ma
door marianne40 Jul 24, 2006 om 14:46
Huishouden & energie

Aanschaf Bauknecht-apparatuur aan te raden?

Binnenkort zal ik mijn eerste keuken aanschaffen. Ik heb al diverse apparatuur uit de Bauknechtgids bekeken en het merk (en design) spreekt mij erg aan. Ik vraag me alleen af of Bauknecht wel een goed merk is. Kan iemand mij dat vertellen?

40585 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi marianne, ikzelf heb een bauknecht wasmachine gehad en die heeft 22 jaar zonder problemen zijn werk trouw gedaan.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien staat er bij mij een Bauknecht afwasmachine die het al zo'n 6 jaar probleemloos staat te draaien.   De Bauknecht wasmachine draait al langer zonder problemen en was 1/3-e van de prijs dan een Miele.

Maar ja, ik ben maar één tevreden Bauknechtgebruiker en dat is dus geen enkele zekerheid.

Er is maar één zekerheid en dat had men in Nieuwendam al snel door met de al eeuwenoude vereniging "Gedenck te Sterven".

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even wat roet in het eten gooien: Bauknecht heeft de twijfelachtige eer de nummer één kwa defecten te zijn.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Edwardus:

Nou dat geldt dan niet voor de koelkast van mijn moeder; die het nu al bijna 12 jaar probleemloos doet.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marianne

Bauknecht bungelt qua kwaliteit net onder de top (Miele en Siemens), maar is altijd nog beter dan Wirhpool. Van gelijke kwaliteit en zijn AEG en - iets duurder - Bosch.

Beslist een prima keuze.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook Bauknecht-inbouwapparatuur, o.a. magenetron-combi-oven, vaatwasser met de mogelijkheid een halve beladingknop met diverse standen van de temperatuur.

Aanbevelenswaardig Bauknecht-inbouwapparatuur!

Mijn keuken is afkomstig uit Duitsland, gekocht juli 2003 bij Grando Keukens, geplaatst oktober 2003.

Enig minpuntje: neem geen Siemens inbouwkoel/diepvrieskast!

ve
door verwijderd - Jul 25, 2006 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je goed kijkt in de winkel zie je dat de diverse apparaten uit dezelfde fabriek komen, ook de boekjes staan soms de meerdere merken.... dus waarom, kies dezelfde apparaten met het goedkoopste merkje,

Hetzelfde apparaat, maar dan met goedkoopste merk erop.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2006 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Marianne,

Vele antwoorden maar niet echt duidelijke. Bauknecht was vroeger een zelfstandig merk met een behoorlijk hoog kwaliteistniveau. Is indertijd overgenoemen door Philips huishoudelijk/witgoed dat later werd verkocht aan Whirlpool, Sindsdien is het met de kwaliteit niet vooruit gegaan helaas eerder de andere kant op. Veel Italiaanse producten en weinig Duitse meer. Vandaar dat het veel lijkt op o.a. Whirlpool/Ignis. In de serviceverlening zijn er erg veel klachten over de keiharde opstelling van Whirlpool Nederland, mijn advies is beter niet kopen.

Binnen de inbouwwereld heeft Siemens(en de gelijke producten van Bosch) een goede naam. Siemens wordt echter meer verkocht. Zijn ook één concern en hebben een goede service.

Mijn advies is na meer dan 25 jaar witgoedservice koop Siemens of Bosch en indien je portemonee dat toelaat denk ook eens aan Miele. Daarnaast is AEG ook een goede speler op de inbouwmarkt met een behoorlijke goede kwaliteit.

Hopelijk kun je met dit advies uit de voeten.

Veel succes Henri1942

ve
door verwijderd - Jul 25, 2006 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat fijn om al zo snel reacties te krijgen op mijn vraag. Ik krijg vijf jaar garantie op de apparatuur (want meer dan vier van hetzelfde merk) en verwacht ook niet langer in deze woning (met deze keuken) te blijven. Is het dan nog steeds af te raden? Ik heb nl. wel eens gehoord dat ze hoge voorrijkosten berekenen?

ve
door verwijderd - Jul 25, 2006 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zanussi, Bauknecht, Electrolux, en nu ook diverse AEG komen uit dezelfde fabriek, en soms is een goedkoper merk en garantie zelf bijkopen goedkoper dan de meestal iets duurdere Bauknecht.

Zanussi is wel redelijk gezien de prijs, en Bosch/Siemens is beter , maar of je de kosten van een Miele terugverdient?

Ik zie helaas regelmatig service auto's met Miele reclame, en dat geeft bij mijn twijfels....

Soms kun je beter voor een ander merk kiezen, geluidsnivo, of energie verbruik zijn nu ook steeds belangrijker, en als er geen Indesit op staat, ook wel IN de SHIT genoemd!

Tevens maakt IndeSHIT ook voor merkloze huismerken helaas vrij veel, maar ik heb nu een huismerk uit de Zanussi stal....

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

marianne40 schreef op maandag 24 jul 2006, 14:46: Binnenkort zal ik mijn eerste keuken aanschaffen. Ik heb al diverse apparatuur uit de Bauknechtgids bekeken en het merk (en design) spreekt mij erg aan. Ik vraag me alleen af of Bauknecht wel een goed merk is. Kan iemand mij dat vertellen?

Jammer genoeg heb ik bij mijn keuze voor inbouwapparatuur in mijn nieuwe keuken in 2009 onvoldoende aandacht besteed aan mogelijke kwaliteitsverschillen tussen A-merk inbouwapparatuur.

Ik heb gekozen voor een vaatwasser, koelkast, oven en combi magnatron van Bauknecht en kreeg hierdoor "gratis" 5 jaar garantie. De eerste twee jaar heb ik zowel voor de vaatwasser (1 keer) als de oven (3 keer) als de combi-magnetron (1 keer) een beroep moeten doen op de service van Baukecht/Wihrlpool. Ervaring: relatief lang wachten op een monteur, moeilijk om een afspraak te plannen op een dagdeel (dus hele dagen vrij nemen!).

Na 3 jaar ging de vaatwasser voor de tweede keer stuk. Omdat ik 5 jaar garantie had hoefde ik slechts € 54 voorrijkosten te betalen. (wel een ochtend vrij moeten nemen). Zonder aanvullende garantie was de rekening haast € 200 geweest...

Bauknecht is volgens mij zeker geen kwaliteitsmerk waar je jaren lang gebruik kan maken zonder storingen. Ik zal dus nooit meer voor Bauknecht kiezen of dit merk aanraden.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2014 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na 4 jaar mijn Bauknecht de deur uit geschopt. Waarom? Na 2 1/2 jaar liet de plastic buis los die de bovenste sproeier van water voorziet. Bij navraag bleek dit inderdaad een bekend probleem. Echter: garantie verstreken, dus we gaan dit niet gratis oplossen. Dus maar zelf provisorisch opgelost. Nu (1 1/2 jaar later) zijn de veren in de deurscharnieren afgebroken en is de buis (zie boven) helemaal kapot. Als je zelf wil repareren wordt je voor onderdelen doorverwezen naar een onderdelen shop die de hoofdprijs vraagt. Dus alleen aan onderdelen ben ik al meer dan 200 euro kwijt. Dan nog een dag klussen, met het risico dat je het niet voor elkaar krijgt of dat er iets anders stuk gaat.....
Dus toch maar een nieuwe, een Miele deze keer. Op hoop van zegen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2014 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een topic uit 2006 .......