Adres whirlpool
Omdat binnen afzienbare tijd na de koop (en natuurlijk net buiten de garantie) 2 apparaten van Whirlpool sw gwwar hebben gegeven, wil ik in contact komen met Whirlpool Nederland. De leverancier, waar je natuurlijk in 1e aanleg naar toe gaat, wil niet verder gaan dan de apparaten vervangen tegen een mooie korting. Aangezien het om relatief dure apparaten gaat, wil ik kijken wat Whirlpool voor mij kan/wil betekenen. Kan iemand mij aan het adres van hirlpool helpen??
Vallen die apparaten niet te repareren? Men gaat na een jaar of twee toch geen nieuwe spulken aanschaffen?
Apparatuur wordt tegenwoordig niet meer gemaakt om lang mee te gaan daar is nu ook bij het Europese commissie een (led) lamp gaan branden.
Ja hoor:
https://www.whirlpool.nl/service/contact/
Hallo Betifleda ,
en natuurlijk net buiten de garantie
Lees deze informaie eens door ,
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Voor alle duidelijkheid; De voorrijkosten van een monteur van Whirlpool bedraagt € 120,00. Buiten proportioneel!! Zodoende is er een monteur uit ons dorp komen kijken. Volgens hem is de motor van de afzuigkap kapot (type AKR 939 ix). Het onderdeel bestellen met behulp van het typenummer kán niet, maar moet met een speciaal nummer worden besteld. Dit nummer staat op de achterkant van de afzuigkap, waar ik helaas níet bij kan omdat de afzuigkap is ingebouwd in een ombouw van de keuken.
Omdat nu óók een volgend apparaat de geest heeft gegeven, (inductie kookplaat type ACM 802 NE) wil ik kijken wat Whirlpool voor mij kan/wil betekenen.
En u wilt dan weer Whirlpool rommel kopen?
Die afzuigkap is niet meer leverbaar.
https://www.bol.com/nl/p/whirlpool-afzuigkap-akr-939-ix/9000000011561641/#product_specifications
De kookplaat kost €279 en krijgt op Kieskeurig slechte reviews
https://www.kieskeurig.nl/kookplaat/product/1158012-whirlpool-acm-802ne/reviews
Op trustpilot krijgt Whirlpool de review: zeer slecht
https://nl.trustpilot.com/review/whirlpool.nl
Wat verwacht je dan van Whirlpool. Dat je gratis nieuwe apparaten krijgt?
Inderdaad, het is rommel, zoals Tijger1 al aangaf.
Garantie bij Whirlpool:
https://www.whirlpool.nl/service/garanties.content.html
Kijk op deze site en klik op richtlijnen afschrijvingsmethoden:
https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting
Dat u bij Whirlpool wilt aankloppen kan ik mij voorstellen maar ik wil u toch attenderen op de wettelijke consumentenbescherming waarin is geregeld dat de verkoper voor reparatien dient zorg te dragen is een aankoop niet voldoet aan de verwachtingen die er normaliter aan gesteld mogen worden resp. defecten vertonen binnen de te verwachten levensduur de verkoiper verantwoordelijk is voor reparatie. De verkoper kan/mag wel rekening houden met enige afschrijving. De consumentenbeschermijg gaat veel verder dan de fabrieksgarantie waar u kennelijk op doelt.
U kreeg al verwijzing naar consuwijzer, ik geef u een verwijzing naar enkele voor u relevante wetsartikelen:
De verwachte levensduur is 2 tot 3 jaar.
@PANTHER22, weet u dan welke apparaten het betreft. Er zijn Whirpool apparaten die een veel langere levensduur hebben.
@heremietkreeft:
zie reactie 28/5 19.23 uur.
Ok! maar een motor van een afzuigkap moet een langere levensduur hebben dan 2 à 3 jaren. En zo dat voor Whirlpool wel 2 tot 3 jaar zou zijn is er m.i. wel degelijk sprake van een ondeugdelijk apparaat tenzij het defect echt aan de koper te verwijten zou zijn. En ook dan ligt de bewijslast nog bij de verkoper.
Nee, de bewijslast ligt na zes maanden bij de koper. Maar Whirlpool is een B merk.
reedit
@TIJGER1: hoezo is een artikel van Whirlpool een B merk artikel?
En m.b.t. de 6 maanden lees ik daarover inderdaad iets bij de conformiteitswetgeving maar niet in BW art 7:21
Na enig zoeken vond ik het antwoord van een in 2007 door een andere V&A aan Consuwijzer gestelde vraag en sedert dien is er geen wijziging geweest in de consumentenbeschermingswetgeving en dus nu dat antwoord:
je moet echt bij de leverancier zijn, leg hem maar eens uit dat de levensduur van dit soort apparaten langer is dan 2 jaar en dat je daarom recht op volgens de wet op reperatie dan wel vervanging om niet...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer