Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 18:53
Huishouden & energie
300% meer betalen aan energie, Ik wil van de slimme meter af,

Ik wil van mijn slimme meter af. Ik heb opeens een jaar afrekening van 300% hoger. Ik weiger deze te betalen en kan het niet bewijzen. Ik ben alleen en heb een bijstand. Wat moet ik doen. Hoe kom ik van dat ding af. Ik vertrouw het niet, ik vertrouw ook de geschillen comissie niet , die beweerd dat bijna alle klachten onterecht zijn. Ik ben toch niet gek geworden??? Ik laat me nog liever afsluiten en doe een kaars aan! Ik kan al die belastingen en ongefundeerde rekeningen niet betalen. He is een slager die zijn eigen vlees keurt en ik wordt van kastje naar de muur gestuurd . Hoe kom ik in godsnaam van dat onding af!

12353 66 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 16, 2018 om 18:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Aluhoedje, is het weleens bij u opgekomen dat u misschien jarenlang te weinig heeft betaald met uw oude meter.
Wat gebruikt u in kWh en M3 en wat betaalt u per maand.
Misschien bent u wel bij een hele goedkoper energieleverancier en moet u uw veel te lage maandbedrag nu bjjstellen naar uw echte verbruik. Dat u in de bijstand zit doet er niets toe.

holstein
door holstein Feb 18, 2018 om 09:49
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dus de leverancier heeft het al die jaren laten lopen, zonder aan de bel te trekken en nu er drie keer zoveel wordt geregistreerd zou het ineens wel kloppen naar jou idee, dat geloof je toch zelf ook niet?
Er is toch meer dan eens bewezen dat die meters in meerdere gevallen enorm gevoelig zijn voor stroompulsen van allerlei andere electronica, het kan toch niet ineens drie keer zo veel verbruik zijn.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 18:54
28 Antwoorden / 2 Vragen

Aluhoedje is dan het woord wat tegen je gebruikt wordt! Ik ben niet achterlijk Gerry!!

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:04
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ja DIEWILIK, daar het ik wel degelijk over ngedacht, ik ben nu opeens een aluhoedje??? WTF, wat denk je nou, dat ik achterlijk ben, ik weet echt wel wat ik verbruik, en dat is niks anders dan de voorgaande jaren!!! Met je "mischien" dit "misschien" dat! Ik krijg echt niet voor niks geld terug elk jaar en moet nu dat bedrag bij betalen!! Sommige mensen kunnen zo lekker kort door de bocht reageren! Werk je bij de energie maatschappij soms?

costnix
door costnix Feb 16, 2018 om 20:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wij werken voor alle hier ooit genoemde firma’s ;-)

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:58
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik was er al bang voor :) Nog meer slagers ...*zucht*

user123
door user123 Feb 18, 2018 om 07:03
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Gezien uw niveau van reageren denk ik dat de kans dat u iets over het hoofd heeft gezien alleen maar toeneemt.

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2018 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geef eens antwoord op de vragen van @diewilik ipv een grote mond op te zetten.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:16
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb geen nieuwe of andere aparaten, doe niks ANDERS dan de jaren ervoor, Ik betaal per maand 58 euro ik heb een gas meter stand van alle jaren rond de 280 M3 en nu opeens 1.162 M3 van sept tot sept  2016/2017.
Vervolgens krijg ik nog een rekening van sept t/m december 179 M3

Nee mijn voorschot was juist verlaagd omdat ik elk jaar minder verbruikte dan aangegeven, daarom kreeg ik keer 700 euro terug.
Ik ben in mijn eentje!

Grunnen.
door Grunnen. Feb 16, 2018 om 20:19
509 Antwoorden / Vragen

Een verbruik van 280 kub gas kan alleen als je je huis niet met gas verwarmd tenzij je in een hondehok woont. 800-1000 kub is een normaal verbruik .

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 22:00
28 Antwoorden / 2 Vragen

Of je gebruikt je verwarming nauwelijks?? Of is die optie uitgesloten?? Als dit strenge winters zijn, dan hadden jullie het 45 jaar geleden niet overleefd in Nederland.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2018 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard werken wij allemaal bij een energiemaatschappij, maar verder begrijp ik niet veel van uw bedragen. Waarom is er een nota van september 2017 tot en met december 2017?

Maar zoals gezegd. Wat zijn uw verbruiken over die jaren die u neerzet?

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2018 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maandtermijn van 58 euro en er 700 terugkrijgen... natuurlijk.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 16, 2018 om 21:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat is 692 betalen en 700 terugkrijgen.
Ik wil ook naar deze leverancier.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 22:02
28 Antwoorden / 2 Vragen

Jullie zijn zo nutteloos! Als je niet begrijpend kan lezen, wat doen jullie hier dan in godsnaam!

ma
door malhy2 Feb 17, 2018 om 17:51
309 Antwoorden / 13 Vragen

Lekker dom reageren op mensen die in de put zitten wat dacht U dan.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:18
28 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat ik daar ben komen wonen in sept 2014, daarom krijg ik de jaarafrekening in sept. En ben nu overgestapt naar een andere maatschappij, dus kreeg nog een afrekening van sept-december

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2018 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan geen verwarming op gas dat u al die jaren zo weinig gas gebruikt hebt? Werden die standen oogenomen of zijn ze geschat?

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:19
28 Antwoorden / 2 Vragen

Nee mijn maand termijn is VERLAAGD naar 58Euro, na die teruggaves, omdat ik teveel betaalde!!

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:20
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik nam de standen zelf op en gaf ze door! Ik had een te hoog voorschot de eerste 2 jaren door mijn vorigen woning waar het enorm tochtte en ik dus een hogere energie rekening had. Ik woon nu in een splinternieuw huis , volledig geissoleerd en gebruik de verwarming nauwelijks!

Grunnen.
door Grunnen. Feb 16, 2018 om 20:40
509 Antwoorden / Vragen

Voor eten koken ,douchen etc gemiddeld 1 kub per dag = 365 kub. Stoken 200 dagen gemiddeld 2 to 3 kub = 400-600 kub.Hoe kom je erbij dat je 280 kub verbruikt.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:27
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik verbruik nou eenmaal weinig! Zo simpel is het ! Ik kook zeldzaam, douchen als een normaal persoon en de verwarming nauwelijks aan

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2018 om 19:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat je over die paar maanden moet bijbetalen is logisch, want dat zijn de stookmaanden.

Het vorige jaar heb je waarschijnlijk veel te weinig voorschot betaald. Bovendien lijkt mij het lage gasverbruik niet kloppen.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 19:10
28 Antwoorden / 2 Vragen

Nogmaals, ik weet exact wat ik verbruik aan gas en is nooit veranderd, we zijn een jaar verder nu, heb nu Nuon, en betaal 50 euro per maand en ik kom er niet boven, want nuon stuurt me elke maand exact mijn verbruik! Als iedereen hier overvloedig kookt, wast en verwarmt dan betekend dat niet dat dat voor mij ook geldt!

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2018 om 19:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uitroeptekens zetten je verhaal geen kracht bij.

Je hebt het alleen over gasgebruik, de rekening gaat over stroomverbruik. 1329 kW is niet extreem veel voor een eenpersoonshuishouden, dus de vraag is wat je gebruikte met de oude meter.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:29
28 Antwoorden / 2 Vragen

Dit nieuwe huis had al een slimme meter dus wat ik in mijn vorige huis verbruikte is totaal irrelevant. Ik zie dat mensen hier liever hun aannames spuien zonder enige vorm van twijfel. Ik leg het uit, ik heb elk jaar gecommuniceerd en laten controleren, gezien ik nu eenmaal niet veel te besteden heb. Dit huis is , nogmaals, splinter niew, en in mijn ouwe huis kon je in principe met je jas aan en de verwarming aan zitten, het bleef koud. Nu is dat niet het geval. Ik was kou gewend en dus gebruik het nu nauwelijks, vandaar de lage standen. Vandaar de terug gaves elk jaar! Wat is daar zo moeilijk aan?? Mijn vraag is , HOE is het mogelij dat ik dan opeens 300% meer verbruik, zonder enige vorm van verandering!!

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:30
28 Antwoorden / 2 Vragen

Het probleem zit m ook alleen in de gas rekening, niet de elektra, die is zo goed als hetzelfde gebleven!

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2018 om 19:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

280m3 verbruik in een tochtig huis, klopt gewoon niet.

me
door mein33 Feb 17, 2018 om 11:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

per maand !!!!

Cookies
door Cookies Feb 17, 2018 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....per maand !!!!......Excuse me???

me
door mein33 Feb 17, 2018 om 16:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het was als grapje bedoeld, maar op zich geen bijzonder verbruik naar mijn idee.
Wij hadden het afgelopen verbruiksjaar een gasverbruik van 3462 m3 en dat zit aardig in de buurt van 280 m3  p.mnd. ;-))

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:33
28 Antwoorden / 2 Vragen

@Duimige, ik had het NIET over KW, ik had het over M3 GAS. Dus lees, voor je iets zegt!

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:34
28 Antwoorden / 2 Vragen

@Carola Nee dat klopt ook niet, want dat had ik ook niet in het tochtige huis, ik heb dat in het NIEUWE volledig geisoleerde huis

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2018 om 19:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@PatriciaDonna, succes met je rekening en zoek het verder lekker uit.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2018 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik durf geen aanname meer te doen, dus u zult het zelf uit moeten zoeken.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:40
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vroeg ook niet of jullie me even allemaal ging uitleggen wat er klopt aan mijn vorige en huidige rekeningen, ik vroeg hoe ik van die slimme meter afkom omdat die duidelijk aangegeven rekening van 300% hoger niet klopt maar de energie maatschappij denkt dat het wel klopt!! Jullie denken blijkbaar ook dat het WEL klopt, wat heb ik daar nu aan!!?? En vervolgens ben ik een Aluhoedje?? Leg uit?!

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:41
28 Antwoorden / 2 Vragen

Je zou ook geen aannames moeten doen, dat doet de energiemaatschappij duidelijk ook! Wat voor oplossing zit er in aannames??

wi
door wilhelmina59 - Feb 16, 2018 om 19:45
512 Antwoorden / 0 Vragen

Op jaar basis 899 M3  gas en 1576Kwh.  Op jaarbasis mijn verbruik en ik ben een koukleum.
Toon heeft niets te maken met uw verbruik.
Denk iets heel anders nl  dat de oude apparatuur niet correct meer was.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:45
28 Antwoorden / 2 Vragen

@Duimige, succes met je nutteloze oplossingsgerichtheid

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 19:47
28 Antwoorden / 2 Vragen

@wilhelmina, ik heb de slimme meter sinds ik hier woon in 2014, en dus heb ik geen referentie kader met een analoge meter in dit huis. De teruggaves zijn gebasseerd op wat ik hier in het nieuwe huis verbruikte

getty
door getty - Feb 16, 2018 om 19:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als u op deze manier ook reageert naar energieleverancier en geschillencommissie gaat u zeker geen gelijk krijgen. Tjonge tjonge wat een opgewonden standje bent u zeg.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:45
28 Antwoorden / 2 Vragen

Het maakt niet zoveel uit, ik heb het op alle manier geprobeerd en het hielp in geen enkel geval, maar intussen moet ik wel betalen voor iets dat niet mijn verantwoording is. Mensen schijnen dat alleen een probleem te vinden als het henzelf gebeurt. Ik geef duidelijk aan dat er geen fout in de eerste twee rekeningen zit, en volgens de meters zit er ook geen fout, toch is het onmogelijk omdat ik niks heb veranderd in mijn verbruik. Als mensen dan proberen te bewijzen dat de vorige rekeningen niet kloppen met allerlei voorbeelden van hun eigen verbruik, of met het aannemen van foute voorschotten, dan had ik dat zelf wel kunnen zien. Ik wil weten waarom ik een hoog verbuik op de meter heb die onmogelijk is.

Ge
door Genee - Feb 16, 2018 om 19:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het nieuwe huis waar u nu in woont had al een slimme meter zegt u.
Is de slimme meter dan meer verbruik gaan aangeven vergeleken met voorgaande jaren?
Begrijp uw rekening niet, laat alleen bedragen zien, dacht dat een - teken voor het bedrag betekent dat je dat bedrag terug krijgt.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:31
28 Antwoorden / 2 Vragen

-Is voor betalen, dat je dus te weinig hebt betaald.
En ja volgens de maatschappij verbruik ik nu 400% gas meer dan voorgaande jaren! Dat kan gewoonweg niet!

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2018 om 19:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Erg vervelend dat we beetje bij beetje informatie van je krijgen. En die plus/min bedragen zeggen ook niks.

Zet nou eens duidelijk op een rij je verbruik gas/elec vanaf 2014 + de jaarlijks betaalde voorschotten.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 16, 2018 om 20:10
509 Antwoorden / Vragen

Dat wordt dan zonder licht in de kou zitten Den je ook van de meter af ,want die meet niets meer. Of wordt de meter nog geijkt??Een verbruik van 280 kub gas kan alleen als je je huis niet met gas verwarmd of als je in een hondehok woont. 800-1000 kub is een normaal verbruik .

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2018 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat maar gewoon simpel antwoord op uw vraag. U kunt van dat onding niet af.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 20:18
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ok

Leg mij nu eens uit hoe dit kan! Er is niks veranderd in mijn gedrag van verbruik in gas.
Verbruik Gas gaat het hier over :

  1.             Gas (1 september 2014 t/m 9 september 2015)   272 m3    100,31
  2.

                       Gas (10 september 2015 t/m 13 september 2016)   261 m3@€ 86,43

    1. Gas (14 september 2016 t/m 13 september 2017  1.162 m3   € 390,67
    2.
      Gas (14 september 2017 t/m 28 december 2017) 179 m3  € 62,92

  1.

getty
door getty - Feb 16, 2018 om 20:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien was uw vorige meter wel kapot, daar al eens over nagedacht?

wi
door wilhelmina59 Feb 16, 2018 om 20:50
512 Antwoorden / 0 Vragen

Die gedachte heb ik dus ook.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:47
28 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is niet relevant. Want de rekeningen en daarmee de metingen zijn van dezelfde slimme meter in het nieuwe huis.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 20:26
28 Antwoorden / 2 Vragen

Als mijn vorige meter, in mijn oude tochtige huis kapot was, dan was dat irrelevant geweest. De teruggaves waren gebasseerd op de standen in het nieuwe geisoleerde huis met een slimme meter die daar al zat toen ik erin kwam.
Als de meter zo slim is en ik heb niets veranderd in het gedrag van mijn verbruik, hoe kan het dan dat ik nu 300% meer verbruik? Tevens, ter aanvulling, is mijn voorschot verlaagd na de teruggaves van 2 jaar 700Euro. Ik heb met ze gebeld hierover en de standen klopten toen, maar volgens hun klopt deze nu ook. Ik verbruik weinig water, ik kook namelijk zelden. Ik eet namelijk rauw vooral. Douchen doe ik als elk ander normaal persoon. En de verwarming gebruik ik nauwelijks. Kortom, de standen van alle jaren zouden moeten kloppen volgens de energiemaatschappij!

getty
door getty Feb 16, 2018 om 20:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar dan kunt u de meter toch laten ijken?

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 20:37
28 Antwoorden / 2 Vragen

En die kosten moet ik zelf betalen daar nog boven op! Hoe is dat nuttig??

getty
door getty Feb 16, 2018 om 20:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat u dan bevestigd wordt in uw vraag. En u krijgt uw geld dan gewoon terug. U weet toch zeker dat de meter kapot is?

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:49
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat klopt, dan moet ik geld ophoesten wat ik niet heb, is toch niet logisch dat alles ten koste van de "klant" komt als ik een klacht heb erover. Dat is precies wat me woedend maakt. Je kan geen kant op als er iets fout gaat bij die corporaties.

panter22
door panter22 - Feb 16, 2018 om 20:42
6599 Antwoorden / Vragen

Van die slimme meter kom je niet meer af. Oude meters installeren ze niet meer.
Je bent het niet eens met het verbruik en bent naar de geschillencommissie gestapt en je hebt geen gelijk gekregen.
Dan moet je betalen. Je hebt een bijstandsuitkering en je kunt de rekening zeker niet in een keer betalen.
Vraag een betalingsregeling aan. Dan heb je dat geregeld. Betaal je niet, dan komen er aanmaningskosten, deurwaarderskosten en wordt je afgesloten. Dan weer kosten voor de heraansluiting. Dan ben je nog verder van huis.
Na 2 jaar gemiddeld 280 m3 gas per jaar verbruik, zit je nu met een nieuwe meter op 1162 m3. Dat is vreemd.
Om er achter te komen of de meter te snel loopt, kun  je de meterstanden bijhouden. Elke dag, op hetzelfde tijdstip de standen opschrijven. Ook opschrijven of je de verwarming aangezet hebt. Misschien komt daar iets uit.
Of een dag geen gas gebruiken. Kijken of de meterstand gelijk blijft. Je moet even speuren.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 16, 2018 om 20:46
532 Antwoorden / Vragen

Je hebt een slimme meter vanaf je daar woont, toch zelf de standen opgeschreven en doorgegeven?
Ik heb september tot en met december 234 m3 gebruikt op een totaal van 628 m3 over 2017.
Is iets meer dan 1/3 Van mijn gasverbruik. Dit is verwarming tussenlanding van bouwjaar 1986 2 personen plus warm water combineren HR.
Koken is elektrisch.
Dankzij de slimme meter heb ik alle gegevens vanaf 2013.
Maar die slimme meter kom je niet vanaf.
Alleen na ijken op jouw kosten nadat blijkt dat hij niet klopt vervangen door een nieuwe slimme meter.
Dan krijg je ook de inkomsten terug
Kom met een overzicht van al die jaren met verbruik van gas en stroom daarna kan er iets zinnigs over gezegd worden.
Maar als je 58 per maand voorschot hebt en je krijgt 700 terug heb je het gratis gehad?

Ik laat door een firma mijn standen bijhouden voor 20€ per jaar en kan alles per dag week maand en jaar terugzien in grafieken.
Ik betaal zeker niet meer nadat die slimme meter is gekomen.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:07
28 Antwoorden / 2 Vragen

Kan je mij aan de gegevens van dat bedrijf helpen??
Ik zou het ook graag willen laten doen.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 20:50
28 Antwoorden / 2 Vragen

@Panter22

Kijk daar heb ik al meer aan. Ik hou het niet elke dag bij, ik weet wel dat ik nauwelijks gas verbruik, overigens is deze hoge stand met exact dezelfde meter gemeten als de lage standen. Dus er klopt wel degelijk iets niet. Maar hoe ga je dat bewijzen als je alleen een slimme meter hebt? Ik kan wel ontkennen dat ik nauwelijks gas verbruik maar als zij vinden van niet dan heb ik er niks aan en moet ik betalen voor iets dat ik niet heb verbruikt. Als dit aan de slimme meter ligt dan is deze niet zo slim. Energie maatschappijen blijven zichzelf gelijk geven. Ik heb geen geld voor juridische kosten. Dus ben ik nu de lul? Dit kan toch niet waar zijn? Ik ben echt woedend!

marita5
door marita5 - Feb 16, 2018 om 20:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PatriciaDonna ,

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.eon.nl/service-contact/rekeningen-en-betalen/uw-jaarafrekening/

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:36
28 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor de link, ik weet van deze opbouw, maar mijn rekeningen zijn na dat het gecontroleerd is door de energie maatschappij. En ze blijven erbij dat het meer is

marita5
door marita5 Feb 16, 2018 om 21:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

U heeft geen geld voor juridische bijstand , neem eens contact op met het juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden https://www.juridischloket.nl/contact/#

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 22:09
28 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel, daar kan ik wel wat mee!

marita5
door marita5 Feb 16, 2018 om 22:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 21:04
28 Antwoorden / 2 Vragen

@TheoTrucker

Nee ik betaalde 58 Euro NA de teruggaves en verlaging van het voorschot,
Mijn totale jaarbedrag van de eerste tweerekeningen waren 651 Euro en 763 Euro Incl BTW. voor gas en elektra ,
                                                       ik had betaald die jaren 1.431 Euro en 1.616 Euro incl btw
En kreeg terug                                                                         727 Euro en   722 Euro

In dit hoge jaar (2016/2017) Heb ik 1.237 Euro betaald en moet
                                                           671 Euro bijbetalen!
 Totaal:                                            2.908 Euro

getty
door getty Feb 16, 2018 om 21:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:51
28 Antwoorden / 2 Vragen

sorry, klopt 1908 Euro Mijn fout

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 16, 2018 om 21:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus was is het probleem als de meter er al jaren zit en u nu pas een hoge rekening krijgt.
Ligt niet aan de meter!

Laat hem.eiken als u zo overtuigd bent dat het aan slimme meter ligt.
De klachten met slimme meters hebben uberhauübt geen betrekking op gas maar alleen op stroom en mogelijk sluipverbruik.
Punt uit.

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2018 om 21:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ben ut even kwijt: die slimme meter heb je in 2016/2017 gekregen? Zo ja dan is blijkbaar die oude meter echt niet goed geweest. Ik woon ook alleen en ik verbruik rond de 900m3 en bij een strenge winter rond de 1100m3.

De kamertemp staat op 18/19 graden.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:17
28 Antwoorden / 2 Vragen

Lees je dan niet? Die slimme meter zit er al vanaf 2014 toen ik er kwam wonen! En wat voor jou een strenge winter is , is voor een ander niks. Vroeger was het -20 graden, dat was een strenge winter! Ik gebruik mijn verwarming nauwelijks!

me
door mein33 Feb 17, 2018 om 11:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Zo die zit en u kunt hem ook nog in uw zak steken.  ;-))

Patricia is bepaald geen op d'r mondje gevallen  Donna :-((

Cookies
door Cookies Feb 17, 2018 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In de ijstijd was het heel wat kouder dan -20 graden, DAT was pas een strenge (en zeer lange) winter! Mein, ik steek niks in mijn zak, TS mag in haar eigen zak op zoek naar wat honderdjes.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 21:16
28 Antwoorden / 2 Vragen

@DIEWILIK

Tuurlijk, jij snapt het helemaal. slimme meter voor gas is totaal niet relevant...Ik ruik geen gas in mijn huis en die slimme meter voor gas heb ik wel degelijk!

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 21:21
28 Antwoorden / 2 Vragen

@Carola

Lees je dan niet? Die slimme meter zit er al vanaf 2014 toen ik er kwam wonen! En wat voor jou een strenge winter is , is voor een ander niks. Vroeger was het -20 graden, dat was een strenge winter! Ik gebruik mijn verwarming nauwelijks!

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2018 om 21:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@TS: ja hoor ik lees. En ik ben je toon goed zat, dus succes er mee.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 21:39
28 Antwoorden / 2 Vragen

Da's prima, want ik heb weinig aan mensen die niet lezen en dezelfde vraag stellen terwijl het antwoord gegeven heb. Die toon is omdat ik niet kan uitstaan dat je maar aannames hebt die nergens op gebasseerd zijn. Ik gaf het toch al duidelijk aan toen je het de eerste keer vroeg. Zo moeilijk was mijn eerste antwoord niet.

Ge
door Genee - Feb 16, 2018 om 21:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe zit het met de CV ketel?
Heeft u thermostatische radiatorkranen of een kamerthermostaat?
Het is uw verbruik, de slimme meter of de CV ketel wat voor het hoge verbruik zorgt.
Wanneer het uw verbruik niet is blijft de slimme meter of de CV ketel.
Zou eens kijken hoe vaak de CV ketel brandt en b.v. ook wat het gasverbruik van een douchebeurt is.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 21:53
28 Antwoorden / 2 Vragen

@Toonder,

Ik heb een kamer thermosstaat. Zou het dan alsnog aan de ketel kunnen liggen? Die maakt , ondanks dat ie uit 2013 is , soms wel een hoop lawaai als ie aanslaat.

Ik ga meteen alles noteren na verbruik, vanaf nu en zien wat er gebeurt.
Ik ben nu ook woedend op de nieuwe leverancier NUON want die vraagt doodleuk 3.440 Euro voor alleen elektra per jaar. Ik snap deze bedrijven niet! Ze kunnen hun werk niet doen, leveren aparaten die niet deugen en als je niet kan bewijzen dat je dat niet verbruikt hebt, ben je ten alle tijden de sjaak!
Is toch niet grappig meer? Vooral als je al bijna geen geld hebt

Ge
door Genee Feb 16, 2018 om 22:29
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Krijgt de CV ketel wel eens een onderhoudsbeurt?
Onze ketel maakt ook wat lawaai bij het aanslaan, of het aan de CV ketel ligt kan ik niet zeggen, zou het verbruik in de gaten houden.

Wat de kosten voor electra zijn betreft, € 3440 is wel extreem hoog, hoeveel kWh verbruikt u dan per jaar aan electriciteit?

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 22:38
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben net bij NUON sinds Januari door deze eneorme verhoging bij Eon. Alleen nu zegt Eon dat ik wel energie bij hun moet betalen, wat ook weer niet klopt. Ik kreeg een uitgebreidde email van Eon met hun verklaring over de te hoge rekening, waar ik natuurlijk helemaal niks mee kan om het te bewijzen.

Ik moet dit jaar de onderhoudsbeurt nog laten doen. Ik heb een sociale huurwoning dus dat gaat via de woningbouw. Ik wordt zo hopeloos van die geldvretende bedrijven. Het is echt niet leuk meer, zo. Ik kan natuurlijk weinig beginnen als dit een woningbouw huis is. Ik kan niet even mijn gas opzeggen of weg laten halen. Ik vertrouw die meters echt niet. En 400% meer verbruik is een opvallend verschil. Ik douch niet opeens 4x per dag. Dus hoe ga je dat dan bewijzen?

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 22:40
28 Antwoorden / 2 Vragen

Gemiddeld verbruik ik 2.070 kWh per jaar,

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2018 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u wilt dat wel € 20,00 uit gaan geven als iemand anders voor u de standen gaat bijhouden? Ook zondegeld, dat kunt u toch zelf doen. Bijvoorbeeld op de online meterstanden kaart van Gaslicht.com.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 22:20
28 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is toch niks in vergelijking met deze rekening per jaar? Of het laten ijken van de meter! Alles kost geld, ook het bewijs van onrecht kost geld. Dan bewijs ik dat liever met 20 euro per jaar dan 150 euro voor het laten ijken

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 22:21
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wist niet dat er online meterstanden waren. Sorry. Ik ga het checken

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 22:43
28 Antwoorden / 2 Vragen

Gemiddeld verbruik ik 2.070 kWh per jaar en is tevens onveranderd gebleven in alle rekeningen ( alles tussen de 2.051 en 2.083 kWh per jaar)

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 23:01
28 Antwoorden / 2 Vragen

UPDATE INFORMATIE

Opsomming :
Ik verbruik dezelfde "slimme"  meter sinds ik hier woon in 2014, ik heb niks in mijn verbruik veranderd. Ik heb lage verbruikskosten van Gas omdat ik nauwelijks de verwarming gebruik en ik kook zeldzaam, want ik eet vooral rauw.
Heb alle standen zelf opgenomen en nog eens laten controleren in elk jaar. Dus daar ligt het ook niet aan.

Gemiddeld verbruik ik 2.070 kWh per jaar en is tevens onveranderd gebleven in alle rekeningen ( alles valt tussen de 2.051 en 2.083 kWh per jaar)

Dit is mijn Gas van de afgelopen jaren en wat niet kan kloppen:

  1.    Gas (1 september 2014 t/m 9 september 2015)   272 m3    100,31
  2.    Gas (10 september 2015 t/m 13 september 2016)   261 m3@€ 86,43
  3.    Gas (14 september 2016 t/m 13 september 2017  1.162 m3   € 390,60
  4. Gas (14 september 2017 t/m 28 december 2017) 179 m3  € 62,92 (Deze rekening kreeg ik in Januari na opzegging van de energie maatschappij eind december 2017)

Mijn totale jaarbedrag van de eerste twee jaar rekeningen waren:
                                                                                          651 Euro en 763 Euro Incl BTW. voor gas en elektra ,

                                                  ik had totaal aan voorschotten betaald 1.431 Euro en 1.616 Euro incl btw
                                                                                 En kreeg dus terug    727 Euro en   722 Euro

In dit hoge jaar (2016/2017) Heb ik                                       1.237 Euro incl btw betaald aan voorschotten
en moet
671 Euro bijbetalen
                                                                                Totaal:    1.908 Euro incl btw

Een ander weetje is dat mijn benedenburen genoeg verbruiken dat iedereen denkt dat ik vloerverwarming heb. Dus ook daarom heb ik de verwarming nauwelijks nodig. De isolatie van het gebouw zelf is enorm goed, ik heb dan ook niet veel nodig.
Hoe bewijs ik dat de metingen niet correct zijn als de energiemaatschappij zegt van wel?
Het laten ijken kost geld en dat heb ik simpelweg niet.

    1.

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2018 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u betaalde in september 2016/2017 toch maar € 58 per maand? Dus dat is geen € 1.237, maar ca. € 700,00 max plus € 671.

Pa
door PatriciaDonna Feb 16, 2018 om 23:40
28 Antwoorden / 2 Vragen

Goed punt, ik kijk het na!

Pa
door PatriciaDonna Feb 17, 2018 om 00:01
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de rekeningen gepost alle drie, want ik kom er nu helemaal niet meer uit, ben ook al geen rekenwonder, ik weet alleen dat de standen simpelweg onmogelijk zijn bij het gas

Pa
door PatriciaDonna Feb 17, 2018 om 00:05
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat klopt wel, kijk naar de m3 stand. Die klopt niet vergeleken bij voorgaande jaren, dit is precies waar ik ook de mist in ging. En dacht dat het terecht was.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2018 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat ik niet begrijp is dit, u kreeg voor uw doen een torenhoge rekening te betalen over het jaar september 2016-2017, dan moet u toch in oktober of zo al naar de standen zijn gaan kijken? Het is nu al februari 2018. En als je een slimme meter hebt, zou je elke twee maande een opgave van de energieboer moeten krijgen over je verbruiken, behalve als u dat uit hebt laten zetten. Dus u had toch allang kunnen weten dat er, in uw ogen althans, iets niet klopt?

Maar nee, wat doet u, u stapt over naar een ander, waardoor u ook nog zeker drie dure maanden moet afrekenen. U dacht toch niet dat die hoge nota daarmee verdween?

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 23:25
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik moet in April/Mei mijn meterstanden doorgeven, niet in Oktober, dat ik de meterstanden doorgeef elk jaar betekend niet dat ik het door heb!
Ik houd me daar niet elk jaar mee bezig, wel met mijn bedragen, die ik vervolgens in September kreeg. Heb ze gebeld, erover geklaagd, ze zeggen dat het wel moet kloppen maar kijken het nog eens na. Ik denkende dat ik inderdaad door een te laag voorschot een hoge rekening heb, zoals ze mij vertelden. Paar maanden verstrijken, verder niks gedaan, ik ben het zat, stap over naar een ander en krijg de eindafrekening, die me op het pad van de meterstanden zelf zette. vervolgens officeel een klacht ingediend nadat ik zie dat niet alleen het bedrag niet klopt maar de meterstanden enorm afwijken, waar ik vandaag dan het antwoord op kreeg dat het wel klopt.

Ik was niet bezig met het vergelijken van de standen met de jaren daarvoor toen ik ze opnam. Ik geloof niet dat iedereen dat doet. Todat je dus een toren hoge rekening krijgt
Ik heb de "automatische" meterstanden aflezen, laten uitzetten, bovendien las die niet altijd uit zoals mij verteld is, de ene keer wel de andere keer niet. Ik heb dat dus per april vorig jaar laten uitzetten maar gaf het hoe dan ook altijd door ieder jaar, omdat ze me de meterstanden kaart stuurden

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 23:46
28 Antwoorden / 2 Vragen

Bij deze de hoge rekening   2016/2017

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 23:50
28 Antwoorden / 2 Vragen

Pa
door PatriciaDonna - Feb 16, 2018 om 23:56
28 Antwoorden / 2 Vragen

Pa
door PatriciaDonna Feb 17, 2018 om 00:37
28 Antwoorden / 2 Vragen

Bij deze moet ik ook nog eens 125,44 BTW extra betalen over de voorschotten, want die heb werd afgetrokken van het totaal bedrag. Waarom betaal ik btw over iets dat ik niet gebruikt heb??

ne
door neodutchio Feb 17, 2018 om 01:01
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bij de BTW staat een minnetje voor. Dat hoeft u dus niet te betalen.

Pa
door PatriciaDonna Feb 17, 2018 om 01:22
28 Antwoorden / 2 Vragen

Nee de BTW betaal je in je maandelijkse termijn, dus waarom krijg ik die nu niet terug??

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2018 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt blijkbaar helemaal niet rekenen. Uw verbruik wordt berekend, eerst exclusief btw, en dan inclusief btw. Van dat totaal bedrag (incl btw) wordt het totaal bedrag aan voorschotten afgetrokken. Het verschil krijgt u terug, min het nieuwe voorschot bedrag.  Dus u betaalt helemaal geen extra btw.

Pa
door PatriciaDonna - Feb 17, 2018 om 00:15
28 Antwoorden / 2 Vragen

En waarom worden de Netbeheer kosten hoger naarmate de rekening hoger is?? Het is toch niet zo dat ze meer  "beheer" hebben als ik een hogere verbruik  heb? Ik begrijp er echt niks meer van hoe dit werkt. Ik kan wel janken!

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2018 om 00:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk nooit in april of mei uw standen moeten doorgeven als u dus jaarlijks een afrekenig krijgt tot en met half september.

En waarom hebt u die rapportage laten uitzetten? Dan was u begin 2016 al gestuit op een ongebruikelijk verbruik.

Maar als een jaarafrekening ca. € 1.200,00 is dat is een maandbedrag van € 58,00 natuurlijk belachelijk. Dat moet minstens € 100,00 zijn.

Pa
door PatriciaDonna Feb 17, 2018 om 00:40
28 Antwoorden / 2 Vragen

Hoezo kan dat niet? Ik heb krijg dat elk jaar , die kaart in de bus. Misschien is het dan Maart, maar altijd in het voorjaar.
Volgens mijn verbruik, valt te zien dat het wel degelijk klopt, ik verbruik echt heel weinig. Dus het is niet belachelijk. Zie mijn rekeningen! De jaar afrekening behoort rond de 750 euro te zitten, niet 1.200 euro

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2018 om 08:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat is dus onzin, dat u in het voorjaar een stand opgeeft, die tot en met 14 september zou lopen.

ne
door neodutchio - Feb 17, 2018 om 00:58
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Maakt de slimme meter verbinding met de leverancier, of geeft u zelf de standen door? Een gasverbruik van 280m3 kan gewoon niet. Hoe zuinig u ook bent, dat kan niet. Als ik bij mijzelf kijk, 2 onder 1 kap en hebben alleen gas om te stoken. De enige verwarming die aanstaat is in de woonkamer. Hoger dan 19,5 graad komt die niet. De hele woonkamer zit op de zonkant, dus zodra het zonnetje doorkomt is het al behagelijk. Douchen 1 keer per dag en eens per week lekker in bad. Koken doen wij op inductie, dus geen verbruik daar. Totaal jaarverbruik 1179m3.

Een douchebeurt (5 minuten) is 0,2m3 gas. Als u elke dag douched is dat al een verbruik van 73m3. Dat wil zeggen dat u voor 207m3 kan koken en verwarmen. Op een koude winterdag kan je 10m3 gebruiken. Ook al zal u de verwarming enorm laag hebben staan, dan kan u met 5m3 per dag maar 41 dagen per jaar de verwarming aanzetten. En dan mag u de rest van het jaar niet koken.

Heeft u niet al die jaren een veel te laag verbruik doorgegeven en is er nu een correctie?

Pa
door PatriciaDonna Feb 17, 2018 om 01:17
28 Antwoorden / 2 Vragen

Nogmaals, ik kook zo goed als niet! Ik gebruik de verwarming bijna niet, omdat de verwarming van beneden buren meer dan voldoende is en mijn huis goed is geisoleerd!
Ik heb een apartementje van 70 m2 , ben alleen en ja dat kan dus wel degelijk!

Pa
door PatriciaDonna Feb 17, 2018 om 01:20
28 Antwoorden / 2 Vragen

Nee de energiemaatschappij leest sinds April 2017 NIET meer af, ze vertelden me dat de verbinding de ene keer wel werkt en de andere keer niet, ik heb wel mijn standen elk jaar doorgegeven.

ne
door neodutchio Feb 17, 2018 om 08:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Geisoleerd en warmte van de benedenburen? Als het zo goed geisoleerd is komt er ook geen warmte binnen.

tenormin
door tenormin Feb 17, 2018 om 18:52
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@neodutchio, sinds mijn flat ook zo goed geisoleerd is krijg ik helemaal geen warmte meer van de buren. Helaas. 't Juist stervenskoud geworden binnen. ;-)

aurora1
door aurora1 - Feb 17, 2018 om 01:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat heeft u steeds onaangename en brutale reacties, niet te geloven die toon. En tegen mensen die u proberen te helpen? Bah, driewerf bah.
Maar u geeft te kennen dat u het allemaal zelf zo goed weet, dus is het eigenlijk een raadsel wat u hier komt zoeken. Gal spuwen? Daar zijn we hier niet voor zij het dat steeds meer mensen dat wél schijnen te denken. U lijkt daar één van te zijn.
Fatsoenlijk een vraag stellen kunt u niet, heeft u eigenlijk wel in de gaten wat voor rubriek dit is?

Pa
door PatriciaDonna Feb 17, 2018 om 01:53
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie dat jij ook goed kan spuien, bah! Weet u dan ook wel wat voor rubriek dit is?? Als mensen aannames doen en mij een Aluhoedje noemen, en dat verpakken in "helpen" , dan ga even lekker bij jezelf te raden, bah! Je hoeft niet te reageren, he?!

panter22
door panter22 - Feb 17, 2018 om 09:01
6599 Antwoorden / Vragen

De netbeheerkosten staan vast. De kosten zijn verschillend per regio.
https://www.nuon.nl/producten/energie/prijzen/netbeheerkosten/
Voor de belasting op aardgas:
https://www.nuon.nl/producten/energie/prijzen/netbeheerkosten/

Je hebt 1162 m3 gas verbruikt. i.p.v. 282. Dus 880m3 meer. Het gas kost jou €390,67/ 1162 = €0,3362 per m3.
Daar komt nog €0,2524 per m3 aan belasting bij.
!m3 aargas kost je dus €,5886 per m3. Dus die 880 m3 kost je €518 extra.
Dat verklaart niet helemaal het verschil van €700, maar de netwerkkosten zijn omhoog gegaan en de belasing voor elektriciteit ook.

Dat is een hoop geld en schrikken als je het niet kunt betalen. Nu snap ik niet dat je nog steeds €58 per maand moest betalen.
Je bent van een termijnbedrag van €130 naar €58 gegaan. Dat kan nooit uitkomen. €72 per maand minder betalen. €864 per jar minder en je kreeg €760 terug.
Bij die nieuwe energiemaatschappij zul je toch wel meer dan €100 per maand moeten betalen? Anders moet je weer fors bijbetalen.

Ad
door Adje1976 - Feb 17, 2018 om 10:25
1 Antwoorden / Vragen

Beste PATRICIADONNA.  Het kan inderdaad zijn dat het verbruik hiervoor niet goed is geregistreerd, maar dat veroorzaakt nu een probleem bij u. Ik vind dat er meer (financiële en praktische) begeleiding zou moeten zijn als deze situatie bij iemand aan de hand is die het al niet breed heeft. Heeft u iemand waar u dit mee zou kunnen uitzoeken of heeft u een hulpvraag neergelegd bij uw energiebedrijf?

panter22
door panter22 Feb 17, 2018 om 10:32
6599 Antwoorden / Vragen

Begeleiding? Je moet betalen. Mogelijk in delen.
Maar voor dit soort zaken krijg je echt geen bijzondere bijstand of kwijtschelding.
Dat is het probleem als je arm bent. Je hebt geen buffertje omeen financiele tegenslag op te vangen.. Bij Essen t krijg je minimaal 1 keer per jaar bericht of je verbruik nog op schema ligt. Zo niet, dan kun je je maandbedrag bijstellen. Dan was het veel hogere gasverbruik wel opgevallen.

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 19:23
28 Antwoorden / 2 Vragen

Gelukkig heb ik nu Nuon, betaal 50 Euro per maand, douche nu 1 keer per week en heb de verwarming op nul, om deze rekening te kunnen voldoen. en Nuon stuurt elke maand mijn verbruik en ik blijf onder de 50Euro

jo
door jorisw - Feb 17, 2018 om 11:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Al dit soort onderwerpen over slimme meters lijken toch een beetje op iets als "Met mijn nieuwe auto ben ik verdwaald. Ik wil die auto niet meer." Oftewel er worden verkeerde oorzaak en gevolg conclusies getrokken.

me
door mein33 - Feb 17, 2018 om 11:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR PATRICIADONNA - 16 FEB. 2018 OM 21:16
28 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

@DIEWILIK

Tuurlijk, jij snapt het helemaal. slimme meter voor gas is totaal niet relevant...Ik ruik geen gas in mijn huis en die slimme meter voor gas heb ik wel degelijk!

Ik begrijp, tussen de GROTE en soms onhebbelijke WOORDEN door, dat dit topic over een te hoog gas verbruik gaat en als dat zo is, waarom heeft de slimme gasmeter er dan niet mee te maken.

me
door mein33 - Feb 17, 2018 om 11:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR PATRICIADONNA - 16 FEB. 2018 OM 23:25
28 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik moet in April/Mei mijn meterstanden doorgeven, niet in Oktober, dat ik de meterstanden doorgeef elk jaar betekend niet dat ik het door heb!

Dat hoeft helemaal niet als je een slimme meter hebt en die als slimme meter in gebruik hebt.
Heb je het slimme van de slimme meter laten uitschakelen dan moet je wel zelf de cijfertjes van de gas- en electrameter doorgeven.

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2018 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u over de periode september 2016/september 2017 € 671 moet nabetalen, terwijl u in die periode een termijnbedrag betaalde van € 52,00, is het toch compleet onlogisch dat het termijnbedrag slechts naar € 58,00 is verhoogd?

Bij welke energieleverancier zat u eigenlijk?

En wat is nu het verbruik ten opzichte van de eindstand van december 2017?

tenormin
door tenormin Feb 17, 2018 om 18:48
16826 Antwoorden / 108 Vragen

EON, dacht ik te hebben (mee)gelezen.

Franske1958
door Franske1958 - Feb 17, 2018 om 13:49
420 Antwoorden / 2 Vragen

Weinig gas verbruiken kan best wel.  Ikzelf verbruik gemiddeld 450 m3 per jaar aan gas in een rijtjeshuis van 10 jaar oud.
De reden hiervan is dat ik mijn verwarming beneden op 18.5 heb staan en op de slaapkamers dicht.  Wie verzint zoiets toch,
een radiator in de slaapkamer ???  Maar ja. radiatoren verwijderen mag nou eenmaal niet, is een sociale huurwoning.
Koken ??? O ja dat doe ik ook.  Een blik of pak soep opwarmen, en als warme maaltijd een kant en klaar uit de magnetron.
Verder ken ik persoonlijk ook mensen die 250 M3  per jaar gas verbruiken. Die wonen in een appartement met van die
koukleumen onder hun.  Ze hoefden alleen maar de vloer isolatie onder de vloerbedekking te verwijderen voor  "gratis" de boel
te verwarmen. Immers de warmte van de onderburen  verwarmt nu hun vloer, gratis en voor niks.
Dan nog een vraag:  In die jaren dat U zo weinig verbruikt heeft, wie heeft toen de meterstand uitgelezen???  U of een
meteropnemer die langs is geweest.  U zult niet de eerste zijn die een meter niet goed afleest.  Echter nu de oude meter al
een paar jaar is verdwenen, is er ook geen bewijs meer dat iemand dat ding verkeerd heeft afgelezen, dan wel goed werkte.
Of mijn meter wel goed is met mijn 450 m3 weet ik niet. is trouwens wel een oud model, en aangezien ik tevreden ben
met mijn verbruik houd ik deze meter ook zo lang als mogelijk is.

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2018 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat helemaal niet over de “oude” meter, maar over de huidige, die eerst in 2014 weinig aangaf, en nu veel.

1paul
door 1paul - Feb 17, 2018 om 14:15
3134 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt wel degelijk deze meter laten vervangen voor een andere, dit kost u wel 70 Euro als ik het goed heb, als mij dit ozu overkomen en ik wist zeker dat ik het goed had afgelezen steeds ging dat ding er bij mij subbiet uit...

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 19:30
28 Antwoorden / 2 Vragen

Als de energie leverancier de test doet aan de meter en er is niks mis mee kost het je 250 euro (bij liander) , als je hem onafhankelijk wil laten testen kost het 750 Euro. Is het toeval dat 90% van de tests bij liander allemaal zonder problemen uit de bus blijken te komen nadat ze hem uit iemands huis hebben gehaald??? Waarmee ze dus elke keer 250Euro verdienen voor werkzaamheden waar jij als klant om hebt gevraagd omdat de rekeningen buitenproportioneel zijn? Lijkt mij een duidelijk verhaal dat dit zo crimineel is als het komt.

1paul
door 1paul Dec 5, 2018 om 13:59
3134 Antwoorden / 0 Vragen

andere metewr laten plaatsen kost 72,60 bij Liander.

mi
door michael88 - Feb 17, 2018 om 17:12
1 Antwoorden / Vragen

Als ik het zo lees lijkt het erop dat je 700 euro terugkreeg omdat er iets fout is gegaan met de meterstand in dat jaar. Ik weet niet hoe groot het huis is waarin je woont? Maar als je een zeer goed geisoleerd huis hebt van ongeveer 70m2 is 400m2 gas aan de lage kant (alleen wonen en normaal douchen op gas koken).  Ik zou er wel rekening mee houden dat er een verkeerde meterstand genoteerd is en dat het nu lijkt dat je ineens extra veel verbruikt. Als je er echt van overtuigd ben dat je meter niet goed werkt kan je hem laten controleren maar dat kost geld.

Tu
door Tuinhuis@77 - Feb 18, 2018 om 09:44
1 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp je verhaal,juist om die reden heb ik die slimme meter geweigerd,
mijn verbruik is in 2017 304 m gas en 2044 stroom,heel vervelend dat je meter
zoveel aangeeft ,daar moet toch iets aan te doen zijn en ze blijven maar zeggen
dat die meter klopt ik zou die meter er bijna zelf aftrekken ,dus ik begrijp je frustratie.
Succes ermee

Pa
door PatriciaDonna Dec 3, 2018 om 19:26
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb hem nu volledig afgeplakt met militair matriaal zodat ie geen stralingen meer kan opvangen van bijvoorbeeld de modem en andere stralings apparaten. Dit beinvloed de meter standen aanzienelijk, en inderdaad , nu na een jaar, weer normale standen! Ik HAAAAAT die meter. Het is echt alleen maar voor de energie maatschappijen om meer geld te verdienen.