ellencc
door ellencc May 7, 2017 om 20:36
Huishouden & energie

1 persoon in 5 kamerwoning

Ik woon in een wijk die ca 40 jaar geleden gebouwd is. In die tijd kwamen er jonge gezinnen in met kleine kinderen. Die zijn nu allemaal uitgevlogen en de ouders die nu in de 60 tot  ca 80 zijn wonen nog steeds in een woning met 5 of 6 kamers.
Ik vind dat er net zo als bij salaris scheefwonen ook gekeken moet worden naar mensen die in een veel te grote woning blijven zitten en de doorstroom voor gezinnen tegenhouden. Het is erg asociaal en er zijn wel veel kleine appartementen te huur via woningbouwverenigingen.
Voor ik vragen krijg of ik soms een woning zoek en me er daarom over opwind, wij wonen met 2 personen in een 2 kamerwoning en wil hier helemaal geen grotere woning.
Als je die mensen vraagt waarom ze geen kleinere woning zoeken zeggen ze dat het of nooit in hun hoofd opgekomen is, of dat ze daar geen zin in hebben. Ze zullen ooknooit zeggen dat ze een lage huur hebben, want als er er al zo lang woont is de huur lager dan wanneer je nu gaat huren.
Ben ik nu de enige die me hier aan ergert?

8003 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 7, 2017 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, en waar bemoeit u zich mee? Als die mensen gaan verhuizen, gaan ze meestal twee keer zoveel huur betalen, voor vaak een rottig flatje. Ze moeten flinke verhuiskosten maken en zijn hun buren en kennissen kwijt. En al hebben ze nu een grote goedkope eengezinswoning, zodra ze er uit zijn wordt de huur maximaal opgetrokken.

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan May 8, 2017 om 12:21
17 Antwoorden / Vragen

Helemaal waar!

ge
door gewicht May 8, 2017 om 18:54
170 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger je hebt weer eens volkomen gelijk.

ha
door halex - May 7, 2017 om 20:56
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom mag een (ouder) echtpaar niet in een vijfkamerwoning wonen? Als ze 50 jaar geleden een jong gezin waren, hebben ze in ieder geval kinderen en mogelijk ook kleinkinderen. Die mogen niet komen logeren?
Misschien leven ze wel van enkel aow, of misschien een heel klein pensioen er bij. Dan is een andere woning bijna niet te betalen.
Als het inkomen te hoog is en het gaat om een sociale huurwoning, wordt de huur de laatste jaren (?) extra verhoogd, dus voor een habbekrats groot wonen is er bijna niet meer bij.
Overigens is dit natuurlijk geen consumentenvraag, maar probeert u een -in mijn ogen- onzinnige discussie te starten. Daar zijn andere sites voor. U kunt ook actief worden bij een politieke partij. Dan kunt u zelf invloed uitoefenen op beleid wat u slecht vindt.

Cookies
door Cookies - May 7, 2017 om 21:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, ik erger me er niet aan, maar ik vind het niet verstandig om tot op hoge leeftijd in een woning te blijven zitten met 1 of 2 binnentrappen. Ik ken verschillende 75+-ers die hun eigen (inderdaad spotgoedkope) huurwoning niet meer in kunnen (op dit moment al met moeite) als zij lichamelijk nog verder achteruitgaan. En dan is er 1-2-3 echt geen andere woning beschikbaar voor ze. Bovendien zeggen ze zelf ook dat het huis te bewerkelijk wordt voor ze. Dus enkel vanwege die goedkope huur (175/300 euro) blijven ze eigenlijk tegen hun zin in het oude huis zitten. Het is aan de politiek te wijten dat wbv's niet de huren marktconform mocht maken/houden.

Ik zelf zou liever verhuizen op een moment waarop ik nog gezond genoeg ben om te kunnen verhuizen, klussen en alle andere rompslomp die daarbij komt.

Steeds meer wbv's geven ouderen die een grote eengezinswoning achterlaten een verhuiskostenvergoeding en/of daadwerkelijke verhuishulp. Aan het grote verschil tussen oude / nieuwe huur is helaas (totnutoe) niets te doen. Misschien komt dat nog. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat dan veel meer ouderen weg zouden willen uit een eengezinswoning.

@tijger1: ik zie het niet als bemoeizucht, meer als een discussiestuk. En de redactie heeft na het laten vallen van 'discussies' aangegeven dat in V&A ook discussie mocht plaatsvinden.

tijger1
door tijger1 May 7, 2017 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee of we hier mogen discussiëren, maar met iemand die begint met termen als "asociaal" over huurders die zonder kinderen in een eengezinswoning wonen en beweert dat er veel kleine appartementen te huur zijn voor die personen, valt toch niet te praten. Die weet helemaal niet wat er speelt.
Een bejaard echtpaar wat bijvoorbeeld een inkomen heeft wat net boven de huurtoeslaggrens is, maar al 40 jaar ergens woont, dus een lagere huur,zal wel wijzer zijn dan te verhuizen naar een woning van € 710,00. Ze zijn niet gek.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 01:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Van asociaal is n.m.m. geen sprake. Maar ik kan er echt met mijn pet niet bij dat de ouderen niet willen verhuizen, ook al is de huur hoger. (Echt niet alle nieuwere flats zijn 710,- euro, dat is het maximum). En mensen met een laag inkomen hebben recht op huurtoeslag, wat ze nu niet krijgen omdat die huren zo extreem laag liggen. In eigen kring al 2 75+-ers een paar keer van de trap gevallen. Tot nu toe redelijk goed afgelopen, maar je kunt er op wachten dat het een keer helemaal fout gaat. En ik hoor ze mopperen over het schoonhouden van het grote, verouderde huis, het onderhouden van de tuin en ik hoor ze zuchten en steunen als ze de trap op gaan.

panter22
door panter22 May 8, 2017 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

Carola83,
Een huis huren met 5 of 6 kamers voor €175 tot €300? Waar vind je die nog. Ik ben reuze benieuwd.

tijger1
door tijger1 May 8, 2017 om 08:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola83. Het gaat in principe helemaal niet over "goedkope" woningen. Het gaat over eengezinswoningen, waar de huur lager van is gebleven omdat daar "alleen maar" de normale huurverhoging voor is toegepast. Niet steeds opgetrokken omdat er een nieuwe huurder inkwam. En het gros van de flats waar mensen met een laag inkomen voor in aanmerking komen, zijn helemaal niet zo riant dat men er ondanks de hogere huur mee op vooruit gaat. Het enige "voordeel" is die trap.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 10:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@panter22: in de grote steden in de Randstad. Als mensen daar al 40 jaar wonen, is de huur extreem laag. @tijger1: dan zijn ze toch goedkoop? Wat de reden is waarom ze zo goedkoop zijn gebleven, doet er verder toch niet toe? De lage huur is voor veel (??) ouderen iig een reden om niet te verhuizen.

tijger1
door tijger1 May 8, 2017 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts verwijt die huurders dat ze in een eengezins woning blijven zitten, niet dat ze te goedkoop wonen. En die blijven daar zitten omdat de huur nog betaalbaar is, maar meer nog omdat die "goedkope" flatjes nauwelijks meerwaarde hebben tegenover de ruimte die ze hebben.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 12:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, het één hangt toch samen met het ander? Als de huren van die woningen rond de 600 euro lagen, zouden er zeker meer ouderen vertrekken uit eengezinswoningen.

panter22
door panter22 May 8, 2017 om 12:54
6599 Antwoorden / Vragen

Carola83, Voor een eenvoudig portiekflatje betaal je al rond de €600.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 13:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@panter22: ik weet beter. Ik ga hierover verder niet in discussie.

Cookies
door Cookies - May 7, 2017 om 22:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan mensen (gelukkig!!!) niet verplichten tot verhuizen.

Ik vind dat er net zo als bij salaris scheefwonen ook gekeken moet worden naar mensen die in een veel te grote woning blijven zitten en de doorstroom voor gezinnen tegenhouden.

aurora1
door aurora1 - May 7, 2017 om 22:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het gaat u helemaal niets aan hoe anderen willen wonen en waar bemoeit u zich mee? Zoek een hobby en let daar op en let op uzelf en houdt uzelf in de gaten, niet alsmaar op anderen letten. Bah. Overigens vallen die huren mogelijk enorm tegen wegens huurverhogingen en zijn veel woningen eigendom van de bewoners.
In een grotere woning kun je gemakkelijker in een rolstoel rondrijden mocht dat nodig zijn en is gemakkelijker te onderhouden dan een flat. Bij binnentrappen kun je een traplift laten monteren. Bovendien moet je met een flat veel meer lopen om zelfs maar in huis te komen, zware drangerdeuren enz. en boodschappen e.d. verder sjouwen dan bij een benedenwoning waar je je spullen alleen maar door de tuin hoeft te dragen, desnoods in etappes.
Ik erger me aan mensen zoals u die zich met zaken bemoeien die ze niet aangaan.

redfloor
door redfloor - May 7, 2017 om 23:05
166 Antwoorden / 21 Vragen

De mensen die ik er over sprak, als lid van de bewonerscommissie, gaven vaak aan dat ze best naar een appartement zouden willen, maar niet tegen een huur die twee keer zo hoog is als ze nu betalen. Dus ik denk dat de oplossing daar gezocht moet worden...

aurora1
door aurora1 May 7, 2017 om 23:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die mensen hebben er vermoedelijk geen idee van dat het wonen in een benedenhuis heel wat comfortabeler en gemakkelijker is dan in een appartement. Oplossing voor wie? Zie ook mijn eerdere reactie.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 01:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aurora, ik ben het dit keer niet met je eens. Het topic gaat over 40/50 jaar oude, goedkope woningen. Die zijn niet ruim en niet comfortabel. Douches waar je je k*nt nauwelijks kunt keren, laat staan een rolstoel. Overal drempels. Een tuin die onderhouden moet worden. En een traplift? Die moet je tegenwoordig wel zelf betalen. De WMO geeft in zo'n geval het advies te verhuizen. Meer lopen om in je huis te komen? Zware drangers? Meesten gaan allemaal open met 1 druk op de knop. Veel flats worden tegenwoordig levensloop bestending gebouwd / gemaakt. Dat betekent geen drempels, bredere deuren, grotere badkamer, goed geïsoleerd, energiezuinig enz.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 01:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@redfloor: helemaal eens met je laatste zin.

panter22
door panter22 May 8, 2017 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

"Veel flats worden tegenwoordig levensloop bestending gebouwd / gemaakt. Dat betekent geen drempels, bredere deuren, grotere badkamer, goed geïsoleerd, energiezuinig enz."
Carola, dat zou een goed alternatief kunnen zijn, maar deze flats zijn niet beschikbaar voor mensen met alleen AOW of een klein pensioentje, want ze zijn duurder dan de huurtoeslaggrens.
Een blokje woningen van 40 tot 50 jaar oud, worden vaak gesloopt en er komen duurdere energiezuinige huurwoningen voor in de plaats.Met huurprijzen ook boven de huurtoeslaggrens.
Waar moet je heen met alleen AOW? En goedkope en gehorige benedenflat. Dat is je alternatief.

tijger1
door tijger1 May 8, 2017 om 11:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22. Inderdaad, dus blijf zitten waar je zit en sluit de overbodige kamers maar af.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik blijf het uit praktische overweging zeer onverstandig vinden. Waar moeten ze 1-2-3 heen als ze van het ene op het andere moment niet meer de trap op kunnen? Verpleeghuis? Een bed kan je beneden zetten, badkamer is een ander verhaal. Overigens ken ik ook genoeg ouderen, die inderdaad met het oog op de (nabije) toekomst uit het voor hun onpraktische, onhandige huis vertrokken zijn.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 12:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: overigens begrijp ik niets voor jouw zienswijze gezien in het licht van jouw recente verhuizing.

tijger1
door tijger1 May 8, 2017 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Maar mijn recente verhuizing is zeker niet standaard te noemen. Kleine toelichting. Ik had een eigen comfortabele eengezinswoning, waar ik 42 jaar heb gewoond. Ik had ook het geluk dat mijn dochter 30 jaar op nog geen 100 meter afstand heeft gewoond. Zij wilde vrij buiten wonen en heeft met opzet een huis gekocht met een hele grote tuin, omdat het haar wens was dat ik bij haar kwam wonen, een wens waar ik het helemaal, zeker ook gezien de toekomst, mee eens ben. En door de gewijzigde wetgeving kon ik daar een chalet naar eigen wensen laten plaatsen. Maar ik zou zeker niet naar een flat verhuisd zijn.

aurora1
door aurora1 May 8, 2017 om 17:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha, @tijger1, zoiets had ik al vermoed. Heel verstandig. Geen herrie zoals in flatgebouwen en dat iedereen alsmaar een praatje met je wil maken (naast de ongemakken die ik al genoemd had), lekker rustig dus, en gefeliciteerd met de verhuizing.

tijger1
door tijger1 May 8, 2017 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1. Bedankt. Ik moet nog wel vitrage voor de woonkamer maken en dan ben ik zo goed als klaar.

aurora1
door aurora1 May 8, 2017 om 19:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Succes, ha ha, wel handig tegen inkijk vanuit het huis van Dochter. En creatief om dat zelf te doen. Ik zou daar niet aan beginnen en een gemakkelijker weg zoeken.....

tijger1
door tijger1 May 8, 2017 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb, buiten, een screen, maar het is meer voor de aankleding. Hoef ze, gelukkig, alleen maar korter te maken. Er zitten al perfecte plooien in gestikt.

Cookies
door Cookies May 10, 2017 om 14:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet iedere oudere kan (of wil) in een chalet bij dochter/zoon gaan wonen. Dus met het oog op de toekomst (speelt tenslotte bij jou ook een grote rol) zullen ouderen er n.m.m. verstandig aan doen op tijd uit een woning met trappen te vertrekken. @aurora: wat is er mis met een praatje met de buren? Als ik daar geen zin/tijd voor heb, laat ik dat vanzelf wel weten/merken. Bovendien overschat je het, de meesten werken gewoon en zijn net als ieder ander druk met hun eigen leven. En flats zijn lang niet altijd galerijflats, want daar heb jij het over vlg mij bij het woord 'flat'.

gerbera
door gerbera - May 7, 2017 om 23:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als je die mensen vraagt waarom ze geen kleinere woning zoeken zeggen ze dat het of nooit in hun hoofd opgekomen is, of dat ze daar geen zin in hebben.
Daar slaat u de spijker op z'n kop. Verhuizen op zich is al een heel gedoe, niet alleen met de inboedel maar ook de gehele (papieren) rompslomp daar omheen. Daarbij is de kans in aanmerking te komen voor een kleinere (passende) woning niet bijster groot. En zo ze, volgens u, een lage huur hebben zal niemand het aantrekkelijk vinden om in een kleinere woning met een veel hogere huur te gaan zitten. En dat is ze niet kwalijk te nemen. En als laatste, mensen wonen al jaren, en voelen zich prettig, in hun vertrouwde buurt. Waarom zouden ze dat dan inleveren en opnieuw moeten beginnen. Zeker voor ouderen kan dit een punt wezen dat ze niet willen verhuizen.

tenormin
door tenormin - May 7, 2017 om 23:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U woont met 2 personen in een twee-kamerwoning; ik, alleen, in 4-kamerwoning. WBV heeft er geen probleem dat mensen, eerst met meerderen, nu alleen overblijven. Gelukkig maar, ik zou me geen nieuwe, veel duurdere huur, kunnen veroorloven. Moet er eigenlijk ook niet aan denken om maar 2 kamers te hebben. Zo ziet u maar, inzichten, gedachten kunnen verschillen.

simon55
door simon55 May 8, 2017 om 11:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik woon ook alleen in n woning met vier kamers grote douche zolder voor en achtertuin voor n prachtig prijssie. Ik ga niet verhuizen dan kom je in n kippenhok terecht met n belachelijke hoge huur..En wil je dan buiten zitten,vooral met n flat ,zit je met je benen klem tussen t balkonhekkie.k Ben gekke henkie nie

tenormin
door tenormin May 8, 2017 om 22:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Valt wel mee hoor @simon55. Woon gewoon in een flat met extra breed balkon. ;-)

ja
door janf43 - May 8, 2017 om 00:30
733 Antwoorden / 0 Vragen

En door de sluiting van veel bejaardentehuizen worden die oudjes gedwongen nog langer zelfstandig te blijven wonen. Schande! En dan genieten ze ook nog van hun pensioen.

ou
door oudewouter May 8, 2017 om 14:05
52 Antwoorden / Vragen

Ik hoop (en neem aan)  dat dit sarcastisch bedoeld is?

ja
door janf43 May 8, 2017 om 16:11
733 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard.

ge
door gewicht May 8, 2017 om 19:00
170 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien heeft ts  daar ook nog een topicvraag voor. Waarom moeten oudjes van hun pensioen genieten ? Dat moet verboden worden.

tijger1
door tijger1 May 8, 2017 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het most ook allemaal niet maggen.

ja
door janf43 May 8, 2017 om 22:40
733 Antwoorden / 0 Vragen

Op naar een wereld zoals die beschreven is in Logan's Run....

fl
door flessebon - May 8, 2017 om 08:15
418 Antwoorden / 7 Vragen

U bent tevreden dus wat is nu het probleem? Ik wil graag een grotere woning, gaat u nu andere mensen dwarszitten?

ficus
door ficus - May 8, 2017 om 08:48
147 Antwoorden / 2 Vragen

He is mij niet duidelijk of het hier gaat om huur= of koopwoningen. TS begint wel over de huren, maar dat houdt niet in dat de mensen in dit topic ook in huurwoningen zitten.

ma
door manwijf - May 8, 2017 om 08:51
574 Antwoorden / 1 Vragen

U ergert zich aan de verkeerden. Niet de mensen die in het huis willen blijven wonen, waar zij hun hele leven al wonen, in hun eigen buurtje, zijn de schuld van het feit dat de hele huurmarkt op zn kont ligt. Dat wordt veroorzaakt door de politiek. Ik weet niet waar u op hebt gestemd, maar bijna alle politieke partijen zijn voor een genereus welkomsbeleid voor nieuwe huurders. Als u daar ook op hebt gestemd, bent u ook nog mede-verantwoordelijk voor het feit dat het nu helemaal opstroopt. Regeren is vooruitzien! Kun je met je boerenverstand al voorspellen.
Nu het uit de hand loopt, moet er geslachtofferd worden. Troost u  met de gedachten dat het nog erger kan. In Duitsland zijn er al voorbeelden van huurders die omwille van nieuwkomers uit hun huurwoning zijn gezet.
M.a.w. 15 maart was er kans op een omslag. Daar was geen belangstelling voor. Nog meer Europa, dat is wat NL wil. Dat heeft een hoge prijs en niet alleen v.w.b. de woningmarkt.

panter22
door panter22 - May 8, 2017 om 09:22
6599 Antwoorden / Vragen

Je woont in een tweekamer woning en bent daar tevreden mee,begrijp ik uit je verhaal.
Daar geloof ik helemaal niets van. Als je tevreden zou zijn, dan hoef je je niet te ergeren. Dan gun je een ander ook zijn woning.
Wat je nu doet is jouw normen en waarden aan een ander opdringen.
En bejaarde hoort niet in een eengezinswoning, daar horen gezinnen in, die bejaarden betalen veel te weinig huur, hebben te hoge inkomens, het bekende rijtje.
Stel dat de bejaarde onder jouw druk gaat verhuizen. Met een riant inkomen is er een mooi appartement beschikbaar.
Heeft de bejaarde dat niet, dan rest een oud gehorig flatje. Geen lift aanwezig of een piepklein benedenwoninkje.
De grote eengezinswoningen gaan niet naar gezinnen met een minimuminkomen. De huren worden verhoogd tot de maximale huurprijs, waardoor ook een alleenstaande met een goed inkomen deze woning kan huren. Of mogelijk wordt de woning verkocht.
Of op termijn afgebroken, waardoor de woning tijdelijk verhuurd wordt tot het blokje woningen afgebroken wordt om plaats te maken voor huurwoningen boven de huurtoeslaggrens.
Je moppert alleen maar, wat is je alternatief?

Gerry1969
door Gerry1969 - May 8, 2017 om 10:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Belachelijk idee, straks mogen 60 plussers geen Porsche meer rijden omdat ze mogelijk iets langzamer reageren.
Zijn er nog meer zaken die u ze af wilt nemen?
Zorg ervoor dat de jeugd studeert en een huis kan gaan kopen dat is al een heel groot deel van de oplossing.
Dan zitten de oudjes niet op hete kolen in hun ruime woning en bouwt de jeugd nog wat vermogen op.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 11:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......straks mogen 60 plussers geen Porsche meer rijden..... Dat zouden ze zelf niet meer moeten willen. In een Porsche verwacht ik 'een snelle jongen' te zien.

tijger1
door tijger1 May 8, 2017 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ carola.83. Ja, ja, en die u dan een lift aanbiedt zeker?:-))

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Haha, nee ik kick op auto's uit de jaren '60.

Gerry1969
door Gerry1969 May 8, 2017 om 14:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola83, mijn droom een Ford Mustang uit 69, toevallig ook mijn bouwjaar.
Hahahaha

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 14:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Rode Mustang is ook 1 van mijn favorieten. "Strijkijzer" ook niet slecht.

jo
door jorisw - May 8, 2017 om 11:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat het hier om sociale huurwoningen in een gebied waar gezinnen met kleine kinderen geen huis kunnen krijgen? Of is dit gewoon een algemene vraag/onderwerp?

simon55
door simon55 - May 8, 2017 om 11:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als U niks anders te piepen hebt,heb ik nog wel n paar poppen voor U waar U mee kunt spelen.Ga eens wat nuttigs doen en loop niet te zaniken,of gunt u t n ander niet

simon55
door simon55 - May 8, 2017 om 12:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb n goeie tip voor U.In Den Haag daar zit n manneke met geblondeerd haar , k meen dat ie Geertje heet of zoiets. Neem eens contact op met deze persoon , die zoekt nog poppetjes om in gemeenteraden aan te sluiten. Dan kan U lekker mee miauwen

me
door mein33 - May 8, 2017 om 15:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

de ouders die nu in de 60 tot  ca 80 zijn wonen nog steeds in een woning met 5 of 6 kamers.
Ik vind dat er
ook gekeken moet worden naar mensen die in een veel te grote woning blijven zitten en de doorstroom voor gezinnen tegenhouden.
 Het is erg asociaal

Wij zijn ook tussen de 60 en 80 jaar en houden een 7 kamer woning, met dubbele garage, bezet.
Zouden wij, toevallig eigenaar van deze woning, nu ook verplicht moeten verhuizen waardoor ook deze woning beschikbaar komt voor een gezin bestaande uit meer dan tenminste 4 personen.
Als we het dan hebben over de herverdeling van woonruimte dan moet dit niet alleen gelden voor huurwoningen, maar ook voor koopwoningen, al dan niet met drie banken.
Als het voorgestelde alleen voor huurwoningen zou gelden dan is er sprake van "ongelijke behandeling" en dat zou pas echt ásociaal zijn.

gerbera
door gerbera May 8, 2017 om 16:35
7348 Antwoorden / 14 Vragen

7 kamers en een dubbele garage nog wel, en dan niet verdwalen;-))

simon55
door simon55 May 8, 2017 om 17:41
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja U bent ook asociaal volgens TS steller

me
door mein33 May 8, 2017 om 18:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerbera,

Met het GPS is het geen enkel probleem hoor, zelfs de omleidingsroute tijdens de schoonmaak- of andere werkzaamheden wordt tijdig aangegeven. ;-))

@simon55,

Ts. rept  over bewoners van gehuurde woningen, aan bewoners met een eigen woning is zij nog niet toegekomen, maar je kan ook niet alles tegelijk op z'n kop willen zetten nietwaar.
Wie weet wat de toekomst nog brengen zal, al zou ik dat niet willen weten. ;-))

tenormin
door tenormin May 8, 2017 om 18:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@mein, je laatste zin: inderdaad: "gezegende onzekerheid".

me
door mein33 May 9, 2017 om 09:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Maar van dit soort "onzekerheid" zal geen enkele huiseigenaar wakker liggen dunkt mij. :-))

Cookies
door Cookies May 9, 2017 om 10:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mein, je zit op te scheppen, want je hebt hier ooit eens verteld dat je in een hutje op de hei woont.

me
door mein33 May 10, 2017 om 18:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Klopt, woon inderdaad in een "hutje" aan de hei en naar ik mij herinner heb ik nooit ergens vermeld hoe dat "hutje" er uitziet. ;-))

Maar ik bedoelde alleen maar aan te geven dat het, in mijn optiek in iedergeval, je reinste vorm van ongelijke behandeling is als bewoners van een huurwoning verplicht naar een kleinere woning zouden moeten verkassen, terwijl huiseigenaren rustig kunnen blijven zitten.

ge
door gerardvantol - May 8, 2017 om 17:35
57 Antwoorden / 2 Vragen

1. Voor deze mensen zijn vaak geen fatsoenlijke betaalbare huizen beschikbaar.
2. Deze mensen wonen al heel lang in een bepaalde buurt en zijn daar zeer diep geworteld.

me
door mein33 - May 9, 2017 om 10:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ben ik nu de enige die me hier aan ergert?

Blijkbaar wel, als ik de reacties zo eens doorlees heeft u op dit forum in iedergeval geen medestander(s) gevonden, vandaar dat u zich dan ook maar in stilzwijgen hult. ;-))

ellencc
door ellencc - May 10, 2017 om 13:53
31 Antwoorden / 6 Vragen

Als iedereen nu eens goed leest dan zien jullie dat het om huurwoningen gaat. Ik heb het nergens over koop-, alleen over huur woningen. Al woon je in je eentje in een koopwoning met 100 kamers, dat zal mij een worst zijn. Maar dit speelt in de zogenaamde sociale huurwoningen en ik noem dat niet zo sociaal.
Aan degene die over mijn 2 kamer woning iets te zeggen had, ik heb er niet bij verteld hoe groot die kamers zijn. Dus ff dimmen.
Ik ben ook helemaal niet van plan in een grotere woning te gaan wonen.

tijger1
door tijger1 May 10, 2017 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Twee kamers van 40m2 soms?

panter22
door panter22 May 10, 2017 om 18:54
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien moeten we het begrip sociale koopwoningen invoeren, zodat starters op de koopmarkt ook een kans krijgen om een woning te kopen,
Nu kun je 40 jaar in een koopwoning blijven zitten met een klein hypotheekje om maar geen vermogensbelasting te hoeven betalen,
Het mag jou dan worst zijn, maar sociaal is anders.
Je meet met twee maten,

Po
door Pontiac - May 10, 2017 om 16:49
131 Antwoorden / 5 Vragen

als u een twee kamerwoning heeft is deze misschien ook wel te groot voor u , misschien past een stacaravan beter bij u .
U ziet maar , het zal mij worst wezen .

audb
door audb - May 10, 2017 om 17:06
1668 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft deels gelijk maar als je ergens jaren woond dan heb je meestal toch wel kontakt met de buren of je woond gewoon lekker.

Tevens is het zo dat als je een huis verlaat en je gaat ergens anders wonen de huren soms met 50% om hoog gaan zeker in een stad als Amsterdam waar ik na verhuisd te zijn naar een koopwoning ging kijken wat de huur was van me oude ongeisoleerde KROT woning van 60 vierkantemeter (2 slaap kamers, 1 huiskamer en een zeer grote tuin voor amsterdam) deze was na een "opknapbeurt" ofwel een lik verf hier en daar en een nieuwe arecht en de vloer in de keuken vervangen omdat die door een lekage van de hemelwater afvoer de boel was verot plus een nieuwe combiketel omdat ik 10 jaar lang met een steeds uitvallende cv zat die ook nog eens 10 mnuten lang moest door stromen wou ik warm water hebben in de winter de prijs letterlijk met 50% omhoog was gegaan.

Ik betaalde €486 nu kost dat zelfde woning €972 incl overlast van de boven buren.

Snapt u nu waarom sommige mensen niet willen verhuizen?