mf
door mfeller Aug 1, 2019 om 08:14
Geldzaken & recht

Zorgtoeslag.nl

Ik heb ook niet goed gekeken en heb zorgtoeslag aangevraagd op zorgtoeslag.nl
Daarna kreeg ik 2 telefoontjes met de identieke tekst "ik kan u niet verstaan, ik ga de verbinding verbreken, excuses voor het ongemak".
Vervolgens kreeg ik een mail met "Omdat wij nog enkele korte vragen hebben voordat wij deze kunnen verwerken, hebben wij u geprobeerd te bereiken. Wij proberen u spoedig weer te bereiken. Mocht u eerder in de gelegenheid zijn om ons hierover terug te bellen: dit kan tijdens kantooruren op het nummer 0186-745 333.  "

Omdat ik die telefoontjes vreemd vond heb ik niet meer gereageerd. Nu wordt er toch geld afgeschreven.
Als mij een mail wordt gestuurd dat de aanvraag niet verwerkt kan worden, en er is daarna geen contact meer met mij, betekent dit toch dat er geen aanvraag gedaan kan zijn? En dat er dus ten onrechte geld is afgeschreven?

8451 11 Rapporteer

Beps
door Beps - Aug 1, 2019 om 08:23
75 Antwoorden / Vragen

Zorgtoeslag behoor je te krijgen, niet te betalen. Regel het via mijn overheid, daar kun je dit regelen belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/content/hoe-moet-ik-zorgtoeslag-aanvragen

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2019 om 08:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Omdat u verder niets gedaan hebt, dus niet teruggebeld, hebben zij de aanvraag verder verwerkt,
want zo bijzonder is een aanvraag zorgtoeslag niet.

Want wat wordt er nou helemaal gevraagd. Er is dus niet ten onrechte geld afgeschreven.

Vraag een digid aan. Dan kunt u op Toeslagen.nl (van de belastingdienst) controleren of er een aanvraag ingediend is.

ko
door korenbloem2000 Aug 2, 2019 om 12:25
33 Antwoorden / Vragen

Zorgtoeslag wordt niet van de rekening gehaald, maar er op gestort! Als er te veel zorgtoeslag is ontvangen, wordt daar eerst melding door de belastingdienst gedaan! Die haalt niet zomaar geld van een rekening!

ge
door gewicht Aug 2, 2019 om 15:59
170 Antwoorden / 1 Vragen

Zorgtoeslag.nl is een commerciël bedrijf en geen overheid, derhalve betaald u voor een onnodige bemiddeling. Zoals ook eerder en hierna is vermeld in dit topic.

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2019 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gewicht

Je kunt het uiteraard simpel zelf aanvragen bij de site Toeslagen van de belastingdienst. Maar als je het een ander voor je laat verzorgen moet je daarvoor betalen. Niets raars aan.

marita5
door marita5 - Aug 1, 2019 om 08:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mfeller ,

Als u nog binnen de 14 dagen zit , neem dan contact op met zorgtoeslag.nl , annuleer deze aanvraag

Zit ik dan aan Zorgtoeslag.nl vast?

Nee. Nadat u de aanvraag bij ons hebt ingediend, zit u nog nergens aan vast. U heeft namelijk nog 14 dagen de tijd om uw aanvraag te annuleren. Dit kan telefonisch of per e-mail en bovendien zonder opgaaf van reden. Na deze 14 dagen zullen wij de aanvraag verwerken en indienen bij de Belastingdienst.

Hoe kan ik mijn aanvraag of wijziging annuleren?

Stuur binnen 14 dagen nadat u de aanvraag , wijziging of stopzetting hebt ingediend een mailtje naar info@zorgtoeslag.nl. Vermeld daarin duidelijk dat u uw aanvraag, wijziging of stopzetting wilt annuleren, uw volledige naam en uw burgerservicenummer (BSN). U kunt ook het kenmerk van de aanvraag vermelden, dit vindt u onderin de bevestigingsmail. U ontvangt een bevestiging van de annulering per e-mail zodra deze is verwerkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 1, 2019 om 09:28
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Diut is wel een heel bijzondere: u vraagt via een intermediair zorgtoeslsag aan en die intermediar vraagt daar geld voor met o.a. de leus: ontvang uw maximale toeslag.
Waarom deed u dat????? U zegt niet goed te hebben gekeken en dat is nu net é'n van de problemen met zoekmachines en 'gelikte websites'die dan naar voren komen.  U kunt zeer eenvoudig via 'mijnbelastingdienst.nl' zelf op een heel eenvoudige manier uw zorgtoeslag aanvragen (en ook andere toeslagen als u daar recht op heeft). U krijgt dan zonder enige kosten de toeslag waar u recht op heeft. Indien uw inkomen wijzigt kunt u ook zelf heel eenvoudig deze wijzigingen zelf doorgeven.

Wat heeft een derde, dit bemiddelingsbureau, met uw persoonlijk gegegevens te maken terwijl het ook nog een verdienmodel van hen is?

Ik hoop voor u dat de 14 dagen bedenktijd niet voorbij zijn. Het lijkt mij dat het betaan van deze buro's een aardig onderwerp kan zijn voor behandeling in een kassa tv programma.

tijger1
door tijger1 Aug 1, 2019 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is al om de haverklap besproken op tv. Dit staat op de eerste pagina. Hoe vraag ik mijn zorgtoeslag aan? Nadat u het stappenplan hebt ingevuld, ziet u direct hoeveel zorgtoeslag u kunt ontvangen. Vervolgens kunt u ervoor kiezen om de zorgtoeslag door ons aan te laten vragen. Daarbij hebt u geen Digid nodig, bovendien voeren wij extra controles uit voordat wij uw aanvraag verwerken en indienen. Wij rekenen voor deze dienstverlening een eenmalige vergoeding van € 39,50, waarvoor wij na het stappenplan uw toestemming vragen. Wanneer u met onze voorwaarden akkoord bent gegaan, krijgen wij de aanvraag binnen in ons systeem.

marita5
door marita5 - Aug 1, 2019 om 09:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Heremietkreeft ,

Op internet wordt hiervoor gewaarschuwd , maar mensen kijken pas als het te laat is .

Ook Radar heeft hier voor gewaarschuwd .

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/opgelet-bij-het-aanvragen-van-zorgtoeslag-op-zorgtoeslagnl/

Het lijkt mij dat het betaan van deze buro's een aardig onderwerp kan zijn voor behandeling in een kassa tv programma.

jo
door jorisw Aug 1, 2019 om 18:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ga dan meteen een onderwerp maken over alle bedrijven die iets doen wat je zelf ook kunt doen, en geld vragen voor hun werk. Schilders, schoonmakers, autobedrijven, fietsenmakers, belastingadviseurs, etc etc.

panter22
door panter22 - Aug 1, 2019 om 09:51
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt geen gebruik gemaakt van de 14 dagen termijn, dus moet je €39,50 betalen voor het indienen van de aanvraag.
Dat je de juiste gegevens niet aanlevert is jouw verantwoordelijkheid.
Ik zou ze maar snel bellen om de vragen te beantwoorden, anders ligt de aanvraag nog steeds bij zorgtoeslag.nl  en niet bij de belastingdienst.

marita5
door marita5 Aug 1, 2019 om 10:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , lijkt mij dat de bedenktijd  inderdaad voorbij is , ik kan me niet voorstellen , dat ze afschrijven binnen de bedenktijd .

Zodra u daadwerkelijk de aanvraag bij ons indient, zullen de eenmalige kosten van € 39,50 binnen vier weken van uw rekening geïncasseerd worden middels een automatische incasso.

panter22
door panter22 Aug 1, 2019 om 10:45
6599 Antwoorden / Vragen

Van jouw link:

Na deze 14 dagen zullen wij de aanvraag verwerken en indienen bij de Belastingdienst.
Dus de eerste 14 dagen doen ze niets.

marita5
door marita5 Aug 1, 2019 om 10:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Lezen is ook een kunst , overheen gekeken

tenormin
door tenormin - Aug 2, 2019 om 01:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dat zijn toch de 'behulpzame bureaux' met ADV (voor @mfeller), waar men voor alles zal zorgdragen? Wat @beps al schrijft: voor zorgtoeslag hoef je niet te betalen. U heeft gewoon het verkeerde bureautje ingeschakeld i.p.v. de Belastingdienst. Jammer voor U en fijn vooor hen. ;-((

mo
door mof - Aug 2, 2019 om 12:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zorgtoeslag kunt u alleen bij de bealstingdienst regelen.
toeslagen.nl dan met digid inloggen.

alle andere websites troggelen u geld af

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2019 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niemand “troggelt” geld af. Men laat iets doen, en dat kost geld. Staat duidelijk op de site vermeld.

1paul
door 1paul - Aug 2, 2019 om 14:37
3134 Antwoorden / 0 Vragen

storneer dit bedrag via uw bank en laat tegelijk deze overschrijvingen blokkeren

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2019 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel onverstandig advies. Datbedrijfheeft werk verricht en moetdaarvoor betaald worden.

reivi22
door reivi22 - Aug 2, 2019 om 15:07
66 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort sites zijn in handen van slimme jongens  die een gat in de markt  hebben ontdekt  om geld te verdienen.
Net zo als die sites die je doorverbinden naar een telefoonnummer.
Zorgtoeslag  vraag je bij de belastingdienst  aan niet via een privé  site.
Het gevaar is dat zij ook je Burger service nummer in handen krijgen.

agapon1951
door agapon1951 - Aug 2, 2019 om 19:17
169 Antwoorden / Vragen

simpel terug boeken zodra er geld wordt afgeschreven zonder Uw toestemming. Wat wel vreemd in het verhaal is dat het een aanvraag betreft en niet een betaling of terugvordering van.......de zorgtoeslag. Je doet geen aanvraag om een zorgtoeslag om die vervolgens aan de verstrekekr te betalen = omgekeerde wereld lijkt mij.

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2019 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees het topic nog eens. Er wordt geen zorgtoeslag geincasseerd, maar de Ts moet de kosten betalen die verschuldigd, omdat er gebruik gemaakt is van een bemiddelingsbureau ipv zelf zorgtoeslag aan te vragen.