ph
door phagen May 24, 2012 om 19:58
Huishouden & energie

20% korting Nuon

Op een avond werd er aangebeld door een colporteur van de Nuon. Daar was ik niet op gesteld maar omdat hij een aanbieding deed van 20% korting op de tarieven van mijn huidige leverancier ben ik toch op dit aanbod ingegaan. Heb later nog wel bij de Nuon geinformeerd of er daadwerkelijk colporteurs langs de deuren lopen van de Nuon en zij bevestigden was.
Mijn huidige leverancier belaalde ik €13,00 per maand dus hierop krijg ik dus 20% korting......dacht ik. Groot was mijn schrik toen ik de eerste brief ontving van de Nuon. Mijn nieuwe maandbedrag was €179 geworden! Natuurlijk heb ik direct telefonisch contact gezocht en ik kreeg een ingewikkelde uitleg over meterstanden die nog aan het eind van het jaar moesten worden opgenomen. Ik heb toen zelf mijn maandbedrag weer laten bijstellen naar €131,00. Inmiddels zijn de standen opgenomen en doorgerekend. Mijn nieuwe maandbedrag is verhoogd. Ik betaal dus geen €131 min 20% maar ik betaal nu dus meer dan €131. Ik heb een heel naar gevoel overgehouden aan deze gang van zaken.
Zijn er meer mensen die op deze aanbieding zijn ingegaan?

2686 5 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - May 24, 2012 om 20:10
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Over welke energie praten we nu hier. Elektriciteit, Netbeheer elektriciteit, Gas en/of Gasnet beheer. Voor € 13,- per maand voorschot hebje nog geen water. Verder geldt de korting enkel voor de energieprijs, dus niet voor de netbeheerders.
Verder is het moeilijk rekenen met voorschoten als je later een jaarafrekening krijgt en honderden euro's moet bijbetalen.

Jantje

ph
door phagen - May 24, 2012 om 20:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie nu dat ik €13,00 heb getypt. Daar moet dus staan €131.00. Vandaar de verwarring!

De korting zou gewoon van het totaalbedrag per maand gaan, maakte niet uit van welke leverancier dit afkwam.

kiran
door kiran - May 24, 2012 om 20:19
2791 Antwoorden / 0 Vragen

phagen

IK ben zeker niet op deze aanbieding ingegaan. Sterker nog: ik koop niet aan de deur. 20% korting op de tarieven van uw huidige leverancier.
Heeft 'meneer' uw energienota bekeken? En inderdaad vastgesteld dat Nuon daar 20% onder zit? Zal wel niet.

Dat geleur aan deuren is gewoon beduvelarij.
Beloftes worden praktisch nooit nagekomen. Kan ook niet.
Hoe weten ze in een 'kletspraatje' wat uw verbruik is.
Wat u betaalt aan o.a. vastrecht / transportkosten.
Men vertelt alleen over de gas/stroom prijs! Bijkomende kosten heeft men het nooit over. En dáár zitten nu meestal de verschillen in.
Uitzitten en misschien weer gauw wegwezen?

snah
door snah - May 24, 2012 om 20:33
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo phagen

Veel maatschappijen proberen u binnen te lokken , denk hierbij aan een gratis biertap , altijd goedkoper dan anderen , en in uw geval 20% korting op het maandbedrag .
Meestal komen zij deze beloften na , maar het venijn zit hem in de jaarlijkse afrekening , u zult zien dat u dan moet bijbetalen en dat het maandbedrag omhoog gaat .

Hans

Cookies
door Cookies - May 24, 2012 om 22:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Zijn er meer mensen die op deze aanbieding zijn ingegaan?.......

Nee, als er bij mij wordt aangebeld en ik ben daar niet op gesteld, ga ik natuurlijk niet op een aanbod in.