Aanbod Eneco
ik heb op 18 september 2021 een mail van Eneco gekregen met daarin vermeldt dat mijn eenjarig contract afloopt en welke tarieven ik per 18 oktober ga betalen.
Nu ben ik gaan bellen en mailen met de klantenservice omdat ik wilde kijken of een 3 jarig contract voordeliger is.
na heel veel moeite kreeg ik eindelijk de tarieven per KWu en Kuub. Schept mijn verbazing dat ze nu met nog veel hogere tarieven op de proppen komen dan ze in de mail die aan mij gestuurd is met daarin de tarieven die per 18 oktober 2021 zouden gelden. ik begrijp dat de energieprijzen aan het stijgen zijn maar vind het niet eerlijk en kunnen dat Eneco onder de prijzen uit wilt komen die ze mij hebben aangegeven in de mail.
weet iemand of Eneco onder de tarieven uit kan komen die ze mij in een mail aan mij gericht hebben aangegeven?
alvast bedankt,
Albert
Nee, Eneco probeert helemaal niet oneerlijk te zijn. U moet zich even inlezen wat er momenteel op de markt aan de hand is. Leuk? Nee, natuurlijk niet. Maar alleen de grotere gas- en energie compagnies kunnen nog blijven bestaan, waarvan Eneco (nog) ook deel van uitmaakt. Niemand hoeft nu nog een gratis telefoon of ik noem maar een boom in het bos te verwachten. Ik ga niet switchen dit jaar en blijf bij die (oneerlijke? ) Eneco.
Allen met een buffer kunnen dus nog blijven bestaan maar niemand weet hoe lang nog. Mijn prijs is ook als een raket naar boven geschoten. Tja, de Regering en aanverwante artikelen, hé? Kan er uren over doorgaan hoe dit alles is gekomen, doe ik niet, zou ik zelf bij in slaap vallen.
Uw contract van nu loopt tot 18 oktober 2021. Daarna kunt u een nieuw contract afsluiten voor DAN geldende prijzen. Het is logisch dat het oude contract eerst uitgezeten moet worden want daarvoor zijn nu eenmaal prijzen in het contract gezet. Door uw aanvraag voor 3 jaar bent u ook wegens de gestegen prijzen die NA 18 september bekend zijn geworden en die zijn hoger. Het is niet anders.
Uw kritiek in deze is onterecht. U heeft blijkbaar variabel tarief en dan kunnen prijzen (tromgeroffel) variëren. Wilt u dat niet dan kunt u de prijs ook vast laten zetten voor een periode maar ik denk dat u wat aan de late kant bent en u de rit nu beter uit kunt zitten. Als de wereldprijzen weer gaan dalen gaat u ook weer als eerste naar beneden in tegenstelling tot de mensen die het vast hebben laten zetten die moeten dan hun contract uitdienen.
met daarin vermeldt dat mijn eenjarig contract afloopt en welke tarieven ik per 18 oktober ga betalen
Dat betreft dan het variabele tarief op DAT moment.
Nu een 3 jarig contract afsluiten is zeer onverstandig.
Nee, onderhevig zijn aan de torenhoge prijzen aan het eind vh jaar. Wel vast zetten want dit zakt echt voorlopig niet.
U heeft gebeld en daarbij gevraagd om een ander aanbod dan het aanbod wat u eerder heeft gehad. Nu blijkt dat andere aanbod te zijn gebaseerd op andere tarieven en dat vindt u oneerlijk.
Helaas voor u, maar daar is niets oneerlijk aan.
Het bericht met de tarieven wat u had ontvangen, bestond uit de variabele tarieven zoals die op het moment dat dat bericht opgesteld werd golden. Het kan zijn dat die variabele tarieven inmiddels verhoogd zijn. Meestal gebeurt dat 2 keer per jaar (1 januari en 1 juli), maar het kan ook vaker gedaan worden. Bijvoorbeeld per 1 oktober.
U heeft gevraagd om een contract met vaste tarieven voor een langere termijn. Op dit moment liggen bij veel energiemaatschappijen de tarieven voor langlopende contracten een stuk hoger dan het variabele tarief. Simpelweg omdat de energieprijzen explosief aan het stijgen zijn.
Ja dat kan, het aanbod was van toepassing op het moment dat u de mail kreeg tenzij de mail einddatum voor het aanbod bevatte welke nog niet is verstreken.
Overigens is het aanbod dan nog alleen geldig voor dat specifieke contract van 1 jaar.
Andere contracten met andere termijnen mogen ook duurder of goedkoper zijn.
In ietwat andere bewoordijngen dan nu al hiervoor gegeven: indien u het nieuws volgt zult u horen, net als zojuist weer aan de orde on het 09:00 uur op radio 1, nu meer uitgebreid op het R1 journaal en ook de krant dat op dit moment de energieprijzen 'uit de pan schieten'. Er is zelfs al sprake van mogelijk bankroet van kleinere energieaanbieders die mogelijk nu lopende meerjarige contracten niet eens kunnen nakomen en contracten proberen open te breken. Het is dus logisch dat men bij Eneco nu ook een hoger tarief aangeeft voor het aangaan van een langduriger overeenkomst. Er zijn ook al leveranciers die op dit moment die mogelijkheid helemaal niet meer bieden.
Zie bijv. ook deze vraag van gisteren en de daarop gegeven antwoorden: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/dgb-zegt-opeens-per-1-november-2021-het-contract-op-ivm-de-hoge-energieprijzen?id=603880
Hallo Clossie ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/energieleveranciers-trekken-massaal-aanbod-in-door-stijgende-prijzen/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer