016 om 00:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook een foto er van gemaakt van de Facturatie krijg hem hier helaas niet gedownload. Maar heb gewoon een aanbieding van de Ziggo van de eerste 6 maanden betaal ik 34,95 en daarna 44,50. Mobiel heb ik niet van ze.

adriaan2
door adriaan2 - Feb 8, 2016 om 13:13
104 Antwoorden / 0 Vragen

Hadden wij ook in 2008. Sindsien de automatische betaling gestorneerd en betaal nu gewoon per kwartaal waarvoor ze een girokaart sturen. Kost wel 2,50 extra maar heb alles nu zerlf in de hand. Heb alleen maar TV want telefoon durf ik niet aan met hen omdat ze in mijn ogen financieel onbetrouwbaar / slordig zijn gebleken. Verzoeken voor correctie worden niet be-antwoord, opgezonden decoders etc. hebben ze zg nooit ontvangen totdat het tegendeel door jezelf is bewezen. Callcenter zijn uitzendkrachten van derden die maar wat kletsen. Had ooit ens een dochter van een kapitein/reder aan de bel die het als bijbaante had en alles moest oplezen van een scherm.

sn
door snaperniksvan - Feb 8, 2016 om 13:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn gewoon ordinaire boeven die je telkens doorverbinden naar een zgn. andere afdeling. Ondertussen wordt je volgens mij doorverbonden met zijn/haar collega ernaast en zitten ze zich kapot te lachen onder het mom; "hahaha, we hebben er weer een!"
Echt constructief meedenken naar -of meewerken aan -een oplossing doen ze praktisch nooit.
Het lijkt wel of ze boven de wet verheven zijn.
Zij kunnen zich blijkbaar alles permitteren zonder gevolgen voor hen, terwijl het omgekeerd juist andersom is. Wij kunnen en mogen niets, enkel betalen.

Gerard.

dokun
door dokun - Feb 8, 2016 om 14:15
152 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Heeft u soms mobiele abonnementen bij Ziggo?  De "oude" Ziggo klanten (dus niet de UPC klanten) krijgen voor het mobiele abonnement een aparte rekening en die kan ook apart afgeschreven worden.  Dat schijnt in de toekomst te veranderen...

ma
door marja smits Feb 9, 2016 om 00:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee heb een standaard pakket tv en internet het was een aanbieding de eerste 6 maanden voor 34,95 en daarna 44.50 maar ze halen maar verschillende bedragen af van mijn bankrekening heb er wel een foto van gemaakt maar ik krijg het hier niet gedownload

re
door red1 - Feb 8, 2016 om 15:46
329 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon laten storneren door uw bank , dan komen ze vanzelf met de goede rekening

simonlebon
door simonlebon - Feb 8, 2016 om 23:06
51 Antwoorden / 1 Vragen

Stap 1:
Trek de automatische incasso in, bij Ziggo kun je namelijk ook betalen via accordering (je geeft voor elke factuur afzonderlijk toestemming)
Stap 2:
Controleer online je rekeningen, deze zijn namelijk tot in het detail gespecificeerd.
Stap 3:
Storneer de onterechte facturen.

ma
door marja smits Feb 9, 2016 om 00:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe moet ik dat bij de bank doen ????

ma
door marja smits - Feb 9, 2016 om 00:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even terug te komen wat ik hier boven heb geschreven heb gewoon een standaard pakket het was wel een aanbieding de eerste 6 maanden 34,95 en daarna 44,50. Ik kan alleen mobiel bellen dus geen abonnement bij ZIggo. Ook heb ik een foto genomen van de facturen krijg het helaas niet op deze site gedownload.
Bedankt nog voor je antwoorden.

marita567
door marita567 - Feb 9, 2016 om 06:34
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Marja Smits ,

1) Het eerste klacht indienen bij Ziggo zie mijn eerste link .
2) Storneren bij de bank , daar is een bepaalde tijd voor .
3) Neem contact op met uw bank .
4) Neem contact op met het Juridisch loket in uw gemeente .

De link betreft Storneren ,

http://www.ibannl.org/begrippen/storneren/

marita567
door marita567 - Feb 9, 2016 om 06:57
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hier een voorbeeldbrief die uw met kopie`s van de facturen aangetekend naar Ziggo moet versturen ,

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/rekeningen-en-incasso/voorbeeldbrief-onrechtmatige-incasso-brief-aan-ondernemer

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2016 om 08:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Storneren is niet de oplossing, dan wordt je binnen de kortste keren gewoon afgesloten. Je zal moeten blijven proberen het met Ziggo op te lossen.

Als een afbeelding niet lukt: kan je hier neer zetten (omschrijving + bedragen) wat er allemaal op de factuur van januari staat? Zodat we even kunnen zien wat er precies gebeurd?

sy
door sylvia_71 - Feb 9, 2016 om 23:20
288 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt toch facturen ontvangen? Daarop staat precies aangegeven wat er in rekening is gebracht. Daarnaast zie je ook de abonnementsperiode waarop de factuur betrekking heeft. Je moet niet alleen naar de bedragen kijken maar ook naar de specificaties. Wat staat er op de facturen aangegeven? Welke abonnementen, welke abonnementsperiode enz enz....

sy
door sylvia_71 - Feb 11, 2016 om 22:29
288 Antwoorden / 0 Vragen

En weer geen reactie van een TS. Zo jammer dit he.