rh
door rhritsma Mar 4, 2020 om 15:18
Huishouden & energie

Net mijn jaarrekening gehad van Nuon. Mijn energierekening is tov 2017 met bijna 200 euro omhoog gegaan (van 143 naar 334 voor alleen energie).

Nu is een deel te verklaren omdat ik een boiler heb gekregen. Echter als ik met hetzelfde verbruik van dit jaar reken obv de tarieven van 2017, dan kom ik nog steeds op een verschil van 105 uit. Een stijging van 46%!

Bij de KPN is mijn rekening van 45 euro per maand ook gestegen naar 55 euro in vier jaar tijd. Ook een stijging die veel hoger is dan de inflatie.

Op deze manier stijgen de kosten van levensonderhoud wel explosief. En ook meer dan eigenlijk zou moeten obv de inflatie. Misschien moeten jullie hier eens aandacht aan besteden.

1136 12 Rapporteer

me
door mein33 - Mar 4, 2020 om 16:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom de 2017afrekening genomen als uitgangspunt ?

Ga eens terug naar 1992, om maar wat te noemen en u krijgt heel andere cijfers.

Vergelijken met het voorgaande verbruiksjaar geeft het meest reële beeld in de stijgers en dalers van de kosten.

Maar voor de duidelijkheid, alleen de inflatie is niet bepalend voor prijsstijgingen, de markt bepaald de plussen en de minnen, alsmede de belastingen en de heffingen.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2020 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar is mijn reactie gebleven? En de andere!

Het komt dus door de energiebelasting, vorig jaar sterk verhoogd, dit jaar weer verlaagd.

me
door mein33 Mar 4, 2020 om 16:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In de schredder, waar anders !!   ;-))

Redacteur
door Redacteur Mar 4, 2020 om 16:25
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Een aantal antwoorden is door een storing niet doorgekomen. Exuses hiervoor. Nieuw geplaatste bijdragen moeten nu weer verschijnen.

De redactie

gerbera
door gerbera Mar 4, 2020 om 21:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Das pech, ook die van mij is weg. Doe je zo je best voor☺

jo
door jorisw - Mar 4, 2020 om 16:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En is de scope van wat KPN levert nu exact hetzelfde als 4 jaar geleden?

tenormin
door tenormin - Mar 4, 2020 om 16:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@rhritsma, vandaag de rekening van mijn energiebedrijf ontvangen. Staat duidelijk vermeld wat ik 2018 en nu, 2019 heb verbruikt. Het is inderdaad duurder geworden maar ook dat dit jaar de energiebelasting verlaagd zal worden.

En Ziggo heeft het abonnement ook verhoogd, zal dus wel overal zo gaan. Net als de Zorgverzekering trouwens.

ro
door ron503 - Mar 4, 2020 om 18:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als op jaarbasis energie u van 143 naar 334 euro bent gegaan dan is die 105 euro simpel te verklaren. De energiebelastingen zijn gestegen, de netwerkbeheerskosten idem dito en de kale stroomprijs ook. Providers stellen hun eigen verhogingen vast en is de inflatie niet van toepassing maar ze proberen die jaarlijkse verhoging zo laag als mogelijk te houden om geen klanten te verliezen. Daarbij dient het netwerk ook onderhouden te worden daar betaald u uiteraard ook aan mee.

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2020 om 21:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie bedoelt u met "jullie"?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 5, 2020 om 10:18
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U bent bij ons niet aan het goede adres voor uw vraag. Wij zijn een aantal vrijwilligers die proberen op basis van eigen kennis, ervaring, mening adviezen/antwoorden te geven op vragen en op uw vraag kan niet anders dan geantwoord worden: daar kunnen wij geen aandacht aan besteden.

Dat zou de redactie van Kas BNNVARA kunnen doen het adres om hen te bereiken is kassa@bnnvara.nl

lo
door lovewinnie - Mar 5, 2020 om 12:48
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Belastingen. Heeft u onder een steen geleefd?. Gemiddeld gezin is er z'n 200 euro op achteruit gegaan . Zelfde gebruik toch 200 euro duurder uit.
Zodra dit bekend werd meteen mijn maandbedrag verhoogd met 20 euro per maand

panter22
door panter22 - Mar 5, 2020 om 13:14
6599 Antwoorden / Vragen

De stijging van de energiebelastig betekent dat je €200 per jaar minder uit kunt geven.
Je krijgt wel wat loonsverhoging of een paar euro extra als je een uitkering hebt, maar dat dekt nooit de extra kosten voor levensonderhoud. Als je inkomen laag is, krijg je minder verhoging dan iemand die een goed salaris heeft.
Per saldo ga je er elk jaar verder op achteruit. Immers een brood voor jou kost hetzelfde als een brood voor een CEO.