Ma
door Mavaro Jan 15, 2018 om 17:34
Geldzaken & recht

Zijn er meer nieuwe ervaringen met Eco Direct en Security Circle Nederland?

Ik ben vandaag benaderd door Security Circle Nederland. Ik mocht 250 euro overmaken om nog geld te ontvangen uit het faillissement van Eco Direct. Men schijnt rechtzaken gewonnen te hebben: oa 10 maart 2015 rechtbank Zutphen. Hij zegt alle stukken op te sturen. Klink erg als oplichting. Meer ervaringen met deze klanten?

7926 8 Rapporteer

he
door henk51 - Jan 15, 2018 om 17:40
90 Antwoorden / 0 Vragen

Topic april 2016

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/ervaring-met-security-circle

groeten Henk

ju
door juliomariner - Jan 15, 2018 om 20:18
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Ben benieuwd of de mensen die toen zo positief over Security circle dit nog zijn. Puur uit nieuwsgierigheid hoor. Heb hier geen enkel belang in

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 15, 2018 om 23:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is heel eenvoudig. EcoDirect is failliet verklaard. Alle deelnemers hebben van de curator 2x een uitbetaling gekregen.
Alle plantages en bijbehorende zagerijen enz enz zijn verkocht.
Faillissement is dus afgehandeld en er valt niets meer te halen.
Heel vreemd dat ik als ook gedupeerde nooit iets van CS heb gehoord, je zou denken dat ze alle ex EcoDirect klanten zouden benaderen.
Jack, de eigenaar van CS zit volgens mij ergens in Zwitserland en zit er warmpjes bij.
Als u €2500 moet inleggen zou u dus ruim €80.000 oorspronkelijk hebben ingelegd want CS wil 3% van de originele inleg hebben, misschien leverde dat niet voldoende op en doen ze het nu voor €2500.

Va
door Van Leeuwen Mar 25, 2018 om 03:29
6 Antwoorden / Vragen

DIEWILIK is een (ex-) medewerker van Eco Direct. Verteld overal precies het verhaaltje wat de gedupeerden moeten geloven. Op gerichte, inhoudelijke vragen krijg je geen antwoord en eindigen discussies op kinderlijke wijzes. Voor het overige verwijs ik naar onze ervaringen met Security Circle, welk ik hieronder zal plaatsen. Wij zijn in ieder geval heel blij en zeer tevreden met de activiteiten van Security Circle. Dankzij hun werk zijn er enorm veel feiten boven water gekomen die wij anders nooit hadden geweten. Het is gewoon schandalig dat dit soort praktijken plaats hebben kunnen vinden en dat daar zelfs mensen uit de landelijke politiek (actief) bij betrokken waren. Daarnaast de ongeloofelijke fouten die de AFM heeft gemaakt en de meer dan dubieuze rol van de curator in de afwikkeling van deze faillissementen.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 26, 2018 om 00:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die wil ik is geen ex medewerker maar ook gedupeerde. Maar wel zo slim om zich geen 2x aan dezelfde steen te stoten.
Als bewezen kan worden dat er nog geld is profiteren alle gedupeerden hiervan zonder weer te hoeven betalen aan CS. Als ondernemers had ik u slimmer ingeschat.

Va
door Van Leeuwen - Mar 25, 2018 om 03:29
6 Antwoorden / Vragen

Wij zijn Eddy en Sylvana, 2 inmiddels gepensioneerde ex-zelfstandige ondernemers. Destijds hadden wij een redelijk vermogen bij elkaar gespaard en zochten naar een goede belegging. Goed in onze ogen was een belegging die uiteraard goed rendement op zou leveren als aanvulling op onze oude dag voorziening en goed in de zin van een bijdrage leveren aan het welzijn van anderen en als het kon ook nog aan het milieu. Via een van onze adviseurs kwamen wij in contact met Eco Direct. Na een aantal gesprekken en bezoek aan huis van een van hun verkopers, besloten wij in te stappen. Aanvankelijk voor een wat lager bedrag, aangezien wij eerst een beetje de kat uit de boom wilde kijken. Enige tijd later werden wij weer benaderd door Eco Direct, nu door een andere verkoper met een fantastisch aanbod dat wij voor een appel en ei de plantages in Costa Rica konden bezoeken, mits wij maar voor een bepaald bedrag ons pakket uit wilde breiden. Wat wij gedaan hebben. Enige maanden na ons prettig verlopen bezoek aan de plantages werden wij weer benaderd voor een uitbreiding van onze participatie. Ook hadden wij inmiddels een paar maal uitkeringen ontvangen, dus ons gevoel was positief over Eco Direct en Cosas Verdes Finance. Dus besloten wij fors verder te investeren en zo onze oude dag zeker te stellen, mede op advies van een van onze adviseurs. Vrij snel hierna stopten de betalingen/uitkering ineens. Er kwamen excuses van slecht weer, kap/oogst mislukt, orkanen, enz. Ook werd de telefoon slecht beantwoord. Verkopers waren verdwenen of niet meer bereikbaar, directieleden waren ineens 24 uur per dag in bespreking. Kortom de alarmbellen gingen (te laat) bij ons af. Kort daarop volgde de surseance van betaling en het daarop volgende faillissement. Toen werden wij ineens benaderd door Dhr. Huiskamp, hij had met de meeste oud-directeuren een plan om “de zaak” te gaan redden en of wij nog even een flink bedrag konden storten. Wij hebben dit niet gedaan, kennissen van ons wel helaas, want naar later bleek was dit nog grovere oplichting als eerst en dit is dan ook door de rechter verboden kort daarna. Het geld van onze kennissen was kennelijk rechtstreeks in de zakken van de oud-directeuren verdwenen.

Toen begon de lange afwikkeling van het faillissement, waarbij ons een aantal zaken opvielen. De in onze ogen enorme vergoedingen die de curator opstreek, het relatief weinige geld wat de boedel uiteindelijk heeft opgebracht in vergelijk met wat er totaal ingelegd was en ook t.o.v. de verschillende taxatie rapporten van de plantages en opstallen, alsmede het uitblijven van strafvervolging van de ex-directeuren. Medio 2015 kregen wij bericht van de curator, wat op ons overkwam dat hij kennelijk door de rechter van de zaak was afgehaald en het dossier af ging sluiten. Hierna hebben wij nog een aantal schamele slotuitkeringen mogen ontvangen.

Enige maanden geleden werden wij benaderd door een medewerker van Security Circle die ons min of meer overviel met een heel verhaal over Eco Direct, c.q. Cosas Verdes Finance en dat er kennelijk nog veel geld terug te halen viel. Dit sloot aan op onze gevoelens, dat er inderdaad nog veel geld zou moeten zijn. Ook bevestigde hij dat de plantages e.d. voor een (wel erg) lage prijs verkocht waren aan een Mexicaans bedrijf, Pro Teak Forestal S.A. en dat hier (waarschijnlijk) oud-directeuren van Eco Direct mee te maken hadden.

Achterdochtig en sceptisch vertrouwden wij het toch niet helemaal, aangezien wij vooruit een aanzienlijk bedrag moesten betalen, dus begonnen wij zelf de zaak te onderzoeken, voor zover mogelijk. Op internet kwamen wij negatieve berichten over Security Circle tegen, echter dit waren berichten van mensen die het niet vertrouwden en om die reden niet mee gingen doen. Dus geen negatieve ervaringen met SC op zich. Daarentegen kwamen wij wel positieve ervaringen tegen. Toch nog steeds twijfel bij ons. Inmiddels waren ook verschillende kennissen van ons benaderd, die over het algemeen ook sceptisch waren. Toeval wilde dat wij op vakantie wilden naar Midden Amerika, wij besloten daarop onze reis naar Costa Rica te maken en te checken of het verhaal van SC klopte.

Wij hebben daar verschillende (Ex-Eco Directa) plantages bezocht, waarvan we de meesten destijds ook bezocht hadden en wat schetste onze verbazing ? Vrijwel allemaal dezelfde werknemers, alsof er niks veranderd was. Ook de leidinggevenden waren nagenoeg dezelfde mensen en ook zijn de namen van een aantal oud-directeuren verschillende keren gevallen en dat alles nu draaide onder de naam van Pro Teak Forestal. Kortom het verhaal van SC klopte dus.

Terug in NL zijn wij toen via SC in contact gekomen met de voorzitter van het Comité Benadeelde Beleggers, die ons ook nog eens e.e.a. bevestigde en dat hij SC zoveel als mogelijk controleert.

Verder viel ons op dat wij nergens (op internet) een weerwoord konden vinden van de oud-directeuren van Eco Direct, wat op zich vreemd te noemen is. Kennelijk zijn onze gevoelens en de beweringen van SC over de weggemoffelde miljoenen juist. Daarnaast had een van onze kennissen via de ex-curator of een medewerker daarvan, vernomen “dat er e.e.a. speelde”.

Uiteindelijk reden voor ons en onze kennissen om toch met SC in zee te gaan. Na betaling van onze bijdrage vrij snel een reactie en bevestiging ontvangen met een kleine enquête/vragenlijst en enige weken daarna ontvingen wij een lijvig full colour dossier over EDN/CVF, waar heel wat, voor ons, schokkende zaken in stonden.

Wij zijn hoopvol en hebben het volste vertrouwen erin dat er uiteindelijk gerechtigheid zal geschieden en er nog een behoorlijk deel van ons verdwenen vermogen boven water zal komen.

Eddy en Sylvana.

panter22
door panter22 Mar 25, 2018 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

Wat dacht je, ik gooi er na een jaar nog maar eens die duur betaalde klameboodschap tegenaan, wellicht vang ik nog een visje?<

diumenge
door diumenge Mar 25, 2018 om 11:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Iets met een ezel en een steen?

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 25, 2018 om 17:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Na een jaar weer geld kwijt en nog steeds niets terug.

costnix
door costnix Mar 25, 2018 om 20:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

t l, n g.

tijger1
door tijger1 Mar 26, 2018 om 00:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed, u was al besodemieterd, werd daarna weer  besodemieterd en  u wilt nu anderen ook nog besodemieteren?

Echt treurig.

Va
door Van Leeuwen Mar 26, 2018 om 18:59
6 Antwoorden / Vragen

Beste Diewilik, Tijger1 en die paar vaste reaguurders. Uit uw reactie's blijkt dat u inhoudelijk totaal niets van de zaak Eco Direct/Cosas Verdes af weet. Zaken die u noemt en als feit brengt, kloppen van geen kant (om het eenvoudig te houden als voorbeeld, de door u/jullie genoemde uitgekeerde percentages kloppen totaal niet). Gelet op het aantal door jullie verstuurde reactie's/antwoorden op dit forum, behoren jullie kennelijk tot een groepje mensen die hiervan hun dagelijkse bezigheid hebben gemaakt. Grappig en eigenijk alles zeggend is ook dat u/jullie allemaal onder vage pseudoniempjes reageren over de meest uiteenlopende onderwerpen, DUIZENDEN onderwerpen !!! Stop met deze onzin en kwalijke praatjes. Jullie zijn helemaal geen "mede-slachtoffer" maar eerder (ex-) medewerkers van Eco Direct c.s., danwel, zoals geconstateerd, een paar zure, vaste reaguurders op dit forum, die over ieder onderwerp wel een mening danwel een ervaring ermee hebben. Dat er desondanks toch nog een paar mensen jullie verhaaltjes geloven is wel heel erg naïef. Het is triest wat ons en vele anderen overkomen is en jullie het vele goede werk van Security Circle op deze manier in een kwaad daglicht proberen te stellen, zonder enig bewijs, maar gewoon klakkeloos her en der wat meningen neer plempen. Kennissen van ons hebben juist door Security Circle vele duizenden euro's terug gekregen inzake dit faillissement, omdat ze er door hen op geattendeerd werden en verder kostenloos (!!) hiermee geholpen zijn.

P.s. wat trouwens ook heel erg opvalt, bij toeval reageerde ik op uw/jullie berichtjes van ruim 2 maanden (!!) geleden en binnen 24 uur (!!) als door een adder gebeten, reageren u/jullie, alsof het ge-orcestreerd is en ook nog eens in nagenoeg dezelfde bewoordingen.

Nogmaals wij en met ons vele vrienden, familie en kennissen zijn heel blij met het werk wat Security Circle tot nog toe heeft verricht en met name ook die kennissen die juist door de activiteiten van Security Circle en hun verdere (kostenloze) hulp daarbij, alsnog duizenden euro's terug hebben kunnen krijgen.

Eddy en Sylvana.

marita5
door marita5 - Mar 25, 2018 om 10:56
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Van Leeuwen ,

U kopieert en plakt ieder jaar dezelfde onzin .

Lees hier de gegeven antwoorden ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/ervaring-met-security-circle?id=583324

Va
door Van Leeuwen Mar 26, 2018 om 19:09
6 Antwoorden / Vragen

Beste Maritas,

Ik heb 1 keer mijn relaas over Eco Direct en ervaringen met SecurityCircle gepost en een paar dagen geleden voor de 2e keer als reactie op de onzin van een paar beroeps reaguurders van 2 maanden geleden. U bent ook een vaste reaguurder op dit forum en reageert op honderden onderwerpen van strijkijzers tot winterbanden en van electrische kaassschaven tot automatische veterstrik machines, u onthoud zich beter van commentaar in deze. U bent niet, net als wij, een benadeelde en weet van toeten noch blazen in deze.

Een fijne dag verder,

Eddy.

marita5
door marita5 Mar 26, 2018 om 19:14
11512 Antwoorden / 15 Vragen

U valt in herhaling , uw reactie was van 2017 , kopieert en plakt deze reactie weer opnieuw . Gelukkig ben ik geen benadeelde , ik ben niet zo stom om daar in te trappen . Ik heb hersens tussen mijn 2 oren zitten .

Va
door Van Leeuwen Mar 26, 2018 om 19:22
6 Antwoorden / Vragen

Klopt, dat schrijf ik toch ook. 1 keer (dat was vorig jaar, maart 2017). En een paar dagen geleden (maart 2018) voor de 2e keer als reactie op de onzin van u en andere vast reaguurders van een paar maanden geleden omdat ik dat toevallig tegen kwam.

Eddy.

marita5
door marita5 Mar 26, 2018 om 19:26
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Wij zijn ex-medewerkers van Eco Direct , dit is echt een lachertje , over onzin gesproken . Gezien uw reacties hier , verbaasd het mij niet dat u erin getuimeld bent, slim is anders ..

Va
door Van Leeuwen - Mar 26, 2018 om 19:09
6 Antwoorden / Vragen

Beste Diewilik, Tijger1 en die paar vaste reaguurders. Uit uw reactie's blijkt dat u inhoudelijk totaal niets van de zaak Eco Direct/Cosas Verdes af weet. Zaken die u noemt en als feit brengt, kloppen van geen kant (om het eenvoudig te houden als voorbeeld, de door u/jullie genoemde uitgekeerde percentages kloppen totaal niet). Gelet op het aantal door jullie verstuurde reactie's/antwoorden op dit forum, behoren jullie kennelijk tot een groepje mensen die hiervan hun dagelijkse bezigheid hebben gemaakt. Grappig en eigenijk alles zeggend is ook dat u/jullie allemaal onder vage pseudoniempjes reageren over de meest uiteenlopende onderwerpen, DUIZENDEN onderwerpen !!! Stop met deze onzin en kwalijke praatjes. Jullie zijn helemaal geen "mede-slachtoffer" maar eerder (ex-) medewerkers van Eco Direct c.s., danwel, zoals geconstateerd, een paar zure, vaste reaguurders op dit forum, die over ieder onderwerp wel een mening danwel een ervaring ermee hebben. Dat er desondanks toch nog een paar mensen jullie verhaaltjes geloven is wel heel erg naïef. Het is triest wat ons en vele anderen overkomen is en jullie het vele goede werk van Security Circle op deze manier in een kwaad daglicht proberen te stellen, zonder enig bewijs, maar gewoon klakkeloos her en der wat meningen neer plempen. Kennissen van ons hebben juist door Security Circle vele duizenden euro's terug gekregen inzake dit faillissement, omdat ze er door hen op geattendeerd werden en verder kostenloos (!!) hiermee geholpen zijn.

P.s. wat trouwens ook heel erg opvalt, bij toeval reageerde ik op uw/jullie berichtjes van ruim 2 maanden (!!) geleden en binnen 24 uur (!!) als door een adder gebeten, reageren u/jullie, alsof het ge-orcestreerd is en ook nog eens in nagenoeg dezelfde bewoordingen.

Nogmaals wij en met ons vele vrienden, familie en kennissen zijn heel blij met het werk wat Security Circle tot nog toe heeft verricht en met name ook die kennissen die juist door de activiteiten van Security Circle en hun verdere (kostenloze) hulp daarbij, alsnog duizenden euro's terug hebben kunnen krijgen.

Eddy en Sylvana.

diumenge
door diumenge Mar 26, 2018 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen enkele vraagsteller, die denkt dat de 'reaguurders' hier (ex-)medewerkers zijn van (in dit geval) Eco Direct omdat ze iets zeggen wat de vraagsteller niet aanstaat, kan serieus worden genomen. Hoeveel geld hebben jullie al terug overigens?

tijger1
door tijger1 Mar 26, 2018 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@van leeuwen

Jullie zijn allemaal muilezels. Eerst laten jullie de zakken leegkloppen door zogenaamde investeerders van Eco direct.  En dan weer veel later nog een keer dokken aan Security, omdat jullie denken dat ergens nog een kruimeltje te halen valt.

Vergeet het maar.

panter22
door panter22 Mar 26, 2018 om 20:10
6599 Antwoorden / Vragen

Vorig jaar hetzelfde verhaal verteld. Zij jullie al verder gekomen dan het lijvige full color dossier dat jullie vorig jaar hebben gekregen. Of net als de kennissen vele duizenden euro's teruggekregen?