pe
door peceloog May 10, 2022 om 11:56
Huishouden & energie

600 watt 4 minuten in de microgolf hoeveel graden en tijd in de oven

wij hebben geen microgolf oven maar wel een oven

6766 16 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 10, 2022 om 12:02
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Peceloog,

Om welk product gaat het?

sira
door sira - May 10, 2022 om 12:13
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Ik weet niet of je dit kunt omrekenen, een magnetron werkt met microgolven. ik denk dat het een kwestie van uitproberen is, maar er wel bij blijven!
U moet ook naar de verpakking kijken. De ene soort verpakking kan wel in de magnetron, maar niet in de oven (+ andersom).

Gaat het over kant en klaar maaltijden? Vaak staat daar ook op de tijd en het aantal graden voor de oven.

panter22
door panter22 - May 10, 2022 om 12:17
6599 Antwoorden / Vragen

Magnetron verwarming is een heel ander soort verwarming dan die van de oven.
En dan is er ook nog verschil tussen een gewone oven en een heteluchtoven.
Dus zul je moeten kijken hoelang de bereiding van de maaltijd in de gewone oven is.
Het snelste in de magnetronmaaltijd in de koekenpan op te warmen,
Denk er aan dat je de magnotronschaal niet in de over op kunt warmen. Dat moet in een overnschaal.

Mabelle
door Mabelle - May 10, 2022 om 12:20
420 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zijn 2 niet vergelijkbare zaken. Op Google kun je vast vinden hoelang je gerecht in de oven moet en op welke temperatuur.

Thecla58
door Thecla58 - May 10, 2022 om 12:46
854 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals anderen al gezegd hebben... lees het etiket eens goed. Ik weet het zijn kleine lettertjes, maar het zou me sterk verbazen als er geen richtlijn staat om het in de oven te verwarmen.

Maar anders dat doen wat @Panter22 zegt alles in de koekenpan warm maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2022 om 15:33
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Indien het een product is dat in verpakking is gekocht staat normaliter de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Daarbij kan heEn zo niet, dan is er als al gezegd de mogelijkheid om met een zoekmachine (behoeft dus niet alleen Google te zijn) om voor het door u bedoeld te vinden wat de ovenbereidingstijd is.

Of een kooboek gericht op ovenbereiding er op nakijken.

Voor de producten die ik ken zijn er meestal wel verschillen m.b.t. bereiding in magnetron, over airfryer m.a.w. het is bij lange na niet voor alles hetzelfde.
Ook kan er verschil zijn in benodigde temperatuur / gaartijd.

ro
door ronny530 - May 10, 2022 om 17:41
2777 Antwoorden / 41 Vragen

Verpakte producten waar geen bereidingswijze voor een oven op staan zijn vaak ook niet geschikt voor een oven. Proberen kan natuurlijk altijd maar verwijder dan altijd de verpakking en/of de eventuele schaal. Welke temperatuur instellen is wel een dingetje want dat hangt van het product af maar de oven voorverwarmen op net boven de 100 graden met 4 minuten baktijd en uiteraard regelmatig door de ovenruit kijken of het product van kleur veranderd. Als na 4 minuten het product nog niet door en door warm is met 4 minuten verlengen en vaak is het product dan warm genoeg om te eten maar of het ook lekker smaakt dat weet ik niet.

pe
door peceloog - May 11, 2022 om 08:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

het gaat hier over een maaltijd opwarmen
op het pakket staat 600 watt en 4 minuten in de microgolfoven
wij hebben geen microgolf wel een oven
hoe stel ik de graden in voor de oven in en hoeveel minuten

sira
door sira - May 11, 2022 om 11:27
2331 Antwoorden / 24 Vragen

U stelt de vraag nu weer, maar heeft u de antwoorden hierboven niet gelezen?

Van magnetron (microgolven) naar oven is niet om te rekenen, dat zijn 2 totaal verschillende apparaten en moet u gewoon uitproberen. Doe de maaltijd in een ovenschaal, kijk in de handleiding van de oven welke temperatuur nodig is voor opwarmen.

Volgende keer kunt u beter maaltijden kopen die geschikt zijn voor zowel magnetron als oven.
Ik neem aan dat het nu 1 maaltijd betreft of heeft u de hele diepvries vol met deze maaltijden?

Aanvulling:
https://www.maaltijdbutler.nl/informatie/maaltijden-opwarmen/
https://www.iglo.nl/assortiment/maaltijden/pingklaar
https://www.maaltijdservice.nl/blog/eten-opwarmen-oven-magnetron
https://www.maaltijdbox.com/hellofresh/verse-kant-en-klaar-maaltijden/
https://www.jbfood.nl/index.php?page=1

pe
door pebk - May 11, 2022 om 11:43
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dat moet u niet willen. U kunt wat proberen, maar als het er niet op staat is het niet geschikt. Misschien dat iets u zal helpen en zorgen dat het eetbaar is, maar eigenlijk is het niet geschikt voor een oven.

Een magnetron werkt doordat microgolven water in het product in trilling brengen. Die trilling veroorzaakt warmte. De warmte ontstaat zover als het de magnetron lukt om in het product te komen. Fabrikanten houden daar rekening meen en stellen een product zo samen dat dit proces optimaal werkt.

Als u gaat proberen met een 'gewone' oven het op te warmen, wordt het product vanaf een kant opgewarmd. Hierdoor kan het bijvoorbeeld aan de bovenkant verbranden en ondertussen aan de onderkant nog rauw zijn. Heeft u een heteluchtoven, dan kan het product aan de buitenkant er prima uit zien en aan de binnenkant nog koud zijn. Dit is ook een reden dat wanneer u kip koopt voor op de BBQ, dat deze voorgegaard is.

Indien u met een strijkbout of een vlammenwerper aan de gang gaat, krijgt u weer andere effecten. Dit raad ik overigens ook niet aan.

sira
door sira May 11, 2022 om 19:37
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Met vlammenwerper gaat prima, doe ik dagelijks

ir
door ireneemma - May 11, 2022 om 13:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou 10 minuten in de oven op 180 graden. De magnetron warmt  (slapper) ander als de oven.

pe
door pebk May 11, 2022 om 14:05
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dit antwoord raakt kant nog wal. U weet niet eens wat TS op wil warmen. Een magnetron is geen oven.
Als er geen alternatieve bereidingswijze op staat moet je geen alternatieve bereidingswijze toepassen.

Enkele voorbeelden waarbij een fabrikant aangeeft voor een alternatief te hebben:
Voorbeeld 1:

verwijder de plastic folie. Oven (220°C): verwarm de lasagne 25-30 minuten in het midden van een voorverwarmde oven. Magnetron (700 Watt): verwijder de verpakking. Leg de lasagne afgedekt, op een voor de magnetron geschikt bord en verwarm 8 minuten.
Voorbeeld 2:
verwijder de wikkel. Magnetron (800 Watt): prik enkele gaatjes in de folie en verwarm de stamppot 6 minuten. Na bereiding 1 minuut laten staan. Au bain-marie: plaats de gesloten verpakking in een pan (zonder deksel) met kokend water. Houd het water tegen de kook aan en verwarm de stamppot ca. 25 minuten. Roer goed door.
Voorbeeld 3:
Magnetron (700 Watt): prik enkele gaatjes in de folie en verwarm de maaltijd 5 minuten. Koekenpan/wok: verwarm de maaltijd in een pan met antiaanbaklaag zonder boter of olie in 4-5 minuten. Regelmatig roeren.

softwaregeekNL
door softwaregeekNL - May 11, 2022 om 14:15
7 Antwoorden / Vragen

Meestal staat dit op de verpakking van het voedingsmiddel, kunt u er niet achter komen ga dan terug naar de winkel en vraag het.

mo
door mof - May 11, 2022 om 15:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het een kant en klaar product is, totdat het warm genoeg is! HEt hangt van het programma van de oven af, dat wel. En welk product. Een beker chocomel kookt bij mij in ongeveer een minuut op 700 W in de magnetron, duurt echter wel een stuk langer in de oven: water, hoofdbestanddeel van chocomel, is geen goede warmte geleider. In de overn moet alle warmte van buiten naar binnen getransporteerd worden. In de magnetron wordt het product intern opgewarmd.
Kan dus voor ieder product, afhankelijk van de samenstelling, anders zijn.

Gewoon zelf uitproberen dus.

il
door iljaha - May 11, 2022 om 16:02
179 Antwoorden / 3 Vragen

Product uitpakken en een kookboek raadplegen. Maar over het algemeen is een - niet bevroren - maaltijd voor 1 persoon met een temperatuur van 140 graden na 20 minuten wel heet.

He
door Helen 66 - May 11, 2022 om 17:15
119 Antwoorden / Vragen

Ik doe dan gewoon alles 15 minuten op 175 gr. in de( niet voorverwarmde) oven. Wel verpakking er eerst afhalen natuurlijk. Gaat bij mij altijd goed.

rj
door rjw - May 11, 2022 om 20:20
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Doe eerst de maaltijd in een ovenschaal en probeer het dan met de oven op 180 graden en een minuut of 15...20. Het hangt wel van het soort gerecht af of het lekker is. Een stoommaaltijd zal er niet lekkerder op worden (groente zal droog aan de buitenkant worden en niet gaar zijn), maar iets als lasagne zal wel lukken.

Maar even terug naar de bron: waarom koop je een magnetronmaaltijd als je geen magnetron hebt?