N-
door N-ulleke-1954 Apr 12, 2018 om 13:13
Geldzaken & recht

Ziggo mag ziggo steeds vroeger geld van mijn rekening afscchrijven

Ziggo schrijft steeds vroeger geld van mijn mag dat zomaar en wat krijgen zij voor rente als ze steeds vroeger afschrijven

7517 18 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Apr 12, 2018 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Ja, dat mag. En rente .....? Kapitalen verdienen ze daar aan. ;-)

Sjoppy.
door Sjoppy. - Apr 12, 2018 om 13:17
6515 Antwoorden / 3 Vragen
1

Bij mij laat Ziggo eerst de factuur zien en een aantal dagen later wordt het dan afgeschreven, kijk eens of dat bij u ook zo gaat.

Cookies
door Cookies - Apr 12, 2018 om 13:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen
2

Ja, dat mag Ziggo doen. Je kan het via internetbankieren heel eenvoudig storneren, dan krijg je daarna een mailtje van Ziggo om het bedrag binnen bepaalde tijd met ideal te betalen. 

Bij mij wordt heel sneaky steeds wat eerder geïncasseerd. Incassodatum is bij mij nu de 22e. Ik ben het zo langzamerhand wel zat, dus ben van plan te gaan storneren. Bij mij is het een principe kwestie, ik vind 1 werkweek van tevoren acceptabel, eerder niet.


marita567
door marita567 Apr 12, 2018 om 14:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Bij mij word het altijd aan het einde van de maand afgeschreven .

Cookies
door Cookies Apr 12, 2018 om 14:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat was bij mij in het verleden ook zo, maar ondertussen is het dus de 22e geworden.

marita567
door marita567 Apr 12, 2018 om 14:37
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Er zijn klanten waarbij het al de 18de word afgeschreven , https://community.ziggo.nl/abonnement-153/weer-eerder-afgeschreven-24030

Cookies
door Cookies Apr 12, 2018 om 14:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, weet ik, vind ik ook belachelijk. Maar die zijn in ieder geval nog geïnformeerd.

marita567
door marita567 Apr 12, 2018 om 14:50
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Of ze nou geïnformeerd zijn of niet , de 18de vind ik wel erg vroeg .En dan ook nog door factuurplanning , waar een klant niks mee te maken heeft .

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2018 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het schijnt zo te zijn dat als u daarom vraagt, zij de oude datum weer hanteren,

Cookies
door Cookies Apr 12, 2018 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb dit via de chat geprobeerd, was niet mogelijk. Dan maar storneren, al was het alleen maar om mijn onvrede over deze gang van zaken te laten merken. Het is tenslotte niet het probleem van de klant dat Ziggo de incassodata moet spreiden ivm administratieve perikelen.

tijger1
door tijger1 Apr 12, 2018 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zelf geen ervaring daarmee, maar ik las dat op het Radarforum. 
Maar ik zie van dat vervroegen ook de noodzaak niet in. Ik betaal zelf niets.:-))

Cookies
door Cookies Apr 12, 2018 om 14:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Ik betaal zelf niets..... Dat klopt, sinds 1/4 hoeven 72+ minima bij Ziggo niets meer te betalen. Beetje rondhangen op Facebook en beetje mailen, analoge t.v. levert ze toch niets op.

marita567
door marita567 Apr 12, 2018 om 14:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen
tijger1
door tijger1 Apr 12, 2018 om 15:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Wel ja, ik hang niet rond op Facebook en ik heb digitale tv in HD. :-))

Cookies
door Cookies Apr 12, 2018 om 15:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Haha, wist ik hoor. Je zal wel meeliften op de aansluiting van je dochter.

tijger1
door tijger1 Apr 12, 2018 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@corala.83. Uiteraard en met alles. Geen eigen adres? Geen aansluitingen, geen meters, geen kosten, geen belastingen, geen verzekeringen. Perfect geregeld:-))

Cookies
door Cookies Apr 12, 2018 om 15:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus je AOW kan wel met 50% omlaag, begrijp ik? Geen vaste lasten en dan nog geen geld voor een leesbrilletje?;-))

tijger1
door tijger1 Apr 12, 2018 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, nee, de buitendienst medewerkers van de SVB hebben geconstateerd dat ik zelfstandig woon en mijn eigen huishouding voer.

tijger1
door tijger1 Apr 12, 2018 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leesbril heb ik al. Manicure heb ik gehad, dus met de tikfouten zal het nu ook wel meevallen.:-))

Cookies
door Cookies Apr 12, 2018 om 15:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@corala.83???? 

tijger1
door tijger1 Apr 12, 2018 om 19:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Mea culpa.:-))

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2018 om 14:05
16534 Antwoorden / 105 Vragen
0

Ook ik krijg eerst een mailtje dat de rekening er rond de 23ste wordt afgehaald. Is nog steeds de afgesproken datum.

marita567
door marita567 Apr 12, 2018 om 14:59
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tenormin , als het bedrag word afgeschreven rond de 23ste , kunt u rond de 18de inloggen bij mijn ziggo , dan staat uw factuur al klaar .

tenormin
door tenormin Apr 12, 2018 om 15:27
16534 Antwoorden / 105 Vragen

Mailtje van ze ontvangen is, m.i., ook okay @marita567

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 13, 2018 om 00:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Ik heb het net eens even bij mij nagekeken   
Ik kan tot anderhalf jaar terugkijken en de incassodatums  zijn 28, 29 30 en 31 het wisselt weleens laatste maand was het de 29e,  maand ervoor 28e.
Dus Ziggo maar eens bellen.

ki
door kinnie - Apr 13, 2018 om 12:52
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bij mij was dat ook het geval. Heb ze gebeld en gevraagd of ze het weer op de 'oude' datum konden doen. Was geen probleem en gaat nu weer goed.

ronpunt
door ronpunt - Apr 13, 2018 om 13:14
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb er kontakt over opgenomen met Ziggo en als ik er bezwaar tegen had werd de incasso naar de oude datum terug gezet.
En ik had dus bezwaar.
Ziggo doet dat heel slim (vinden ze zelf) ze pikken over een langere periode er elke keer een dagje bij.
Maar op een gegeven moment begon het mij op te vallen.
Foei Ziggo.

Cookies
door Cookies Apr 13, 2018 om 13:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad, ze doen dat heel sneaky.

joep moerlemans
door joep moerlemans - Apr 13, 2018 om 14:26
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

van ziggo en zijn voorlopers moet ik zo wie zo niks hebben,zijn ook veel negatief op de TV geweest, duur,veel storingen, en ja als ze te vroeg afschrijven oplossing meteen teug boeken,dat kan en dan moeten ze het wel aut.oplossen, vroeger hadden ze meen ik een directeur dhr Egel meen ik die is ook op TV geweest,daana noemde ik hem meneer Ezel, ha,ha,

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 13, 2018 om 23:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ze zijn al jaren na elkaar als beste provider uitgeroepen.  Supersnel,  goede TV pakketten en nevernooit een storing gehad in ruim 10 jaar . 
Iedere provider is weleens slecht in het nieuws geweest.  Ze hebben 3,8 miljoen klanten tja daar gaat soms  weleens iets mis. 


diumenge
door diumenge Apr 14, 2018 om 09:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haha, die Joep toch, hij noemde dhr. Egel mijnheer Ezel :-). Ik ben al heel wat jaartjes tevreden gebruiker van Ziggo, alles werkt prima. Natuurlijk zijn er wel eens storingen, maar Joep noem mijn eens een provider zonder storingen?

aurora1
door aurora1 Apr 26, 2018 om 00:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha, die joep, Wijze Persoon. U bent vast nergens directeur van behalve van uw stem.
Nog nooit problemen met Ziggo hier gehad, zelfs niet toen ze hier nog Casema waren. Niet te geloven toch? En dat met een dikke deur die volgens u "ezel" heet.

el
door elsvh - Apr 13, 2018 om 15:18
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op de factuur staat altijd een eerdere datum dan dat er wordt afgeschreven, dit staat iets verder op en is meestal rond de 29e. Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met Ziggo. Ze zijn altijd heel correct.

ha
door harryromijn - Apr 13, 2018 om 18:40
272 Antwoorden / 0 Vragen
0

In 2009 was de afschrijvingsdatum 25-26-27e van de maand, en in 2017 ook. Dus ? ?

diumenge
door diumenge - Apr 14, 2018 om 09:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Ook eens even nagekeken. In 2016 betaalde ik aan het einde v/d maand (28e t/m 30e), vanaf oktober 2016 en heel 2017 werd dat rond de 24e, sinds januari dit jaar betaal ik de 18e of 19e. Waarbij ze bij een korting die ik vorig jaar kreeg vanwege de switch naar een ander pakket volgens mij ook nog zijn overgegaan van achteraf naar vooruit betalen, best slim want door de korting viel mij dat niet op en had ik er dus ook geen last van.

Ik kan mij voorstellen dat het voor iemand die erg op het budget moet letten vervelend is. De renteopbrengst is natuurlijk verwaarloosbaar voor Ziggo, maar voor hun castflow is het natuurlijk wel goed.

richard83
door richard83 - Apr 14, 2018 om 10:35
385 Antwoorden / 28 Vragen
0

Hier word het ook rond de 29 af geschreven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2018 om 12:46
16371 Antwoorden / 201 Vragen
0

Tja, is overgaan naar een andere provider een idee?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2018 om 12:46
16371 Antwoorden / 201 Vragen
0

Ps. Ziggo gedraagt zich m.i. in toenemende mate als monopolist.

diumenge
door diumenge Apr 14, 2018 om 20:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe gedraag je je als monopolist? Je bent monopolist of niet...

ID
door IDMB - Apr 15, 2018 om 13:25
15 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik vind dat vreemd en dom van Ziggo. Immers: de kwaliteit holt achteruit en de klantenservice helpt je niet meer bij internetproblemen e.d.

reflecs
door reflecs - Apr 16, 2018 om 18:44
1859 Antwoorden / 4 Vragen
3

Ja, de afgelopen jaren zal dit wel aangepast zijn in de Algemene Voorwaarden of toen de (namen van de) pakketten veranderd zijn.
Hier, voormalig Ziggo/@home, is het sinds dit jaar ook de 18e en 19e.

De aankondiging blijkt inderdaad op de factuur van december te hebben gestaan; die ik niet opgezocht had.
Waarom zou je ook als je iedere maand hetzelfde bedrag betaalt?

Ik heb in ieder geval voorlopig de automatische incasso gestopt en ga waarschijnlijk via Mijn Ziggo met iDeal betalen.

Hier een fragment van een oude mail (38,95) die ik per ongeluk bewaard had :P

Afschrijving
Heeft u Ziggo gemachtigd voor automatische afschrijving, dan wordt het totaalbedrag op één van de laatste drie werkdagen van deze maand van uw rekening afgeschreven


aurora1
door aurora1 - Apr 25, 2018 om 18:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik heb ook eens op mijn afschriften gekeken. In november vorig jaar was het de 23e afgeschreven, in december de 22e en sindsdien de 18e afgeschreven. Mogelijk was het vóór november zelfs later, de 25e of zo, ik heb niet verder terug gekeken. In totaal zal ze dat zeker schelen aan rente van al die vele abonnementen, anders doen ze het niet. Het zal ze zonder meer voordeel opleveren. Ik zal ook eens kijken of ik dat weer naar de oude datum kan laten veranderen. Alleen al omdat me niet aanstaat wat ze doen. Voor mensen die weinig geld op de rekening hebben is dat dan ook net te vroeg want dan staat het nieuwe maandbedrag, staan de inkomsten nog niet op de rekening. Dus dan kan niet afgeschreven worden en dat geeft dan weer gedoe.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rozetulp86
Rozetulp86 - Jan 29, 2023 om 16:34
Garantie & verzekeringen

Welke of wiens voorwaarden gelden bij annuleren vakantie?

Goedemiddag,
Ik wil een vakantie boeken. Op de website vann het hotel staan na het invoeren van gegevens 3 prijsopties voor de door mij gewenste vakantie. De voorwaaden zijn bij allen hetzelfde, behalve wat betreft annuleren. Bij de goedkoopste optie is kosteloos annuleren niet mogelijk en betaal je minimaal 50% van het totaalbedrag. Bij de duurdere optie kun je tot een week voor vertrek kost ... Lees meer

Ar
ArnoudRinke - Jan 29, 2023 om 11:54
Winkels & webshops

Garantie Makita

Enige tijd terug een Makita gekocht en binnen de garantietermijn ging deze machine kapot. Contact opgenomen met Makita. Er werden echter door Makita allerlei barrieres opgeworpen om maar niet van deze garantie gebruik te kunnen maken. Een daarvan was dat het via de tussenhandel opgestuurd zou moeten worden. Vervolgens de machine via de tussenhandel naar Makita gestuurd. Van Makita allerlei argumen ... Lees meer

Andreb70
Andreb70 - Jan 26, 2023 om 21:04
Huishouden & energie

Energie meter

Ik kreeg een brief dat mijn energie meter verouderd is en moet worden vervangen.
Ik heb 2 keuzes een slimme meter of een digitale meter.
Moet ik daarop ingaan of gewoon negeren en wachten?
De wet zegt voorzover ik kon vinden niet dat ik hem moet laten of hij zou stuck en afgekeurt moeten zijn.
Geen van beiden het geval.

Wat gegevens:
Heb een analoge meter die w ... Lees meer