Ke
door KevinvdL Aug 10, 2017 om 12:22
Geldzaken & recht

Ziggo voldoet niet aan de leveringsvoorwaarde

Wij hebben sinds kort een contract afgesloten voor Ziggo. Na installatie door een monteur valt de internet verbinding regelmatig weg. Zelfs dat er soms dagen lang geen internetverbinding is.

Na contact gehad te hebben met Ziggo werd er gezegd dat de verbinding onstabiel is. Ziggo zou een monteur sturen, maar dit zou wel 3 weken duren. Ik heb hiermee ingestemd.

3 weken later, op de afgesproken datum, was de monteur aan huis. Deze vertelde dat de snelheid van de lijn te hoog was voor de router. De monteur kon het niet ter plekke oplossen en zei dat er een andere monteur moest komen. Ziggo informeerde dat 2 dagen later een monteur zou komen om het probleem op te lossen.

2 dagen later, de monteur is niet langs geweest. Deze zou, zo zegt Ziggo, ergens in de buurt, waar alle verbindingen samen komen, iets hebben veranderd.

Ziggo heeft tot op heden zich niet gehouden aan de leveringsvoorwaarde van het internet. Na een ruime maand is het internet nog steeds niet in orde en Ziggo blijft maar monteurs sturen. Ook heeft Ziggo gevraagd waarom we niet gewoon een snellere internet pakket nemen.

Wat kan je doen tegen een grootgigant als Ziggo om te laten zien dat zij niet bepalen wat voor contract wij moeten nemen en de compensatie van de niet geleverde diensten? En is het nog mogelijk om het contract te laten ontbinden na 1,5 maand?

1807 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2017 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ziggo heeft een forum, zet daar uw klacht eens neer.

Het schijnt dat u daar beter geholpen wordt, dan door de klantenservice.

marita5
door marita5 - Aug 10, 2017 om 12:46
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kevinvdl ,

Plaats uw klacht op het Ziggo Forum / FB / of Twitter ,  daar reageren moderators / en de webcare . .

Contact Ziggo : klik op de rode regel en scroll naar beneden , onder Webcare .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Of stuur Ziggo een brief / mail met vermelding "aanmaning tot nakoming overeenkomst ".

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2017 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Direct zal hier wel gereageerd gaan worden door de webcare van Ziggo. ;-)

gerbera
door gerbera Aug 10, 2017 om 14:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Denk van niet, staat onder de verkeerde categorie.
Onder de juiste categorie (computer&telefonie) heeft ziggo wel gereageerd.

ja
door janf43 - Aug 10, 2017 om 16:56
733 Antwoorden / 0 Vragen

De snelheid van de lijn te hoog voor de router is een onzinverhaal. Wel kan de monteur geconstateerd hebben dat het binnenkomend signaal te hoog was. Dat moet dan in de wijkkast verder ingesteld worden door een andere monteur, die daarvoor niet in uw huis hoeft te zijn. De sterkte van het signaal kan door de helpdesk op afstand worden gecontroleerd. Meldt u aan voor het Ziggo forum, daar wordt u sneller geholpen.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 13, 2017 om 02:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Jan F43,dit is geen onzinverhaal.
 Veel mensen hebben nog een G series router dus maximaal 54Mbit, andere hebben een N serie tot 150 Mbit.
En dan nieuwer de AC series tot wel 2100 Mbit
Dus als je een 150Mb Ziggo abonnement hebt met een 54Mb router dat gaat storen als een gek. Dat trekt de router nooit.

ja
door janf43 Aug 13, 2017 om 12:59
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo levert bij een abonnement een modem/router die daarbij past. Als de gebruiker daar zelf iets achter hangt, dat wordt overigens niet vermeld, is dat natuurlijk niet aan Ziggo te verwijten.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 14, 2017 om 00:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Koop een Asus of Linksys en laat Ziggo de modem bruggen. De router in je Ziggo modem is echt belabberd en dus doet een router achter je modem wonderen.
Ts heeft het ook over de router.

ja
door janf43 Aug 14, 2017 om 10:03
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als TS het over een eigen router heeft valt Ziggo niets te verwijten. Maar door de "leek" worden de termen modem en router nogal eens door elkaar gebruikt, zeker als die in één kastje zitten.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Aug 12, 2017 om 10:59
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kevin,

Balen om te lezen dat je ondanks de monteurs nog steeds problemen ervaart met je internetverbinding. Kijken graag wat er aan de hand is. Wil je ons middels facebook een privebericht sturen met een kopie van je tekst, dit samen met je postcode+huisnummer? Dan gaan we je daar verder helpen. Helaas heeft dit forum geen mogelijkheid om priveberichten te sturen, vandaar het verzoek om dit via Facebook te doen.

Groet,

Jelle - Ziggo Webcare