Ziggo Zakelijk Fraude
Hallo,
Ik heb aan de deur een Contract getekend voor 1 jaar a € 47,50 per maand in Juni 2020. Met 6 Maanden gratis en opzegging van KPN.
Kreeg een 3 jarig Contract van 3 jaar a 67,50 per maand zonder ieits gratis en KPN niet opgezegd.
Dit heeft mij tot nu toe 800,00€ gekost aam KPN en Ziggo aangezien ze blijven incasseren. Ik heb al diverse malen gebeld/gemailed/geschreven. Ze reageren niet. Nu gedreigd met Geschillencommisie. 0 reactie. E mails met Ziggo zijn verdwenen. (heel gek, weet ik). Kan iemand iets voor mij betekenen??
A: Fraude is een vorm van bedrog. Daarbij worden zaken anders voorgesteld dan ze zijn, door op papier of digitaal een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid. Men spreekt ook van oplichting, hoewel oplichting een breder begrip is: het kan ook op andere manieren geschieden.
B: Er is een wezenlijk verschil tussen zakelijk en particulier. Heeft u een bewijs dat u een zakelijk abo met prijzen en voorwaarden en data bestelling/bevestiging?
Probeer eens op deze manier contact te krijgen met Ziggo, u wordt dan teruggebeld door een deskundig iemand.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier
Maar waarom dan niet meteen ingegrepen toen u een ander contract thuis kreeg dan overeen gekomen? U bent nu maanden verder en geen idee of u het nu nog op de reflexwerking zou kunnen gooien.
Hebt u bewijs dat er een jaarcontract voor €47,50 per maand besproken is?
Als ze niet leveren wat belooft is......
Deze verkoper is een ingehuurde die voor Ziggo klanten moet werven en per klant betaald werd.
Ziggo heeft contract ingevoerd en als je KPN gegevens ontbreken voor opzeggen zoals klantnummer mislukte dat.
Teken nooit iets aan de deur maar doe het zelf online na eerst rustig lezen en eventueel hier vragen of alles is zoals je dacht.
Kreeg je echt 6 maanden gratis of na 1 jaar deze weer terug?
Bij mijn komen maar 3 betrouwbare aan de deur;
1 Familie (nog wel!)
2 Post en Pakjes bezorgers.
3 Gerechtsdeurwaarder....
Ja die laatste regelde het keurig omdat iemand bij oud papier mijn naam vond en iets had afgesloten....
Ik herkende de gemaakte schrijffout.
De TV gids als bewijs
en alle andere verkopers met mooie aanbiedingen, meestal Broodje Aap....
Dat is een boeiende want u zou zonder meer 14 dagen bedenktijd hebben gehad. Als al gezegd, dreigen met de Geschillencie. heeft geen zin, gewoon doen!
U geeft aan een zakelijke overeenkomst te hebben afgesloten en dan heeft meldeden bij de ACM niet zoveel zin (https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder. Op zich is het ook uiterst merkwaardig dat u kennelijk aan twee providers betaalt en dat zzou simpelweg niet mogen en kunnen.
Als u werkelijk van mening bent dat er frauduleus is gehandelt (bijv.door de colporteur) is het ook zinvol om een melding te doen bij de politie.
En als al gezegd: de Geschillencommissie benaderen en zo snel als mogelijk.
Als de oude provider niet wordt opgezegd loopt de rekening natuurlijk gewoon door. Ik zie ook niet in waarom je niet tegelijkertijd KPN en Ziggo kunt hebben. Ze hebben allebei hun eigen infrastructuur dus ze zitten elkaar niet in de weg. Als je Telfort en KPN zou hebben (of een wholesale partner van KPN en KPN) dan zou je misschien nog een punt hebben, maar dat is hier niet van toepassing. Ik ken ook mensen die bewust zowel KPN als Ziggo hebben om zo een redundant internetverbinding te hebben.
@RJW, dan helaas toch nog maar eens: het is aan de vraagsteller om te bepalen of ik met mijn reactie een punt heb! En u heeft kennelijk de vraag niet goed gelezen of begrepen omdat er wel heel duidelijk uit is af te leiden dat vraagstellen aan de deur dus bij een colporteur een contract heeft getekend met door vraagsteller genoemde inhoud. Hetgeen is overeengekomen is niet uitegvoerd en dat betekent op zuijn minst dat er misleidend is gehandeld. Helaas is dat iets dat wel vaker, zeker ook bij Ziggo, is voorgekomen. Zie dan in ieder geval ook even dit: https://financieel.infonu.nl/geld/12457-de-consument-de-colportagewet-2020.html en deze: https://www.pclooptvast.nl/colportage-wet-2012-voor-u-als-consument-welke-rechten-heeft-u-regels-verkoper-colporteurs/
Ik reager op jouw statement "Op zich is het ook uiterst merkwaardig dat u kennelijk aan twee providers betaalt en dat zzou simpelweg niet mogen en kunnen."
En dat is gewoon onzin. Je suggereert dat het een automatisme is, dat als je bij de ene een nieuwe abonnement afsluit het oude vanzelf stopt. Als de colporteur KPN niet heeft opgezegd (ook al heeft hij dat wel beloofd) dan blijf je gewoon doorbetalen. We hebben hier wel meer klachten gezien van mensen bij wie de overstapservice niet of slecht is uitgevoerd (daarom ook altijd zelf doen). Dus het het eerste deel ("het zou niet mogen"): als de overstapservice goed was uitgevoerd dan was het niet gebeurd, maar de overstapservice is niet goed uitgevoerd. Maar wij weten niet wat er exact is opgenomen in het contract, dus het blijft gissen of dit goed of fout is. En het tweede deel ("en kunnen"): er is geen enkele reden te bedenken waarom het niet zou kunnen.
@hmk 14 dagen bedenktijd geldt niet bij een zakelijk contract.
@JMA, idd, bij zakelijk niet en daarom heeft melden bij ACM ook geen zin zoals ik we; schreef. Afgezien daarvan was de bedenktijd toch al voorbij zou het een consumentenkoop zijn..
@RJW, u mag best uw eigen mening hebben en twee contractien is inderdaad ook best mogelijk. Alleen lees ik in de vraag dat het hier niet ok is! Ts wilde er maar 1 en ook nog eens volgens de voorwaarden die aan de deur werden gesteld! En daar is (de colporteur van) Ziggo (en dus Ziggo) in gebreke. En als gemeld , het is eerder gebeurt.
@justmeagain, reflexwerking. Bij kleine ondernemingen kunnen zakelijke overeenkomsten toch onder het consumentenrecht vallen. Als je een overeenkomst afsluit die niet tot de bedrijfsvoering hoort, dan is het een consumentenovereenkomst. Internet en tv is geen gebruikelijke overeenkomst voor de bedrijfsvoering, dus heb je recht op 14 dagen herroeping.
Zie voor aanvullende info ook deze: https://financieel.infonu.nl/geld/12457-de-consument-de-colportagewet-2020.html en deze: https://www.pclooptvast.nl/colportage-wet-2012-voor-u-als-consument-welke-rechten-heeft-u-regels-verkoper-colporteurs/ hetgeen betekent dat u feitelijk ook Ziggo in gebreke kunt stellen wegens niet naleven van de wet. (https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ met aantekening dat deze wetgeving sedert de publicatie van deze info niet is gewijzigd). Men zal daar m.i. bij de geschillencommissie ook duidelijk over zijn. Uiteraard is wel van belang dat u van hetgeen u heeft ondfertekend zelf een kopie heeft.
Ziggo Zakelijke Fraude, hmm.
Blijkbaar staat u bij de KvK ingeschreven, omdat u een bedrijf heeft. Als ondernemer wordt u geacht op de hoogte te zijn van de regels m.b.t. zakelijke contracten en zo niet, dan zult u het contract + voorwaarden van de verkopende partij aandachtig doorlezen hebben voor u een handtekening plaatste. Ook zult u als ondernemer vast wel waarschuwingen zijn tegengekomen in de media die betrekking hebben op telefonische verkoop, maar zeker over het aan de deur tekenen van contracten.
Tenzij, de verkoper u een mes op de keel heeft gezet en eiste dat u het contract zou tekenen. In dit geval kunt u aangifte doen van bedreiging en het onder dwang laten tekenen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer